Gå til innhold

Anna Rasmussen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk har sagt/skrevet til henne i årevis at det er lurt å ta en utdanning, og når hun først nevner hva hun kunne tenke seg, så kommer folk i løpet av få minutter for å fortelle at hun velger feil yrke. Et yrke hun ikke har startet på, engang.

Hva er det med folk som alltid må legge seg opp i hva alle andre gjør? 

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har vært på boksigneringene? Eller vet om det har vært noe folk der..? 😳

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, Kosetosta skrev:

Noen som har vært på boksigneringene? Eller vet om det har vært noe folk der..? 😳

Jeg tenker hvis det hadde vært mye folk der, så hadde Anna garantert lagt det ut på snap for å vise hvor mange som kom. Det gjorde hun når hun var i Stavanger med forrige boken. Hun hadde signeringer i Kristiansand hvor det ikke kom noen. 

Skrevet (endret)
2 timer siden, Kosetosta skrev:

I følge bloggergossip på jodel var det ingen som dukket opp på de 3 hun har vært på. Hun satt med mobilen og hauger av bøker og så ut til å kjede seg. Dette kan være rykter uten rot i virkeligheten, men tenker også at hun hadde lagt ut bilder om det faktisk dukket opp en del folk.

Endret av Panda90
  • Liker 17
Skrevet
28 minutter siden, Panda90 skrev:

I følge bloggergossip på jodel var det ingen som dukket opp på de 3 hun har vært på. Hun satt med mobilen og hauger av bøker og så ut til å kjede seg. Dette kan være rykter uten rot i virkeligheten, men tenker også at hun hadde lagt ut bilder om det faktisk dukket opp en del folk.

Uff får nesten litt vondt av henne hvis ingen kom. Anna var ivrig å legge ut hvor hun skulle være og håpte mange kom. Kanskje hun nå bør prøve å ta til seg at hun ikke er en toppblogger lengre. 

Skrevet
27 minutter siden, Panda90 skrev:

Dette kan være rykter uten rot i virkeligheten

Men ingen røyk uten ild, så det kan nok være en sannhet i det, og det er jo bra, for det beviser at både boken og bloggeren er gått ut på dato for lengst og heretter fortjener null media-dekning, selv om det ser ut til at TV2 er såpass hjernedøde at de lar slike nobodies få skjerm-tid dessverre :murvegg:

• Liker 12
Skrevet

Hvor mye penger får hun inn på denne boka? Er det et engangsbeløp og så bonus av salget?? 

Skrevet
1 minutt siden, Sjokka skrev:

Uff får nesten litt vondt av henne hvis ingen kom. Anna var ivrig å legge ut hvor hun skulle være og håpte mange kom. Kanskje hun nå bør prøve å ta til seg at hun ikke er en toppblogger lengre. 

Vondt av henne? Vel, man høster som man sår, og det hun har sådd har ikke vært noe å skrive hjem om, så nei, vondt av henne er ikke noe man burde få egentlig

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, Sjokka skrev:

Hvor mye penger får hun inn på denne boka? Er det et engangsbeløp og så bonus av salget?? 

Det varierer vel fra forlag til forlag, men i dette tilfellet så burde det ikke blitt gitt en eneste krone til "forfatteren" før det ble snakk om et evt. overskudd

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, Skrottefar skrev:

Vondt av henne? Vel, man høster som man sår, og det hun har sådd har ikke vært noe å skrive hjem om, så nei, vondt av henne er ikke noe man burde få egentlig

Enig i det., hun har driti seg ut og mer til. Men hun prøver så hardt, men lykkes ikke. Så jeg får litt vondt av henne for det må være ydmykende å tape ansikt gang på gang. Men, hun velger det selv, og det virker som hun ikke forstår realiteten.

Skrevet
6 timer siden, Panda90 skrev:

Det er ikke usannsynlig tenker jeg.

Hun har 5700 følgere på IG, og vel 9000 lesere på bloggen i går. Denne dama må åpenbart ha det gnidd inn at hun ikke er populær lenger. Å få tid på GMN og GKN er ikke noe bevis på det, og hun fremstår jo heller ikke som en fengende influencer i de intervjuene. Heller en utdanket, villfaren blogger som klamrer seg til siste rest av en blogginntekt. 

• Liker 15
Skrevet

Let us face it! Det jordmoropplegget kommer aldri til å skje. 
1) mange år med skole og hardt arbeid. Vgs, sykepleien, jobbe 2 år og deretter jordmorstudier 2 år. Praksis innebærer turnusarbeid.

2) arbeid som jordmor er knallhardt. Det er tøffe vakter og man står midt oppi situasjoner hvor liv kan bli til død på sekunder. Man må samarbeide tett, være moden, stå med mye ansvar alene.

3) Alle jordmødre ( så og si), må starte med flere år på sykehus hvor det jobbes 3-delt turnus som jordmor. Det er harde økter og mye nattarbeid samt arbeid hver 3.helg. Denne bloggeren virker for meg ikke som en som kan stå i dette og det må man da det er hard kamp om jordmorstillinger i kommunene. Hun har 3 barn nå, klarer hun et slikt arbeid med 4? Det krever veldig mye av familien for øvrig.

Så.... nei....

