AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #41 Del Skrevet 30. april 2017 Mens, PMS, prevensjon, graviditet, abort, voldtekt, trakassering, mishandling, frykt for menn, oppfatninger om kjønnsroller og yrker etc., utseendefokus og -press, spiseforstyrrelser... Anonymkode: 7600c...c7b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 30. april 2017 #42 Del Skrevet 30. april 2017 Alle disse småtingene i arbeidslivet som nok skjer ubevisst hos de fleste og er vanskelige å plukke opp, men som ligger der om du er oppmerksom på det. Som at det i et møte veldig ofte er mennene som snakker mest, selv om det er like mange kvinner til stede i møterommet. Hvordan kvinnes ideer legges frem på en noe usikker måte og uten særlig respons, og hvordan en mann kan stjele og fremlegge samme idé og få heder og ære for det. Hvordan det i hver avdeling har endt opp med at en kvinne er den om morgenen som setter på kaffen og henter avisene. Hvordan det generelt alltid er kvinnene som henter brus og snacks til møter. Hvordan de kvinnene som vil frem i gutteklubben må ha dobbelt så store baller og enda spissere albuer enn mennene, og hvordan de da får stillingen og den faglige respekten, men sosialt sett blir sett på som en usympatisk møkkakjerring. Og selvsagt hvordan styret og ledelse er menn, menn og atter gamle gubbete menn. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #43 Del Skrevet 30. april 2017 Hormoner, graviditet, fødsel, kvinnesykdommer, utseendepresset, at vi enda ikke er likestilt med mannen. Anonymkode: 1aa05...be3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #44 Del Skrevet 30. april 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Trenger ikke multikultur for å bli utsatt for det. Har kun opplevd det med etnisk norske menn jeg. Anonymkode: d120f...d27 Så du har blitt overfalt ute av flere norske menn? Dette hadde satt en presidens for voldtekter i Norge i så fall, da dette er nærmest helt uhørt. Anonymkode: 853c7...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #45 Del Skrevet 30. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hormoner, graviditet, fødsel, kvinnesykdommer, utseendepresset, at vi enda ikke er likestilt med mannen. Anonymkode: 1aa05...be3 Menn har også hormoner da... Mannesykdommer? Utseendepress for menn? At menn ikke er likestilt kvinnen på mange arenaer heller, for eksempel ved barnefordelingssaker. Nei, jeg liker å være kvinne jeg! Jeg er glad for at mange av forventningene som menn har til seg ikke gjelder meg. Syntes det er lett å være hunkjønn, egentlig har vi ikke så stort utseendepress heller. Så lenge man kler seg fint, holder seg naturlig slank og tar vare på seg selv er det ingen menn (hvert fall ikke menn du vil ha noe med å gjøre) som forventer en plettfri kone. For de fleste menn er det andre ting som er veldig mye viktigere enn et perfekt ytre. Det presset vi opplever er i grunn i hovedsak vi jenter som konkurrerer mellom hverandre og tror at det forventes at vi må se slik og slikt ut. Anonymkode: a3dd3...47f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #46 Del Skrevet 30. april 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: som tittelen Anonymkode: 743b2...8cf At andelen psykotiske gale kvinnemennesker virker være signifikant større enn andelen med en smule fornuft intakt. Seriøst: kvinner flest later til å bruke pupper og eggstokker som påskudd til alt fra barnemishandling, kidnapping, vold, prostitusjon og generell latskap til idioti, påtatt hjelpeløshet og grov manipulasjon. Jeg sliter, sånn helt på alvor, med å identifisere meg som kvinne i en gruppe kvinner større enn 1-2. Jeg finner det fornedrende å bli assosiert med grenseløs, oftest ondsinnet, idioti. Resten er ikke noe problem. Mensen -kipt, ja. Men det finnes moderne medisin som fikser den biten. Idioti er det åpenbart ingen kur for.. Anonymkode: 487c5...a69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #47 Del Skrevet 30. april 2017 Cameltoe!!! Anonymkode: 893fe...4f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 30. april 2017 #48 Del Skrevet 30. april 2017 Mensen og maset om hårfjerning 😑 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #49 Del Skrevet 30. april 2017 Å bli diskriminert i arbeidslivet pga kjønnet mitt, i.e forfremmelser og lønn, å bli pepret med forventning om at jeg snart blir verpesyk og legger bort karrieren for å bli hjemmeværende mor som strikker, sylter og kverner eget peanøttsmør. Seksuell trakassering fra menn. Anonymkode: 350ce...25f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nappetass1 Skrevet 30. april 2017 #50 Del Skrevet 30. april 2017 Det vErste med å være kvinne er den evige mangelen på respekt. Spesielt i arbeidslivet opplever man håpløst mye urett, generelt også trakassering og nedlatenhet ut i fra egen erfaring. Det er mye "lille venn" og ellers hersketeknikker og latterliggjøring. En må typisk jobbe dobbelt så hardt for å hevde seg som kvinne i mannsdominerte yrker 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 30. april 2017 #51 Del Skrevet 30. april 2017 Frykten for voldtekt fysisk svakere enn menn graviditet og fødsel diskriminering utseendefiksering 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #52 Del Skrevet 30. april 2017 2 timer siden, Elliespelli skrev: eller når jeg er på fest med felles do, og menn har tisset på doringen, og det er ett helt opplegg å skreve over doen og holde balansen. Og har man bukse på så må man få den langt nok ned til at den ikke treffer tisset på gulvet eller det som ligger på ringen. I sånne tilfeller tenker jeg "hvorfor i all verden kan ikke menn tørke opp etter seg". Og så tørker jeg opp etter dem. Men hvis jenter heller skrever over sølet og søler mer istedenfor å tørke opp, begynner jeg bedre å forstå hvorfor det ofte er søl på dametoalettet også Anonymkode: 70d81...609 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FluffyJuggernaut Skrevet 30. april 2017 #53 Del Skrevet 30. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I sånne tilfeller tenker jeg "hvorfor i all verden kan ikke menn tørke opp etter seg". Og så tørker jeg opp etter dem. Men hvis jenter heller skrever over sølet og søler mer istedenfor å tørke opp, begynner jeg bedre å forstå hvorfor det ofte er søl på dametoalettet også Anonymkode: 70d81...609 Tro meg den tanken har jeg også. Jeg har enda tilgode å tisse på doringen. Og jeg tørker ikke opp tiss etter noen andre, å tørke det opp med dopapir er ekkelt, jeg vil ikke få andres tiss på fingrene. Jeg gir beskjed på uteplassen om at doen er ett mareritt. De har hansker, såpevann og klor + betalt for jobben. Men jeg har hørt at jentedoen er mer grisete fra folk som jobber på uteplasser. Gikk engang på do hvor en dame hadde klistret ett brukt bind på veggen så uhygensiske svin finnes nok i begge kjønn. Men dobesøk er lettere for menn, iallefall når det kommer til urinering. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #54 Del Skrevet 30. april 2017 Ikke akkurat høyest opp på lista, men dog : å ikke kunne arbeide i hagen toppløs. Kunne vært fint å kjenne svetten renne, uten klam bh. At damepupper ikke kan vises frem, selv ikke om du skal amme. Anonymkode: f2fbf...5ee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #55 Del Skrevet 30. april 2017 At når jeg lufter hunden på kvelden, så må jeg se på alle menn som potensielle voldtektsmenn. Ikke fordi alle menn voldtar, for det gjør de ikke. Men fordi jeg ikke kan ta sjansen. Er jeg ikke årvåken, så kan noen skade meg. Anonymkode: c3a8e...440 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #56 Del Skrevet 30. april 2017 Verste med å være damer er at dette er hverdagen. Anonymkode: 5bebd...1b0 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #57 Del Skrevet 30. april 2017 Mensen Svangerskap Fødsel Doskriminering Anonymkode: cdaef...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #58 Del Skrevet 1. mai 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Menn har også hormoner da... Mannesykdommer? Utseendepress for menn? At menn ikke er likestilt kvinnen på mange arenaer heller, for eksempel ved barnefordelingssaker. Nei, jeg liker å være kvinne jeg! Jeg er glad for at mange av forventningene som menn har til seg ikke gjelder meg. Syntes det er lett å være hunkjønn, egentlig har vi ikke så stort utseendepress heller. Så lenge man kler seg fint, holder seg naturlig slank og tar vare på seg selv er det ingen menn (hvert fall ikke menn du vil ha noe med å gjøre) som forventer en plettfri kone. For de fleste menn er det andre ting som er veldig mye viktigere enn et perfekt ytre. Det presset vi opplever er i grunn i hovedsak vi jenter som konkurrerer mellom hverandre og tror at det forventes at vi må se slik og slikt ut. Anonymkode: a3dd3...47f Nå var det hva JEG syntes var det verste med å være dame. Jeg syns uansett vi damer er ofte mer plaget med hormoner enn det menn er. Likestilling var ikke kun siktet til det som skjer i Norge. Ganske stor forskjell i andre land mellom damer og menn. At du mener menn ikke er likestilt i forhold til barnefordeling tror jeg er en dråpe i havet i forhold. Anonymkode: 1aa05...be3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LISJ Skrevet 1. mai 2017 #59 Del Skrevet 1. mai 2017 Jeg syns det verste er at man må smiske pga man er avhengig av å bli likt og akseptert Av større folk, alltid er redd pga man blir ikke respektert heller ikke forstår fremmede at det er min og bare min kropp og at de ikke har rett til å klå på meg på jobb eller skole. Og gutter respekterer meg heller ikke og ikke jentevenner for de er opptatt med å konkurrere mot meg, sladre, drive krigføring eller legge skylden på meg, + de som blir redde og istedet for å tørre å være venn med meg så beskytter de seg selv med å ikke engang orke å ringe meg pga det er liksom for vondt for de å ha kontAkt med en mishandlet person. Om man ser søt og snill ut tror alle at det er bare å mishandle og mobbe og forfølge og true og herje og undereminere personen pga de fleste tror de er supreme men de er bare helt vanlige hjernevaskere fotsoldater av rasismen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #60 Del Skrevet 1. mai 2017 Mensen (men har heldigvis sluppet det de siste årene takket være minipiller) og hårfjerning (stress, men syns ikke det er pent på damer selv). Anonymkode: 18015...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå