Gå til innhold

Blir matt av dating...!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Gardermobanen skrev:

Selvsagt, men spørsmålet er jo om det fungerer for deg. Hjelper jo ikke at andre møter menn på jobben om du jobber på en arbeidsplass uten menn på din alder. 

Det er veldig mange menn på arbeidsplassen min så det burde vært gode muligheter for å møte noen. Møtte forresten eksen min der. Jeg synes iallfall ikke Tinder fungerer for meg for det blir helt unaturlig å gå på date for å se om det blir noe mer. Det blir som et jobbintervju og man håper på positivt svar innen tre dager. For meg er det mer naturlig å treffe noen jeg liker og så utvikler det seg derfra. Ser det er noen som skriver at damer forkaster menn med en gang, men jeg må si at jeg ser veldig fort hvem jeg trives med. Det er ulempen med å bli eldre og klokere, man ser fort hvilke mennesketyper man matcher med. Når det er sagt så har jeg også datet et par menn over lenger tid så det er ikke sånn at jeg dumper de etter første daten. Jeg ser bare hvor vanskelig det er å møte en det klaffer skikkelig med som i tillegg har de verdiene og livssynet som en selv. Tror jeg offisielt har gitt opp å treffe en mann for nå er det skikkelig tiltak å skulle gå på date :P 

TS

Anonymkode: 043ca...05d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig mange menn på arbeidsplassen min så det burde vært gode muligheter for å møte noen. Møtte forresten eksen min der. Jeg synes iallfall ikke Tinder fungerer for meg for det blir helt unaturlig å gå på date for å se om det blir noe mer. Det blir som et jobbintervju og man håper på positivt svar innen tre dager. For meg er det mer naturlig å treffe noen jeg liker og så utvikler det seg derfra. Ser det er noen som skriver at damer forkaster menn med en gang, men jeg må si at jeg ser veldig fort hvem jeg trives med. Det er ulempen med å bli eldre og klokere, man ser fort hvilke mennesketyper man matcher med. Når det er sagt så har jeg også datet et par menn over lenger tid så det er ikke sånn at jeg dumper de etter første daten. Jeg ser bare hvor vanskelig det er å møte en det klaffer skikkelig med som i tillegg har de verdiene og livssynet som en selv. Tror jeg offisielt har gitt opp å treffe en mann for nå er det skikkelig tiltak å skulle gå på date :P 

TS

Da ville jeg benyttet enhver anledning til lønningspils og andre sosiale aktiviteter! Om det ikke er så mye som skjer, kanskje du selv kan starte opp en trivselsgruppe? De som er med og gira er sannsynligvis også de som er single og ikke har familie. 

Jeg dro på en date i går som bare påminnet meg hvor fælt det kan være. Vi hadde ingenting å snakke om, og var veldig forskjellige typer. Avsluttet etter en time.

Så jeg prøver virkelig å finne andre arenaer, men det er ikke lett.. jeg går lite ut (og har forresten aldri møtt noen på byen), og vorspsiel begynner folk å bli litt ferdig med. Nå er jeg invitert på en god gammaldags fest om et par uker, og der er det mange menn som skal. Får se om det kan være noe interessant der. Men opplever oftere og oftere at de er i forhold. Det er nesten så jeg vil begynne å spørre om de har noen kompiser, men når de ikke kjenner meg kan jo det også være en skikkelig miss. 

Anonymkode: eaeb5...750

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden har en stank av desperasjon. Her ligger også sikkert mye av problemet. Tunellsyn, overfladiske relasjoner, raske avgjørelser. Jeg sier ikke at det er Ts eller kvinner sin feil. Dette er åpenbart et samspill blant de single som går begge veier. 

For en mann er dating rimelig simpelt, med mindre han ikke har all verdens sære krav. Dama må være digg og ha en viss sex appeal. Sekundært må hun ikke være batshit crazy. Hvor intelligent og kul hun er dikterer ofte lengden på forholdet. Er hun kjip og sur, eventuelt stygg og klein har hun overreached, og da blir det kortvarig. Jeg skjønner ikke at dette skal være så vanskelig. Da må dere gjøre noe alvorlig galt eller lese menn ekstraordinært dårlig, eventuelt har det skjedd noe med menneskeheten siden jeg var singel - noe jeg tviler på. Folk er folk. 

Jeg skal være brutalt ærlig, fordi jeg tror det er det som trengs. De damene jeg kjenner som går på flerfoldige dates uten at de finner seg noen er det ofte noe galt med. Ting som er åpenbart feil, men som ingen kan fortelle dem. Én jeg kjenner er brautende og feit. Pen og sånn, men hun er bare turn off på alle nivåer. Det finnes ikke grasiøse bevegelser, hun er som en utålmodig elefant. En annen er grå mus som lyser lights off og SV. Du vil deg ikke selv så vondt som å date noen så tørr. Zero effort. En tredje er rett og slett sinnsykt intens og eier ikke intimgrenser. Det hjelper ikke at hun er smått dum. Disse damene er single for ørtende år på rad fordi de ikke eier selvinnsikt. De ser ikke seg selv i det store bildet. De antar at de kan ha samme krav som sine venninner uten å forstå at de er såpass sære at de selv må gjøre mye av initiativtakerjobben. De damene jeg kjenner som derimot tilsynelatende alltid har type har den lille x-faktoren. Det flørtende blikket, akkurat passe hard to get, attraktive - ikke grå eller harry. Sminket, men ikke dollet. Sporty, men ikke til det ekstreme. I tillegg er de kule nok til å faktisk ha noe å snakke om med en mann. Disse jentene har et lass med menn på hånden til enhver tid. Én telefon. Det virker for meg som det er normalen. Når man er en singel dame som ikke er der i det hele tatt bør man ta noen grep. Som oftest er det særheter man må legge av seg, som eksempelvis å slutte å gå i poseklær eller annet grå-mus-tøy, eller fikse ideer om Disney-kjærligheten bare skal ploppe frem på Tinder. 

Anonymkode: 177a3...c29

Skrevet (endret)
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden har en stank av desperasjon.

Synes det er så langt fra desperasjon man kan komme. TS sier jo hun ikke har datet i 2017 og at hun bare skal la ting komme naturlig.

Ikke synes jeg de som har møtt mange menn er desperate heller. Man hadde ikke vært singel om man var desperat. 

Endret av Hermine Grang
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal være brutalt ærlig, fordi jeg tror det er det som trengs. De damene jeg kjenner som går på flerfoldige dates uten at de finner seg noen er det ofte noe galt med. Ting som er åpenbart feil, men som ingen kan fortelle dem. Én jeg kjenner er brautende og feit. Pen og sånn, men hun er bare turn off på alle nivåer. Det finnes ikke grasiøse bevegelser, hun er som en utålmodig elefant. En annen er grå mus som lyser lights off og SV. Du vil deg ikke selv så vondt som å date noen så tørr. Zero effort. En tredje er rett og slett sinnsykt intens og eier ikke intimgrenser. Det hjelper ikke at hun er smått dum. Disse damene er single for ørtende år på rad fordi de ikke eier selvinnsikt. De ser ikke seg selv i det store bildet. De antar at de kan ha samme krav som sine venninner uten å forstå at de er såpass sære at de selv må gjøre mye av initiativtakerjobben. De damene jeg kjenner som derimot tilsynelatende alltid har type har den lille x-faktoren. Det flørtende blikket, akkurat passe hard to get, attraktive - ikke grå eller harry. Sminket, men ikke dollet. Sporty, men ikke til det ekstreme. I tillegg er de kule nok til å faktisk ha noe å snakke om med en mann. Disse jentene har et lass med menn på hånden til enhver tid. Én telefon. Det virker for meg som det er normalen. Når man er en singel dame som ikke er der i det hele tatt bør man ta noen grep. Som oftest er det særheter man må legge av seg, som eksempelvis å slutte å gå i poseklær eller annet grå-mus-tøy, eller fikse ideer om Disney-kjærligheten bare skal ploppe frem på Tinder. 

