Gå til innhold

Hva er det værste med å være dame synes du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Seksuell trakassering 

Utseendepress 

Forskjellsbehandling mellom menn og kvinner (merker spesielt dette i arbeidslivet) 

Mensen kan jeg leve med. 

Anonymkode: b3ee6...1f1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det er ille å være dame, jeg trives godt med det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, April 29, 2017 den 19.56, AnonymBruker skrev:

som tittelen :)

Anonymkode: 743b2...8cf

Det sosiale presset om at man må få barn. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Damer som måler deg opp og ned,kommenterer kroppen din ..

Diskriminering i arbeidslivet, mangel på respekt.. b,la fordi jeg har et Veldig uskyldig og naivt fjes, er lik-hun kan vi tråkke på.

Anonymkode: 112e4...0f9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, April 30, 2017 den 21.53, AnonymBruker skrev:

Verste med å være damer er at dette er hverdagen.

05-the-worst-part-is-she-seems-used-to-i

Anonymkode: 5bebd...1b0

Er plass ved siden av henne da. Hqn kunne satt seg der

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg er mer utsatt for seksuelle overgrep og voldtekt

Mindre respekt i noen sammenhenger, menn forventer ikke alltid at pene jenter også har kompetanse og hjerne. 

Mens

Hårfjerning

Cellulitter

Spindelvevårer og åreknuter

At jeg "må" sminke meg for å se presentabel ut.

At vi er svakere fysisk

At vi skal skamme oss over overvekt mens men blir hyllet

Fødsel

At kvinner ikke får lov til å eldes i dagens samfunn, rynker og grått hår hylles når det gjelder menn men ikke for kvinner. Vi skal se ut som jentunger hele livet. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring i arbeidslivet er motsatt enn det mange andre her skriver om. Jeg vil si at det verste med å være kvinne for meg har vært drittoppførselen fra andre kvinner. Mens mannlige kolleger stort sett har vært hyggelige og respektfulle, er det kvinnene som har stått får den "tause" avvisningen og nedlatenheten. Dette har ikke bare skjedd meg, men også andre venninner. Syns det er veldig mye skjult mobbing blant kvinner som man ikke så altfor sjelden blir utsatt for om man selv er kvinne, men som menn er mer skånet for. 

Ellers er jeg enig i mye av det som alt er sagt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig, er en del skjult mobbing av damer på arbplasser, tenk og synke så langt at man må være en mobber, de må ha et tragisk liv.

Anonymkode: 112e4...0f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Maleficenta skrev:

Er plass ved siden av henne da. Hqn kunne satt seg der

Har du studert bildet godt nok?

Anonymkode: 5e6d9...d3f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du studert bildet godt nok?

Anonymkode: 5e6d9...d3f

Oj shiit. Nåå så jeg det. Æææææsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen

Tro at man er kjærester for så å finne ut at alt er løgn

Å føde

Å finne klær til spesielle anledninger

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

- mensen

- dårligere betalte jobber sånn generelt sett. Det er som regel alltid en mann som sitter på toppen, uansett bransje.

- aldring. Vi eldes som melk sies det. En mann kan være attraktiv for yngre kvinner frem til 50 åra ihvertfall. Så...om jeg er i et forhold i den alderen, må jeg nok bekymre meg for at mannen vil begynne og se på yngre kvinner.

- pupper. De er fine bare noen få år. Nå er jeg glad jeg har små (er 26) , puppene til de jeg missunnte i tenårene henger omtrent ned på hver sin side av kroppen når de ikke bruker bh. Pupper er..altså, ekle..

- kvinnesynet. Vi må liksom leve med det uansett. Det er igjen i vesten, men forelsker du deg i en muslim, har du et større problem. En kvinne som forelsker seg i en muslim og blir sammen med han, fortjener å bli mishandlet fordi hun valgte det (ifølge folk). Finner hun seg derimot en voldelig norsk mann er det han som er slem..

- måten vi håndterer kjærlighet på. Har aldri hørt om en mann som drømmer, analyserer og hele den pakka der. 

Anonymkode: cfd74...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli i overkant tatt hensyn til i arbeidslivet. "Nei, du skal få slippe å gjøre dette. Jeg spør en mann." Dette er da som oftest det er noe fysisk arbeid. Sikkert mange som liker det sånn, men jeg liker fysisk arbeid selv om jeg bare en "liten dame". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å måtte passe meg for å gå alene gatelangs om kvelden i mørket. Redselen for overfall og voldtekt. VIL liksom ikke være redd for det, men man blir det jo uansett. Nå er jeg heldigvis over "den mest attraktive alderen" for voldtekter, de foretrekker vel lekkerbiskener i alderen 18-30, ikke gamlinger på 49 som meg.

Alle følelsene vi jenter er utstyrt med, hormoner og grining og alt det der. Vi kan liksom ikke styre det, det ligger i oss fra naturens side. Noen ganger hadde det vært greit å være like "barsk" som en mann og ikke ty til tårene for alt mulig. Det kan være litt slitsomt, og jeg kunne ønske det var litt lettere å kontrollere de greiene der som kvinne.

Jeg er over den alderen da utseendet betyr alt, og jeg er ikke lenger redd for å gå ut døra uten sminke. Heldigvis. Mye enklere. Men før i tiden våget jeg meg ikke i butikken en gang uten full sminke og stylet hår. Det var litt mye pes. Gutter har det enklere sånn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen(smerter)

Fødselsmerter

Forskjellsbehandling og diskriminering 

Følelsen av å være forsvarsløs hvis noe skulle skjedd mellom meg og det motsatte kjønn (frykten for overgrep etc.)

Å bli sett på som et (sex)objekt

Endret av Spiteful
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Jeg er veldig misunnelig på hvor lett det er for typen å få orgasme. Selv må jeg ha god tid, være i akkurat riktig humør, holde akkurat riktig tempo i en nøyaktig vinkel over så og så lang tid. 

Og så HATER jeg mensen over alt i verden. Jeg skulle gitt mye for å få hele livmoren fjernet for godt, synd friske organer ikke kan fjernes selv om de plager. Ser for meg at alt rundt mensen hadde sett annerledes ut om det var menn som led av helvetet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på en til.

Å kle seg opp for anledninger.  Er man for sexy er det gærnt, kvinner skuler og menn sikler.  Er man overpyntet er det gærnt når alle de andre har "tights og tunika" stilen. Kler du deg for casual f.eks topp og olabukse er det også gærnt.   Menn kan bare slenge på seg en bukse og en skjorte, vips ferdig!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vi blir diskriminert mot hver dag, hovedsakelig vurdert på grunnlag av utseende og ikke hvem vi er som person, det er i utseende vår verdi ligger og vi får uønsket oppmerksomhet fra menn. Toppen på kransekaka er at disse problemene konstant blir fornektet av samfunnet og nå er det ikke sosialt akseptert å være feminist lengre heller. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At kroppen er MYE mer upraktisk til fysisk aktivitet enn en mannekropp (tunge bryster, brede hofter (ikke bra for løping), lavere, svakere, tregere, mensensmerter som binder deg til sengen, mensen, det å tisse ute)

Hårfjerning ( hater å måtte gjøre det for å slippe baksnakking/mobbing)

utseende generelt.

I forhold til min egen personlighet så er det å være jente kun en ulempe for meg. Ser ingen fordeler.

Anonymkode: edd8c...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

koagulert menstruasjonsblod. 

Anonymkode: b535a...d4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...