Gå til innhold

Mener nav at jeg skal gå 40 min hver vei for "arbeidstrening"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så lenge man ikke har skader/sykdom som tilsier at man ikke kan gå, så er faktisk ikke 40 min gange så langt for å komme seg på jobb, så da forstår jeg ikke hvorfor det skal være noen hindring. Går ofte fra jobb, for mosjonens skyld, da bruker jeg 1 time hjem.

Anonymkode: 47faf...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Fru Uperfekt skrev:

 

Huff jeg kan tenke meg at du er som hun jeg hadde på Hasle i Oslo, hvorfor hun vil jobbe med det er underverker for meg.

Jeg ville gå så langt å kalle en bølle, forferdelig kvinnfolk,

Gudskjelov er stort alle ok, men det er noen dårlige epler.

Anonymkode: 10eee...58c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff jeg kan tenke meg at du er som hun jeg hadde på Hasle i Oslo, hvorfor hun vil jobbe med det er underverker for meg.

Jeg ville gå så langt å kalle en bølle, forferdelig kvinnfolk,

Gudskjelov er stort alle ok, men det er noen dårlige epler.

Anonymkode: 10eee...58c

"henne

Anonymkode: 10eee...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men forventet du å få arbeidsplass rett ved siden av hjemmet ditt? Eller sponset taxi? De fleste i arbeidslivet må regne med noe reisetid til og fra, og det er en realitet du må forholde deg til om du virkelig vil ut i arbeidslivet. 

Anonymkode: 402c0...6be

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2017 den 22.34, Fru Uperfekt skrev:

Jo man kan komme på aap og uten helseplager.

Endel av arbeidsstokken min er utplassert av nav pga aap og de jeg får inn er med få unntak uten helseplager.

.

Anonymkode: 10eee...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff jeg kan tenke meg at du er som hun jeg hadde på Hasle i Oslo, hvorfor hun vil jobbe med det er underverker for meg.

Jeg ville gå så langt å kalle en bølle, forferdelig kvinnfolk,

Gudskjelov er stort alle ok, men det er noen dårlige epler.

Anonymkode: 10eee...58c

Nå aner jeg ikke hvem hun er, så da tillegger du meg egenskaper og holdninger som jeg nødvendigvis ikke har. Mao då er du dømmende,

Hvorfor mener du at jeg er en bølle og et forferdelig kvinnfolk? Utdyp gjerne.

Og ikke minst hvorfor antar du at jeg er et dårlig eple?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"henne

Anonymkode: 10eee...58c

Det er ingen norsktime, så skrivefeil er lov

Beklaget trodde det var en som hadde korrigert deg, så ikke at det var du selv som hadde korrigert.

Endret av Fru Uperfekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.

Anonymkode: 10eee...58c

Kan du være snill å utdype?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Nå aner jeg ikke hvem hun er, så da tillegger du meg egenskaper og holdninger som jeg nødvendigvis ikke har. Mao då er du dømmende,

Hvorfor mener du at jeg er en bølle og et forferdelig kvinnfolk? Utdyp gjerne.

Og ikke minst hvorfor antar du at jeg er et dårlig eple?

skulle ikke forundre meg om du er som henne, på dag 2 begynte hun å mase om at vi hadde dårlig tid, og måtte finne en jobb med en gang(nettopp begynt på aap, aap kan du ha 4 år) hun stressa meg skikkelig, og overså alle mine helseplager som jeg hadde papirer på og kunne ikke skjønne hvorfor jeg ikke jobbet, jeg var bare lat. Lat i 9 år. Tydeligvis.

 

Enkelte pesoner burde ikke jobbe med dette. Og jeg tror utifra hva du skriver at du er en av de.

Anonymkode: 10eee...58c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

skulle ikke forundre meg om du er som henne, på dag 2 begynte hun å mase om at vi hadde dårlig tid, og måtte finne en jobb med en gang(nettopp begynt på aap, aap kan du ha 4 år) hun stressa meg skikkelig, og overså alle mine helseplager som jeg hadde papirer på og kunne ikke skjønne hvorfor jeg ikke jobbet, jeg var bare lat. Lat i 9 år. Tydeligvis.

 

Enkelte pesoner burde ikke jobbe med dette. Og jeg tror utifra hva du skriver at du er en av de.

Anonymkode: 10eee...58c

1) Jeg jobber ikke i offentlig sektor, og vil så lenge jeg kan slippe unngå å jobbe i offentlig sektor.

2) Mine rutiner når jeg får inn en fra nav, enten det er en som må ja en pause fra skole eller en som er under aap er :

a) Ber personen skrive opp de oppgaver i bedriften den tror den kan klare

b) Ber personen skrive opp hva de ønsker å få opplæring på

c) Først lar jeg personen rullere på de oppgavene den tror den kan klare og så lar jeg de få opplæring i det de har lyst til å lære.

d) Jeg har samtale med personen en gang i uken, hvor jeg hører hvordan de føler det går og gir positive tilbakemeldinger der det kan gies. (Ønsker ikke å gi kritikk da jeg tror det virker imot sin hensikt)

 

Så om det gjør meg til et dårlig eple, dritt kjærring, Rævhol eller det som verre er for stå for din regning.

Har i løpet av de årene jeg har fått folk via nav kun måtte sende en tilbake i systemet de andre har enten tatt videre utdanning eller fått jobb hos meg eller andre.

 

Ellers må jeg nok en gang presisere at du ikke bør dømme andre mennesker slik du gjør

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

1) Jeg jobber ikke i offentlig sektor, og vil så lenge jeg kan slippe unngå å jobbe i offentlig sektor.

2) Mine rutiner når jeg får inn en fra nav, enten det er en som må ja en pause fra skole eller en som er under aap er :

a) Ber personen skrive opp de oppgaver i bedriften den tror den kan klare

b) Ber personen skrive opp hva de ønsker å få opplæring på

c) Først lar jeg personen rullere på de oppgavene den tror den kan klare og så lar jeg de få opplæring i det de har lyst til å lære.

d) Jeg har samtale med personen en gang i uken, hvor jeg hører hvordan de føler det går og gir positive tilbakemeldinger der det kan gies. (Ønsker ikke å gi kritikk da jeg tror det virker imot sin hensikt)

 

Så om det gjør meg til et dårlig eple, dritt kjærring, Rævhol eller det som verre er for stå for din regning.

Har i løpet av de årene jeg har fått folk via nav kun måtte sende en tilbake i systemet de andre har enten tatt videre utdanning eller fått jobb hos meg eller andre.

 

Ellers må jeg nok en gang presisere at du ikke bør dømme andre mennesker slik du gjør

Nemlig, så det er ikke sikkert du vet helt hvorfor den personen er på AAP, det er ikke alle som deler all informasjon hver gang de er på tiltakkurs,kurs, praksis osv.

Har du aap har du stor erfaring på å være på slike tiltak. Det er mye du må gjennom før du får aap.

Anonymkode: 10eee...58c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

1) Jeg jobber ikke i offentlig sektor, og vil så lenge jeg kan slippe unngå å jobbe i offentlig sektor.

2) Mine rutiner når jeg får inn en fra nav, enten det er en som må ja en pause fra skole eller en som er under aap er :

a) Ber personen skrive opp de oppgaver i bedriften den tror den kan klare

b) Ber personen skrive opp hva de ønsker å få opplæring på

c) Først lar jeg personen rullere på de oppgavene den tror den kan klare og så lar jeg de få opplæring i det de har lyst til å lære.

d) Jeg har samtale med personen en gang i uken, hvor jeg hører hvordan de føler det går og gir positive tilbakemeldinger der det kan gies. (Ønsker ikke å gi kritikk da jeg tror det virker imot sin hensikt)

 

Så om det gjør meg til et dårlig eple, dritt kjærring, Rævhol eller det som verre er for stå for din regning.

Har i løpet av de årene jeg har fått folk via nav kun måtte sende en tilbake i systemet de andre har enten tatt videre utdanning eller fått jobb hos meg eller andre.

 

Ellers må jeg nok en gang presisere at du ikke bør dømme andre mennesker slik du gjør

Og alle på praksis er ikke nødvendigvis på aap.

Anonymkode: 10eee...58c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor det alltid skal være en haug som dømmer når en har dårlig erfaring med nav, og sliter med å få jobb! Tror neppe de har hatt så mye med dem å gjøre selv- for det er DA man gjerne merker ting. Alle er IKKE like, og noen trenger litt mer støtte for å komme videre..-ikke alle i et firkantet system som nav ofte er, forstår det så godt- kommer litt an på hvem du møter! Okay- noen få av oss er litt late..men er også utrolig mange som VIL komme videre, men så er ting lagt opp i en bitteliten firkant hvor absolutt ALLE presses inn i- og nåde den som ikke er som alle andre! Handler om å bli sett på som enkeltpersoner! (Og mange ulike grunner til ting!) Når en har gått fler år uten å føle  få noe hjelp som virkelig fører videre, og attpåtil må leve på en stønad som er nesten under fattigdomsgrensa i "rike Norge" ..så gjør det noe med deg!- du mister selvtillit, mister litt troen og pågangsmotet og inniblandt lyst til å være sosial-allfall når du vet at spm om jobb kommer, og du vet at de som spør ikke helt forstår..For Nav hjelper jo med det meste.. Men gang på gang blir du møtt med total mangel på menneskekunnskap og vilje til å forstå enkeltindivid. Spør du om noe så får du sjelden klart svar, eller at alle sier noe forskjellig.. og gjør du en ørliten feil så skal du straffes og få enda mindre- også om du ikke har andre som kan låne deg penger i mellomtida! Selv kan de bruke fler uker på behandlingstid... Det er jobbsøkerkurs- selv om du har skrevet godt over hundre søknader fra før.. Det er praksis..-Fin ting, men hva hjelper det i lengden når det første du hører er at de dessverre ikke kan ansette deg..selv om den er fornøyd med deg..( fler steder!) De kan sikkert hjelpe litt, men du er fortsatt ledig og ønsker heller en  normal lønn å leve av! -en lønn hvor du slipper bli psykisk syk/deprimert fordi du bekymrer deg for mye hvordan penger skal rekke til og hvordan fremtiden blir ellers! (Samtidig som du må fungere i samfunnet..) En blir ganske maktesløs til tider, og mister håpet mer og mer..

Er viktig å ikke miste motet helt.. -og blir en deprimert, så si fra/ prat med lege! ( når en er kommet så langt ned så kanskje det blir gjort litt mer for å hjelpe.. men må jo fortsatt treffe på rett person i det trangsynte systemet..)  Har du fått tiltak i annen "jobbhjelpbedrift" enn nav, så gå! Du blir ofte møtt med en litt annen holdning og menneskelighet der,og ser deg mer som et enkeltindivid. Er absolutt verdt forsøket.. Det virket langt å gå- og særlig når en er litt sliten fra før..(både psykisk og fysisk!), men variere litt..buss noen ganger, gå/sykle andre ganger..Kanskje noen kjører forbi deg også sånn at du kanskje får sitte på? Det finner du ut etterhvert, og hvem vet- dette kan jo være noe som kanskje kan gi deg litt mer troa også?!;) Lykke til:) 

Hilsen ei som også har begynt i tiltak..og møtte ei ledsager som var både blid og virket veldig hjelpsom- og det etter kartlegging av hva som var MEG- og ikke alle andre!;) 

Anonymkode: 75d97...e47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og alle på praksis er ikke nødvendigvis på aap.

Anonymkode: 10eee...58c

Har da aldri sagt det, selv om brorparten er aap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. klassinger har ikke krav på skoleskyss med mindre de bor mer enn 4 km fra skolen, og har langt kortere bein enn deg. Jeg synes ikke det grann synd på deg, mange skolebarn bruker like lang tid til skolen, og veldig mange voksne bruker også like lang tid til jobb. Flere jeg kjenner bruker 15-20 minutter til banen/bussen/toget, så masse tid der, og så 15-20 minutter på å gå fra transportmiddelet og opp til jobben. 

Med mindre du har en sykdom som gjør det vanskelig å gå eller sykle synes jeg du skal slutte å syte. 

Anonymkode: a3c9c...f03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nemlig, så det er ikke sikkert du vet helt hvorfor den personen er på AAP, det er ikke alle som deler all informasjon hver gang de er på tiltakkurs,kurs, praksis osv.

Har du aap har du stor erfaring på å være på slike tiltak. Det er mye du må gjennom før du får aap.