Slik er det nok ikke. 

Det er verdifullt med en manns perspektiv, men jeg kan også gi en (attraktiv) kvinnes perspektiv. Det ser ut til at mange menn grovt overvurderer hvordan verden ser ut for en attraktiv kvinne. En gjeng beilere som sitter og venter, en kø med attraktive menn som vil ha forhold. 

Kvinner som har en rekke menn i "kø" vil som regel være ok attraktive, men de har også noe annet felles; 1) de liker oppmerksomhet og har menn på gress. Og 2) de har ikke veldig høye krav til menn. 

Dette er også en fellesnevner for kvinner som går fra forhold til forhold. De søker ikke nødvendigvis etter det aller mest intellektuelt stimulerende, eller en spesiell sjelevenn. Det holder at han ser ok ut, har en ok jobb og at han liker henne. Og hvis det er alt, så er det jo flott - det er en god ting å ikke være altfor selektiv. Men det sier seg selv at om man matcher med veldig mange, er kravet til en match lavere.  

Attraktive menn er attraktive, og kan velge. De sitter og ikke og venter på x jenter. Med andre ord er mennene som er "en telefon unna" per definisjon ikke særlig attraktive. 

Så det kommer an på hvordan du velger å se dette. Alle vil ha den beste partneren de kan få, og slik sett er det ikke helt forferdelig å bli dumpet - det viser at du strekker deg litt - og det gjelder menn og. Har du aldri litt dumpet eller droppet, så har du antakeligvis ikke veldig høye krav heller. Det gjelder også attraktive jenter. 

Blir du BARE dumpet er det selvsagt en annen sak. Jeg forstår her at du snakker om damer som det er noe galt med, og jeg er enig. Men måten du portretterer attraktive kvinner på er litt feilslått.

Anonymkode: 03fbb...0db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke generalisere dagens datingmarked og situasjon for single utifra de du kjenner. 

Når jeg som singel kvinne går på flerfoldige dates uten å finne noen, så går det begge veier. Jeg har avvist ca like mange som har avvist meg, og de gangene jeg ble avvist var de som regel bare litt raskere enn meg til å avslutte. 

Det skal MYE til for å få det til å klaffe for meg. Ja, jeg er kresen. Hvis ikke hadde jeg vel vært i et forhold. Men jeg trenger mange ting for å være fornøyd, spesielt intellektuelle samtaler, og felles interesser og verdier. I tillegg må han være på et sted hvor han er klar for forhold. Det er faktisk ikke så lett å finne i min alder. Mange er nettopp ute av et langt forhold. Noen har aldri vært i forhold og er emosjonelt utilgjengelige. Og mange er faktisk i forhold. 

Jeg vet at det handler om primært flaks for å møte noen man virkelig passer sammen med. Jeg har møtt mange fine folk. Men ingen som har vært aktuelle for et langvarig, seriøst forhold. Jeg går ikke inn i noe halvveis. Jeg kan fint gi det både uker og måneder når vi dater, men det har som oftest blitt klart før dette at det ikke er liv laga.

Det er vel også nødvendig å legge til at jeg har truffet mange forskjellige menn. Vi har jo alle en viss type, men jeg prøver å være åpen for forskjellige menn, for hvem vet hvem man plutselig ender opp med å like. Men en fellesnevner er at vi må kunne ha gode samtaler og stimulerende diskusjoner, og vi må være på et nogenlunde likt sted i livet. 

• Liker 2
Skrevet
På 29.4.2017 den 10.47, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg prøvd alt. Sukker, Tinder, blind date gjennom venner....og er fortsatt like singel. Jeg orker ikke flere første dates der man skal fortelle halve livshistorien, hvor man jobber og hvor mange søsken man har.  Jeg blir fullstendig matt og har mistet all motivasjon til å date. Jeg ikke vært på en eneste date i 2017. Er det ikke mulig å finne en fyr på gode, gamle måten? Treffe en tilfeldigvis eller gjennom jobb og interesser? Hva skjedde med det? Er det virkelig meningen at man skal sveipe høyre og venstre, treffe en haug menn/kvinner før man treffer på den rette? For meg har det vært mer ødeleggende enn bra iallfall. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget. Kanskje høre om det er andre som har samme erfaring?

Som mann deler jeg endel av dine erfaringer(litt ihvertfall)..Er ikke på tinder,(har hørt det ikke er akkurat rette plassen om man vil ha noe ordentlig partner(og venn) i ett....Alle sier jeg er kjekk, høy og mørk,og har profil på et nettsted som virker mer ordentlig,men stort sett så slutter folk 'plutselig' å skrive...Enda jeg har en velskrevet profil der..Vanskelig å finne ei som man kan dele og glede med,kose og leke med og gjøre ting man liker sammen(og kansje ting man ikke engang visste at man likte!!!)...Ja,hvordan finner man en sånn dame mon tro.......

Skrevet
På 29.4.2017 den 10.59, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg er i samme båt. Begynte med Tinder for 2,5 år siden, og har vel møtt rundt 20 gjennom Tinder og Sukker. 2 av dem har jeg holdt på med i 2 mnd, men det var ganske klart at vi ikke passet sammen likevel. Ellers har det stort sett vært 1-2 dates med de andre. Var på en blind date satt opp gjennom venner, som faktisk er den verste daten av alle. :/

Jeg er også KJEMPELEI, og tar meg i perioder pauser. De fleste jeg har møtt har vært hyggelige og det er vel kun 1 som såret meg, så jeg føler meg ikke brent og ødelagt, men egentlig mer matt som du sier. 

På en måte føler jeg meg ikke stressa, men samtidig jo. Jeg er 28, og ønsker barn, og jeg ønsker også å være i et forhold med en mann i noen år før vi får barn. Dermed "bør" jeg jo møte han snart. 

For min del vet jeg at problemet er at jeg ikke møter nok nye mennesker i det daglige. Jeg har mest kvinner i min omgangskrets, og ingen med kjærester som har aktuelle kompiser. Prøver å finne nye aktiviteter/turer, og har faktisk nå meldt meg på DNT singeltur… ikke hovedsaklig for å finne kjæreste, tror det kanskje er litt optimistisk, men for å kanskje få utvidet nettverket litt.

Kansje er det 'sånne som oss'det er noe galt med...

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Tyrk40 skrev:

Som mann deler jeg endel av dine erfaringer(litt ihvertfall)..Er ikke på tinder,(har hørt det ikke er akkurat rette plassen om man vil ha noe ordentlig partner(og venn) i ett....Alle sier jeg er kjekk, høy og mørk,og har profil på et nettsted som virker mer ordentlig,men stort sett så slutter folk 'plutselig' å skrive...Enda jeg har en velskrevet profil der..Vanskelig å finne ei som man kan dele og glede med,kose og leke med og gjøre ting man liker sammen(og kansje ting man ikke engang visste at man likte!!!)...Ja,hvordan finner man en sånn dame mon tro.......

Kanskje det har noe med måten du skriver på å gjøre? Hvis chatting er eneste formen for kommunikasjon, så er det viktig at man legger litt arbeid i det - hva man sier og hvordan en formulerer seg.

Slik du skriver her er det f.eks. rotete og litt useriøst. 

Anonymkode: a2437...885

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke ha et forhold nå jeg heller og er ganske trøtt av deiting. Synes det er kjedelig på Tinder og andre sider, så sletta meg. Men det kommer jo ikke av at menn er kjedelige, det er ikke deres feil at jeg ikke er in the mood. Det er jo min egen feil (trenger å være alene litt, har et forhold bak meg som gikk i vasken som jeg trenger avstand fra). Likevel har jeg, som en person over her så lite ydmykt sier; et lass med menn på hånden til enhver tid. En telefon...Blir sjekket opp, flørtet med; og jeg møter interessante menn rimelig ofte. Det er altså min egen feil, ene og alene; ikke deres.

