Gå til innhold

Dilemma med kollega

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

La oss si du er syk og en kollega bruker noe som du disponerer til vanlig, og som er ganske uunnværlig for at du skal utføre jobben på en effektiv og lite belastende måte, fordi hans egen er indisponert  

Så ødelegger kollegaen din dette arbeidsredskapet, trekker på skuldrene, henter sitt eget og der står du igjen og sliter deg aldeles ut. 

Mens arbeidsgiver har ikke forsikring som dekker skaden som beløper seg til over halvparten av innkjøpspris, på et redskap som bare er noen få mnd gammelt. 

Bør ikke da denne kollegaen la deg bruke sitt redskap, siden han er skyld i at du har fått en vanskelig hverdag? 

Om det feks hadde vært en hammer og du måtte banke spikerne inn med en stein, kontorstolen din slik at du må sitte på gulvet, eller noe i den stilen. Bare at her er det snakk om større verdier i forhold til innkjøpspris. 

I tillegg mener da kollegaen at han ikke kan slå inn spiker med stein, for da får han senebetennelse i armen, eller sitte på gulvet å jobbe, for da får han vondt i knærne...så da får du dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver når du er en medvirkende årsak til sykefraværet til denne kollegaen. Å bruke redskapen etter behov er ikke et alternativ, da man sirkulerer rundt på forskjellige steder hele dagen. 

Hilsen frustrert og sliten 

Anonymkode: dd044...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Burde ikke arbeidsgiver kjøpe inn en ny gjenstand hvis dette er noe du er avhengig av for å gjøre jobben din? Ellers så er det jo bare å stikke av med kollegaen din sin? Blir jo enten arbeidsgiver eller kollega som må betale (kommer litt an på om den ble ødelagt på grunn av slitasje eller feil bruk). Vet sjefen dette?

Edit: Og hvorfor brukte kollegaen din hvis vedkommende hadde sin egen?

Endret av altflyter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss si du er syk og en kollega bruker noe som du disponerer til vanlig, og som er ganske uunnværlig for at du skal utføre jobben på en effektiv og lite belastende måte, fordi hans egen er indisponert  

Så ødelegger kollegaen din dette arbeidsredskapet, trekker på skuldrene, henter sitt eget og der står du igjen og sliter deg aldeles ut. 

Mens arbeidsgiver har ikke forsikring som dekker skaden som beløper seg til over halvparten av innkjøpspris, på et redskap som bare er noen få mnd gammelt. 

Bør ikke da denne kollegaen la deg bruke sitt redskap, siden han er skyld i at du har fått en vanskelig hverdag? 

Om det feks hadde vært en hammer og du måtte banke spikerne inn med en stein, kontorstolen din slik at du må sitte på gulvet, eller noe i den stilen. Bare at her er det snakk om større verdier i forhold til innkjøpspris. 

I tillegg mener da kollegaen at han ikke kan slå inn spiker med stein, for da får han senebetennelse i armen, eller sitte på gulvet å jobbe, for da får han vondt i knærne...så da får du dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver når du er en medvirkende årsak til sykefraværet til denne kollegaen. Å bruke redskapen etter behov er ikke et alternativ, da man sirkulerer rundt på forskjellige steder hele dagen. 

Hilsen frustrert og sliten 

Arbeidsgiveren din skal kjøpe inn nødvendig verktøy. 

Det eneste alternativet her er at arbeidsgiver av en eller annen grunn skulle ha bevis nok for at din kollega var uaktsom til å kreve tingen erstattet av han. 

Bare sett ned foten. Du bidrar til bunnlinja i dette firmaet og skal ha verktøy, om det nå er stol, skjerm eller hammer. Alternativt går du til ansatterepresentant og pusher på. At tingen ikke er forsikret? :vetikke: bryr verken jeg eller du oss om. Valgte de å egenassurere så betyr det å betale fra egen lomme, ikke å være kip mot de ansatte.

Anonymkode: 1e6fb...699

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Arbeidsgiver sa jeg skulle bruke hans. 

Det gikk en dag, så spurte han om han kunne låne den, fordi jeg ikke hadde like mye bruk for den akkurat den dagen, fordi han hadde fått med seg hva slags oppdrag jeg fikk da  

Siden har jeg ikke sett hverken ham eller redskapen igjen. 

Tingen ble ødelagt for tre uker siden  

Tok det opp med arbeidsgiver IGJEN i dag.  De sa så greit at alle greide seg uten slike før, så han burde være i stand til å omstille seg. Jeg kunne ikke greid meg uten, da menn ofte er litt sterkere og tyngre enn kvinner er det også enklere for de å klare seg uten dette hjelpemiddelet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, altflyter skrev:

Hvordan/hvorfor ble den ødelagt?

Til helsike, om han leser på KG tør han neppe nevne det om han kjenner seg igjen! 

Det er snakk om en elektrisk pallejekk til 60.000 kr. Han lånte min bil med jekken på, da hans egen var på service.  Også greide  han å kjøre utfor løftelemmen med den, så den gikk sånn 1.5 meter i bakken og ble både knust og brukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til helsike, om han leser på KG tør han neppe nevne det om han kjenner seg igjen! 

Det er snakk om en elektrisk pallejekk til 60.000 kr. Han lånte min bil med jekken på, da hans egen var på service.  Også greide  han å kjøre utfor løftelemmen med den, så den gikk sånn 1.5 meter i bakken og ble både knust og brukket.

Men da har HAN opptrådt uaktsomt og ødelagt den. Da er han faktisk erstatningspliktig. Kjenner flere som har måttet betale skader på firmabil av egen lomme fordi skaden var deres feil. Dette må du ta opp med sjefen din og ikke gi deg på. Det vil koste dem mye mer enn 60 000 på sikt om du ender opp sykemeldt fordi du ikke har redskapene du trenger for å ha en forsvarlig arbeidsdag. Og hvorfor setter ikke sjefen foten ned og står på det som opprinnelig ble sagt om at du skulle få hans?

Edit. Hvis sjefen mener at man klarte seg uten disse før, så kan vel kollegaen din klare seg uten også da? Og så kan du få hans? Det er tross alt kollegaen din som er skyld i hele saken, og det burde ikke gå ut over deg.

Endret av altflyter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er alle enige om det, bortsett fra han som ødela min. Sjefene har vært lite tilstede i det siste, men har tatt det opp igjen i dag med bla konen til han ene, så hun har forhåpentligvis tatt det opp med ham etter jobb i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...