Gå til innhold

Tror ikke jeg vil ha barn. Hvordan fortelle familie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vet ikke hva det er, men noe med det "typiske" familielivet frister ikke for meg. Når jeg ser småbarnsfamilier tenker jeg ofte at jeg ikke har lyst på det. Det frister ikke med barn. Jeg har veldig lyst til å ville det fordi jeg vet at både min og min kjæreste sin familie ønsker seg barnebarn. Har ikke snakket for mye med kjæresten om det, men når vi har snakket om det sier han alltid at han ønsker å vente til han blir litt eldre. Så da sier det seg jo selv at han ønsker barn en gang. Jeg har sagt at jeg ikke vet enda, at jeg tar ting som det kommer. At jeg skal vente på å bli klar. 

Hvordan skal man ta det opp med kjæreste og familie? Hvordan reaksjoner har dere frivillige barnløse fått da dere fortalte at dere ikke ønsket barn? Er det noen som plutselig har fått lyst på barn? 

Jeg er i tyveårene og har enda ikke fått noe ønske om barn. Begynner å bli bekymra... Jeg tror mine foreldre kommer til å bli ganske lei seg egentlig, selv om det ikke er deres valg. Men det er jo forståelig.

Anonymkode: 4725b...66f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Indirekte betyr det at du mulig må gjøre det slutt med kjæresten. Hvis han da ikke ser for seg et liv med deg uten barn. Og du bør gjøre alt du kan for å hindre en graviditet da det vil bli kjipt å plutselig stå der gravid når du innerst inne vet at du ikke vil ha barn.

Jeg hadde ikke giddet å fortelle mine foreldre om valget, det er uansett ikke deres sak. Og kommer temaet opp, si at du ikke vil diskutere en så personlig sak som det faktisk er.

Anonymkode: ee3b9...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er i 20 årene, mange studerer til de er 30 og ser på familieliv som uaktuelt før etter de har jobbet noen år. Du har ingen forklaringsplikt til noen som helst og det er noe som kan endre seg i løpet av de neste 10 årene også.

Anonymkode: 7f758...525

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert litt vanskelig, men det beste er nok å bare si det. Og forklare hvorfor.

Får du ikke forståelse for det er det ikke egentlig ditt problem.

Lykke til. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...