Gå til innhold

Mener nav at jeg skal gå 40 min hver vei for "arbeidstrening"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av. TS betaler nok skatt selv, eller har betalt og betaler dette selv uten at du må hevde deg og påstå det er du som betaler. 

Anonymkode: eef1a...14f

Beklager, det var ubetenksomt av meg. Det var bare noe provoserende i ordlyden ts brukte og jeg tenkte meg ikke helt om. Skal gå og ta meg en kjeks.

Anonymkode: a23a8...ac1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke VI ts. Kanskje 40 min er mye for ts av årsaker vi ikke vet om. Vi har ikke fått vite hvorfor 40 min er mye. Istedenfor å konstant si at dere ikke synes er mye og hva dere tåler prøv heller å komme med konstruktive svar som hjelper. 

Anonymkode: eef1a...14f

Hvis 40 min er for mye for ts, burde han/hun hatt legeerklæring for dette... Det skal MYE til at en person ikke klarer å gå 40 min til jobb......Da er det i så fall å bli innlagt mtp hjerte som er neste instans.... Noe annet er hvis en ikke VIL gå disse minuttene..... Det som er litt viktig å huske på her, er at flesteparten har minst 10-15 min å gå til skole, jobb, kurs, BUSS osv..... 40 minutter er i utgangspunktet ikke MYE å regne i reisevei :) 

Anonymkode: d59f0...2c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev:

40 minutter og gå er da ingenting. 

For meg for eksempel, med atrieflimmer og hjertesvikt, ville det vært altfor langt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Hvis 40 min er for mye for ts, burde han/hun hatt legeerklæring for dette... Det skal MYE til at en person ikke klarer å gå 40 min til jobb......Da er det i så fall å bli innlagt mtp hjerte som er neste instans.... Noe annet er hvis en ikke VIL gå disse minuttene..... Det som er litt viktig å huske på her, er at flesteparten har minst 10-15 min å gå til skole, jobb, kurs, BUSS osv..... 40 minutter er i utgangspunktet ikke MYE å regne i reisevei :) 

Anonymkode: d59f0...2c4

Og fleste parten som har svart her, har ikke utfordringer i arbeidslivet og vært uten jobb i flere år.

Har du det

er 40 min er MYE i reisevei.

Anonymkode: 10eee...58c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke VI ts. Kanskje 40 min er mye for ts av årsaker vi ikke vet om. Vi har ikke fått vite hvorfor 40 min er mye. Istedenfor å konstant si at dere ikke synes er mye og hva dere tåler prøv heller å komme med konstruktive svar som hjelper. 

Anonymkode: eef1a...14f

Ja, men da er det en INDIVIDUDELL vurdering, og ikke en generell som mang svarer på her ;) 

Anonymkode: d59f0...2c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvis 40 min er for mye for ts, burde han/hun hatt legeerklæring for dette... Det skal MYE til at en person ikke klarer å gå 40 min til jobb......Da er det i så fall å bli innlagt mtp hjerte som er neste instans.... Noe annet er hvis en ikke VIL gå disse minuttene..... Det som er litt viktig å huske på her, er at flesteparten har minst 10-15 min å gå til skole, jobb, kurs, BUSS osv..... 40 minutter er i utgangspunktet ikke MYE å regne i reisevei :) 

Anonymkode: d59f0...2c4

Javel. Så ifølge deg sitter en saksbehandler i nav på denne type info.

La oss si at en saksbehandler i nav har en diagnose på den sykemeldte. Tror du at en legeerklæring har spesifisert alle ting den sykemeldte ikke kan gjøre? Som f.eks å ikke gå lange avstander?

Anonymkode: eef1a...14f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke VI ts. Kanskje 40 min er mye for ts av årsaker vi ikke vet om. Vi har ikke fått vite hvorfor 40 min er mye. Istedenfor å konstant si at dere ikke synes er mye og hva dere tåler prøv heller å komme med konstruktive svar som hjelper. 

Anonymkode: eef1a...14f

Det eneste ts har sagt er at det blir dyrt å komme seg dit. Helseproblemer ble tatt opp på første side, men ts har aldri sagt noe om at det er grunnen til at hun reagerer

Anonymkode: 84035...9b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Arabella skrev:

For meg for eksempel, med atrieflimmer og hjertesvikt, ville det vært altfor langt.

Kjære deg, da har du en diagnose, og ikke latskap å forholde deg til :);) Litt forskjell der.....

Anonymkode: d59f0...2c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og fleste parten som har svart her, har ikke utfordringer i arbeidslivet og vært uten jobb i flere år.

Har du det

er 40 min er MYE i reisevei.

Anonymkode: 10eee...58c

Jeg går bort i mot 40min x 2, eller sykler. Har alvorlige fysiske helseutfordringer med flere operasjoner. Men å gå er den sunneste treningsformen, som anbefales de aller fleste med sykdommer og skader. Har hatt en god del smerter ved å gå, har også gått når jeg har vært halt og nesten ikke kunnet gå. I tillegg måtte jeg bære tung ryggsekk. 

Anonymkode: dcc63...fd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og fleste parten som har svart her, har ikke utfordringer i arbeidslivet og vært uten jobb i flere år.

Har du det

er 40 min er MYE i reisevei.

Anonymkode: 10eee...58c

Jeg har mye i reisevei fordi jeg må pendle.... Hadde jeg kunne valgt, hadde jeg ikke hatt nesten 4 timer i pendling hver dag... Men jeg holder det ut fordi jeg må... :( 

Anonymkode: d59f0...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg går bort i mot 40min x 2, eller sykler. Har alvorlige fysiske helseutfordringer med flere operasjoner. Men å gå er den sunneste treningsformen, som anbefales de aller fleste med sykdommer og skader. Har hatt en god del smerter ved å gå, har også gått når jeg har vært halt og nesten ikke kunnet gå. I tillegg måtte jeg bære tung ryggsekk. 

Anonymkode: dcc63...fd4

Hæ?

 

Anonymkode: 10eee...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste ts har sagt er at det blir dyrt å komme seg dit. Helseproblemer ble tatt opp på første side, men ts har aldri sagt noe om at det er grunnen til at hun reagerer

Anonymkode: 84035...9b9

Hadde jeg vært ts ville jeg også forlatt tråden, slik som ts også har gjort. Etter alle angrepene som kom. Jeg ville heller ikke brettet ut helseproblemer foran et så kaldt publikum. 

Anonymkode: eef1a...14f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
3 minutter siden, Arabella skrev:

For meg for eksempel, med atrieflimmer og hjertesvikt, ville det vært altfor langt.

Nå snakker jeg om friske mennesker. Jeg kan ikke se at TS skrev at det var noen grunn til at h"n ikke skulle greie det.

Med mindre jeg har oversett noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært ts ville jeg også forlatt tråden, slik som ts også har gjort. Etter alle angrepene som kom. Jeg ville heller ikke brettet ut helseproblemer foran et så kaldt publikum. 

Anonymkode: eef1a...14f

Signere den, vært ganske uempatiske, ekle kommentarer her.

Anonymkode: 10eee...58c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ?

 

Anonymkode: 10eee...58c

Var det noe som var vanskelig å forstå? Å gå er en del av opptreningen og rekonvalesensen for mange pasienter som går gjennom store operasjoner. 

Anonymkode: dcc63...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aragorn II Elessar skrev:

Nå snakker jeg om friske mennesker. Jeg kan ikke se at TS skrev at det var noen grunn til at h"n ikke skulle greie det.

Med mindre jeg har oversett noe.

Siden hun går på aap, det tilsvarer at hun har vært ute av arbeidslivet i flere år, ergo TS er ikke ett frisk menneske.

Det er ikke bare å få AAP. 

AAP er for å vurdere om og hvor mye man kan jobbe.

Anonymkode: 10eee...58c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden hun går på aap, det tilsvarer at hun har vært ute av arbeidslivet i flere år, ergo TS er ikke ett frisk menneske.

Det er ikke bare å få AAP. 

AAP er for å vurdere om og hvor mye man kan jobbe.

Anonymkode: 10eee...58c

Svært mange på AAP er fint i stand til å gå. AAP er slettes ikke ensbetydende med at man ikke evner å gå, og de fleste har godt av det. 

Anonymkode: dcc63...fd4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Svært mange på AAP er fint i stand til å gå. AAP er slettes ikke ensbetydende med at man ikke evner å gå, og de fleste har godt av det. 

Anonymkode: dcc63...fd4

De fleste er ikke alle og du kan ikke spekulere i hvilken del ts tilhører. 

Anonymkode: eef1a...14f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Svært mange på AAP er fint i stand til å gå. AAP er slettes ikke ensbetydende med at man ikke evner å gå, og de fleste har godt av det. 

Anonymkode: dcc63...fd4

Nei,nå tar jeg kvelden, gidder ikke snakke til en vegg.

God natt.

Anonymkode: 10eee...58c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er psykisk syk. Så kan denne turen ute hver dag være kuren din. 

Jeg bor 8km unna jobben. Mange som bor lengre unna som sykler eller går hver dag. Noen bor halvannen time kjøring unna. Noen har pendlehybel.

Så dette er slik livet er. Det er veldig bra at man blir pålagt slike ting. Det er veldig mange som blir sykere og sykere hjemme.

Anonymkode: 66210...d66

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...