Nuddelkopp Skrevet 3. mai 2017 #81 Del Skrevet 3. mai 2017 (endret) Drama fra andre damer. Er man tynn er det galt er man tykk er det galt. Har man store pupper blir man anklagd for å være hore har man små sprer de synsinger om at man må være syk. Er man blid baksnakker de om at man flørter, eller er falsk, er man normal/ublid skal de hate fordi de tror man hater. Er man sjenert spekulerer de i om man er overlegen, er man åpen og frempå himler de med øya og stempler en som oppmerksomhetssyk. Er man opptatt eller ikke gidder å feste så mye begynner de å tro at man har ditchet de og dermed ditcher deg. Osv osv osv. Kan ikke ting bare få være som det er uten så mye sladder og spekuleringer og synsinger... Forferdelig irriterende og leit. En annen ting som preger enda mer og oftere, i en mye mer alvorlig grad og nesten konstant er seksualiseringa fra menn og i samfunnet. Det er et så langt kapittel så jeg ikke orker å gå inn på det i tekst akuratt nå. *Slå seg i hodet* Nå har jeg ikke bært frem og født barn, men har mistanker om at det også må være helt forjævlig. Rent fysisk altså. Endret 3. mai 2017 av Nuddelkopp 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehavfruen Skrevet 3. mai 2017 #82 Del Skrevet 3. mai 2017 At man ikke kan være en av "gutta". Jeg liker gutteprat foran jenteprat, men som jente blir man aldri likestilt med resten av gutta. Hadde de hatt muligheten til å pule meg så hadde de gjort det. Og det irriterer meg og gjør meg nesten litt lei meg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen. Skrevet 3. mai 2017 #83 Del Skrevet 3. mai 2017 2 minutter siden, lillehavfruen skrev: At man ikke kan være en av "gutta". Jeg liker gutteprat foran jenteprat, men som jente blir man aldri likestilt med resten av gutta. Hadde de hatt muligheten til å pule meg så hadde de gjort det. Og det irriterer meg og gjør meg nesten litt lei meg. Akkurat dette! Jeg har begynt med en ny fritidsaktivitet og det er 95/05 gutter og jenter. Er veldig aktiv og føler jeg får mye venner der. Problemet er bare at guttene har prøvd seg en etter en. Så å si alle nå utenom et parr stykker. Får meg til å føle meg som om min eneste verdi er som ei puledukke. Og nå de snakker om jenter er det alltid om hun var pen, hvem som skal prøve seg på henne osv. Ikke hvem hun er eller hvordan hun er som person. Jeg begynte der for å få venner som driver på med samme aktivitet, men det har gjort meg ufattelig trist at den eneste verdien jeg har er som et kjøttstykke som en av dem skal få ligge med. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehavfruen Skrevet 3. mai 2017 #84 Del Skrevet 3. mai 2017 Akkurat nå, Solstrålen. skrev: Akkurat dette! Jeg har begynt med en ny fritidsaktivitet og det er 95/05 gutter og jenter. Er veldig aktiv og føler jeg får mye venner der. Problemet er bare at guttene har prøvd seg en etter en. Så å si alle nå utenom et parr stykker. Får meg til å føle meg som om min eneste verdi er som ei puledukke. Og nå de snakker om jenter er det alltid om hun var pen, hvem som skal prøve seg på henne osv. Ikke hvem hun er eller hvordan hun er som person. Jeg begynte der for å få venner som driver på med samme aktivitet, men det har gjort meg ufattelig trist at den eneste verdien jeg har er som et kjøttstykke som en av dem skal få ligge med. Mannskulturen er så innmari stygg. Alt handler om å "få seg noe" virker det som. Og jeg har inntrykk av det man sier som jente ofte ikke blir tatt så seriøst av gutta heller. Og om man isåfall hadde vært såkalt gutt og jente - venner, ville vi blitt brukt til trekkplaster på vors og lignende. Åe, hater det! På individnivå så tror jeg ikke gutter ønsker å være slik, men på gruppenivå er dette alt det handler om. Vi er ikke likestilte som mennesker. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen. Skrevet 3. mai 2017 #85 Del Skrevet 3. mai 2017 Akkurat nå, lillehavfruen skrev: Mannskulturen er så innmari stygg. Alt handler om å "få seg noe" virker det som. Og jeg har inntrykk av det man sier som jente ofte ikke blir tatt så seriøst av gutta heller. Og om man isåfall hadde vært såkalt gutt og jente - venner, ville vi blitt brukt til trekkplaster på vors og lignende. Åe, hater det! På individnivå så tror jeg ikke gutter ønsker å være slik, men på gruppenivå er dette alt det handler om. Vi er ikke likestilte som mennesker. Snakket med en guttekompis som er veldig oppegående og ikke på den måten som jeg skriver om her. Har gitt han et innblikk i hvordan ting er for oss jenter og han ble sjokkert, mildt sagt. Han viste ikke at det var slik. Tror de færreste forstå, fordi de har mannlig privilegie. Uansett, han sa at han har mange guttevenner som mener genuint at man ikke kan være venner med jenter. Dette må være noen av de samme som mener bevisst/ubevisst at vi ikke har annen verdi for dem enn sex og noe fint å se på, fordi de ser ikke vår verdi som person. Jeg føler også at siden samfunnet legger mest verdi i oss jenter på utseende og overfladiske ting, så blir vi slik selv. Guttevenner sier "er ikke noe artig å være med jenter, de er ikke morsomme". Vell, det er ikke så rart, når samfunnet ikke legger noe verdi på at vi skal ha en personlighet når vi vokser opp, noe som resulterer i at vi ikke er like morsomme og med like stor personlighet som dem. Av og til skulle jeg virkelig ønske at jeg var gutt. Skulle ønske folk kunne se meg som jeg er og de verdiene jeg har som menneske. Legger ved en artikkel som handler om en transkjønnet som byttet fra kvinne til man og hvordan han opplevde at han ble behandlet etter å ha blitt mann, ift når han var kvinne. http://everydayfeminism.com/2015/05/male-privilege-trans-men/ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rose11 Skrevet 4. mai 2017 #86 Del Skrevet 4. mai 2017 At jeg må ha mensen! Gutta aner ikke hvor heldig de er som slipper dette drite. Vondt i magen, oppblåst, trøtt, dårlig matlyst, kvalm og irritabel følger med. HATER MENSEN! Kropp og utseendepresset. Ikke lett å være dame. Vi skal ha stor rumpe, flat mage, fyldige lepper, smal midje, langt og fyldig går osv. At vi må gå igjennom abort og fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #87 Del Skrevet 4. mai 2017 Det som er slitsomt er så klart mensen, men som en veldig uattraktiv kvinne må jeg si at det verste er hvor mye vekt som legges på vårt utseende for at vi skal bli sett på som aktuelle partnere. Det er svært lite annet som teller om ikke det ytre er "godkjent", og kravene til dette har blitt enda høyere etter retusjeringen begynte for fullt i alle blader. Mannfolka forventer damer som ligner mest mulig på de bildene de ser, og selv om jeg som særdeles stygg kvinne prøver å sminke meg, trene, finne flatterende klær (og hele pakka) så blir det som å forsøke å sminke en gris. Jeg har alt det andre på stell, bare ikke utseendet. Og derfor ser ingen menn meg. Det er vel evolusjonen som snakker, da. Ikke noe vits å videreføre genene til en over gjennomsnittet smart og omsorgsfull person hvis hun ikke er noe å se på utenpå, vel. Trist. Anonymkode: f3045...de6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fullførsetningen Skrevet 4. mai 2017 #88 Del Skrevet 4. mai 2017 14 timer siden, Solstrålen. skrev: Jeg føler også at siden samfunnet legger mest verdi i oss jenter på utseende og overfladiske ting, så blir vi slik selv. Guttevenner sier "er ikke noe artig å være med jenter, de er ikke morsomme". Vell, det er ikke så rart, når samfunnet ikke legger noe verdi på at vi skal ha en personlighet når vi vokser opp, noe som resulterer i at vi ikke er like morsomme og med like stor personlighet som dem. Av og til skulle jeg virkelig ønske at jeg var gutt. Skulle ønske folk kunne se meg som jeg er og de verdiene jeg har som menneske. Vel, drit i det nå. Er det noe jeg ofte har savnet så er det damer med mer personlighet. Damer som ikke er redd for å henge med gutta. Damer kan være kule - men da må de også være det! Det er litt et valg man må ta selv. Vil du være en kul person som har det gøy, eller vil du jobbe hardt for å være en som gutta sikler etter? (Dette er selvfølgelig en spissformulering.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #89 Del Skrevet 4. mai 2017 7 minutter siden, fullførsetningen skrev: Vel, drit i det nå. Er det noe jeg ofte har savnet så er det damer med mer personlighet. Damer som ikke er redd for å henge med gutta. Damer kan være kule - men da må de også være det! Det er litt et valg man må ta selv. Vil du være en kul person som har det gøy, eller vil du jobbe hardt for å være en som gutta sikler etter? (Dette er selvfølgelig en spissformulering.) Du kommer med nøyaktig de kommentarene som disse to brukerne sier at de ikke liker. Savner damer med personlighet? Det er så mange damer med personlighet som er kule, men som disse tro brukerne snakker om så blir ofte ikke damer tatt seriøst som venner av menn. Man jobber ikke hardt for å bli en gutta sikler etter. Man blir satt i den båsen automatisk også må man jobbe hardt for å bevise at man faktisk er en person med en personlighet. Anonymkode: b78bf...d49 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #90 Del Skrevet 4. mai 2017 På 2.5.2017 den 10.01, 365vinter skrev: Min erfaring i arbeidslivet er motsatt enn det mange andre her skriver om. Jeg vil si at det verste med å være kvinne for meg har vært drittoppførselen fra andre kvinner. Mens mannlige kolleger stort sett har vært hyggelige og respektfulle, er det kvinnene som har stått får den "tause" avvisningen og nedlatenheten. Dette har ikke bare skjedd meg, men også andre venninner. Syns det er veldig mye skjult mobbing blant kvinner som man ikke så altfor sjelden blir utsatt for om man selv er kvinne, men som menn er mer skånet for. Ellers er jeg enig i mye av det som alt er sagt. Signerer denne ! Det verste er sjalusien og misunnelsen som driver kvinner til å mobbe andre kvinner ! Anonymkode: 71641...aaf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #91 Del Skrevet 4. mai 2017 Det heter verste Anonymkode: 2dbc9...786 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. mai 2017 #92 Del Skrevet 4. mai 2017 58 minutter siden, fullførsetningen skrev: Vel, drit i det nå. Er det noe jeg ofte har savnet så er det damer med mer personlighet. Damer som ikke er redd for å henge med gutta. Damer kan være kule - men da må de også være det! Det er litt et valg man må ta selv. Vil du være en kul person som har det gøy, eller vil du jobbe hardt for å være en som gutta sikler etter? (Dette er selvfølgelig en spissformulering.) Man kan se bra ut og ha personlighet samtidig vet du 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen. Skrevet 4. mai 2017 #93 Del Skrevet 4. mai 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kommer med nøyaktig de kommentarene som disse to brukerne sier at de ikke liker. Savner damer med personlighet? Det er så mange damer med personlighet som er kule, men som disse tro brukerne snakker om så blir ofte ikke damer tatt seriøst som venner av menn. Man jobber ikke hardt for å bli en gutta sikler etter. Man blir satt i den båsen automatisk også må man jobbe hardt for å bevise at man faktisk er en person med en personlighet. Anonymkode: b78bf...d49 Dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #94 Del Skrevet 4. mai 2017 At vår verdi blir lagt i utseendet! Det sier mye om hvor overfladisk dette samfunnet er. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg er målt i kroppen min. Alltid vært naturlig tynn og gitt om jeg har fått høre det. Jeg synes også menn har en fordel på arbeidsmarkedet, de tjener også mer. Anonymkode: 112e4...0f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arktis Skrevet 4. mai 2017 #95 Del Skrevet 4. mai 2017 Verste og verste.. det mest irriterende er pupper og mensen. Hvor hinsides befriende hadde det ikke vært å løpe uten den svette sportsbh'en stramt klistret inntil overkroppen? Hadde vært noe det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #96 Del Skrevet 5. mai 2017 Hva man blir for menn. Anonymkode: 231a4...077 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #97 Del Skrevet 5. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva man blir for menn. Anonymkode: 231a4...077 Hva mener du? Anonymkode: 112e4...0f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #98 Del Skrevet 5. mai 2017 - Mensen - At alle damer alltid vil være bedre enn meg, det vil si en mann vil aldri være trofast og alltid være avhengig av andre kvinner i et monogamt forhold - Får ekle henvendelser fra grisete menn Anonymkode: 40a57...2fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strawberry Fields Skrevet 5. mai 2017 #99 Del Skrevet 5. mai 2017 - Mensen - Forventninger til tradisjonelle kjønnsroller (antar dette gjelder for menn på noen områder å, men tenker feks forventninger om at kvinnen skal være hjemme med barna, kvinnen skal gjøre mest husarbeid og mannen er "flink om han hjelper til" osv) - Kroppspress/Utseende-fokus - Seksuell trakassering, spesielt ute på byen. Utrolig hvor mange som tror det bare er å ta for seg, og klyper i både pupper og rompe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #100 Del Skrevet 5. mai 2017 Den evige og elendige MENSEN! ALT annet passer meg perfekt. Anonymkode: fb3bc...c4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå