Gå til innhold

Hos frisøren - skjære eller ikke skjære?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Var hos en ny frisør idag. Jeg satt i stolen og ante fred og ingen fare, men plutselig så skjærer hun frontpartiet mitt. Arg..

Ble jo fint og alt det der..men jeg er litt ambivalent til skjæring. Sliter det på håret? Eller er det bare en myte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bhsiltsk

Mitt hår ser nesten verre ut etter skjæring. Og jeg spør frisøren hver gang om hun kan bruke saks i stedenfor kniven, men neeeeida.

Nå bør det kanskje nevnes at jeg ike går til frisør så veeeldig mange ganger i året, dah..

Undertegnede er IKKE fan av skjæring av hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke det sliter på håret, men det blir jo masse ulike lengder, så det kan se mer flisete ut. Jeg har veldig mykt hår som til tider lever sitt eget liv, og sist skjærte hun det. Jeg vet ikke om det er innbildning, men nå FØLES i hvertfall håret mer medgjørlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjære blir finest! Som regel. Det er nok en grunn til at frisøren insisterer på det.

ja som regel - men noen ganger kan det bli værre med det også som nevnt her, og det fordi noen hårrtyper ikke passer til det. mitt er slikt, og jeg har x antall ganger blitt misfornøyd hos frisøren fordi håret ble skjært (fordi frisøren mente det var penest) - helt til en annen fortalte meg at det ikke passer alle. mitt ja feks.

aldri mere skjæring i mitt hår, og det sier jeg fra om. men pent på mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hårtype og, ikke minst, frisyre.

På mitt strie hår, som har en oppklippet, halvlang frisyre, så fungerer det absolutt best med skjæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for at håret skjæres (spesielt luggen) - syns ikke det ser så "nyklipt" ut da:-) Blir en litt annen effekt.

Tror ikke at det sliter spesielt på håret - da ville vel ikke frisørene gjort det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at håret mitt slites mer og fortere ved bruk av skjæring. Skjærte ikke i det forrige gang jeg var hos frisøren, og håret mitt har holdt seg utrolig mye bedre.

Tror ikke det er en myte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uka etter at jeg hadde fått skjært bort endel av hårlengden min, dro jeg til en annen frisør for å stripe det, og hun insisterte på å klippe det siden "det er så slitt". Måtte da forklare henne at jeg hadde nettopp vært og fått skjært av endel.. Så, ja, det vil se slitt ut når man skjærer i det, spesielt i tynt hår som jeg har! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, var det jeg visste. Jeg har kjempetynt hår, og ser slettes ikke nyklipt ut :-?

Neste gang skal jeg si at det skal klippes FØR jeg setter meg i stolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...