Gå til innhold

Anna Rasmussen

Anbefalte innlegg

Gjest AvocadoMelon
Skrevet

Det verste er at uansett om hun tar konsekvensene for sine lovbrudd så greier hun ikke se selv at det hun har gjort er feil. Hun bare ror seg unna med og skylder på andre og sier at premiene skulle jo deles ut det har bare tatt litt tid, som hun selv vet ikke er sant men hun har jo veldig vrangforestillinger om seg selv så hun overbeviser vel seg selv om at «jo, selvfølgelig skulle de premiene deles ut» selv om det ikke er sannheten. Hele opplegget er trist og hun trenger tydeligvis hjelp 

Skrevet

Det som er ille her er jo at Anna med en gang inntar offerrollen, og skylder på andre. Det som er enda verre er de som biter på dette og gir henne sympati. Det er helt hårreisende faktisk! Hun har brutt loven, og får straff på grunn av dette i form av et gebyr. Det blir som å stakkarsliggjøre og unnskylde de som blir tatt for å kjøre for fort og får bot. Deres valg - deres ansvar - ta konsekvensen (og helst, lær til neste gang...men tror neppe det skjer her)

Likevel veldig bra at forbrukertilsynet tar affære her, det var på tide! kanskje det i det minste kan få andre bloggere og influencere til å tenke seg om både en og to ganger før de bevisst bryter lover og regler satt for å beskytte forbrukere, at de ser at dette er noe som får konsekvenser.

• Liker 24
Skrevet
2 timer siden, Bambi1995 skrev:

"Du påstår til og med at denne personen har kontaktet Jan's arbeidsgiver for å advare dem mot Jan's svindel og lurerier"

Jeg har advart Babyshop mot Jan. heheh. Men jeg har ikke snakka med FT eller noe, da. 

"Får håpe dere trekker vinner også da? Kan ikke akkuratt si at Jan er så troverdig, med tanke på alle de falske konkurransene han og fruen har hatt(som også er meldt til forbrukertilsynet eller noe) " skrev jeg til de, angående Emmaljunga konkurransen. 

Anna sier hun bare trakk vinner litt sent. BS. Hun hadde aldri trukket vinner om ikke FT kom på banen!

Men det er ikke Babyshop han jobber på. Det er babycare.

• Liker 6
Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Rart hvordan de premiene de loddet ut plutselig måtte betales av egen lomme. 

Godt det fikk konsekvenser! 

Skrevet

Er så bra at bloggere og useriøse bedrifter nå kan få seg en smekk så det svir.  Forbrukerne anno 2018 lar seg ikke lure eller lar seg bli svindlet. Hurra til de som tar sakene videre🙌🙌

Gjest formula
Skrevet

Kan ikke tenke meg annet enn at denne bloggen er ferdig. Hvilke annonsører vil knyttes til en slik bedrift? Bloggnavnet Anna Rasmussen/ MtM kommer for all fremtid til å ha svindelstemplet hengende over seg. ( I tillegg til alt annet negativt de siste årene, grov eksponering av barn, sexvideo, har trukket seg fra diverse avtaler (Skal vi danse, God morgen Norge).)

Gjest Brielle
Skrevet
8 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Og hvis det faktisk eksisterte noe reelle konkurranser og premier... hvorfor måtte hun da ta kr 5000,- av egen lomme for å betale vinnerne? Det er mye som skurrer her.

Nettopp! 

Hvis det er andre aktører enn hennes selv som liksom har skyld i manglende premier, som hun påstår, da burde hun vel enkelt kunne bevise dette for forbrukertilsynet. Bl.a ved å sette forbrukertilsynet i kontakt med disse, eller vise til avtalene som ble gjort. For da skulle vel de bli bøtelagt, alle sammen, hvis de har falske konkurranser gjennom henne. Og hvordan kan hun ha vært så uheldig med samarbeidspartnerne så mange ganger på rad, dette henger ikke på greip. Men jo mer komplisert og vanskelig en historie er, jo mindre pleier den som regel å stemme...hvertfall min erfaring, sannheten pleier ofte være enklere å forklare 😏

Gjest Blondie65
Skrevet
28 minutter siden, Poit skrev:

Jeg tror mange føler at (spesielt mamma-)bloggere viser en usminket virkelighet, at de er åpne og ærlige om at livet ikke alltid er perfekt, at det er slitsomt med hverdag med barn og husarbeid, og at disse damene dermed føler de har noe til felles med de ''flotte'' og ''ekte'' bloggerne. Bloggerne har jo kjempet seg opp og frem, mange av dem uten noe særlig skolegang, og det resonnerer hos Livets Harde Skole. Eneste forskjellen på dem selv og bloggerne er antall følgere, tror de.

For oss andre, derimot, fremstår bloggerne som kyniske og svært lite reflekterte. Det er vanskelig å forstå at de ikke kan se hvilke konsekvenser eksponering (av barn og seg selv) kan føre til, at det skal være verdt å utlevere alt for å få noe sponsa greier, og ikke minst ser vi hvor mye løgn og bedrag som foregår. Kart og terreng stemmer ikke, lover og regler blir glatt oversett, og nåde den som tør stille kritiske spørsmål.

Så for de som ikke ser denne mørke siden av bloggingen, så fremstår nok all form for kritikk som heksejakt. Alle gjør jo feil innimellom, sant? Er vi så jævla perfekte selv? osv. Vanskelig å se hva som må til for at alles øyne åpnes, men enn så lenge er det utrolig viktig at lovbrudd blir meldt i fra, at kritikkverdige forhold blir kritisert, at debatten taes, og at vi slutter å følge og gi klikk!

Enig.

Har lyst å presisere noe av det du skrev: Alle gjør feil innimellom. Det er ikke feilene i seg selv som er problemet. Det er hvordan man håndterer dem. Et godt eksempel er Petter Northug, som ikke bare kjørte i fylla, men stakk og prøvde å lyge om hvem som kjørte. Heldig for han hadde han en sponsor som så mer enn selve handlingen og satte i verk tiltak. Petter Northug ble kjent som han som gjorde noe dumt, angret og beklaget, og gjorde opp for seg. 

Så det å gjøre feil er ikke nødvendigvis det de kritiseres for. Det kritikken handler om er hvordan man håndterer feilene sine. F.eks. kunne det her vært sagt: Her gjorde VI feil, dette har vi forsøkt å rette opp i, men tiltakene vi satte i gang er ikke nok til at vi unngår boten. Dette vil vi lære av i fremtiden slik at vi ikke fremstår som noen som prøver å lure leserne våre.

Siden de ikke velger den løsningen, betyr det at de ikke har forstått alvoret? Det er nærliggende å tenke det.

Skrevet

De sitter som hauk over facebook og sletter alt som er negativt. 13 støtte kommentarer står. Altså har ikke ord. Men hun er nok ikke alene. Hvorfor i huleste skulle bloggere gi ut gratis dyre ting?? Det går an å tenke litt. Er det ikke sponset så er det ingen gevinst. Pillrottent er det. De vet folk går på limpinnen. Stå for det dere driver med da!!!!

• Liker 26
Skrevet
4 minutter siden, formula skrev:

Kan ikke tenke meg annet enn at denne bloggen er ferdig. Hvilke annonsører vil knyttes til en slik bedrift? Bloggnavnet Anna Rasmussen/ MtM kommer for all fremtid til å ha svindelstemplet hengende over seg. ( I tillegg til alt annet negativt de siste årene, grov eksponering av barn, sexvideo, har trukket seg fra diverse avtaler (Skal vi danse, God morgen Norge).)

Enig. Hun får nok et kjempehopp på bloggen idag pga denne hendelsen. I morgen ligger hun øverst på Blogg,no

Men så vil annonsørene forsvinne i tur og orden og da er bloggen ferdig.

• Liker 20
Skrevet

Hardt å være blogger;) makan til hvordan folk henger seg opp i hvordan andre lever livet sitt, drittsnakk, kritisering, rene kartlegging av denne Anna..forfølgelse vil jeg si, nei, lurer på om dette er typisk norsk med jantelov og alt, har reist mye, aldri møtt mer missunnelige, kalde og folk som vil ødelegge for andre her i Norge.

ALT som ikke er A4 er FY!

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er det mulig å være så umoden og useriøs? Skjønner hun ikke at hun bare ødelegger for seg selv?? Hvem vil samarbeide med en svindler? Når man ikke kunne tro ting kunne bli verre! Hun har nådd bunnen og kommer aldri til å komme seg opp igjen 

Skulle vært en flue på veggen hjemme hos de. Så legger hun all skyld på Jan. Virkelig Anna?! Nei, jeg blir virkelig flau over henne. Dette burde ikke Jan finne seg i. Ja, skjønner han elsker ho, men hallo......

• Liker 19
Skrevet
4 minutter siden, Othalie skrev:

Hardt å være blogger;) makan til hvordan folk henger seg opp i hvordan andre lever livet sitt, drittsnakk, kritisering, rene kartlegging av denne Anna..forfølgelse vil jeg si, nei, lurer på om dette er typisk norsk med jantelov og alt, har reist mye, aldri møtt mer missunnelige, kalde og folk som vil ødelegge for andre her i Norge.

