Gå til innhold

Når man sier man skal komme en gang mellom 16 og 17..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Men så kommer man kl 17.05.. Er det "greit"? Når den andre har ventet/vært klar siden kl 16?

Anonymkode: 0baf3...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest puttee

Det kommer helt an på hva som er planlagt? Hvis dere skal gjøre noe dere har avtalt, så er det ikke innafor. Da sitter man gjerne klar og venter. Men om en venn bare skal komme en tur for å henge, er det okei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at når man anslår tid med så stort spenn så er det fordi man ikke kan vite helt sikkert, jeg hadde ikke reagert på at vedkommende dukket opp 17.05. Jeg kan jo stort sett gjøre andre ting samtdidig som jeg venter selv om jeg er klar.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et så stort spenn i utgangspunktet har ikke fem minutter fra eller til stort å si - da vil jeg anta at man har god tid og/eller ikke skal rekke noe spesielt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er også en sånn person som da går på vent fra kl 16, føler jeg ikke får begynt på noenting hjemme i ventetiden. Noen venner lærer man seg å kjenne hvordan de forholder seg til avtaler og så kan man ta det derfra. Jeg har ei venninne som er kronisk forseintkommer, hadde vi avtalt kl 16-17, så vet jeg nå at det er liten vits i å være klar fra kl 16, for klokka ville nok  blitt både 17 og muligens 1730 før hun dukker opp. Det snodige er at når vi har avtalt et nøyaktig klokkeslett som f.eks 1600, og hun ramler inn nærmere 1630 blir hun helt paff og satt ut for at jeg ikke er klar, for det regnet hun da med...forstå det den som kan! 

Anonymkode: d4c5d...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når noen ber meg på en ting og sier at jeg kan komme til dem mellom 16-17 regner jeg med at jeg kan komme både 16:01 og 16:59. For da sier man egentlig kom mellom klokken fire og klokken fem, altså når som helst i løpet av den timen. Som regel kommer jeg da minimum kl 16:15 av høflighet hvis verten ikke er klar kl. 16:00. Pleier å velge 16:30 som et fint tidspunkt. 

Anonymkode: 2d2f3...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...