AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #1 Del Skrevet 28. april 2017 Min søster har giftet seg med en amerikaner, og bosatt seg i USA. For mine foreldre er det helt naturlig å prioritere å dra til dem både i påskeferie og sommerferien, samt en tur på høsten også. De har jobber hvor de i stor grad bestemmer selv når de vil ha ferie. Jeg er student og har ikke så veldig lyst til at hver gang jeg har ferie så skal den gå med på å dra til USA. Ikke fordi jeg ikke vil treffe min aøster og svigerbror, men fordi jeg vil oppleve andre ting også. Har prøvd å ta det opp med mine foreldre, men de sier bare "nå er det sånn det blir når din søster bor langt vekke, hun vil sikkert ha besøk..." Anonymkode: 6be20...e2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 29. april 2017 #2 Del Skrevet 29. april 2017 (endret) Sett foten ned og si du har ditt eget liv, det gjorde jeg. Min bror bor også i USA og mine foreldre tenkte den første tiden at hver store ferie som jul, sommer og påske måtte gå med til at vi enten besøkte dem eller var i Norge så de kunne besøke oss. Jeg er også student, og særlig påskeferien vil jeg bruke på å reise nye steder. Det har ikke noe med at jeg ikke vil besøke / ha besøk av min bror eller svigersøster, men jeg kan ikke planlegge alle feriene mine etter at min bror har flyttet til USA. Endret 29. april 2017 av The Kitten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #3 Del Skrevet 29. april 2017 Må du være med til USA hver gang da? Hvis du er student så er du vel flyttet hjemmefra og kan planlegge ferier selv. Dine foreldre har ikke ansvar for dine ferier. Jeg var ikke med på familieferie særlig ofte da jeg var student, jeg reiste på egne turer, typ hostel i Øst-Europa og interrail og denslags som var midt i blinken for unge eventyrlystne mennesker på budsjett og ikke noe mine foreldre på 50+ med høyere forventninger til komfort ville likt. Reiste alene eller med venninner/kjæreste. Anonymkode: 8c373...d05 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #4 Del Skrevet 29. april 2017 Jeg synes også dette er det rareste jeg har hørt. Du er student, og drar på ferie med familien? Anonymkode: f156f...b46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #5 Del Skrevet 29. april 2017 Hvorfor planlegger du ikke dine egne ferier? Anonymkode: 7e9bb...37a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #6 Del Skrevet 29. april 2017 Har aldri likt å dra å besøke familie. Spesielt ikke nå når jeg har barn. Noen dager går fint, en de som går å tråkker oppå hverandre og tvanskoser seg i ukevis forstår jeg meg ikke på. Anonymkode: 0715f...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsmil Skrevet 29. april 2017 #7 Del Skrevet 29. april 2017 Hvorfor skal du ta det opp med dine foreldre? Du trenger da ikke å være med? Forøvrig bestemmer foreldrene dine selv hva de vil bruke sin ferie og sine penger på. Om det er sånn at du fortsatt, som student, er med på familieferien, så er det helt ok - men du har ingen rett til å diktere hvor turen skal gå. Om du vil oppleve andre ting, så kan du vel planlegge og betale for din egen ferie? Ingen tvinger deg til å dra til USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 29. april 2017 #8 Del Skrevet 29. april 2017 I USA er det grise stort. Masse og oppleve. Ferierer der hvert år selv. Med leiebil kan man kanskje dele opp ferien litt slik at man bruker litt tid på å oppleve andre stater også. Men jeg er også enig med andre her, at du som student ikke må bli med på ting du ikke vil bli med på selv. Planlegg turer selv med andre da vel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #9 Del Skrevet 29. april 2017 Nei, det er ikke "sånn det blir" når du er et voksent menneske. Sett grenser for deg selv, si at du gjerne blir med en gang i året f. eks. men ikke hver eneste ferie fordi du også har egne venner, annen familie og generelt et eget liv. Dessuten er det jo ikke slik at du kan ta fri fra jobb/studier hver gang det passer dem heller. Det er "catchen" ved å emigrere til utlandet, særlig når man flytter i en viss avstand unna. Man kan ikke lenger forvente at familie kan besøke like ofte, siden USAturer som regel krever planlegging i forkant, at man har fri osv. På den annen side er det litt merkelig å bli sur for at du blir tilbudt å bli med. Så lenge du ikke forventes å betale og de forventer at du MÅ bli med, så er det et fint tilbud fra dine foreldre, ikke alle som får det. Var jeg deg, ville jeg forsøkt å bli med litt, også opplevd USA. Når du begynner i jobb er det nemlig slutt på lek og moro, og du vil svært sjelden få anledning til å dra på langreise siden du aldri lenger vil ha tid. Anonymkode: 05af6...c9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå