Gå til innhold

Mener nav at jeg skal gå 40 min hver vei for "arbeidstrening"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forstår virkelig ikke problemet.. Jeg vokste opp på bygda og syklet ofte hjem fra skolen når jeg gikk på barneskolen, og det tok cirka 40 minutter. Hadde vært overlykkelig hvis det bare hadde vært 40 minutt å gå. Du som er et voksent menneske klarer fint å gå så lenge du ikke har noen fysiske plager, se på det som en trimtur og hør på musikk, så blir det en fin start på dagen. 😊

Anonymkode: 5d3d2...058

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 min gangavstand til jobben er jo rene luksusen! Heldig er du!

Anonymkode: fb691...132

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prt90 skrev:

40 minutters reisevei til jobb er det da mange som har. Dette klarer du. Det verste som kan skje er at du blir i bedre form.

Dette!!

Jeg bruker typisk tre kvarter hjemmefra til jobb. Med sykkel og sykkelhenger og unge som skal av i barnehagen på veien. Om føret ikke tillater sykling blir det barnevogn eller akebrett og enda mere tid. 

Håper dette er en tulletråd, ellers finner jeg den skremmende, for å være ærlig.

Anonymkode: 438fc...9ec

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt sykt.

"Vanlige" folk skjønner ikke dette-

Anonymkode: 10eee...58c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, puttee skrev:

Mange som går så langt hver dag til jobb. Du får se på det som dagens trim :) Folk i Norge er altså så bortskjemte, tenk på de som må gå milevis hver dag for å hente forurenset vann. Bare for å sette ting i perspektiv :)

 

Signerer denne!!!!

Anonymkode: d59f0...2c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er med på ideen om at alle skal ut i arbeid der det er mulig, men jeg er i tvil om jeg har råd eller ork til å delta.

Anonymkode: 6544d...e35

Men jeg skal ha råd og ork til å betale for at du ikke gidder å gå/sykle/betale for bussen? Virkelig?

Anonymkode: a23a8...ac1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, bysykkel var kanskje dum ide. De varer bare i 45 min før de må settes i ny stativ. De er vel for at de er redd folk skal sykle avgårde med de. :fnise:

Anonymkode: eef1a...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir man selvstendig i jobb i norge når selv folk som tjener over en halv million ikke har råd til å bo? Mange som mangler perspektiv på ting. Norge er litt som nord-korea med en befolkning som ikke skjønner hvor dårlig velferd de faktisk har.

Anonymkode: d46f2...1e1

Da bor de på feil sted ;) Kanskje de må bevege seg litt ut av "luksussonen" ;) Bosted har da vel ikke så veldig mye å si i forhold til å være "selvstendig" i jobben :)

Anonymkode: d59f0...2c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Signerer denne!!!!

Anonymkode: d59f0...2c4

Det er forskjellige grunner til at folk går på tiltak og vært uten jobb i flere år (noe du må ha vært for å gå på aap)

man har mange utfordringer og ta synes jeg det er tåpelig å legge til den ekstra utfordringen om å måtte gå 30-40 min pluss på jobb. 

Det er grunn til at folk har vært utenom arbeidslivet over en lengre periode. Og da burde man prøve å lage overgangen til ordinært abeid som er målet til NAV Smoothere. 

Anonymkode: 10eee...58c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg skal ha råd og ork til å betale for at du ikke gidder å gå/sykle/betale for bussen? Virkelig?

Anonymkode: a23a8...ac1

Slapp av. TS betaler nok skatt selv, eller har betalt og betaler dette selv uten at du må hevde deg og påstå det er du som betaler. 

Anonymkode: eef1a...14f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir man selvstendig i jobb i norge når selv folk som tjener over en halv million ikke har råd til å bo? Mange som mangler perspektiv på ting. Norge er litt som nord-korea med en befolkning som ikke skjønner hvor dårlig velferd de faktisk har.

Anonymkode: d46f2...1e1

Jeg har bodd en del år i øst-europa og noen måneder i USA. Kan varmt anbefale deg å ta turen dit for å få litt perspektiv.

Anonymkode: a23a8...ac1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da sykler man. Tilfellet er jo at flere har 40 minutters gange eller mer til jobb, men sykler. Om vinteren når det er snø eller glatt så går man. 

Skulle likt å sett at alle ansatte på sykehuset hadde egen parkering... 

Anonymkode: 1f359...8aa

Kjenner mange som går så mange minutter til jobb hver dag.. .(jobber på Haukeland sykehus)  Jeg går selv nesten 15 minutter hver dag fra parkeringen til jobb!!!, og det er etter at jeg har kjørt bil 45 minutter fra hjemstedet mitt ;)  Samme mølja hjem igjen!!! HVER ENESTE DAG!! Så jeg synes ikke at det å gå en liten halvtime er noe å skrike over :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må gå an for folk å stille slike spm uten å bli angrepet av folk med påstander om at det er deres skattepenger som dekker ditten og datten.

Det må gå an å heller prøve å hjelpe enn å gå til angrep. 

Anonymkode: eef1a...14f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tiara07 skrev:

 

Feil...

 

Endret av Tiara07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tiara07 skrev:

Kjenner mange som går så mange minutter til jobb hver dag.. .(jobber på Haukeland sykehus)  Jeg går selv nesten 15 minutter hver dag fra parkeringen til jobb!!!, og det er etter at jeg har kjørt bil 45 minutter fra hjemstedet mitt ;)  Samme mølja hjem igjen!!! HVER ENESTE DAG!! Så jeg synes ikke at det å gå en liten halvtime er noe å skrike over :) 

Men dette er folk som ikke har utfordringer i forhold til jobb, og ikke har vært ute arbeidslivet i flere år.

Anonymkode: 10eee...58c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette!!

Jeg bruker typisk tre kvarter hjemmefra til jobb. Med sykkel og sykkelhenger og unge som skal av i barnehagen på veien. Om føret ikke tillater sykling blir det barnevogn eller akebrett og enda mere tid. 

Håper dette er en tulletråd, ellers finner jeg den skremmende, for å være ærlig.

Anonymkode: 438fc...9ec

Jeg synes det er mer skremmende at noen har så vanskelig for å forstå at ikke alles situasjon er like. For meg nå når jeg er friskere er det ingen sak å gå eller sykle til jobb, men da jeg var på AAP var jeg til tider svært syk og det å gå var en stor tilleggsgreie som gjorde ALT vanskeligere, og gjorde det vanskeligere å komme seg av gårde. 

For friske mennesker er det en smal sak, men når man er på AAP så er man jo ikke helt tipp topp på en eller annen måte. Må gå an å utøve litt empati innimellom. 

Anonymkode: ecc76...1d8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke VI ts. Kanskje 40 min er mye for ts av årsaker vi ikke vet om. Vi har ikke fått vite hvorfor 40 min er mye. Istedenfor å konstant si at dere ikke synes er mye og hva dere tåler prøv heller å komme med konstruktive svar som hjelper. 

Anonymkode: eef1a...14f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, drit i denne tråden, folk som ikke er eller har vært i samme sitausjon klarer ikke å sette seg inn i problemstillingen, skru av datamaskinen og ikke les mer i tråden.

 Ps, du kan få lege erklæring av lege om det er slik at du ikke kan gå til og fra jobb.

En på mitt kurs fikk det, som ikke kunne gå pga ett vondt kne.

Anonymkode: 10eee...58c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...