Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

tuppa skrev (18 minutter siden):

Det er noen masseproduserte sparegriser og en bilderamme i sølv uten inngravering. Som ungene sikkert har gått med på å selge. Helt innafor.

Hjelpes… mener du virkelig at det er innafor å selge barns dåpsgaver? Mangler folk vanlig høflighet og sosial kompetanse eller hva er det som skjer? Jg skjønner at hun er i pengenød… og hun gjør jo masse snodige ting for penger.., men jg nekter å tro at normaltfungerende mennesker gjør sånt.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zimba91 skrev (21 timer siden):

Hjelpes… mener du virkelig at det er innafor å selge barns dåpsgaver? Mangler folk vanlig høflighet og sosial kompetanse eller hva er det som skjer? Jg skjønner at hun er i pengenød… og hun gjør jo masse snodige ting for penger.., men jg nekter å tro at normaltfungerende mennesker gjør sånt.

Unnskyld meg, du trenger ikke å insinuere at jeg mangler høflighet og sosial kompetanse fordi jeg mener noe annet enn deg.

Jeg var kanskje ikke tydelig nok i svaret mitt, men jeg mener at så lenge barnet ikke bruker det lengre og får pengene selv, så er det ikke noe i veien med å selge dåpsgaver. Anna har ikke sagt at pengene går i egen lomme.

Hvordan er det verre enn å gå å bytte gave i butikken?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tuppa skrev (11 timer siden):

Unnskyld meg, du trenger ikke å insinuere at jeg mangler høflighet og sosial kompetanse fordi jeg mener noe annet enn deg.

Jeg var kanskje ikke tydelig nok i svaret mitt, men jeg mener at så lenge barnet ikke bruker det lengre og får pengene selv, så er det ikke noe i veien med å selge dåpsgaver. Anna har ikke sagt at pengene går i egen lomme.

Hvordan er det verre enn å gå å bytte gave i butikken?

Jeg tror egentlig at grunnen til at flere reagerer på salget av barnas ting, er at mange av oss tror hun beholder pengene selv. Hadde hun hatt planer om å sette pengene inn på barnas kontoer så tror jeg hun hadde ropt det ut. Hun elsker å fremstå som et offer og en engel på samme tid. Jeg støtter å selge sølvet hvis det går til barna, men jeg nekter å tro at hun er så redelig. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tuppa skrev (12 timer siden):

Unnskyld meg, du trenger ikke å insinuere at jeg mangler høflighet og sosial kompetanse fordi jeg mener noe annet enn deg.

Jeg var kanskje ikke tydelig nok i svaret mitt, men jeg mener at så lenge barnet ikke bruker det lengre og får pengene selv, så er det ikke noe i veien med å selge dåpsgaver. Anna har ikke sagt at pengene går i egen lomme.

Hvordan er det verre enn å gå å bytte gave i butikken?

Folk flest bytter da heller ikke dåpsgaver og lignende i butikk? Slike gaver skal være et minne og ikke nødvendigvis noe som blir brukt. Vi har lagt bort de gavene som ikke er i bruk sammen med bordkort, innbydelser og bilder fra dåpen til våre barn og det har blitt små skatter de tar frem og titter på iblant. Å bytte eller selge gaver er altså tegn på manglende sosial og kulturell kompetanse. Noe det ikke kommer som et sjokk at Anna mangler. 

Endret av Hallepalle2
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (2 timer siden):

Folk flest bytter da heller ikke dåpsgaver og lignende i butikk? Slike gaver skal være et minne og ikke nødvendigvis noe som blir brukt. Vi har lagt bort de gavene som ikke er i bruk sammen med bordkort, innbydelser og bilder fra dåpen til våre barn og det har blitt små skatter de tar frem og titter på iblant. Å bytte eller selge gaver er altså tegn på manglende sosial og kulturell kompetanse. Noe det ikke kommer som et sjokk at Anna mangler. 

I en verden hvor vi lever i overflod så mener du altså at man skal spare på ting som man ikke bruker. Notert.

Så hvis man får klær, en bok eller leke med byttelapp, så syns du det er mangel på sosial kompetanse å bytte dette ut? Ungene mine fikk for det meste penger på aksjefond fordi jeg ikke ville ha masse ting som ikke blir brukt, men noen gaver har vært av mer personlig karakter og disse hadde det naturligvis vært uaktuelt å bytte. Men om ungene senere vil gi fra seg sparegrisen eller gåbilen de fikk i dåpen for å få råd til noe annet, så hadde jeg ikke hatt noen innvendinger på det. Våre minner består av filmer og bilder i fotobøker, ikke ting. Og det er jo bare fint at det kan gå videre til noen andre som får glede av det.

Lykkefrøet skrev (3 timer siden):

Jeg tror egentlig at grunnen til at flere reagerer på salget av barnas ting, er at mange av oss tror hun beholder pengene selv. Hadde hun hatt planer om å sette pengene inn på barnas kontoer så tror jeg hun hadde ropt det ut. Hun elsker å fremstå som et offer og en engel på samme tid. Jeg støtter å selge sølvet hvis det går til barna, men jeg nekter å tro at hun er så redelig. 

Så kritikken går ut på at du tror at hun tar pengene i egen lomme? Altså kritikk basert på spekulasjoner? Hvis det er tilfelle at hun selger barnas gaver og beholder pengene selv, så er jeg enig i at det er forkastelig, men det vet vi jo ikke.

Jeg svarte på generelt grunnlag at det er innafor å selge gaver som ikke brukes (gitt at barnet er mottakeren av pengene), så blir jeg anklaget for å mangle både høflighet, sosial og kulturell kompetanse ifølge @Zimba91 og @Hallepalle2. Jeg er overhodet ingen fan eller forsvarer av Anna, og jeg skjønner at det er vanskelig å la tvilen komme til gode når det gjelder henne. Jeg poengterte kun at det er innafor å selge så lenge barnet er mottakeren av pengene. 

Lykkefrøet skrev (3 timer siden):

Jeg støtter å selge sølvet hvis det går til barna

 

Men da er vi jo enige da 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tuppa skrev (18 minutter siden):

Ungene mine fikk for det meste penger på aksjefond fordi jeg ikke ville ha masse ting som ikke blir brukt, men noen gaver har vært av mer personlig karakter og disse hadde det naturligvis vært uaktuelt å bytte. Men om ungene senere vil gi fra seg sparegrisen eller gåbilen de fikk i dåpen for å få råd til noe annet, så hadde jeg ikke hatt noen innvendinger på det. Våre minner består av filmer og bilder i fotobøker, ikke ting. Og det er jo bare fint at det kan gå videre til noen andre som får glede av det.

 

tuppa skrev (18 minutter siden):

Så kritikken går ut på at du tror at hun tar pengene i egen lomme? Altså kritikk basert på spekulasjoner? Hvis det er tilfelle at hun selger barnas gaver og beholder pengene selv, så er jeg enig i at det er forkastelig, men det vet vi jo ikke.

Mine barn fikk, som tidligere nevnt, penger på konto. Svigermor gnålte i månedsvis om at det var helt uhørt at barna ikke skulle få tradisjonelle dåpsgaver å ha som minne. Hva i alle dager slags minne skal det være? Bilder brukes til å vise dem hvordan dagen var. Ingen babyer på 3-4 måneder har noe som helst minne om den dagen, samme søren hvor mye sølv de får. Det var i gamle dager at oppsamling av sølv var en form for verdibygging til livet. I dag er penger på konto mye mer verdt og mye mer nyttig. 

Dette skulle hun jo ha tenkt på før. Folk gir tradisjonelle masseproduserte dåpsgaver når de ikke får annen beskjed. Men jeg tror rett og slett at Anna har så lite sosiale antenner at pengene for salget går i egen lomme. Hun er så grisk og grådig at hun gjør jo hva som helst for penger. Til og med sex på "Bloggerne". Det er nok flere enn meg som har det i bakhodet når hun finner på sånne ting som dette. Og hver gang hun gjør noe for barna, så skal det utbroderes om i det uendelige. Når hun ikke har nevnt et pip om å sette pengene inn på barnas konto så tror jeg rett og slett at hun beholder pengene selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går det nedenom og hjem med henne som influenser? Mitt beste tips til Anna: Søk en jobb, få en fast inntekt. Slutt å utlevere hele livet ditt. Tror det hadde gjort henne og familien godt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unodostrez skrev (1 time siden):

Går det nedenom og hjem med henne som influenser? Mitt beste tips til Anna: Søk en jobb, få en fast inntekt. Slutt å utlevere hele livet ditt. Tror det hadde gjort henne og familien godt. 

Helt enig 👍 Jeg trur det hadde vært bra for henne å kommet ut i arbeidslivet og truffet andre voksne, fått nye bekjentskap og egne hobbyer etterhvert. Ungene måtte klart seg litt mer selv, men det er viktig egenskaper at barn lære seg å ta ansvar for skolesekk, gymbag, matpakke osv selv, gå selv til skolen/trening selv om det er drittvær, kjede seg litt i helgene for det er ikke noe som skjer noe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...