Så du vil forsvare fyllekjøring, kjøre uten bilbelte ect? Lover er til for å brytes?? Kom igjen. Dette er lavmåls. Lover er der for en grunn. Hun har brutt loven. Betal sin straff og gå videre. 

• Liker 39
Skrevet
20 minutter siden, Othalie skrev:

folk som vil ødelegge for andre her i Norge

Anna ødelegger for seg selv. Hun som jar svindlet andre  mennesker 

• Liker 27
Skrevet

Jeg forsvarer absolutt ingen ting av det A og J har gjort når det kommer til disse konkurransene, men jeg tenker i mitt stille sinn at det skal nerver til å stå i den stormen hun står i nå.

Hun fremstår ikke så sterk fra før, så dette må ta veldig på. Jeg synes det er så leit at ingen rådgivere, familie eller andre, har stoppet dette sirkuset før.

Håper noen holder rundt henne,  og at noen hjelper henne.

Gjest Brielle
Skrevet
2 minutter siden, Othalie skrev:

Så du synes det er greit om noen svindler eller lurer deg? Om de bryter loven skal ingen reagere eller si fra, de må jo ikke ødelegge for vedkomne eller virke misunnelig 🙄 Vi snakker ikke om en person her, men en bedrift.. Hvis Rema1000 prøver å svindle kundene sine, så må de faktisk få lov til å reagere. 

Det er bare bra at svindelforsøk ikke er A4 og at det er fy her...dette er ikke janteloven vi snakker om, det er LOVEN.

Skrevet

Dersom Forbrukertilsynet oppdaget at det ikke var sammenheng mellom de skjermdumpene som ble sendt inn, og manglende vinnere i konkurranser så hadde de heller ikke gått til det skrittet å bøtelagt henne. Anna sier at det er en person som er ute etter henne, men når bevisene viser at hun er en kjeltring og løgner så må hun begynne å se seg selv i speilet. Hun har levd lenge med at "det er alle andre, men ikke meg", men nå bør hun begynne å se hvor kynisk hun faktisk er. 

Det er synd at hun ikke tar i mot råd, veiledning eller hjelp. Hadde hun gjort det så kunne dette vært unngått...

• Liker 35
Skrevet
19 minutter siden, Blondie65 skrev:

Enig.

Har lyst å presisere noe av det du skrev: Alle gjør feil innimellom. Det er ikke feilene i seg selv som er problemet. Det er hvordan man håndterer dem. Et godt eksempel er Petter Northug, som ikke bare kjørte i fylla, men stakk og prøvde å lyge om hvem som kjørte. Heldig for han hadde han en sponsor som så mer enn selve handlingen og satte i verk tiltak. Petter Northug ble kjent som han som gjorde noe dumt, angret og beklaget, og gjorde opp for seg. 

Så det å gjøre feil er ikke nødvendigvis det de kritiseres for. Det kritikken handler om er hvordan man håndterer feilene sine. F.eks. kunne det her vært sagt: Her gjorde VI feil, dette har vi forsøkt å rette opp i, men tiltakene vi satte i gang er ikke nok til at vi unngår boten. Dette vil vi lære av i fremtiden slik at vi ikke fremstår som noen som prøver å lure leserne våre.

Siden de ikke velger den løsningen, betyr det at de ikke har forstått alvoret? Det er nærliggende å tenke det.

Det var ment som et potensielt sitat fra en bloggfan, og ikke fra meg personlig. Beklager om det var uklart. For elevene fra Livets Harde Skole er man enten et menneske på godt og vondt som gjør feil innimellom, eller en prippen bedreviter som hever seg over alle andre. Min oppfatning, hvert fall.

Jeg personlig er helt enig med deg, det handler ikke bare om feilene man gjør, men også om hvordan man gjør opp for seg i ettertid. Å benekte all skyld og stikke hodet i sanden er for meg usympatisk og ikke riktig måte å gjøre det på.

• Liker 11
Gjest Blondie65
Skrevet
2 minutter siden, Poit skrev:

Det var ment som et potensielt sitat fra en bloggfan, og ikke fra meg personlig. Beklager om det var uklart. For elevene fra Livets Harde Skole er man enten et menneske på godt og vondt som gjør feil innimellom, eller en prippen bedreviter som hever seg over alle andre. Min oppfatning, hvert fall.

Jeg personlig er helt enig med deg, det handler ikke bare om feilene man gjør, men også om hvordan man gjør opp for seg i ettertid. Å benekte all skyld og stikke hodet i sanden er for meg usympatisk og ikke riktig måte å gjøre det på.

Jeg mente å utdype det du skrev, ikke kritisere det. Jeg er 100 % enig med deg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...