Gå til innhold

Mener nav at jeg skal gå 40 min hver vei for "arbeidstrening"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en IA-plass som gjør at jeg skal få prøve meg i arbeid, få verdifull erfaring og det er heller liten, om noe mulighet for en fast jobb utenom.

Meningen er å delta i ordinært arbeid på fulltid, for å se om det er noe jeg får til. Betalingen  min er da grunnsats AAP, som da blir 90-100,- i timen - så ikke særlig mye å rutte med. Men, det er et lite stykke unna hjemmet. Og fra hva jeg kan se, så kan NAV dekke reiseutgifter ved lengre enn 6 km fra hjemmet. Jeg bor nærmere enn 6 km fra hjemmet, så jeg kan velge å betale 700 i måneden ut av den lille lommen jeg har, eller jeg kan gå. Frem og tilbake, hver dag.

Jeg er med på ideen om at alle skal ut i arbeid der det er mulig, men jeg er i tvil om jeg har råd eller ork til å delta.

Anonymkode: 6544d...e35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier som brukeren over, kjøp en billig sykkel eller hør om du kan få låne en :) de kan vel trekke deg i stønad hvis du nekter å delta

Anonymkode: 10f17...264

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sier som brukeren over, kjøp en billig sykkel eller hør om du kan få låne en :) de kan vel trekke deg i stønad hvis du nekter å delta

Anonymkode: 10f17...264

Håper jeg inderlig de gjør!

Anonymkode: 14f31...600

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvva slags tull er dette? Du sier selv at du tjener 90 - 100 kroner / timen, dvs så ved å jobbe 1 dag (der en mnd har ca 20 arbeidsdager) så tjener du inn dette kortet. Du tjener mer på å gjøre dette enn ikke, så dette høres ut som latskap.

Anonymkode: 7966c...db8

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest puttee

Mange som går så langt hver dag til jobb. Du får se på det som dagens trim :) Folk i Norge er altså så bortskjemte, tenk på de som må gå milevis hver dag for å hente forurenset vann. Bare for å sette ting i perspektiv :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE STILL SPØRSMÅL OM NAV PÅ NETT! DA KOMMER GRIBBENE OG TAR DEG!! 

Anonymkode: e2afa...5c5

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk 75 minutter hver vei til jobb hver dag i ett helt år. Fin trening, bare å ta på seg gode klær. 

Anonymkode: bd132...a48

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, puttee skrev:

Mange som går så langt hver dag til jobb. Du får se på det som dagens trim :) Folk i Norge er altså så bortskjemte, tenk på de som må gå milevis hver dag for å hente forurenset vann. Bare for å sette ting i perspektiv :)

 

Mange som går 40 min hver vei til jobb??? Jeg kommer ikke på noen!!

Anonymkode: e2afa...5c5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags grunn skulle du liksom ha for å ikke gidde gå i 40 minutter? Jeg hadde blitt fornøyd om jeg bare hadde hatt 40 min å gå da jeg var på arbeidstrening.

Anonymkode: b0c84...97f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, puttee skrev:

Mange som går så langt hver dag til jobb. Du får se på det som dagens trim :) Folk i Norge er altså så bortskjemte, tenk på de som må gå milevis hver dag for å hente forurenset vann. Bare for å sette ting i perspektiv :)

 

TENK PÅ DE SULTNE BARNA I AFRIKA!!

Anonymkode: e2afa...5c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvilken sykdom du har. 40 min x 2 er jo fin trim per dag. Men om man går med krykker blir jo saken en annen, lissom

Jeg pleide sykle 40min x 2 til jobb i min forrige jobb, men det var som friskt menneske

Anonymkode: 84035...9b9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skaff deg en sykkel, får gode sykler gis bort på Finn.no

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, puttee skrev:

Mange som går så langt hver dag til jobb. Du får se på det som dagens trim :) Folk i Norge er altså så bortskjemte, tenk på de som må gå milevis hver dag for å hente forurenset vann. Bare for å sette ting i perspektiv :)

 

Og likevel eier de hus, mer enn hva en kan si om en nordmann.

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvva slags tull er dette? Du sier selv at du tjener 90 - 100 kroner / timen, dvs så ved å jobbe 1 dag (der en mnd har ca 20 arbeidsdager) så tjener du inn dette kortet. Du tjener mer på å gjøre dette enn ikke, så dette høres ut som latskap.

Anonymkode: 7966c...db8

Er skatt på AAP. Det er ikke obligatorisk, men jeg ønsker faktisk å klare å jobbe, så derfor jeg deltar på det.

 

Poenget mitt er at det virker litt bakvendt. Om du skulle satt det på spissen, så kunne jeg takket nei, og faktisk ligget på sofaen - og endt opp med mer penger enn om jeg deltar i det ordinære arbeidsliv via en IA-avtale og NAV. Hadde jeg fått 20% økning eller noe på betalingen ved å delta fremfor ikke, ikke noe problem. Det virker litt bakvendt. Hadde jeg bodd litt lenger unna, hadde det ikke vært et tema en gang.

Anonymkode: 6544d...e35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest puttee
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mange som går 40 min hver vei til jobb??? Jeg kommer ikke på noen!!

Anonymkode: e2afa...5c5

Jeg kjenner i allefall 3 stk. som går i ca 40 min til og fra jobb hver dag, frivillig :) Evt. sykler. Selv går jeg til skolen nesten hver dag i 30 min :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og likevel eier de hus, mer enn hva en kan si om en nordmann.

 

Er skatt på AAP. Det er ikke obligatorisk, men jeg ønsker faktisk å klare å jobbe, så derfor jeg deltar på det.

 

Poenget mitt er at det virker litt bakvendt. Om du skulle satt det på spissen, så kunne jeg takket nei, og faktisk ligget på sofaen - og endt opp med mer penger enn om jeg deltar i det ordinære arbeidsliv via en IA-avtale og NAV. Hadde jeg fått 20% økning eller noe på betalingen ved å delta fremfor ikke, ikke noe problem. Det virker litt bakvendt. Hadde jeg bodd litt lenger unna, hadde det ikke vært et tema en gang.

Anonymkode: 6544d...e35

Om du vil ut i jobb igjen er vel det mer verdt enn 700kr måneden? Hade gladlig betalt 700kr hver måned for å bli frisk

Velferdsstaten fungerer fordi folk ikke sitter og teller kroner og ører på slike ting, men verdsetter muligheten til å bli selvstendig i jobb igjen. Jeg syns det blir smålig å krangle på de 700kr, og de sier jeg som en som gikk på aap i 4 år

Anonymkode: 84035...9b9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, puttee skrev:

Jeg kjenner i allefall 3 stk. som går i ca 40 min til og fra jobb hver dag, frivillig :) Evt. sykler. Selv går jeg til skolen nesten hver dag i 30 min :) 

Jada, og selv går jeg nesten 25 min hver vei til universitetet. Men nei, det er ikke mange som går langt for å komme på jobb. 

Anonymkode: e2afa...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du vil ut i jobb igjen er vel det mer verdt enn 700kr måneden? Hade gladlig betalt 700kr hver måned for å bli frisk

Velferdsstaten fungerer fordi folk ikke sitter og teller kroner og ører på slike ting, men verdsetter muligheten til å bli selvstendig i jobb igjen. Jeg syns det blir smålig å krangle på de 700kr, og de sier jeg som en som gikk på aap i 4 år

Anonymkode: 84035...9b9

Hvordan blir man selvstendig i jobb i norge når selv folk som tjener over en halv million ikke har råd til å bo? Mange som mangler perspektiv på ting. Norge er litt som nord-korea med en befolkning som ikke skjønner hvor dårlig velferd de faktisk har.

Anonymkode: d46f2...1e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest puttee
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TENK PÅ DE SULTNE BARNA I AFRIKA!!

Anonymkode: e2afa...5c5

Ja, vet du hva. Av og til må man faktisk sette ting i perspektiv og slutte å sutre for den minste ting som går en imot! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...