Persephone Skrevet 30. april 2017 #21 Del Skrevet 30. april 2017 Hva så? Det er en baby og den burde ikke bli prakket på samfunnets kjønnsroller enda. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 30. april 2017 #22 Del Skrevet 30. april 2017 Hvis det er fremmede som kommenterer i forbifarten er det jo bare å takke. Har ingenting å si hvilket kjønn det er. Eventuelt, "takk, ja hun er skjønn!". Altså ikke korrigere, men late som om du ikke hørte "gutt". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #23 Del Skrevet 30. april 2017 2 timer siden, stan skrev: Litt lærdom til alle her. Når jeg møter en baby for første gang spør jeg alltid om navnet. Da er jo kjønnet avklart og kontakt med foreldrene opprettet. Og uansett navn svarer jeg : "Å for et fint navn..." 😀 "Hun heter Destiny Arosia" Anonymkode: 8ce25...1a3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 30. april 2017 #24 Del Skrevet 30. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke problemet. Kan ikke du kle barnet i rosa og male barnevogna rosa, sånn at det ikke er vanskelig å unngå det? Babyer er det umulig å se kjønnet på. Anonymkode: 08a52...053 Noen guttebabyer har jo arvet rosa klær eller vogn etter storesøster. Synd å ikke kunne gjenbruke fullt brukbare ting fordi det er "feil" farge. Babyen bryr seg jo ikke og tar ikke på noen måte skade av det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 30. april 2017 #25 Del Skrevet 30. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Hun heter Destiny Arosia" Anonymkode: 8ce25...1a3 "Å for et fint navn! Jeg kjente et dame i England som het Destiny, flott dame. For en søt baby!" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #26 Del Skrevet 30. april 2017 Slik har det vært med begge jentene mine når de var babyer.. Jeg svarte alltid at det er en jente (med et smil) men opplevde stort sett at den som hadde spurt følte seg teit. Spesielt en mor som hadde rosa vogn, rosa fra topp til tå på ungen og med sånn skilt på vogna, som også hadde rosa på seg, ble så brydd at hun flyttet seg til andre enden av bussholdeplassen🙈 Anonymkode: 1943b...408 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingrediensen Skrevet 30. april 2017 #27 Del Skrevet 30. april 2017 Litt verre når man er ute sammen med jente på 14 år og en av kjerringene i bygda spør om "gutten din skal konfirmeres i år?" Jeg hadde forøvrig ikke rosa sokker på meg den gangen så det var kanskje derfor 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 30. april 2017 #28 Del Skrevet 30. april 2017 2 timer siden, stan skrev: "Å for et fint navn! Jeg kjente et dame i England som het Destiny, flott dame. For en søt baby!" Mener du at navnet er fint? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri_H Skrevet 30. april 2017 #29 Del Skrevet 30. april 2017 Når jeg hadde baby var det mange som trodde hun var gutt, fordi klærne var hvite, blå, grå og ellers ganske nøytrale. Hvis det var folk som jeg ikke kjente som kommenterte så sa jeg bare takk, uten å korrigere kjønnet. Hva har det å si om en random person tror at babyen er gutt liksom? Var det noen jeg kjente så sa jeg bare "Takk, det er jente da" og smilte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 30. april 2017 #30 Del Skrevet 30. april 2017 2 timer siden, Silfen skrev: Mener du at navnet er fint? Alle babyer har fine navn! Som kjent, navnet skjemmer ingen... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 30. april 2017 #31 Del Skrevet 30. april 2017 8 minutter siden, stan skrev: Alle babyer har fine navn! Som kjent, navnet skjemmer ingen... Really? 🙄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 30. april 2017 #32 Del Skrevet 30. april 2017 3 timer siden, Silfen skrev: Really? 🙄 Ja, i følge ordspråket er det en selv som skjemmer ut navnet. Når jeg vokste opp var feks navnet Donald ett positivt om enn litt merkelig navn, det er nok ikke lenger. Det er vel neppe en and folk forbinder med navnet nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus24 Skrevet 2. mai 2017 #33 Del Skrevet 2. mai 2017 Hva er problemet? Er du redd ungen skal bli fornærmet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 2. mai 2017 #34 Del Skrevet 2. mai 2017 På 30.4.2017 den 21.29, stan skrev: Ja, i følge ordspråket er det en selv som skjemmer ut navnet. Når jeg vokste opp var feks navnet Donald ett positivt om enn litt merkelig navn, det er nok ikke lenger. Det er vel neppe en and folk forbinder med navnet nå. Du er et merkelig menneske om du syns alle navn er FINE. Og om noen heter Donald nå så er det jo særs skjemmende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 2. mai 2017 #35 Del Skrevet 2. mai 2017 Kommer litt an på hvem som kommenterer i hvilken situasjon, men enten sier jeg bare takk og nevner ikke noe om kjønn eller så sier jeg takk, men det er en jente. Kledde henne ofte i nøytrale, lyse klær da hun var liten baby og så har hun i tillegg et unisexnavn som faktisk oftest er brukt som guttenavn so can't blame them! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheltay Retrac Skrevet 2. mai 2017 #36 Del Skrevet 2. mai 2017 Kan man ikke bare spørre om det er gutt eller jente da? Skjønner ikke hvorfor folk hele tiden skal trekke konklusjoner istedenfor å spørre. Sykt irriterende, og de kan bare takke seg selv når de blir korrigert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #37 Del Skrevet 2. mai 2017 Jeg ble spurt om min baby var gutt eller jente, enda hun var kledt i rosa fra topp til tå. Jeg må også si at jeg brydde meg om folk så kjønnet til mitt første barn. Det var liksom viktig å "påpeke" at hun var jente ved at hun hadde rosa teppe, rosa kosefille, rosa klær... Like viktig om det hadde vært gutt. Jeg var megastolt. Da svarte jeg "tusen takk, men det er ei jente". Med andremann ga jeg dunken. Ble jeg spurt om kjønn, svarte jeg jente. Ble jeg spurt om navn, svarte jeg navnet. Ble det sagt at det var en fin "omvendt kjønn", så ville jeg bare nikket og sagt at "hun er nydelig, ja," uten å rette noe mer enn det på dem. Ikke frekt å påpeke smilende at "takk, men det er ei jente" eller "hun er veldig søt, ja." Anonymkode: 25c4d...e16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 2. mai 2017 #38 Del Skrevet 2. mai 2017 Som mamma til en gutt med litt feminine trekk, har jeg hatt suksess med å svare "Takk, hun heter Tobias" med et smil. Så snakker vi litt om at det er klin umulig å se kjønn på så små før vi går videre i livene våre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 2. mai 2017 #39 Del Skrevet 2. mai 2017 Jeg bare takker og går videre. Om det er en fremmed jeg aldri ser igjen, er det ikke så nøye hvilket kjønn de tror babyen har. Om jeg korrigerer så er det ala "Ja, hun er kjempesøt" elns. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 2. mai 2017 #40 Del Skrevet 2. mai 2017 3 timer siden, Silfen skrev: Du er et merkelig menneske om du syns alle navn er FINE. Og om noen heter Donald nå så er det jo særs skjemmende. Sier du til foreldre med en liten baby, som nettopp har kommet frem til et navn at navnet ikke er fint? Hva jeg mener om navnet er jo ikke viktig, men det gjør dagen litt bedre for dem å høre at noen liker navnet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå