AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #1 Del Skrevet 2. mai 2017 Hei. Jeg har en IA-plass som gjør at jeg skal få prøve meg i arbeid, få verdifull erfaring og det er heller liten, om noe mulighet for en fast jobb utenom. Meningen er å delta i ordinært arbeid på fulltid, for å se om det er noe jeg får til. Betalingen min er da grunnsats AAP, som da blir 90-100,- i timen - så ikke særlig mye å rutte med. Men, det er et lite stykke unna hjemmet. Og fra hva jeg kan se, så kan NAV dekke reiseutgifter ved lengre enn 6 km fra hjemmet. Jeg bor nærmere enn 6 km fra hjemmet, så jeg kan velge å betale 700 i måneden ut av den lille lommen jeg har, eller jeg kan gå. Frem og tilbake, hver dag. Jeg er med på ideen om at alle skal ut i arbeid der det er mulig, men jeg er i tvil om jeg har råd eller ork til å delta. Anonymkode: 6544d...e35 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 Populært innlegg #2 Del Skrevet 2. mai 2017 Kjøp en billig sykkel på finn så er turen gjort på 15 minutter Anonymkode: 87856...302 87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #3 Del Skrevet 2. mai 2017 Sier som brukeren over, kjøp en billig sykkel eller hør om du kan få låne en de kan vel trekke deg i stønad hvis du nekter å delta Anonymkode: 10f17...264 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 Populært innlegg #4 Del Skrevet 2. mai 2017 Er du ikke takknemlig fordi du får en sjanse? Sånne som deg ødelegger trygdesystemet. Anonymkode: 14f31...600 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #5 Del Skrevet 2. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sier som brukeren over, kjøp en billig sykkel eller hør om du kan få låne en de kan vel trekke deg i stønad hvis du nekter å delta Anonymkode: 10f17...264 Håper jeg inderlig de gjør! Anonymkode: 14f31...600 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #6 Del Skrevet 2. mai 2017 Hvva slags tull er dette? Du sier selv at du tjener 90 - 100 kroner / timen, dvs så ved å jobbe 1 dag (der en mnd har ca 20 arbeidsdager) så tjener du inn dette kortet. Du tjener mer på å gjøre dette enn ikke, så dette høres ut som latskap. Anonymkode: 7966c...db8 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest puttee Skrevet 2. mai 2017 #7 Del Skrevet 2. mai 2017 Mange som går så langt hver dag til jobb. Du får se på det som dagens trim Folk i Norge er altså så bortskjemte, tenk på de som må gå milevis hver dag for å hente forurenset vann. Bare for å sette ting i perspektiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #8 Del Skrevet 2. mai 2017 IKKE STILL SPØRSMÅL OM NAV PÅ NETT! DA KOMMER GRIBBENE OG TAR DEG!! Anonymkode: e2afa...5c5 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #9 Del Skrevet 2. mai 2017 Gikk 75 minutter hver vei til jobb hver dag i ett helt år. Fin trening, bare å ta på seg gode klær. Anonymkode: bd132...a48 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #10 Del Skrevet 2. mai 2017 3 minutter siden, puttee skrev: Mange som går så langt hver dag til jobb. Du får se på det som dagens trim Folk i Norge er altså så bortskjemte, tenk på de som må gå milevis hver dag for å hente forurenset vann. Bare for å sette ting i perspektiv Mange som går 40 min hver vei til jobb??? Jeg kommer ikke på noen!! Anonymkode: e2afa...5c5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #11 Del Skrevet 2. mai 2017 Hva slags grunn skulle du liksom ha for å ikke gidde gå i 40 minutter? Jeg hadde blitt fornøyd om jeg bare hadde hatt 40 min å gå da jeg var på arbeidstrening. Anonymkode: b0c84...97f 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #12 Del Skrevet 2. mai 2017 4 minutter siden, puttee skrev: Mange som går så langt hver dag til jobb. Du får se på det som dagens trim Folk i Norge er altså så bortskjemte, tenk på de som må gå milevis hver dag for å hente forurenset vann. Bare for å sette ting i perspektiv TENK PÅ DE SULTNE BARNA I AFRIKA!! Anonymkode: e2afa...5c5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #13 Del Skrevet 2. mai 2017 Kommer an på hvilken sykdom du har. 40 min x 2 er jo fin trim per dag. Men om man går med krykker blir jo saken en annen, lissom Jeg pleide sykle 40min x 2 til jobb i min forrige jobb, men det var som friskt menneske Anonymkode: 84035...9b9 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skogsvandreren Skrevet 2. mai 2017 #14 Del Skrevet 2. mai 2017 Skaff deg en sykkel, får gode sykler gis bort på Finn.no 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #15 Del Skrevet 2. mai 2017 2 minutter siden, puttee skrev: Mange som går så langt hver dag til jobb. Du får se på det som dagens trim Folk i Norge er altså så bortskjemte, tenk på de som må gå milevis hver dag for å hente forurenset vann. Bare for å sette ting i perspektiv Og likevel eier de hus, mer enn hva en kan si om en nordmann. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvva slags tull er dette? Du sier selv at du tjener 90 - 100 kroner / timen, dvs så ved å jobbe 1 dag (der en mnd har ca 20 arbeidsdager) så tjener du inn dette kortet. Du tjener mer på å gjøre dette enn ikke, så dette høres ut som latskap. Anonymkode: 7966c...db8 Er skatt på AAP. Det er ikke obligatorisk, men jeg ønsker faktisk å klare å jobbe, så derfor jeg deltar på det. Poenget mitt er at det virker litt bakvendt. Om du skulle satt det på spissen, så kunne jeg takket nei, og faktisk ligget på sofaen - og endt opp med mer penger enn om jeg deltar i det ordinære arbeidsliv via en IA-avtale og NAV. Hadde jeg fått 20% økning eller noe på betalingen ved å delta fremfor ikke, ikke noe problem. Det virker litt bakvendt. Hadde jeg bodd litt lenger unna, hadde det ikke vært et tema en gang. Anonymkode: 6544d...e35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest puttee Skrevet 2. mai 2017 #16 Del Skrevet 2. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mange som går 40 min hver vei til jobb??? Jeg kommer ikke på noen!! Anonymkode: e2afa...5c5 Jeg kjenner i allefall 3 stk. som går i ca 40 min til og fra jobb hver dag, frivillig Evt. sykler. Selv går jeg til skolen nesten hver dag i 30 min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #17 Del Skrevet 2. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og likevel eier de hus, mer enn hva en kan si om en nordmann. Er skatt på AAP. Det er ikke obligatorisk, men jeg ønsker faktisk å klare å jobbe, så derfor jeg deltar på det. Poenget mitt er at det virker litt bakvendt. Om du skulle satt det på spissen, så kunne jeg takket nei, og faktisk ligget på sofaen - og endt opp med mer penger enn om jeg deltar i det ordinære arbeidsliv via en IA-avtale og NAV. Hadde jeg fått 20% økning eller noe på betalingen ved å delta fremfor ikke, ikke noe problem. Det virker litt bakvendt. Hadde jeg bodd litt lenger unna, hadde det ikke vært et tema en gang. Anonymkode: 6544d...e35 Om du vil ut i jobb igjen er vel det mer verdt enn 700kr måneden? Hade gladlig betalt 700kr hver måned for å bli frisk Velferdsstaten fungerer fordi folk ikke sitter og teller kroner og ører på slike ting, men verdsetter muligheten til å bli selvstendig i jobb igjen. Jeg syns det blir smålig å krangle på de 700kr, og de sier jeg som en som gikk på aap i 4 år Anonymkode: 84035...9b9 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #18 Del Skrevet 2. mai 2017 1 minutt siden, puttee skrev: Jeg kjenner i allefall 3 stk. som går i ca 40 min til og fra jobb hver dag, frivillig Evt. sykler. Selv går jeg til skolen nesten hver dag i 30 min Jada, og selv går jeg nesten 25 min hver vei til universitetet. Men nei, det er ikke mange som går langt for å komme på jobb. Anonymkode: e2afa...5c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #19 Del Skrevet 2. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om du vil ut i jobb igjen er vel det mer verdt enn 700kr måneden? Hade gladlig betalt 700kr hver måned for å bli frisk Velferdsstaten fungerer fordi folk ikke sitter og teller kroner og ører på slike ting, men verdsetter muligheten til å bli selvstendig i jobb igjen. Jeg syns det blir smålig å krangle på de 700kr, og de sier jeg som en som gikk på aap i 4 år Anonymkode: 84035...9b9 Hvordan blir man selvstendig i jobb i norge når selv folk som tjener over en halv million ikke har råd til å bo? Mange som mangler perspektiv på ting. Norge er litt som nord-korea med en befolkning som ikke skjønner hvor dårlig velferd de faktisk har. Anonymkode: d46f2...1e1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest puttee Skrevet 2. mai 2017 #20 Del Skrevet 2. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: TENK PÅ DE SULTNE BARNA I AFRIKA!! Anonymkode: e2afa...5c5 Ja, vet du hva. Av og til må man faktisk sette ting i perspektiv og slutte å sutre for den minste ting som går en imot! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå