Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

Nytt innlegg fra Jan, hvor han nå har sykemeldt Anna og sier at ingen får røre henne og hun får ikke røre bloggen. Tenker dette er lurt - hun trenger nok hjelp til å bearbeide ting hun har båret på. Det virker som ting og traumer som ikke familie eller venner kan hjelpe henne med, men profesjonelle. Underbygger også min tro om at de tidligere artiklene som kom før "pausen" til Anna handlet om henne og Jan. Håper det faktisk blir en lenge pause nå, og at hun heller kommer sterke tilbake når tiden er rett for det.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en trist sak dette er. Også tenker jeg at det er så meningsløst. Det meste har hun jo skapt selv. Dette skulle liksom vært en tid med babykos og familie. At det går an å ødelegge så for seg selv og de rundt. For hva?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at Anna er sykmeldt. Håper hun får hjelp til å komme tilbake til et normalt liv, der hun ser seg selv slik andre gjør og reetablerer relasjoner til familie og venner. 

Jan gjør Anna til et offer, og legger skylden på alle andre. Et lite klokt valg Jan. Det er åpenbart for enhver at noe har vært riv ruskende galt i lang tid nå. 

Det er ditt ansvar Jan og gi henne voksne, fornuftige råd. Om du har vært den som har coachet henne til å bryte viktige relasjoner, og å dreie bloggen til å bli en kynisk, kommersiell markedsplass så har du gjort en dårlig jobb. 

Bloggen er ikke bra lenger, den mangler identitet. Bloggeren er ikke bra lenger; hun er blitt syk av dette. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Litenhopp skrev:

Heilt enig i att bloggpausen og sjukmeldinga er på sin plass, virker ikkje som ho har det bra i det heile tatt.

Men reagerer på det Jan skriver att Anna nok ein gang har blitt trampa på av familien sin, regner med det er innlegget til bror han refererer til. Men kvifor er det berre Anna som skal få uttale seg offentlig? Inviterer ho til ein offentlig skittentøyvask må ho tåle støyten tenker eg. 

Jeg føler at dette langt på vei bekrefter at "bror" faktisk var den h*n utga seg for. Eller iallfall en person med nære relasjoner til Anna.

Endret av FruRosa
"faktisk" 2 ganger i samme setning
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble de koselige innleggene fra Danmarksturen slettet tro?

Og hvorfor ikke publisere noen av alle de forhåndsskrevne innleggene hun fortalte at hun hadde i sykemeldingsperioden?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, FruRosa skrev:

Det er nå snart 4 døgn siden forrige blogginnlegg. Jeg ser et tydelig mønster her.

For noen uker siden skrev hun det innlegget om en alkoholmisbruker i nær krets. Hun fortalte selv at hun fikk kritikk for dette innlegget. Så ble hun borte fra bloggen.

Hun kom tilbake med brask og bram, og skrev at hun var hjemme (tilbake på bloggen) for å bli. Det fulgte flere innlegg om en fin påskeferie i Danmark. Disse ble senere slettet.

Så kom innlegget fra "bror" her inne, og Anna "forsvinner" igjen.

Jeg syns dette viser tydelig at Anna ikke takler å bli motsagt!

Dagens innlegg fra Jan, der han bl.a. skriver at noen fra familien nok en gang har trampet på Anna, er for meg en bekreftelse på at innlegget fra "bror" var det det ga seg ut for å være.

Og er samtidig en bekreftelse på at Anna ikke takler å ikke bli strøket med hårene.

Med det sagt: en bloggpause er sikkert til det beste for alle involverte parter! Jeg håper den blir lang, og at Anna kommer tilbake som noe annet enn det hun har vært de siste par årene!

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

på bloggenombloggere sitt komentarfelt står det at en som skjenner bror bekrefter at det er bror som har skrevet dette.

Men jeg kjenner nå ingen av de så man vet jo ikke med disse ryktene da. Men når man leser det som han skriver så virker det jo ikke veldig langt unna sannheten, om man legger sammen 2+2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, konkelimonke skrev:

på bloggenombloggere sitt komentarfelt står det at en som skjenner bror bekrefter at det er bror som har skrevet dette.

Men jeg kjenner nå ingen av de så man vet jo ikke med disse ryktene da. Men når man leser det som han skriver så virker det jo ikke veldig langt unna sannheten, om man legger sammen 2+2

Enig!

Og med ny bloggpause fra Anna, og Jans uttalelse i dagens innlegg...

Om hun hadde blogget som vanlig, uten at det hadde blitt nevnt med et ord om noe fra familien i Stavanger, ville innlegget til "bror" framstått mer tvilsomt.

Anna har jo flere ganger i det siste svart med bloggpause når noen tar til motmæle.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eksblogger

For meg virker det som at Anna har viklet seg inn i en negativ spiral som bare ble verre og verre. Medaljens bakside? Slik jeg ser det, burde hun tatt bloggpause før det gikk så langt, men det er kanskje lett for meg å si. Spesielt siden jeg er flere år eldre enn henne, og har lært av feil tidligere i livet. Vi må ikke glemme at Anna er veldig ung, og at hun kanskje ikke har forstått konsekvensene av den offentlige skittentøysvasken hun har tatt på bloggen. Ikke før nå. Jeg har mange ganger lurt på om hun har reflektert over at alt hun skriver på bloggen, det skriver hun i sin datters navn. Jeg tror ikke det at hun har tenkt over det. Og jeg er enig med en som skrev over her at nå må Jan ta ansvar og gi henne fornuftige råd framover! Jeg håper samtidig at Anna får den (profesjonelle) hjelpen hun åpenbart trenger, og at vi lesere behandler henne greit i ulike kommentarfelt/her inne. For uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det jo ugreit å sparke en som ligger nede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fulgt så mye med på denne bloggen, men fikk veldig vondt av henne! Håper hun får den hjelpen og roen hun trenger. Håper også hun tenker seg godt om om det er verdt det! Siden jeg har levd lenge og opplevd mye vet jeg at penger er utrolig lite viktig når det kommer til stykke! Ta vare på deg selv, Anna❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Eksblogger skrev:

For meg virker det som at Anna har viklet seg inn i en negativ spiral som bare ble verre og verre. Medaljens bakside? Slik jeg ser det, burde hun tatt bloggpause før det gikk så langt, men det er kanskje lett for meg å si. Spesielt siden jeg er flere år eldre enn henne, og har lært av feil tidligere i livet. Vi må ikke glemme at Anna er veldig ung, og at hun kanskje ikke har forstått konsekvensene av den offentlige skittentøysvasken hun har tatt på bloggen. Ikke før nå. Jeg har mange ganger lurt på om hun har reflektert over at alt hun skriver på bloggen, det skriver hun i sin datters navn. Jeg tror ikke det at hun har tenkt over det. Og jeg er enig med en som skrev over her at nå må Jan ta ansvar og gi henne fornuftige råd framover! Jeg håper samtidig at Anna får den (profesjonelle) hjelpen hun åpenbart trenger, og at vi lesere behandler henne greit i ulike kommentarfelt/her inne. For uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det jo ugreit å sparke en som ligger nede. 

Jeg tror du har rett i mye her. Anna er veldig ung, og ofte opplever jeg henne som yngre enn det både alder å ansvar tilsier. Hun virker veldig ensporet, og jeg håper virkelig at hun får og tar imot hjelp slik at hun kan vokse som person (og ikke bare som mor). Hun trenger flere perspektiver på livet sitt, og hvordan hun ønsker å leve det, og hvem hun ønsker å dele det med. Når jeg ser Anna så ser jeg på mange måter et fortapt lite barn som trenger hjelp til å komme seg ut av noe som er vondt. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler paret i stor grad antyder at de blir jaktet på av paparazzier (og tenåringsfans med mobilkamera). I forhold til førstnevnte vil jeg tørre å påstå at det ikke ligger et team fra Se og Hør i buskene, og i forhold til sistnevnte, dersom det er tilfelle, vil jeg våge å si at det er deres egen feil når de selv velger å legge ut adressen sin. 

 

At familien tar til motmæle burde de ha forventet, særlig i den graden de hinter til og eksplisitt sier at familien har sviktet på ulike hold, særlig når i hvertall moren har stilt opp for barna i alle år og broren har vært invitert i BlogAwards frem til nylig. 