Så ja. Hvis du er singel år ut og år inn, og samtidig har vært klar for dating og kjærlighet uten å oppnå forhold eller den slags - så vedder jeg på at du har noe å jobbe med på innsiden, for menn der ute er ikke så håpløse altså.

Anonymkode: d090c...694

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor denne holdningen om at dersom man er singel, endatil litt ufrivillig, så MÅ det være noe galt med en? Stygg, overfladisk, dum, eier ikke selvinnsikt, dårlig kroppslukt osv.. Flere av oss som er single prøver jo faktisk. Det gjelde begge kjønn. Er så lei all den klaginga fra de "veletablerte" som aldri har måttet jobbe for å få til ting i livet. For noen av oss ER der vanskelig å møte noen. Punktum.

Anonymkode: bafe8...7a6

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor denne holdningen om at dersom man er singel, endatil litt ufrivillig, så MÅ det være noe galt med en? Stygg, overfladisk, dum, eier ikke selvinnsikt, dårlig kroppslukt osv.. Flere av oss som er single prøver jo faktisk. Det gjelde begge kjønn. Er så lei all den klaginga fra de "veletablerte" som aldri har måttet jobbe for å få til ting i livet. For noen av oss ER der vanskelig å møte noen. Punktum.

Men hva er det, da? 

Er problemet menn? Vet om mange flotte menn som er single. Vet om mange flotte kvinner som er single. 

Vet også om mange udugelige mennesker i parforhold som ikke burde vært sammen, hvor jeg enkelte ganger tenker at noen av dem ikke burde forholdt seg til andre mennesker i det store og hele.....

Verden er ikke svart-hvitt! Men, likevel er det ofte slik at man har ting ved seg selv (innvendig) som gjør at man er ufrivillig singel. De finnes, de og.

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke at det er noe alvorlig galt med en, men det er jo en grunn til alt. Er en grunn til at noen er i forhold, er en grunn til at noen er single. Trenger ikke være en forferdelig grunn.

Er selv singel, men føler ikke at jeg har dårlig tid enda. Kan være ærlig på det at jeg er kresen med å finne en bra mann jeg matcher personlig godt med. I tillegg treffer jeg nok ikke så mange menn som jeg burde - sliten etter jobb, trening, familie og alt er det ikke hver kveld jeg vil ut og være sosial...

Det er tullete å rakke ned på single ja, men jeg synes også det er tullete å oppføre seg som om absolutt alt er tilfeldig - det er det jo ikke. 

Skrevet

Kanskje det har noe med måten du skriver på å gjøre? Hvis chatting er eneste formen for kommunikasjon, så er det viktig at man legger litt arbeid i det - hva man sier og hvordan en formulerer seg.

Slik du skriver her er det f.eks. rotete og litt useriøst. 

Hvordan da rotete og useriøst?(er åpen for forslag!Og kritikk!)..Driver ikke så mye med chatting, men ja,det er en litt ''frigjor'side..Men er nok litt mere seriøst en tinder..Har skrivd en utfyllende profil også,nettop for å beskrive megselv sånn som jeg er,og har fått skryt for den og..Er voksen og anvansvarsfull av meg,pålitelig og lojal(ihvertfall når jeg har lært å kjenne!),og sies at jeg er inintelligent.....Har jo blitt noe skriving med noen damer(og enda jeg prøver å skrive med omhu,men plutselig hører jeg ingen ting,bortsett fra de som er minst 15 år eldre(nei takk!!).Selv er jeg snart 40,og ingen barn(noe jeg trodde var pluss??)

Hva gjør jeg galt tro???..Om du er dame!!... NOEN TIPS????

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Tyrk40 skrev:

Hvordan da rotete og useriøst?(er åpen for forslag!Og kritikk!)..Driver ikke så mye med chatting, men ja,det er en litt ''frigjor'side..Men er nok litt mere seriøst en tinder..Har skrivd en utfyllende profil også,nettop for å beskrive megselv sånn som jeg er,og har fått skryt for den og..Er voksen og anvansvarsfull av meg,pålitelig og lojal(ihvertfall når jeg har lært å kjenne!),og sies at jeg er inintelligent.....Har jo blitt noe skriving med noen damer(og enda jeg prøver å skrive med omhu,men plutselig hører jeg ingen ting,bortsett fra de som er minst 15 år eldre(nei takk!!).Selv er jeg snart 40,og ingen barn(noe jeg trodde var pluss??)

Hva gjør jeg galt tro???..Om du er dame!!... NOEN TIPS????

Hvis du ikke klarer å lese gjennom de to innleggene dine her og se hva som er rotete, så mistenker jeg at du skriver rotete når du chatter også. Skrivefeil...manglende mellomrom(og massse parantes og UTROPSTEGN?!!)

Anonymkode: 260da...f92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å, du er mann, ts. Trodde du var kvinne

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å, du er mann, ts. Trodde du var kvinne

Jeg er kvinne ;) Hilsen TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hva er det, da? 

Er problemet menn? Vet om mange flotte menn som er single. Vet om mange flotte kvinner som er single. 

Vet også om mange udugelige mennesker i parforhold som ikke burde vært sammen, hvor jeg enkelte ganger tenker at noen av dem ikke burde forholdt seg til andre mennesker i det store og hele.....

Verden er ikke svart-hvitt! Men, likevel er det ofte slik at man har ting ved seg selv (innvendig) som gjør at man er ufrivillig singel. De finnes, de og.

Jeg tror ikke at det er noe alvorlig galt med en, men det er jo en grunn til alt. Er en grunn til at noen er i forhold, er en grunn til at noen er single. Trenger ikke være en forferdelig grunn.

Er selv singel, men føler ikke at jeg har dårlig tid enda. Kan være ærlig på det at jeg er kresen med å finne en bra mann jeg matcher personlig godt med. I tillegg treffer jeg nok ikke så mange menn som jeg burde - sliten etter jobb, trening, familie og alt er det ikke hver kveld jeg vil ut og være sosial...

Det er tullete å rakke ned på single ja, men jeg synes også det er tullete å oppføre seg som om absolutt alt er tilfeldig - det er det jo ikke. 

Men hva skal denne grunnen være? Jeg er helt vanlig kvinne og er alltid singel. Menn på mitt nivå (de like ukule og uerfarne) avviser også. Dermed må jeg konkurrere med vanlige damer (som er mer interessante enn meg) om de vanlige mennene. De aller mest attraktive holder jeg meg unna, jeg har selvinnsikt nok til å forstå at de ikke trenger meg. Jeg er faktisk helt vanlig, har mange venner og et godt forhold til familie og kolleger. "Alle" syns det er rart at jeg er singel, men "ingen" vil jo være kjæresten min. Blir sliten av å forbedre meg når jeg ikke forstår hva som er så galt..

Skrevet
På 4/29/2017 den 11.03, QQbaby skrev:

Hvorfor så overrasket. Alle vet jo at de som bruker sukker eller tinder kun er der for ons.

Det stemmer jo ikke. Mange er ikke der kun for ons, og det var heller ikke det ts klaget over. Jeg har møtt flere gjennom sukker som var ute etter et forhold, men vi klaffet ikke. Har ikke møtt noen på tinder, men kjenner flere som har funnet kjærligheten der. Så ikke kom med fasitsvar når du faktisk ikke helt vet hva du snakker om. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, sol87 skrev:

Det stemmer jo ikke. Mange er ikke der kun for ons, og det var heller ikke det ts klaget over. Jeg har møtt flere gjennom sukker som var ute etter et forhold, men vi klaffet ikke. Har ikke møtt noen på tinder, men kjenner flere som har funnet kjærligheten der. Så ikke kom med fasitsvar når du faktisk ikke helt vet hva du snakker om. 

Er kjærlighet det å skaffe seg ons med fremmede så har du vel rett i at kjærligheten også finnes på tinder.

At du ikke har funnet noen som vil ligge med deg på sukker motbeviser ikke at menn på disse nettsidene faktisk kun er ute etter ons.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...