Gå til innhold

Mener nav at jeg skal gå 40 min hver vei for "arbeidstrening"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange som går 40 min hver vei til jobb??? Jeg kommer ikke på noen!!

Anonymkode: e2afa...5c5

Jeg gikk i en periode på 2 år 90 min hver vei til jobb (busstilbud var det ikke så jeg sparte opp til bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man selv er ufør og lam fra livet og ned, så kan denne type problem som ts har virke provoserende. Som et eksempel. Da har ikke ts forstått hvor godt hun har det og hvilke muligheter hun har- hun fokuserer mer på hvor mye hun kan tyne fra staten 

Anonymkode: 84035...9b9

Man må ikke være lam fra livet og ned for å ha behov for hjelp. Det bidrar ikke akkurat til større aksept for uføre om man fortsetter med ovenfra og ned holdninger. Du har ingen anelse om hva ts sliter med, og du har ikke eierett over det å slite. Selv om du er lam fra livet og ned. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personen er på AAP, man er ikke på AAP om man ikke har helseplager. 

Anonymkode: ecc76...1d8

Jo man kan komme på aap og uten helseplager.

Endel av arbeidsstokken min er utplassert av nav pga aap og de jeg får inn er med få unntak uten helseplager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når pappa var liten så gikk han nesten 3 timer hver vei til skolen, så derfor må du ikke klage over 40minutter. 

 

Neida, bare kødda :P

 

Må bare takke NAV for at de har gitt meg mulighet til å kjøpe hus og bil, har vært uten jobb i 15år nå. Ingenting å si på viljen min, men en som meg uten god CV får ikke jobb. Har vært heldig for omstendighetene å regne.

Anonymkode: 8d910...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Coolaid skrev:

Jeg sykler omtrent 45 minutt hver vei til og fra jobb. :) 

Da regner jeg med du er supersprek og ikke har noen fysisk sykdom?

32 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Jo man kan komme på aap og uten helseplager.

Endel av arbeidsstokken min er utplassert av nav pga aap og de jeg får inn er med få unntak uten helseplager.

Hvorfor er de på AAP da? Latskap?

Anonymkode: dcade...cb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da regner jeg med du er supersprek og ikke har noen fysisk sykdom?

Hvorfor er de på AAP da? Latskap?

Anonymkode: dcade...cb6

Pga at det er vanskelig å skaffe seg jobb i det området jeg bor i, og da spesielt for de som mangler utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Vera skrev:

Man må ikke være lam fra livet og ned for å ha behov for hjelp. Det bidrar ikke akkurat til større aksept for uføre om man fortsetter med ovenfra og ned holdninger. Du har ingen anelse om hva ts sliter med, og du har ikke eierett over det å slite. Selv om du er lam fra livet og ned. 

Enig

Anonymkode: 10eee...58c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2017 den 20.19, AnonymBruker skrev:

Mange som går 40 min hver vei til jobb??? Jeg kommer ikke på noen!!

Anonymkode: e2afa...5c5

Jeg gjør det! :)
Ingenting er som frisk luft på morgenkvisten på vei til jobb, og frisk luft på vei hjem fra jobb. Forfriskende. Og man blir sprek :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Pga at det er vanskelig å skaffe seg jobb i det området jeg bor i, og da spesielt for de som mangler utdanning.

Hva med å flytte? Har du ikke barn og heller ikke jobb, så burde du flytte for å kunne skaffe deg arbeid! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Vera skrev:

Man må ikke være lam fra livet og ned for å ha behov for hjelp. Det bidrar ikke akkurat til større aksept for uføre om man fortsetter med ovenfra og ned holdninger. Du har ingen anelse om hva ts sliter med, og du har ikke eierett over det å slite. Selv om du er lam fra livet og ned. 

Nei, det er det vel ingen som sier. Det folk reagerer på er holdningen ts har til problemene sine. Og jo i noen tilfeller (generelt snakket) mener jeg det er innafor å si at folk overdriver. Om noen begynner å gråte over at maskaren falt i do, så burde man ikke begynne å fortelle vedkommende hvor trist det er og at hun burde søke aap. Der går grenser for hva som er urimelig og rimelig å reagere/ forvente fra omgivelsene

Anonymkode: 84035...9b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minlillesky skrev:

Hva med å flytte? Har du ikke barn og heller ikke jobb, så burde du flytte for å kunne skaffe deg arbeid! :) 

De fleste som jobber for meg har enten barn eller en partner som jobber i området.

Alle er ikke flyttbare 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ditt eget ansvar å komme deg på jobb eller arbeidstrening. Det å sykle eller gå den avstanden er ikke mye, og trimmen vil dessuten være godt for helsen din. 

Anonymkode: b2b0e...be0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en brukt sykkel. Eller så må du ordne deg en jobb selv hvor du faktisk tjener penger. Eventuelt flytt nærmere der hvor der finnes jobber. Navere blir så tiltaksløse og late. Ta litt ansvar selv!

Anonymkode: 7a5d4...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da regner jeg med du er supersprek og ikke har noen fysisk sykdom?

Hvorfor er de på AAP da? Latskap?

Anonymkode: dcade...cb6

Jeg er ikke supersprek, faktisk ganske langt fra. Jeg har mine "vondter" og plager uten at det er en sykdom. 

Det fine med sykkel er at det er for alle. Alle kan sykle. Man kan feks sykle en dag til jobb, ta bussen hjem og neste dag sykler man hjem igjen - dette gjør man noen ganger i uken. Etterhvert som formen blir bedre øker man på litt. Man trenger ikke være supermann for å sykle. Elsykkel er også et alternativ for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 min gåtid er ikke langt. Man kan også kjøpe seg en sykkel. Dersom det å gå eller sykle denne avstenden ikke er mulig/er vanskelig grunnet sykdom kan man dokumentere dette med en legeattest. Eller så kan man rett og slett kjøpe et busskort (eller annen kollektiv) som man sparer inn på én arbeidsdag. 

TS er intet annet enn firkantet og problemorientert. 

Anonymkode: b5627...bf8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

40 min gåtid er ikke langt. Man kan også kjøpe seg en sykkel. Dersom det å gå eller sykle denne avstenden ikke er mulig/er vanskelig grunnet sykdom kan man dokumentere dette med en legeattest. Eller så kan man rett og slett kjøpe et busskort (eller annen kollektiv) som man sparer inn på én arbeidsdag. 

TS er intet annet enn firkantet og problemorientert. 

Anonymkode: b5627...bf8

Det er mange steder i Norge hvor det ikke går busser så ofte, kanskje ikke hver dag engang.

Angående sykkel, det finnes folk som ikke kan sykle, altså ikke har lært det eller av andre årsaker, svimmelhet etc. Kanskje TS er blant dem. Hun forteller svært lite.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Coolaid skrev:

Jeg er ikke supersprek, faktisk ganske langt fra. Jeg har mine "vondter" og plager uten at det er en sykdom. 

Det fine med sykkel er at det er for alle. Alle kan sykle. Man kan feks sykle en dag til jobb, ta bussen hjem og neste dag sykler man hjem igjen - dette gjør man noen ganger i uken. Etterhvert som formen blir bedre øker man på litt. Man trenger ikke være supermann for å sykle. Elsykkel er også et alternativ for mange.

Nei, ikke alle kan sykle. Jeg har skrevet i denne tråden tidligere, hvor jeg nevnte at jeg har en skade i ryggen. Jeg har, i likhet med TS, ikke spesielt høy inntekt, og både det å kjøpe en el-sykkel og betale for månedskort (omtrent 800 kr) er et ganske stort innhogg i økonomien.

Anonymkode: dcade...cb6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2017 den 18.17, Fru Uperfekt skrev:

Jeg gikk i en periode på 2 år 90 min hver vei til jobb (busstilbud var det ikke så jeg sparte opp til bil)

Må ha vært før du ble så steinrik, det da.

Anonymkode: 47f01...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Må ha vært før du ble så steinrik, det da.

Anonymkode: 47f01...92e

Jeg er rik, og skammer meg ikke over det.

Men grunnlaget for min rikdom er en blanding av arv og investeringer. 

Jo kunne ha kjøpt bil med en gang men valgte å heller holde forbruket lavt slik at jeg kunne fortsette med investeringsplanen min.

Arven min har jeg aldri rørt, den er i et fond til barna og jeg håper at mine barn bevarer fondet i størst mulig grad til sine etterkommere.

Er ikke alle som er rike som sløser noen av oss er forsiktige og snur kronen selv om vi har så det holder og litt til,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...