Endret av lenebu
buskene, ikke buksene
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eksblogger
2 minutter siden, lenebu skrev:

Jeg føler paret i stor grad antyder at de blir jaktet på av paparazzier (og tenåringsfans med mobilkamera). I forhold til førstnevnte vil jeg tørre å påstå at det ikke ligger et team fra Se og Hør i buksene, og i forhold til sistnevnte, dersom det er tilfelle, vil jeg våge å si at det er deres egen feil når de selv velger å legge ut adressen sin. 

 

At familien tar til motmæle burde de ha forventet, særlig i den graden de hinter til og eksplisitt sier at familien har sviktet på ulike hold, særlig når i hvertall moren har stilt opp for barna i alle år og broren har vært invitert i BlogAwards frem til nylig. 

Man kan mene mangt og mye om Anna og hennes blogging. Men, som sagt... Let it be. Hun er syk, det står svart på hvitt på bloggen. Det er ugreit å sparke noen som ligger nede, og jeg har aldri hørt at noen blir friskere av det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det står på bloggen at hun er syk. (Sammen med et bilde fra et tidligere sykehusopphold, for å få det til å se ekstra dramatisk ut).

Omtrent det samme skrev hun selv  (få dager før en fin ferie i Danmark, der hun skrev masse forhåndsskrevne innlegg osv...) i innlegget om at hun lå i sengen og ikke hadde mer å gi. Den gangen som svar på kritikken etter innlegget om en alkoholiker i nær krets.

Så... Er dette sykdom? Eller er det et forsøk på å ta bort fokuset på at familien nå tar til motmæle, og brannslukking i form av "stakkars meg/stakkars Anna"?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, FruRosa skrev:

Ja, det står på bloggen at hun er syk. (Sammen med et bilde fra et tidligere sykehusopphold, for å få det til å se ekstra dramatisk ut).

Omtrent det samme skrev hun selv  (få dager før en fin ferie i Danmark, der hun skrev masse forhåndsskrevne innlegg osv...) i innlegget om at hun lå i sengen og ikke hadde mer å gi. Den gangen som svar på kritikken etter innlegget om en alkoholiker i nær krets.

Så... Er dette sykdom? Eller er det et forsøk på å ta bort fokuset på at familien nå tar til motmæle, og brannslukking i form av "stakkars meg/stakkars Anna"?

Og kommende bokutgivelse tenker jeg...

Enig med deg i at det dessverre ikke er grunn til å stole på det som skrives på bloggen hennes lenger. Håper ikke hun kommer svingende inn igjen som sist; som er ignorant katt med halen til værs. Hun må velge en klokere strategi. 

Ønsker Anna alt godt, men det innebærer en annen retning enn det hun har vist det siste 1,5 året. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anna virker som en grei jente, men hun må ikke se på konstruktiv kritikk som bare negativt. Jeg tror pausen vil være bra for henne, og jeg håper hun får profesjonell hjelp. 

Endret av Tita92
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tita92 skrev:

Anna virker som en grei jente, men jeg kunne ønske at hun kunne bli flinkere til å ta til seg konstruktiv kritikk. Jeg tror pausen vil være bra for henne, og jeg håper hun får profesjonell hjelp. 

Tror ikke problemet er om hun FÅR hjelp, men heller om hun tar til seg hjelp... 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hulillerunde skrev:

Tror ikke problemet er om hun FÅR hjelp, men heller om hun tar til seg hjelp... 

Du har et poeng der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lenebu skrev:

Jeg føler paret i stor grad antyder at de blir jaktet på av paparazzier (og tenåringsfans med mobilkamera). I forhold til førstnevnte vil jeg tørre å påstå at det ikke ligger et team fra Se og Hør i buksene, og i forhold til sistnevnte, dersom det er tilfelle, vil jeg våge å si at det er deres egen feil når de selv velger å legge ut adressen sin. 

 

At familien tar til motmæle burde de ha forventet, særlig i den graden de hinter til og eksplisitt sier at familien har sviktet på ulike hold, særlig når i hvertall moren har stilt opp for barna i alle år og broren har vært invitert i BlogAwards frem til nylig. 

Enig!

Og OM det er snev av sannhet i at folk lurer i buskene osv, bør de revurdere hele bloggingen av hensyn til barnas sikkerhet!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...