Anonymkode: 10eee...58c

Har aldri sagt at det ikke finnes forskjellige grunner til å være på aap, eneste jeg har alt er at det ikke nødvendigvis er pga sykdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt hvorfor det alltid skal være en haug som dømmer når en har dårlig erfaring med nav, og sliter med å få jobb! Tror neppe de har hatt så mye med dem å gjøre selv- for det er DA man gjerne merker ting. Alle er IKKE like, og noen trenger litt mer støtte for å komme videre..-ikke alle i et firkantet system som nav ofte er, forstår det så godt- kommer litt an på hvem du møter! Okay- noen få av oss er litt late..men er også utrolig mange som VIL komme videre, men så er ting lagt opp i en bitteliten firkant hvor absolutt ALLE presses inn i- og nåde den som ikke er som alle andre! Handler om å bli sett på som enkeltpersoner! (Og mange ulike grunner til ting!) Når en har gått fler år uten å føle  få noe hjelp som virkelig fører videre, og attpåtil må leve på en stønad som er nesten under fattigdomsgrensa i "rike Norge" ..så gjør det noe med deg!- du mister selvtillit, mister litt troen og pågangsmotet og inniblandt lyst til å være sosial-allfall når du vet at spm om jobb kommer, og du vet at de som spør ikke helt forstår..For Nav hjelper jo med det meste.. Men gang på gang blir du møtt med total mangel på menneskekunnskap og vilje til å forstå enkeltindivid. Spør du om noe så får du sjelden klart svar, eller at alle sier noe forskjellig.. og gjør du en ørliten feil så skal du straffes og få enda mindre- også om du ikke har andre som kan låne deg penger i mellomtida! Selv kan de bruke fler uker på behandlingstid... Det er jobbsøkerkurs- selv om du har skrevet godt over hundre søknader fra før.. Det er praksis..-Fin ting, men hva hjelper det i lengden når det første du hører er at de dessverre ikke kan ansette deg..selv om den er fornøyd med deg..( fler steder!) De kan sikkert hjelpe litt, men du er fortsatt ledig og ønsker heller en  normal lønn å leve av! -en lønn hvor du slipper bli psykisk syk/deprimert fordi du bekymrer deg for mye hvordan penger skal rekke til og hvordan fremtiden blir ellers! (Samtidig som du må fungere i samfunnet..) En blir ganske maktesløs til tider, og mister håpet mer og mer..

Er viktig å ikke miste motet helt.. -og blir en deprimert, så si fra/ prat med lege! ( når en er kommet så langt ned så kanskje det blir gjort litt mer for å hjelpe.. men må jo fortsatt treffe på rett person i det trangsynte systemet..)  Har du fått tiltak i annen "jobbhjelpbedrift" enn nav, så gå! Du blir ofte møtt med en litt annen holdning og menneskelighet der,og ser deg mer som et enkeltindivid. Er absolutt verdt forsøket.. Det virket langt å gå- og særlig når en er litt sliten fra før..(både psykisk og fysisk!), men variere litt..buss noen ganger, gå/sykle andre ganger..Kanskje noen kjører forbi deg også sånn at du kanskje får sitte på? Det finner du ut etterhvert, og hvem vet- dette kan jo være noe som kanskje kan gi deg litt mer troa også?!;) Lykke til:) 

Hilsen ei som også har begynt i tiltak..og møtte ei ledsager som var både blid og virket veldig hjelpsom- og det etter kartlegging av hva som var MEG- og ikke alle andre!;) 

Anonymkode: 75d97...e47

Bra skrevet, og utrolig bra at du har møtt på en bra veileder :)

Jeg krysser fingrene for deg :)

Anonymkode: 10eee...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært i arbeidstrening siden oktober i fjor og skal få ut juli. Jeg tar dette slik at jeg får erfaring innen det jeg har en årsenhet i slik at jeg kan få meg en jobb. Jeg har i tillegg til årsenheten, to BA's og en MA samt flere andre emner. Jeg enten går til jobben (35-40 min en vei) eller tar trikken. For meg er det knall ettersom jeg fikk jobb innen en bedrift hvor mange av de ansatte også har noe samme bakgrunn som MA'en min. Ellers er det utrolig kjedelig å ikke jobbe og få bedre lønn enn 365kr dagen, MEN jeg får erfaring OG kan skilte med det. 

Anonymkode: 4999a...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det er noen fysiske hindringer inne i bildet, så synes jeg ikke 40 min er så langt å gå? Jeg gikk 45 min til universitetet mitt. Jeg synes nesten det høres ut som en unnskyldning for ikke å delta, at man klager på dette. Ikke vondt ment, TS. Men når du har en sånn mulighet, synes jeg ikke en 40 min gåtur bør få ødelegge den for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bra skrevet, og utrolig bra at du har møtt på en bra veileder :)

Jeg krysser fingrene for deg :)

Anonymkode: 10eee...58c

Bra, bra og bra:fnise:

Anonymkode: 47f01...92e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...