• Liker 22
Skrevet (endret)

Jeg synes hun skulle ta videregående, mens hun gjør det har hun god tid til å tenke. Er det jordmor jeg virkelig ønsker å bli? Kanskje er fremdeles svaret ja, men det er også store muligheter det er noe helt annet hun ønsker da. 

Det jeg lurer på, hvem som skal kjøpe bok nr to? Det som sto i VG, det eneste jeg har lest vedr. boka) og det var slakt,  bl.a. var mye likt fra bok nr en bare litt mer utbrodert. Ingen kjøper, eller svært få, kjøper vel to nesten helt like bøker av samme "forfatter". Mange nye tilhengere har hun ikke fått på disse to årene mellom bøkene heller. Lesertallene stuper i hvertfall. Så hvem er da kjøpergruppen til den nye boka?

Endret av Oppland
La til et ord
  • Liker 21
Skrevet

Hvis faktisk ingen kom på boklansering, så håper jeg ikke hun har tenkt å skrive enda en bok 🙈 Bør ta et hint og skjønne ingen er veldig interessert lenger.

Så nå bør hun ta en VGS utdannelse og skjønne hun ikke kan leve av bloggen i flere år til. Folk er gått lei av henne og hun kommer neppe til å bli en stor toppblogger igjen. Den tiden er over. Egentlig burde hun bare legge ned bloggen og trekke seg helt ut av rampelyset. Jeg tror hun hadde hatt godt av det

• Liker 21
Skrevet
13 timer siden, Sjokka skrev:

Ifølge en artikkel på side2.no (link) fra 2016 fikk Sophie Elise cirka 50 kroner per solgte bok. Vil gå utifra at det er noenlunde likt for Anna.

Sitat

Side2s anslag, basert på normale sakprosabetingelser, vil da si at bloggeren har tjent rundt 120.000 kroner for de 3000 første solgte bøkene. Deretter får hun opp imot 50 kroner per bok på en del av opplaget som overstiger 3000.

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, Cati skrev:

Let us face it! Det jordmoropplegget kommer aldri til å skje. 
1) mange år med skole og hardt arbeid. Vgs, sykepleien, jobbe 2 år og deretter jordmorstudier 2 år. Praksis innebærer turnusarbeid.

2) arbeid som jordmor er knallhardt. Det er tøffe vakter og man står midt oppi situasjoner hvor liv kan bli til død på sekunder. Man må samarbeide tett, være moden, stå med mye ansvar alene.

3) Alle jordmødre ( så og si), må starte med flere år på sykehus hvor det jobbes 3-delt turnus som jordmor. Det er harde økter og mye nattarbeid samt arbeid hver 3.helg. Denne bloggeren virker for meg ikke som en som kan stå i dette og det må man da det er hard kamp om jordmorstillinger i kommunene. Hun har 3 barn nå, klarer hun et slikt arbeid med 4? Det krever veldig mye av familien for øvrig.

Så.... nei....

Akkurat hva jeg selv tenker om valget hennes. Jordmor er en jobb som man må vise ufattelig mye sympati og empati. Det er noe Anna er svært dårlig på. Siden hun var 14 så er hun som treng trøst å støtte fra andre. Joda det er kjekt at hun vil utdanne seg og få seg en ekte jobb. Men valget hun har tatt tror jeg nok hun må revudere på nytt.

• Liker 18
Skrevet

Drømmen om å bli jordmor synes jeg er en kjempefin ting for Anna. Da har hun noe å strekke seg mot! Utdanning er alltid bra, og du utvikler deg som menneske i en slik fase. Hun har stått på sidelinja i utdanningslivet så lenge, og trenger åpenbart mer innhold i hverdagen sin. Jeg heier hardt!

• Liker 22
Skrevet
6 timer siden, MissMaya skrev:

Drømmen om å bli jordmor synes jeg er en kjempefin ting for Anna. Da har hun noe å strekke seg mot! Utdanning er alltid bra, og du utvikler deg som menneske i en slik fase. Hun har stått på sidelinja i utdanningslivet så lenge, og trenger åpenbart mer innhold i hverdagen sin. Jeg heier hardt!

Ingen som ikke heier på at hun planlegger utdanning. Jeg bare synes det starter med litt litt realisme fordi akkurat den jobben tror jeg ikke hun passer til. Basert på hvordan hun selv har fremstilt seg selv i alle de årene hun har delt/utlevert info.

• Liker 12
Gjest Gazpacho
Skrevet

Voksenopplæring på VGS høres perfekt ut for Anna. Men jeg tviler på at hun orker det. Hun har levd rosablogglivet for lenge.

Pilotfrue Julianne kan i det minste lene seg tilbake og leve på lønna til pilotfruemannen når bloggen hennes går under pga latskap. Men jeg tviler på at Jan klarer å forsørge kone og tre-fire barn alene med jobben sin på babycare eller hva det nå heter. Håper Anna får solgt unna begge de to store husene sine slik at de får litt pusterom økonomisk hvert fall for en periode og at hun da klarer å ta de rette valgene.

Skrevet
9 timer siden, MissMaya skrev:

👏🏼 Helt enig. 
«Realistiske råd» og meninger om Annas egenskaper som jordmor bør heller (om en absolutt føler for å si det)  komme  evnt når hun er godt i gang med skolegangen. 
Det viktigste er tross alt å komme i gang, og da er et mål/drøm gull verdt! 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...