Oransjesjel Skrevet 19. juli 2020 #12501 Del Skrevet 19. juli 2020 Jeg håper inderlig - og tror vel egentlig også - at rommene til barna ikke ser sånn ut når de ikke er stæsja for insta eller blogg. Har aldri sett mer fargeløse barnerom.. Og det er det som blir mitt problem - ungene er på utstilling. Jeg vil tippe at disse 3 barna har forskjellig personlighet - sånn er det jo, ingen er like. Og jeg håper at de får fylle rommene sine med det som er «dem.» Selvom fargene ikke matcher... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 19. juli 2020 #12502 Del Skrevet 19. juli 2020 Anna’s drivkraft er å få komme på TV. Om det fremstår ufattelig platt og kleint, spiller ingen rolle. God Morgen og God Kveld Norge er programmene som inviterer Anna. Hun trenger seriøst å komme ut av bloggboblen sin og i gang med hardt arbeid for å etablere seg i et fremtidsrettet yrke. Blogging er ikke det. Og nedsiden, eller risikoen, med det hun bedriver er betydelig både for henne selv og de rundt henne. For framtidige arbeidsgivere vil dessverre et kjapt søk være nok til å sette en rød strek over kandidaten. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabella82 Skrevet 19. juli 2020 #12503 Del Skrevet 19. juli 2020 7 timer siden, Friluftsdame skrev: Anna’s drivkraft er å få komme på TV. Om det fremstår ufattelig platt og kleint, spiller ingen rolle. God Morgen og God Kveld Norge er programmene som inviterer Anna. Hun trenger seriøst å komme ut av bloggboblen sin og i gang med hardt arbeid for å etablere seg i et fremtidsrettet yrke. Blogging er ikke det. Og nedsiden, eller risikoen, med det hun bedriver er betydelig både for henne selv og de rundt henne. For framtidige arbeidsgivere vil dessverre et kjapt søk være nok til å sette en rød strek over kandidaten. Enig. Det er det som er motivet og hun burde ha filter for mye av det hun har sagt tidligere kommer tilbake til henne. Jeg tror ikke hun er realistisk i det hele tatt og tenker hvertfall ikke lenger frem enn til baby nr 4. Slik jeg har forstått det så er det å være en god mamma noe som Anna kan og som hun føler hun mestrer. I tillegg så liker hun babyboblen og ikke minst så genererer det til klikk, da er det dette som blir fokuset hennes fremover. Problemet er bare at hun utleverer både seg selv, sin mann og sine barn langs veien. Jeg så en kommentar på insta hvor ei hadde kommentert rommet til det ene barnet og hvor godt rommet passet.Anna sitt svar var " blir litt vanskelig å si slik for du kjenner jo ikke barnet". Men jo, leserne vet veldig mye om alle barna nemlig pga mamma sin ufiltrerte blogging. Kanskje det er mye som ikke deles på detalljnivå men vi vet nok til at vi kan gjenkjenne barnet på gaten og at barnet har en offentlig profil fordi det har mamma bestemt. Jeg synes oppriktig synd på Anna for det virker ikke som hun har vokst noe særlig bloggmessig. Det hadde vært mer spennende å følge henne på en reise når det kommer til utdannelse og jobb enn en haug med reklamer for graviditetstester men det er min mening. Anna er vel dessverre fasiten på hvor galt det både kan gå når man ikke har stabile rammer rundt seg i form av ett støtteapparat og når blogg er din eneste inntektskilde fra du var liten. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marthe75 Skrevet 20. juli 2020 #12504 Del Skrevet 20. juli 2020 Anna er oppbrukt. Til og med antrekket, hvit kjole, har gått på repeat i flere år nå. Pilotfruen hadde stor suksess med å invitere følgerne med på babyjakten, det har nok inspirert Anna. Jeg tar både abort og spontanabort med en klype salt. Når hun skrev om den første spontanaborten, fikk jeg det ikke til å stemme med tidslinjen. Jeg husker ikke helt, men jeg tenkte at de hadde oppført seg veldig normalt, når de visstnok var midt i en trist spontanabort. Angående hus og innredning, så tenker jeg at hun styler for bilder, så får ungene rote etterpå. Jeg legger heller ikke ut bilder av rotet vårt, og kjenner få som gjør det i «vise frem» bilder. Anna prøver så godt hum kan, men for meg kommer hun til kort. Hun har absolutt ingenting å tilføre. En trebarnsmor er lite spennende for folk flest. Hun ble kjent som ung mor, men nå har mange jenter på 23 barn, så hun har mistet det unike hun hadde. Vil hun gjøre seg aktuell igjen, kan hun ta seg utdanning, og vise hvordan det lar seg kombinere med tre (ikke så små lenger) barn. Da kunne hun appelert til et mer voksent publikum, og inspirert mødre til å fullføre utanning. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg Veum Skrevet 20. juli 2020 #12505 Del Skrevet 20. juli 2020 På 19.7.2020 den 10.19, Friluftsdame skrev: Anna’s drivkraft er å få komme på TV. Om det fremstår ufattelig platt og kleint, spiller ingen rolle. God Morgen og God Kveld Norge er programmene som inviterer Anna. Hun trenger seriøst å komme ut av bloggboblen sin og i gang med hardt arbeid for å etablere seg i et fremtidsrettet yrke. Blogging er ikke det. Og nedsiden, eller risikoen, med det hun bedriver er betydelig både for henne selv og de rundt henne. For framtidige arbeidsgivere vil dessverre et kjapt søk være nok til å sette en rød strek over kandidaten. Du har mye rett i din observasjon. Forstår rett og slett ikke denne trangen til å ha trynet på skjermen. Hun skal bare på TV hun, koste hva det koste vil. Planlegging for fremtiden er noe som er veldig lurt, men det er nok ikke noe hun reflekterer noe særlig over. Bare hun her og nå får sine minutter i riksmedia, er det mer enn godt nok tydeligvis. For sin egen del burde hun vie dette mer oppmerksomhet. Ringvirkningene kan bli kolossalt store om hun lar sirkuset fortsette. Det er fortsatt en liten sjanse til å ro seg i land med buksene på, men da må hun drastisk endre kurs. Ellers kan veien videre bli alt annet enn rosenrød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 20. juli 2020 #12506 Del Skrevet 20. juli 2020 Anna, om det virkelig er riktig som du skriver - at en 9 åring tillates å lese bloggen din - så må du ta deg kraftig sammen. Er det mulig å være så hodeløs? For: du skriver et innlegg stilet til en mindreårig som leser bloggen din. Og du utnytter vedkommendes jubileum grovt i inntekts medfør. Da har jeg 2 voksne råd til deg: Tenk deg nøye om før du publiserer sensitive innlegg om tester o.l. på nettet. De er på ingen måte ment for mindreårige. Tenk deg nøye om før du publiserer bilder og tekst om den mindreårige. Google «personvern» Anna.. Les deg opp på det, og risikoene det innebærer. Så vil jeg anta at alt spammer ditt med tekst og bilder om den mindreårige kommer vedkommende tilgode på egen konto. For du er vel ikke så grisk at du lever av å utlevere dine egne vel?? Håper jeg tar feil. Men tviler på det.. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 20. juli 2020 #12507 Del Skrevet 20. juli 2020 Eg synes det er flott at hun ikke viser rommene til barna med leker og personlige ting. Flott at vi ikke ser den delen av barna og synes også at vi ser lite av personlighetstrekk til barna. Eg tror hun er nøye på hva hun deler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gull vaffel Skrevet 21. juli 2020 #12508 Del Skrevet 21. juli 2020 3 timer siden, Trude4 skrev: Eg synes det er flott at hun ikke viser rommene til barna med leker og personlige ting. Flott at vi ikke ser den delen av barna og synes også at vi ser lite av personlighetstrekk til barna. Eg tror hun er nøye på hva hun deler Hun burde ikke delt noe av livet til barna, eldste har jo blitt oppsøkt på skolen en gang. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 21. juli 2020 #12509 Del Skrevet 21. juli 2020 6 timer siden, Gull vaffel skrev: Hun burde ikke delt noe av livet til barna, eldste har jo blitt oppsøkt på skolen en gang. Hvordan hvet du det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_fjong1 Skrevet 21. juli 2020 #12510 Del Skrevet 21. juli 2020 3 timer siden, Trude4 skrev: Hvordan hvet du det? Det har Anna selv fortalt tidligere. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 21. juli 2020 #12511 Del Skrevet 21. juli 2020 Anna burde slutte å dele så mye info om graviditet og prøving, jeg tror mottakelsen er alt annet enn bra og jeg unner ikke Anna en ny psykisk smell nå som hun har blitt bedre. Hun deler også for mye av barna, men synes hun har bedret seg og tror nok at rommene er «skall» som vist frem fordi hun har fortalt at leker og slik er i kasser som tas frem, men de vises ikke på bloggen og det er jo positivt. Når det er sagt synes jeg hun har en moden måte å fortelle om hvordan hun snur livsstilen sin uten å fremme kroppspress og håper det blir mer av dette fordi det ser ut til at hun gjør dette på en sunn og enkel måte som kan inspirere andre travle småbarnsmødre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 21. juli 2020 #12512 Del Skrevet 21. juli 2020 3 timer siden, Jaymie skrev:Når det er sagt synes jeg hun har en moden måte å fortelle om hvordan hun snur livsstilen sin uten å fremme kroppspress og håper det blir mer av dette fordi det ser ut til at hun gjør dette på en sunn og enkel måte som kan inspirere andre travle småbarnsmødre. Men «gått ned 16 kg siden mai»? Høres det ut som en sunn og enkel måte, når vi fortsatt har endel igjen av juli? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 21. juli 2020 #12513 Del Skrevet 21. juli 2020 16 timer siden, Trude4 skrev: Eg synes det er flott at hun ikke viser rommene til barna med leker og personlige ting. Flott at vi ikke ser den delen av barna og synes også at vi ser lite av personlighetstrekk til barna. Eg tror hun er nøye på hva hun deler Mener du virkelig det du skriver? Hva spiller det for rolle om vi ikke ser barnas leker, så lenge barna selv eksponeres? Skal det være en form for skjerming? La oss si at lekene blir skjermet. Barna blir det ikke! Ett av barna er eksponert i svært mange år allerede, vi har fått sett ulike barnerom i de ulike hjemmene X har hatt fra X ble født. Og det pågår enda. Ta nå f.eks barnets bursdag, her deles det altså 15(!) bilder av barnet der det sitter i egen seng på sitt eget rom. Vet ikke om bildene er tatt mens barnet våkner til gaver og kaker, eller om det er iscenesatt senere- like ille begge deler. X er oppvokst med slike fotoshooter som en del av hverdagen, og X er ikke alene... Barndom som deles med utallige fremmede voksne. Det er så jækla trist!😭 I innlegget under beskrives i tillegg barnets personlighet ganske detaljert.(for kanskje tusende gang.) Følger ikke Anna lenger, men tok en rask titt i dag. Ser absolutt ikke spor av bedring. Det er vanvittig at det fremdeles er lov å holde på sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Variert skydekke Skrevet 21. juli 2020 #12514 Del Skrevet 21. juli 2020 5 timer siden, Lopploella skrev: Men «gått ned 16 kg siden mai»? Høres det ut som en sunn og enkel måte, når vi fortsatt har endel igjen av juli? Jeg stusset egentlig mest på at hun ser helt lik ut som hun har gjort hele tiden, hun ser på ingen måte veldig tynn ut nå, bare helt vanlig normalvektig. Det viser vel hvor lett det er å manipulere bilder, om det så er redigering eller posering, til å vise en annen virkelighet. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tannbein Skrevet 22. juli 2020 #12515 Del Skrevet 22. juli 2020 10 timer siden, Arabella3 skrev: Jeg stusset egentlig mest på at hun ser helt lik ut som hun har gjort hele tiden, hun ser på ingen måte veldig tynn ut nå, bare helt vanlig normalvektig. Det viser vel hvor lett det er å manipulere bilder, om det så er redigering eller posering, til å vise en annen virkelighet. Akkurat det tenker jeg og. Jeg syns Anna har sett lik ut hele tiden. Eventuelt så er det ikke et så enormt kroppsfokus på den bloggen at leserne inviteres til å ha en mening om kroppen hennes. Hos Caroline Eriksen så er det et enormt kroppsfokus hvor alle klærne er pinetrange eller det bare går i undertøy og bikinier, og da er det lett å se at kroppen hennes har endret seg. Men hos Anna så er det mer smakfull bekledning og mye mindre kroppsfiksering, på tross av at hun er ti år yngre. Flott at Anna er mer fornøyd med kroppen sin nå, det er fint for henne det, men jeg syns hun kan unngå å legge ut antall kilo. I følge sunn fornuft plakaten så er jo sånn informasjon triggende, og det er så enkelt å la være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 22. juli 2020 #12516 Del Skrevet 22. juli 2020 16 kg på to-tre måneder virker helt ekstremt, ig veldig usannsynlig også ut fra bildene. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tran09 Skrevet 22. juli 2020 #12517 Del Skrevet 22. juli 2020 Sorry, men jeg har virkelig nada tro på at Anna har gått ned 16 kg siden mai. Jeg gikk ned 10 kg en gang, fra 85 til 75, og forandringen der var helt sinnsyk. Anna ser kliss lik ut. Har hun mistet mest muskler og litt fett da eller? Dessuten, 16 kilo er masse på 2.5 mnd. maksimalt vekttap på 10 uker er 10 kg, så om hun mot formodning faktisk har gått ned i snill 1.6 kg i uka, med hennes tidligere bmi som vissnok skal vært kvalifisert som "overvektig" er dette ekstremt usunt og feil fokus. Her tror jeg hun vil ha klikk og sympati, noe hun ikke får av meg. Jeg klikket meg inn på siste innlegget da vektnedgang generelt engasjerer meg, men den siste resten av troverdighet forsvant ned i dass for ett år siden og ble ikke bedre i dag. Få deg en utdannelse og skikkelig jobb. Hvor tror du at du er om 10 år? 4 (eller fler?) barnsmor uten videregående, uten en jobb, forsørges av mann og stat, som har solgt barndommen til barna dine for merkeklær og en lett gjennomskuelig fasade? Skrivingen er på nivå med en ungdomskolestil, og de samme klisjeene brukes om igjen og om igjen. Om du tar ett og ett fag er hun ferdig innen få år og får flere muligheter. Hun har hvertfall tid til det med en på skole og to i barnehage, når det eneste hun gjør er å mekke til festligheter og rydde hus. Hadde hun vært stolt og trygg på fremtiden dersom barna hadde valgt samme vei som henne? Ønsker hun å være en rollemodell for dem? Det er aldri for sent å studere, men man må komme i gang. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 22. juli 2020 #12518 Del Skrevet 22. juli 2020 Måtte sjekke bloggen 😊 Ser ikke ut som 16 kg nei og hun er vel ganske lav også. Litt pussig skrivemåte, gjennomgått 6 svangerskap? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BLOMSTERKVAST Skrevet 22. juli 2020 #12519 Del Skrevet 22. juli 2020 2 timer siden, Tran09 skrev: Sorry, men jeg har virkelig nada tro på at Anna har gått ned 16 kg siden mai. Jeg gikk ned 10 kg en gang, fra 85 til 75, og forandringen der var helt sinnsyk. Anna ser kliss lik ut. Har hun mistet mest muskler og litt fett da eller? Dessuten, 16 kilo er masse på 2.5 mnd. maksimalt vekttap på 10 uker er 10 kg, så om hun mot formodning faktisk har gått ned i snill 1.6 kg i uka, med hennes tidligere bmi som vissnok skal vært kvalifisert som "overvektig" er dette ekstremt usunt og feil fokus. Her tror jeg hun vil ha klikk og sympati, noe hun ikke får av meg. Jeg klikket meg inn på siste innlegget da vektnedgang generelt engasjerer meg, men den siste resten av troverdighet forsvant ned i dass for ett år siden og ble ikke bedre i dag. Få deg en utdannelse og skikkelig jobb. Hvor tror du at du er om 10 år? 4 (eller fler?) barnsmor uten videregående, uten en jobb, forsørges av mann og stat, som har solgt barndommen til barna dine for merkeklær og en lett gjennomskuelig fasade? Skrivingen er på nivå med en ungdomskolestil, og de samme klisjeene brukes om igjen og om igjen. Om du tar ett og ett fag er hun ferdig innen få år og får flere muligheter. Hun har hvertfall tid til det med en på skole og to i barnehage, når det eneste hun gjør er å mekke til festligheter og rydde hus. Hadde hun vært stolt og trygg på fremtiden dersom barna hadde valgt samme vei som henne? Ønsker hun å være en rollemodell for dem? Det er aldri for sent å studere, men man må komme i gang. Hun er en rolllemodell for barna ,Eldste datteren sa på TV 2 at hun ville bli blogger .😢 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 22. juli 2020 #12520 Del Skrevet 22. juli 2020 2 timer siden, Justlooking skrev: Litt pussig skrivemåte, gjennomgått 6 svangerskap? Skrev hun seriøst det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå