Gå til innhold

Ubehagelig informasjon å sitte på...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En kollega (ung og flott) betrodde seg til meg om at hun hadde ligget med en annen kollega (eldre og godt gift). I tillegg hadde han visst sendt mange slibrige meldinger i ettertid - utrolig vulgært innhold - og kontakten hadde neste bikket over til trakassering. 

Nå har det seg slik at han er stefaren til en god venninne. Både jeg og hun har vokst opp med denne mannen, og han har vært som en far for henne da den biologiske faren bor langt unna. 

Nå synes jeg det er skikkelig ubehagelig å møte han på jobb og late som ingenting. Også når jeg treffer venninna mi. I tillegg er kona hans en skikkelig koselig dame.

Hva gjør jeg? Er det best at jeg tar denne informasjonen til graven? Vil jo ikke ødelegge en familie, men føler meg ganske råtten som går og hjelper han å skjule dette....

Anonymkode: 72c7f...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, her må du holde munn. Det er ikke din business.

Og du må i hvert fall ikke fortelle det til venninna di. Aldri om jeg ville visst dette om min pappa :spy:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kollega (ung og flott) betrodde seg til meg om at hun hadde ligget med en annen kollega (eldre og godt gift). I tillegg hadde han visst sendt mange slibrige meldinger i ettertid - utrolig vulgært innhold - og kontakten hadde neste bikket over til trakassering. 

Nå har det seg slik at han er stefaren til en god venninne. Både jeg og hun har vokst opp med denne mannen, og han har vært som en far for henne da den biologiske faren bor langt unna. 

Nå synes jeg det er skikkelig ubehagelig å møte han på jobb og late som ingenting. Også når jeg treffer venninna mi. I tillegg er kona hans en skikkelig koselig dame.

Hva gjør jeg? Er det best at jeg tar denne informasjonen til graven? Vil jo ikke ødelegge en familie, men føler meg ganske råtten som går og hjelper han å skjule dette....

Når dette angivelig var en person du kjenner, så skulle du stoppet betroelsene da du begynte å forstå at dette var info du ville føle belastende. Når du ikke gjorde det, så må du leve med den ubehageligheten ditt valg har påført deg. 

Om du står på torget og forteller dette til alle så vil du neppe føle deg bedre, etterpå, enn om du nå viser vett og forstand, og holder munn. 

Anonymkode: d0afd...c7a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
3 minutter siden, Tibbie skrev:

Ja, her må du holde munn. Det er ikke din business.

Og du må i hvert fall ikke fortelle det til venninna di. Aldri om jeg ville visst dette om min pappa :spy:

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du holder munnen din. 

Anonymkode: 3682a...c7b

Er dere seriøs? La være å fortelle det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når dette angivelig var en person du kjenner, så skulle du stoppet betroelsene da du begynte å forstå at dette var info du ville føle belastende. Når du ikke gjorde det, så må du leve med den ubehageligheten ditt valg har påført deg. 

Om du står på torget og forteller dette til alle så vil du neppe føle deg bedre, etterpå, enn om du nå viser vett og forstand, og holder munn. 

Ja, for det vel akkurat det hun hadde tenkt hun kunne gjøre. :rolleyes:

Veldig kinkig og lei situasjon, ts. Jeg har ikke noen gode råd, dessverre. Håper noen andre har.

Anonymkode: b56a2...3bf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde sagt det om det var ei god venninne. For min del hadde jeg ikke blitt så sjokkert over om egen far hadde vært utro eller forsøkt å være det

Anonymkode: b61e4...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du aner jo ikke hvorfor han har valgt å gre dette. Hold kjeft 

Anonymkode: a4305...cf9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. I utgangspunktet har jeg valgt å holde kjeft. Det er jo en stund siden jeg fikk vite dette her, og jeg har holdt det for meg selv.

Problemet nå er heller det at min kvinnelige kollega har fortalt så og si alle på jobb om dette, og til og med noen av mine venninner (de er heldigvis ikke venninner av stedatter til denne fyren).

Så dette kommer nok ut i lyset før eller senere. Jeg begynner å lure på om jeg skal advare venninna mi. Og så vet jeg jo at mora hennes kommer til å føle seg ganske dum og sveket hvis "alle" vet om det og hun er den siste som får vite det...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, prill skrev:

Er du sikker på at hun snakker sant og ikke bare finner på dette for å få oppmerksomhet eller noe?

Hun har vist meldingene til ei venninne av meg. Hun ville vise de til meg og, men jeg ville ikke se.

Nå er jeg mest irritert på han, at han kunne være så dum! En 20 år yngre kollega, og hun er singel og ganske "useriøs". Det er jo å be om katastrofe!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke si noe til familien hans, enda. Snakk med han om det. Si du er i en ubehaglig situasjon, og at du ikke klarer å ikke fortelle det dersom dette fortsetter, men om han sier det selv eller slutter/kutter all kontakt med henne skal det gå greit og la være å si noe videre.

Anonymkode: b65c4...d92

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun har vist meldingene til ei venninne av meg. Hun ville vise de til meg og, men jeg ville ikke se.

Nå er jeg mest irritert på han, at han kunne være så dum! En 20 år yngre kollega, og hun er singel og ganske "useriøs". Det er jo å be om katastrofe!

TS

Syns bare det er ganske merkelig oppførsel å gå rundt og skryte av noe slikt, virker som en veldig oppmerksomhetssøkende person... og hvis du tenker kritisk på det, så hadde det jo vært en smal sak å få det til å se ut som om han hadde sendt meldingene? 

Skjønner at du syns dette er vanskelig informasjon å håndtere, men jeg tror jeg hadde tenkt at jeg uansett ikke kunne vite hva som faktisk har skjedd og det er uansett ikke ditt problem egentlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer sikkert for en dag fra andre kilder enn deg, og da sier du til venninna di at du har hørt det gikk noen rykter, men du har ikke snakket med noen om hva ryktene gikk i, fordi du kjenner ham og ville aldri trodd noe slikt om han. Du regnet med det var bare sladder. 

Seriøst, dette later du som du aldri har hørt noe om, og du går/ber kollegaer om å ti stille hvis de nevner det. Du kunne jo tipse en kollega om å tipse han det gjeldet at ryktet går. Kanskje han vil skifte jobb eller noe for å beholde ekteskapet.

Anonymkode: 6a81a...066

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mind you'r own business😉

Anonymkode: a734e...3f2

HVORFOR skal du skrive utenlandsk når du ikke kan det?

Det er ingen ting som heter you'r. I dette tilfellet heter det "your" (din).

Virker som du blander sammen med "you're", som er en sammentrekning av "you are" (du er).

Men jeg vil anbefale deg å bruke et språk du kan, og skrive "Pass dine egne saker."

Så skal jeg passe mine :) Neida, dette er jo ikke så nøye her inne på kg, men i andre, ikke-anonyme sammenhenger kan det være dumt å "pynte seg" med engelsk og så skrive det feil....

Anonymkode: e259c...944

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville fortalt. Har også gjort det. Ingen skal måtte gå i mørket når en partner er gjentagende utro. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I Lisa Tønne-tråden fordømmes utroskap mye heftigere enn her iallefall. Merkelig at det plutselig er greit å passe sine egne saker når det ikke er en podcast-kjendis som blir utsatt for utroskap. 

Anonymkode: ecfef...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for det vel akkurat det hun hadde tenkt hun kunne gjøre. :rolleyes:

Anonymkode: b56a2...3bf

Kjenner du til ord og uttrykk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. I utgangspunktet har jeg valgt å holde kjeft. Det er jo en stund siden jeg fikk vite dette her, og jeg har holdt det for meg selv.

Problemet nå er heller det at min kvinnelige kollega har fortalt så og si alle på jobb om dette, og til og med noen av mine venninner (de er heldigvis ikke venninner av stedatter til denne fyren).

Så dette kommer nok ut i lyset før eller senere. Jeg begynner å lure på om jeg skal advare venninna mi. Og så vet jeg jo at mora hennes kommer til å føle seg ganske dum og sveket hvis "alle" vet om det og hun er den siste som får vite det...

Her ville jeg faktsik tatt det opp med ham. Fortalt at flørten har fortalt det til mange og at det kommer til å smelle en dag. Og jeg tror faktsik jeg hadde sagt det til venninnen min og, iom at det er så mange som vet det. Knaksje ikke sagt det rett frem, men sagt at du hadde hørt rykter eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...