Orly Skrevet 29. juni 2020 #12421 Del Skrevet 29. juni 2020 3 minutter siden, reiseglad skrev: Men har de hatt det litt travelt med å flytte inn? Ingen mulighet for å bruke komfyr. Ingen kjøkkenventilator. Manglende kraner. Ingen vaskemaskin. Burde muligens vente til huset faktisk er ferdigstilt... Det skulle det vært for to uker siden, er vel derfor de har måttet flytte inn 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tannbein Skrevet 29. juni 2020 #12422 Del Skrevet 29. juni 2020 Oi, ja det var noe helt annet enn den flotte funkisvillaen de bodde i før... Men villaen lå vel ganske avsides til, nå bor de mer "midt i gryta" etter som jeg har skjønt. Sikkert kjekt for barna å bo nærmere vennene sine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 3. juli 2020 #12423 Del Skrevet 3. juli 2020 Lurer på hvem som har innredet det jebterommet, fremsto ikke som mye barnerom for min del 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabella82 Skrevet 3. juli 2020 #12424 Del Skrevet 3. juli 2020 Jeg reagerer på at hun velger å vise rommet til ungene som skal være deres private. Hun skriver at hun er heldig som har et jenterom og dille og dalle med men da tar hun jo fra eierskapet fra barnet.Det samme gjelder bursdag, hun planlegger tema og deko etter hva hun liker, ungene virker ikke særlig delaktige. Det kan godt være at jeg tar feil, men det er dette som vises fram. Det er mye at hun bestemmer og ting skal gjøres på hennes måte og jeg synes det er ille at hun lar hele Norge være med på dette. Ingenting på det jenterommet innbød til lek og kreativitet men mer mamma sitt showroom til bloggen og det er synd. Dessuten...hvem går rundt i finklær og cocktailkjoler hele tiden...alt skal være så perfekt at det er skremmende 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 3. juli 2020 #12425 Del Skrevet 3. juli 2020 (endret) 1 time siden, Isabella82 skrev: Jeg reagerer på at hun velger å vise rommet til ungene som skal være deres private. Hun skriver at hun er heldig som har et jenterom og dille og dalle med men da tar hun jo fra eierskapet fra barnet.Det samme gjelder bursdag, hun planlegger tema og deko etter hva hun liker, ungene virker ikke særlig delaktige. Det kan godt være at jeg tar feil, men det er dette som vises fram. Det er mye at hun bestemmer og ting skal gjøres på hennes måte og jeg synes det er ille at hun lar hele Norge være med på dette. Ingenting på det jenterommet innbød til lek og kreativitet men mer mamma sitt showroom til bloggen og det er synd. Dessuten...hvem går rundt i finklær og cocktailkjoler hele tiden...alt skal være så perfekt at det er skremmende Anna’s tilværelse er planlegging av familieaktiviteter og husbygging/innredning. I den sammenheng er det meste til salgs. Mindreårige går ikke kledd i det de selv har funnet fram; her skal det matches. Rommene skal passe til reklame for Ellos, og hjelpe meg for et skrivebord og en stol til en skoleelev. Ser helt sykt ut, og verken praktisk eller ergonomisk. Men sånn må det være; dette har Ellos og det matcher. Mammaen selv vasser rundt i fjøra med en mer enn fotsid kjole. Uhyre praktisk. Men hva gjør man ikke for foto til bloggen? Rom porsjoneres ut på bloggen uke for uke. Kjøkkenet er eksponert i ørtiførti bilder, og er kjøkkenet ukens tema kommer det og oppstilte familiebilder derfra. Matchende klær og en gapende mamma. Privatsfæren til familiemedlemmene er til salgs. Soverom er privat sfære for de fleste, men ikke der i heimen. Dessuten disse ørkesløse bursdagsfasadene med tema og oppstæsja ballonger og bestilte kaker som skal matche i farge. Lurer på om noen tør å sette tenna i dem.. Anna legger mye arbeid i dette. Om det er så koselig og oppleves som gjestfritt og imøtekommende, si det. Viktigste er at kakene matcher. Kort oppsummert: Fasade er viktig. Å planlegge for opprettholdelse av denne, virker å være prioritet nr 1. Stakkars den som tar på seg en sokk i feil farge😂 Endret 3. juli 2020 av Friluftsdame 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 3. juli 2020 #12426 Del Skrevet 3. juli 2020 (endret) Både barn og voksne i den familien må da føle seg veldig ufrie. Synes både møblering av huset og klesstilen til hele familien virker så stivt. Endret 3. juli 2020 av Oppland Rettet ordfeil 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 3. juli 2020 #12427 Del Skrevet 3. juli 2020 1 time siden, Friluftsdame skrev: Anna’s tilværelse er planlegging av familieaktiviteter og husbygging/innredning. I den sammenheng er det meste til salgs. Mindreårige går ikke kledd i det de selv har funnet fram; her skal det matches. Rommene skal passe til reklame for Ellos, og hjelpe meg for et skrivebord og en stol til en skoleelev. Ser helt sykt ut, og verken praktisk eller ergonomisk. Men sånn må det være; dette har Ellos og det matcher. Mammaen selv vasser rundt i fjøra med en mer enn fotsid kjole. Uhyre praktisk. Men hva gjør man ikke for foto til bloggen? Rom porsjoneres ut på bloggen uke for uke. Kjøkkenet er eksponert i ørtiførti bilder, og er kjøkkenet ukens tema kommer det og oppstilte familiebilder derfra. Matchende klær og en gapende mamma. Privatsfæren til familiemedlemmene er til salgs. Soverom er privat sfære for de fleste, men ikke der i heimen. Dessuten disse ørkesløse bursdagsfasadene med tema og oppstæsja ballonger og bestilte kaker som skal matche i farge. Lurer på om noen tør å sette tenna i dem.. Anna legger mye arbeid i dette. Om det er så koselig og oppleves som gjestfritt og imøtekommende, si det. Viktigste er at kakene matcher. Kort oppsummert: Fasade er viktig. Å planlegge for opprettholdelse av denne, virker å være prioritet nr 1. Stakkars den som tar på seg en sokk i feil farge😂 Dette går etter Annas pipe ei stund. Min erfaring er at barn som regel vil gå sine egne veier, hvertfall i perioder, helst motsatt av hva de ble fóret med i oppveksten. Så her ser jeg frem til goth/heavy metal/piercing tiden slår ned med et brak i det hvite huset i Søgne 😂🤣 ( vi har sjøl unger som begynte å gå med dress som pent tøy og høre på country bl.a! De har ikke hull i øret el tatoveringer en gang! Men de har vokst opp med tattis- foreldre som har spilt Dio på fullt volum på langturer 😅) 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baldrian Skrevet 3. juli 2020 #12428 Del Skrevet 3. juli 2020 1 time siden, Friluftsdame skrev: ...og hjelpe meg for et skrivebord og en stol til en skoleelev. Enig. Det fikk meg til å tenke på begynnerboka mi i fransk fra 70-tallet, den inneholdt beskrivelse av rommet til henholdsvis Pierre og Monique (poenget var selvsagt å lære oss noen substantiv). Pierre var en guttegutt med bare sports- og motorgreier, Monique var en superfeminin jente med masse hår- og sminkesaker. Vi bare flirte av det - og rommene tilhørte jo tenåringer, ikke barn i småskolen. Det rommet er jo bare et showroom, det har ikke plass til normale aktiviteter - lekser, venninnebesøk, lesing og lek - hva skal jenter i den alderen med settbord i forskjellige høyder? 1 time siden, Friluftsdame skrev: Dessuten disse ørkesløse bursdagsfasadene med tema og oppstæsja ballonger og bestilte kaker som skal matche i farge. Hun skal bake dem selv, slik som til Williams 5-årsdag. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oreokaka Skrevet 3. juli 2020 #12429 Del Skrevet 3. juli 2020 Syntes Anna ser riktig så bra ut nå! Og ser ut som hun trives med nytt hus og hele pakka. Joda eksponeringa osv er absolutt ikke innafor, men ser ut som Anna som person har fått det mye bedre etter noen mnd uten sosiale medier osv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aintnofun Skrevet 3. juli 2020 #12430 Del Skrevet 3. juli 2020 Den gullstolen kan jo umulig være behagelig å sitte på. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marisana Skrevet 3. juli 2020 #12431 Del Skrevet 3. juli 2020 Jeg synes rommet hennes var veldig fint, men det er jo ikke akkurat et barnerom. Det er rommet til en stor tenåring, type 15/16 og oppover. Hun er vel ni år nå, så det er et rom som vil passe veldig fint om seks/sju år, tenker jeg. Lurer på hvor lekene hennes er gjemt? Jeg har vanskeligheter med å tro at at ei jente på ni år ikke leker med dukker, lego eller andre ting, nemlig. Det er tydelig at Anna er veldig interessert i interiør og at hun liker godt å styre og ordne med både det og selskaper i familien, men jeg lurer også på hvor mye barna selv får være med på å bestemme hvordan rommene deres skal se ut, eller bursdagsselskapene deres skal være. Blir spennende å se hvordan rommene til de to yngste ser ut. Hun sier jo selv at hun som skal bo på rommet er veldig fornøyd, og det kan jo hende, men det var et veldig voksent rom til ei lita jente. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 3. juli 2020 #12432 Del Skrevet 3. juli 2020 Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alex_rude Skrevet 3. juli 2020 #12433 Del Skrevet 3. juli 2020 No skal jeg være skikkelig negativ her..🙄, men hvem som baker i hvit party/cocktail kjole?😂😂. Jeg skjønner at det er for bloggen/insta, men ser uansett bare utrolig dumt ut😅. Å jeg skjønner at hun er veldig opptatt av å ha langt hår. Men kjære Anna, det er ikke fint når du ikke stusser tuppene innimellom. Både på deg og den nydelige datteren din. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marixxx Skrevet 4. juli 2020 #12434 Del Skrevet 4. juli 2020 ARs reklameinnslag minner meg mer og mer om en viss avdanket TV2 programleder som etter glansdagene livnærte seg av å promotere TV-shop produkter. Trist. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabella82 Skrevet 5. juli 2020 #12435 Del Skrevet 5. juli 2020 På 4.7.2020 den 1.00, Alex_rude skrev: No skal jeg være skikkelig negativ her..🙄, men hvem som baker i hvit party/cocktail kjole?😂😂. Jeg skjønner at det er for bloggen/insta, men ser uansett bare utrolig dumt ut😅. Å jeg skjønner at hun er veldig opptatt av å ha langt hår. Men kjære Anna, det er ikke fint når du ikke stusser tuppene innimellom. Både på deg og den nydelige datteren din. blir sånn Stepford Wife aktiv og det blir for dumt og lite troverdig. Ikke minst er det helt unaturlig og lurer på hvordan ungene tenker der hjemme med kamera som er satt opp for å dokumentere det minste de gjør, alt fra baking til lesing dem imellom. Nei, det er bare trist og noen av disse bloggerne burde skjermes fra seg selv 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 6. juli 2020 #12436 Del Skrevet 6. juli 2020 Mammaen poserer gapende i selskapskjole på en av de mindreåriges rom. Kjolen matcher en av de to kalde fargene på en 6-årings rom: sort. Den mindreårige selv er og kledd i samme to farger som interiøret. Samme spinkle, skjøre skrivebord og alt annet enn en ergonomisk stol fra Ellos. Men i sort, selvsagt. Legoklossene er plassert i bokser i overhyller; her trengs det voksenhjelp for å hente fram for lek. Mammaen informerer om at HUN er fornøyd med hvordan det ser ut. Hun har kontroll. Da regner jeg med skolesekken heller ikke er valgfri. Tipper den må matche. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 6. juli 2020 #12437 Del Skrevet 6. juli 2020 Hennes ideer om «gutterom» og «jenterom» ser ikke ut til å ha mye plass for det barn trenger og er opptatt av. Bare sort og hvitt og engelske Batman-quotes på veggen til en femåring? Og hvor er leker og bøker og ting med farger hen? 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sk57 Skrevet 6. juli 2020 #12438 Del Skrevet 6. juli 2020 Det er så upersonlig som det går an å få det. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 6. juli 2020 #12439 Del Skrevet 6. juli 2020 Jeg er klar over de nettopp har flyttet inn i et nytt hus, men likevel så sterilt er for meg helt unormalt når det er barnerom hun viser fram. Synes ikke det finnes varme og kos i det hele tatt i de rommene ungene skal være. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 6. juli 2020 #12440 Del Skrevet 6. juli 2020 Det var vel samme stil på barnerommene i det forrige huset. Selvfølgelig trenger ikke barn å velge veggfarger og møbler helt fritt når de får nytt rom, men dette var bare så kaldt og hardt og vanskelig å se for seg som rommet til en femåring. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå