Gå til innhold

Hva er det værste med å være dame synes du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At kvinnedominerte yrker er dårligere betalt enn mannsdominerte yrker

Mensen

Hårfjerning

cellulitter

Å være fysisk svakere enn mannen

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Stort sett trives jeg med å være kvinne og ønsker det ikke annerledes. Noen ting hadde jeg likevel klart meg uten:

- at jeg blir "fritt vilt" når jeg ferdes alene i offentlig rom. Skulle noen menn gjøre fremstøt (det har skjedd) har jeg ikke nubbsjans til å motsette meg. Her må jeg si meg enig i en bruker over i tråden som skylder på våre nye landsmenn. Norske menn ser ikke ut til å bli like "trigget" av meg når jeg er ute alene og er heller ikke like skumle/aggressive.

-At jeg er fysisk og mentalt dårlig nesten hver 4. uke (mensen).

- At jeg  er livredd graviditet og fødsel. Samtidig innser jeg at det er en gave å få gi liv.

- At jeg er mer bundet/avhengig av utseendet mitt. Har noen (i en sosial sammenheng) bestemt at jeg ikke er pen nok, kan jeg bare gi opp. Menn endrer ikke mening fordi jeg er snill eller smart. Samtidig får jeg mye "goodwill" som jeg egentlig ikke fortjener når noe syns jeg er pen.

- At min fysiske fremtoning (hår, klesdrakt, vekt, utseende generelt) jevnlig er et tema på jobb. Jeg jobber med tekniske fag, så hvordan jeg ser ut er ikke akkurat relevant :)

- At jeg blir tillagt egenskaper som bestemt, kravstor, vanskelig og/eller skummel når jeg egentlig bare har egne meninger. Dette spesielt i faglige sammenhenger i jobbsammenheng.

Hadde forresten vært interessant å lese hva menn mener er verst med å være mann!

Anonymkode: 70829...43d

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgangsalderen, er der ikke helt enda, men mistenker at det ikke er lenge igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Å alltid bli vurdert etter utseendet både av kvinner og menn

Å bli snakket ned til av menn som hører hjemme på atskillig lavere trinn enn deg

At det er så strenge regler for hva du kan tillate deg av utskeielser

Lykkekulturen og det helvetes tullet med "fineste" og "vakra" og lignende voksne kvinner terroriserer omgivelsene med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mensen.

Hårfjerning har jeg ikke drevet med på flere år. Har heller full busk enn å se ut som en ribba and i skrittet. Men menn forventer at jeg ser ut som et jentebarn nedentil. Da avstår jeg heller fra seksuell aktivititet :P 

Anonymkode: 8f5bd...b80

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Diskriminering i arbeidslivet

Nei, den jobben skal vi (mannfolk) ha. Så jeg klarer ikke å kjøre trailer fordi jeg er en kvinne?

Anonymkode: 6e52a...856

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Positivt å se at kvinner egentlig har det ganske bra i Norge, siden så mange lister opp mensen som en av de verste tingene

Anonymkode: fce11...cd2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oksanna

Forventninger til utseende og følelsen av å bli sett på som er objekt.

Mensen, graviditet og fødsel. 

At vi er ganske forsvarsløse hvis vi blr utsatt for vold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Som en kvinne i en (veldig) mannsdominert bransje: å bli uglesett og få kommentarer som hinter til at jeg kun har blitt ansatt fordi jeg er kvinne (dvs. for å balansere kjønnsbalansen innad i bedriften), snarere enn fordi jeg har jobbet hardt gjennom fem år med utdannelse. Det verste er jo at det er sant, nemlig at det at jeg var kvinne talte i min favør når firmaet skulle ansette, og hadde det stått mellom meg og en mann med akkurat like kvalifikasjoner som meg hadde det vært jeg som ble ansatt over ham. Synes det er leit og tåpelig at kjønn skal være en avgjørende faktor i arbeidslivet. 

Anonymkode: 98bbc...888

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At mange tror jeg ikke har kompetanse på såkalte "manneting", som f.eks bil. 

Anonymkode: d4c3e...165

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker at jeg er født kvinne, spesielt siden jeg var så heldig at jeg ble født i Norge. Men det er likevel ting som jeg syns er tungt, trist eller irriterende med å være kvinne.

*At vi er fysisk svakere enn menn. Og at enkelte menn bruker det for å tråkke oss ned, utnytter det at vi ikke kan forsvare oss like godt til bruke kroppene våre og gjøre oss redde for dem. Noe som igjen gjør meg skeptisk til fremmede menn, spesielt om de er i en gruppe, og det er skikkelig urettferdig mot snille og ordentlige menn.

*At vi enda ikke har like rettigheter som menn.

*At kvinnesykdommer og kvinnelidelser ikke får nok støtte til forskning av den enkle grunnen at det ikke rammer menn. For eksempel p-piller til menn ble avvist for at bivirkningene var for alvorlige, mens p-pillene vi kvinner bruker har samme bivirkningene. Men siden graviditet naturlig nok påvirker oss mer, så tar vi likevel sjansen på farlig prevensjon.

*At jeg må bruke masse penger på bind og tamponger.

*Skjønnhetspresset kan også være ubehagelig.

*Når jeg plutselig må tisse når vi er på tur så missunner jeg menn som bare kan slenge tissen ut, mens jeg må finne meg en busk og henge hele rumpen ut :fnise: eller når jeg er på fest med felles do, og menn har tisset på doringen, og det er ett helt opplegg å skreve over doen og holde balansen. Og har man bukse på så må man få den langt nok ned til at den ikke treffer tisset på gulvet eller det som ligger på ringen. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye mens!

jeg synes det berste med å være kvinne er alle slibrige ekle menn.

Jeg har aldri blitt voldtatt. Men jeg er et ultra sensitivt menneske, og jeg kan 'merke' og 'føle' på meg, på mange meters avstand -  at nå kommer det en mann som skal -stirre - på meg. På andre siden av gata - på bussen, på butikken, treningssenteret, de som bare kommer litt for tett innpå, og sender ut en slags vibrasjon, eller kall det rett og slett 'penis-energi', for jeg tror det er det det er, NÅR JEG IKKE har spurt om det. Det er KVALMT, jeg føler meg uvel, og jeg blir dessverre IKKKE mer tiltrukket da. Verste er å havne på et flysete vedsidenav en mann som begynner å sende sånn energi - sjøl om jeg signaliserer at jeg ikke er med, og fortsetter HELe veien! Det er altså så ubehagelig!! at de ikke kan ta hint, det skjønner jeg ikke, når vi signaliserer at vi ikke er interessert. Verdige, høflige fine mannfolk, slike som holder energien sin for seg selv, slike får jeg tillit til.  

En annen ting er menn med giftering som sender flørtende vibber. Har de ikke kontroll på seg selv ?? Gjør de det med vilje?

Det er akkurat som det er bare en kvalm EiM rundt noen mannfolk - er noen enige? Akkurat som de 'lukter vondt', rent følelsesmessig, jeg synes det er en påkjenning å måtte forholde meg til sånne, hvis de er i nærheten av meg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med å være kvinne, og er glad jeg er født og oppvokst i et sivilisert samfunn.

Det jeg misliker er;

- Mensen og PMS, som alle andre. Jeg vil faktisk si PMS er verre enn selve mensen. Misliker sterkt å være fysisk ubekvem og sensitiv denne perioden.

- Det korte vinduet til å få barn. Jeg har overhodet ikke et behov for barn nå, men jeg vil kanskje ha det en dag og skulle gjerne hatt mer tid på meg. 

- Konkurransen mellom kvinner. Hvordan dette kompliserer venninneforhold og hvor mye rot og tull som kommer imellom kvinner grunnet misunnelse og kynisme. Som attraktiv kvinne er det ikke bare-bare å bli venn med menn heller, da kjønnsdynamikken ofte kommer imellom. Jeg misunner iblant menn de gode og enkle vennskapene de har til andre menn. Det er også lettere å finne ambisiøse menn som bryr seg om politikk m.m. enn det er å finne kvinner.

- Utseendefokus. Hverken menn eller kvinner klarer å se "forbi" kvinners utseende, det blir oftere et tema og oftere en sak, enten det er positivt eller negativt. 

Endret av Avocado90
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...