CrystalGold Skrevet 7. november 2018 #10261 Skrevet 7. november 2018 20 minutter siden, Kontorotta skrev: Har egentlig ikke sansen for disse trådene om kjendiser og bloggere, men lurer jo litt av og til på hva som står der. Min mening om Anna holder jeg for meg selv, men med tanke på kaken/kakene, så så jo makronene fine ut, men selve bryllupskaka var ikke mye å skryte av. Samtidig ville jeg nok ikke valgt den bakeren ut fra bildene på hennes facebookside heller. 11 minutter siden, Leselusa skrev: Jeg synes kakene bakeren har på instagram er nydelige ihvertfall! Jeg er enig i at kakene på Facebook siden ikke ser så bra ut ja. Instagram har litt finere kaker. Men kan innrømme at jeg ikke akkurat får lyst til å bruke denne bakeren når jeg ser bildene. 2
PecanPie Skrevet 7. november 2018 #10262 Skrevet 7. november 2018 10 minutter siden, Leselusa skrev: Jeg synes kakene bakeren har på instagram er nydelige ihvertfall! Dette går vel mer på smak og behag enn noe annet. Basert på hva jeg ser på Instagram ville jeg aldri brukt bakeren selv, men om jeg hadde gjort det ville jeg ikke vært overrasket over hva jeg faktisk fikk. Nå er ikke mitt inntrykk at A klager på kakens utseende eller smak, hun sutrer vel mest over at hun blir bedt om å gjøre det hun har sagt hun skal gjøre. Ellers syns jeg «anbefalingsinnlegget» var rotete og lite informativt. Jeg leser gjennom linjene at A ønsket stort og grandiost, men pengene strakk ikke til. Det er ikke noe gærent i det, men jeg syns det er leit å sitte igjen med inntrykket av at bryllupet ikke ble slik de ønsket, verken før, under eller etter. 2
FruRosa Skrevet 7. november 2018 #10263 Skrevet 7. november 2018 33 minutter siden, Kontorotta skrev: Har egentlig ikke sansen for disse trådene om kjendiser og bloggere, men lurer jo litt av og til på hva som står der. Min mening om Anna holder jeg for meg selv, men med tanke på kaken/kakene, så så jo makronene fine ut, men selve bryllupskaka var ikke mye å skryte av. Samtidig ville jeg nok ikke valgt den bakeren ut fra bildene på hennes facebookside heller. Poenget er at ANNA valgte henne, og skrev kontrakt. 30
Kontorotta Skrevet 7. november 2018 #10264 Skrevet 7. november 2018 24 minutter siden, Leselusa skrev: Jeg synes kakene bakeren har på instagram er nydelige ihvertfall! Jeg kan ikke uttale meg om bildene på instagram, da jeg ikke har sett dem. Men det meste på facebooksiden til bakeren var ikke bra. Hadde jeg skulle bestilt kaker, hadde jeg nok ikke valgt henne i utgangspunktet ut fra bildene hun har lagt ut der.
Kontorotta Skrevet 7. november 2018 #10265 Skrevet 7. november 2018 2 minutter siden, FruRosa skrev: Poenget er at ANNA valgte henne, og skrev kontrakt. Jo da, jeg ser den. Men om hun ikke var fornøyd med kakene, er det bra hun ikke skryter av dem. Hun/de burde riktignok ha skrevet en kontrakt med en annen ordlyd. Både for deres del og for vår del som forbrukere. Uhemmet skryt av dårlige varer fører ikke med seg noe godt. Jeg er den som sier ifra om noe ikke lever opp til forventningene. Ut fra reaksjon på dette, bestemmer hvordan jeg vil uttale meg i ettertid. 1
FruRosa Skrevet 7. november 2018 #10266 Skrevet 7. november 2018 Når man ser bilder av bryllupskaken skjønner man at Anna nok har vært delaktig i designet. Andre bilder fra bryllupet viser jo et tema i hvitt og gull. 14
Inzila Skrevet 7. november 2018 #10267 Skrevet 7. november 2018 Anna valgte denne bakeren, og jeg tror jo at hun har vist bakeren bilder på hva hun tenker kaken skal se ut. Mulig dette er spekulasjon, men kan ikke forstå at man sier til en baker jeg vil ha bryllupskake (og diverse annet), fargene er hvitt og gull bare gjør noe du! Og så vente til bryllupsdagen før du ser hva bakeren har funnet på. Og stilen til denne bakeren kommer frem på Facebook og insta, liker du ikke stilen, finn en annen. Min og din mening om kaken bakeren baker er her helt irrelevant. 26
Populært innlegg FruRosa Skrevet 7. november 2018 Populært innlegg #10268 Skrevet 7. november 2018 Det at Annas klaging kom ETTER at bakeren gikk til VG og fortalte om kontraktsbruddet vitner om at dette er hevn fra hennes side. 60
MoKath Skrevet 7. november 2018 #10269 Skrevet 7. november 2018 9 minutter siden, Inzila said: Anna valgte denne bakeren, og jeg tror jo at hun har vist bakeren bilder på hva hun tenker kaken skal se ut. Mulig dette er spekulasjon, men kan ikke forstå at man sier til en baker jeg vil ha bryllupskake (og diverse annet), fargene er hvitt og gull bare gjør noe du! Og så vente til bryllupsdagen før du ser hva bakeren har funnet på. Og stilen til denne bakeren kommer frem på Facebook og insta, liker du ikke stilen, finn en annen. Min og din mening om kaken bakeren baker er her helt irrelevant. Hun skrev om blomsterdekorasjonen at hun var innom de mange ganger så jeg tviler på at hun ikke oppdaterte seg om hva bakeren gjorde. 18
Leselusa Skrevet 7. november 2018 #10270 Skrevet 7. november 2018 6 minutter siden, FruRosa skrev: Det at Annas klaging kom ETTER at bakeren gikk til VG og fortalte om kontraktsbruddet vitner om at dette er hevn fra hennes side. Akkurat! 6
clyde Skrevet 7. november 2018 #10271 Skrevet 7. november 2018 8 minutter siden, FruRosa skrev: Når man ser bilder av bryllupskaken skjønner man at Anna nok har vært delaktig i designet. Andre bilder fra bryllupet viser jo et tema i hvitt og gull. Det var hun definitivt, det var ikke bakeren som bestemte utseendet her. 7
Populært innlegg mjauritz Skrevet 7. november 2018 Populært innlegg #10272 Skrevet 7. november 2018 7 minutter siden, Kontorotta skrev: Jo da, jeg ser den. Men om hun ikke var fornøyd med kakene, er det bra hun ikke skryter av dem. Hun/de burde riktignok ha skrevet en kontrakt med en annen ordlyd. Både for deres del og for vår del som forbrukere. Uhemmet skryt av dårlige varer fører ikke med seg noe godt. Jeg er den som sier ifra om noe ikke lever opp til forventningene. Ut fra reaksjon på dette, bestemmer hvordan jeg vil uttale meg i ettertid. Men nå er dette et slags betalt oppdrag, ikke noe hun gjør av å være godhjertet. Kakebakeren har "betalt" AR ved å fakturere LANGT mindre enn hva det opprinnelig ville ha kostet, og skal derfor å ha tjenesten hun har betalt for. Om AR ikke var fornøyd med kakebakerens kake og ønsker å endre på kontrakten/ terminere den ved å ikke reklamere eller betale, så er dette noe AR skulle ha informert kakebakeren om umiddelbart for at de seg i mellom finner en løsning på problemet. Føler dette her blir litt som å dra på resturant, bestille og spise mat og dessert, for så å ikke gidde å gjøre opp for seg fordi man ikke likte smaken. På samme måte så kan ikke jeg bare droppe å f.eks. betale en faktura fra H&M fordi jeg ikke likte klærne jeg bestilte allikavel. Da må jeg ta kontakt med butikken og sende varene tilbake eller finne en annen løsning. Man kan ikke bare holde tyst og late som ingenting. Og jeg må si at jeg forstår godt denne kakebakeren i å gå til media. Hun er så "svak" i forhold til AR, og AR kan kaste en stor stein over hele hennes bedrift. Likeså er nok ikke kakebakeren millionær, og har ikke råd til å jobbe gratis i tide og utide i håp om å få litt god omtale hvis det passer bloggeren. Dette er en kontrakt hvor 2 parter gjør hver sin del, og hvis AR ikke var fornøyd med kakebakeren sin del så må jo dette selvfølgelig informeres om på et langt tidligere tidspunkt. Dessuten syntes jeg det er vanvittig smålig å skulle si at kakene ikke var bra nok. Hun valgte en hobbybaker uten utdannelse som bakeren er tydelig på på facebooken sin, og fikk dette til en veldig god pris. Hadde hun bestilt av et prestisjefylt bakeri som ikke holdt mål ved levering kunne jeg ha vist litt forståelse, men her er det AR som har koblet helt ut. Jeg kan ikke betale en dame med interesse for hår 100,- for en hårklipp for så å bli dødssur og ikke gidde å betale fordi det ikke er like bra hos den faglærte og dyrere frisøren. 56
elvane Skrevet 7. november 2018 #10273 Skrevet 7. november 2018 13 minutter siden, Kontorotta said: Jo da, jeg ser den. Men om hun ikke var fornøyd med kakene, er det bra hun ikke skryter av dem. Hun/de burde riktignok ha skrevet en kontrakt med en annen ordlyd. Både for deres del og for vår del som forbrukere. Uhemmet skryt av dårlige varer fører ikke med seg noe godt. Jeg er den som sier ifra om noe ikke lever opp til forventningene. Ut fra reaksjon på dette, bestemmer hvordan jeg vil uttale meg i ettertid. Tror neppe det er for å være ærlig at Anna i ettertid sier hun ikke var fornøyd. Hun reklamerer jo for både betakaroten og vippeserum i hytt og pine. Og selvfølgelig må man ikke glemme den idiotiske tannblekingen som overhodet ikke fungerer... men disse produktene går hun altså god for. 20
elvane Skrevet 7. november 2018 #10274 Skrevet 7. november 2018 Ellers trodde jeg Anna var interessert i millionbryllup og ikke gratisvarer fra små ukjente bedrifter. Da går man f.eks ikke til en hobbybaker, men til en profesjonell baker som har holdt på lenge med mange gode referanser. 8
Kontorotta Skrevet 7. november 2018 #10275 Skrevet 7. november 2018 3 minutter siden, mjauritz skrev: Men nå er dette et slags betalt oppdrag, ikke noe hun gjør av å være godhjertet. Kakebakeren har "betalt" AR ved å fakturere LANGT mindre enn hva det opprinnelig ville ha kostet, og skal derfor å ha tjenesten hun har betalt for. Om AR ikke var fornøyd med kakebakerens kake og ønsker å endre på kontrakten/ terminere den ved å ikke reklamere eller betale, så er dette noe AR skulle ha informert kakebakeren om umiddelbart for at de seg i mellom finner en løsning på problemet. Føler dette her blir litt som å dra på resturant, bestille og spise mat og dessert, for så å ikke gidde å gjøre opp for seg fordi man ikke likte smaken. På samme måte så kan ikke jeg bare droppe å f.eks. betale en faktura fra H&M fordi jeg ikke likte klærne jeg bestilte allikavel. Da må jeg ta kontakt med butikken og sende varene tilbake eller finne en annen løsning. Man kan ikke bare holde tyst og late som ingenting. Og jeg må si at jeg forstår godt denne kakebakeren i å gå til media. Hun er så "svak" i forhold til AR, og AR kan kaste en stor stein over hele hennes bedrift. Likeså er nok ikke kakebakeren millionær, og har ikke råd til å jobbe gratis i tide og utide i håp om å få litt god omtale hvis det passer bloggeren. Dette er en kontrakt hvor 2 parter gjør hver sin del, og hvis AR ikke var fornøyd med kakebakeren sin del så må jo dette selvfølgelig informeres om på et langt tidligere tidspunkt. Dessuten syntes jeg det er vanvittig smålig å skulle si at kakene ikke var bra nok. Hun valgte en hobbybaker uten utdannelse som bakeren er tydelig på på facebooken sin, og fikk dette til en veldig god pris. Hadde hun bestilt av et prestisjefylt bakeri som ikke holdt mål ved levering kunne jeg ha vist litt forståelse, men her er det AR som har koblet helt ut. Jeg kan ikke betale en dame med interesse for hår 100,- for en hårklipp for så å bli dødssur og ikke gidde å betale fordi det ikke er like bra hos den faglærte og dyrere frisøren. Du har rett i mye av det du skriver. Veldig mye. Samtidig følte jeg for å skrive noen ord her. Når folk roper opp om spleis, eller at de ønsker å kjøpe kaker av bakeren fordi Anna har oppført seg dårlig mot henne, så kunne jeg ikke la være å skrive det jeg skrev. Kontrakten burde vært annerledes. Anna burde vært ærlig mot bakeren fra begynnelsen av. Vi skal være glade når en blogger er ærlig om produkter og ikke skriver rosende om alt de får sponset.Og vi skal huske at vi ikke har hørt /sett samtalen mellom baker og Anna. Jeg ville nok ikke valgt en dame med interesse for hår til å klippe/ordne håret mitt, men det kan jo hende jeg hadde gjort det om andre hadde anbefalt henne til meg. Og om det hun hadde gjort med håret mitt ikke levde opp til forventningene, ville jeg snakket med henne og det kan hende jeg ikke hadde betalt henne de 100 kronene. 2
Kontorotta Skrevet 7. november 2018 #10276 Skrevet 7. november 2018 10 minutter siden, elvane skrev: Tror neppe det er for å være ærlig at Anna i ettertid sier hun ikke var fornøyd. Hun reklamerer jo for både betakaroten og vippeserum i hytt og pine. Og selvfølgelig må man ikke glemme den idiotiske tannblekingen som overhodet ikke fungerer... men disse produktene går hun altså god for. Hun er nå ikke alene om å reklamere for disse idiotiske tingene som ikke fungerer. Placebo er en fin ting. 2
mjauritz Skrevet 7. november 2018 #10277 Skrevet 7. november 2018 2 minutter siden, Kontorotta skrev: Du har rett i mye av det du skriver. Veldig mye. Samtidig følte jeg for å skrive noen ord her. Når folk roper opp om spleis, eller at de ønsker å kjøpe kaker av bakeren fordi Anna har oppført seg dårlig mot henne, så kunne jeg ikke la være å skrive det jeg skrev. Kontrakten burde vært annerledes. Anna burde vært ærlig mot bakeren fra begynnelsen av. Vi skal være glade når en blogger er ærlig om produkter og ikke skriver rosende om alt de får sponset.Og vi skal huske at vi ikke har hørt /sett samtalen mellom baker og Anna. Jeg ville nok ikke valgt en dame med interesse for hår til å klippe/ordne håret mitt, men det kan jo hende jeg hadde gjort det om andre hadde anbefalt henne til meg. Og om det hun hadde gjort med håret mitt ikke levde opp til forventningene, ville jeg snakket med henne og det kan hende jeg ikke hadde betalt henne de 100 kronene. Jeg er helt enig med deg i at man ikke skal reklamere for en tjeneste man ikke er fornøyd med, og at man skal kunne forvente et visst resultat av hva man betaler for. Likevel må jeg skyte inn at av det jeg har sett av bryllupskakene så syntes ikke jeg at nivået på disse er noe lavere eller ser noe dårligere ut enn hva bakeren legger ut av andre kaker. Ergo syntes ikke jeg at AR kan forvente champagne av en som produserer cava, for prisen av cava. Som privatperson var det kanskje et litt dårlig eksempel å bruke, men jeg står likevel ved det. Det er jo også sånn at f.eks. MinMote AS skriver artikler om "høstmoten" hvor plaggene er strateigsk plassert utifra hvem som har ønsket samarbeidet. Selv om kåpen er stygg som fy, så kan ikke redaktøren bare la være å ta den med. Er den betalt for å være der så skal den være der. 12
Snaskesnusken Skrevet 7. november 2018 #10278 Skrevet 7. november 2018 2 timer siden, Albbas skrev: Jepp, og da må man være forberedt på å betale for det. Eller velge en dårlig fotograf. Dyktige fotografer gir ikke fra seg rettighetene til bildene uten å bli kompensert for det. Jeg syns det er rart at hun heller anbefaler folk å bruke venner og familie. Det er bedre å stå igjen med gode bilder man ikke kan gjøre hva man vil med, enn mange bilder av dårlig kvalitet. Bryllupsfoto er veldig vanskelig og tidkrevende, det er ikke en jobb for hvem som helst med speilrefleks. Mange brudepar som angrer seg på de kronene spart i etterkant. Det er jo bildene man tar med seg hele livet, hvorfor være gjerrig der, hvis man ikke må? Så må man jo for guds skyld lese kontrakten på forhånd. Tror A at fordi en tjeneste sponses får man som kunde BEDRE rettigheter og kan drite i kontrakten? Virker sånn i bakertilfellet... 👍 2
Vera Skrevet 7. november 2018 #10279 Skrevet 7. november 2018 2 minutter siden, Kontorotta skrev: Du har rett i mye av det du skriver. Veldig mye. Samtidig følte jeg for å skrive noen ord her. Når folk roper opp om spleis, eller at de ønsker å kjøpe kaker av bakeren fordi Anna har oppført seg dårlig mot henne, så kunne jeg ikke la være å skrive det jeg skrev. Kontrakten burde vært annerledes. Anna burde vært ærlig mot bakeren fra begynnelsen av. Vi skal være glade når en blogger er ærlig om produkter og ikke skriver rosende om alt de får sponset.Og vi skal huske at vi ikke har hørt /sett samtalen mellom baker og Anna. Jeg ville nok ikke valgt en dame med interesse for hår til å klippe/ordne håret mitt, men det kan jo hende jeg hadde gjort det om andre hadde anbefalt henne til meg. Og om det hun hadde gjort med håret mitt ikke levde opp til forventningene, ville jeg snakket med henne og det kan hende jeg ikke hadde betalt henne de 100 kronene. Men du ser poenget for kritikken her..? Det handler ikke om kakens utseende (som Anna var veldig fornøyd med om jeg ikke husker helt feil, FØR den negative tilbakemeldingen fra bakeren), det handler om en kontrakt som allerede er inngått, og som ikke overholdes. Mener du virkelig at bloggeren skal slippe å annonsere OG slippe betaling til bakeren i denne saken? I samme slengen råder bloggeren alle som skal ha bryllup om å selv stå for fotograferingen, etter å ha blitt sponset av en fotograf i eget bryllup - hva tenker du om fotografen hun har brukt da? Noe veldig positivt? Neppe. Altså indirekte dårlig omtale av fotografen. Som hun har fått sponset. Er ikke det smålig? At hun i tillegg til å få varene gratis driver negativ omtale av de som sponser henne - og gjør at de muligens får færre kunder. 23
Kontorotta Skrevet 7. november 2018 #10280 Skrevet 7. november 2018 5 minutter siden, mjauritz skrev: Jeg er helt enig med deg i at man ikke skal reklamere for en tjeneste man ikke er fornøyd med, og at man skal kunne forvente et visst resultat av hva man betaler for. Likevel må jeg skyte inn at av det jeg har sett av bryllupskakene så syntes ikke jeg at nivået på disse er noe lavere eller ser noe dårligere ut enn hva bakeren legger ut av andre kaker. Ergo syntes ikke jeg at AR kan forvente champagne av en som produserer cava, for prisen av cava. Som privatperson var det kanskje et litt dårlig eksempel å bruke, men jeg står likevel ved det. Det er jo også sånn at f.eks. MinMote AS skriver artikler om "høstmoten" hvor plaggene er strateigsk plassert utifra hvem som har ønsket samarbeidet. Selv om kåpen er stygg som fy, så kan ikke redaktøren bare la være å ta den med. Er den betalt for å være der så skal den være der. Vi er enig om mye. Og alt i alt, så burde Anna valgt en annen baker. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå