Diamant Skrevet 30. august 2018 #9101 Skrevet 30. august 2018 Akkurat nå, formula skrev: Fordi det dreier seg om 5 konkurranser ifølge Forbrukertilsynet. https://www.forbrukertilsynet.no/varslar-lovbrotsgebyr-for-ulovlege-facebook-konkurransar Ja, jeg fikk med meg det, men er det bare 5 konkurranser som er meldt inn da? 4
elvane Skrevet 30. august 2018 #9102 Skrevet 30. august 2018 2 minutter siden, Zinatara said: Men altså, dersom de slettet konkurransene uten å trekke vinner, hvordan har de ha kunnet trekke vinner i ettertid? Hadde de tatt screenshot av alle svarene? Fordi de fikk et brev fra Forbrukertilsynet som hadde blitt tipset om at det ikke hadde blitt trukket noen vinnere i diverse konkurranser... Forbrukertilsynet vil eventuelt da vise til konkrete bevis for hvilke konkurranser det gjelder: 7
Zinatara Skrevet 30. august 2018 #9103 Skrevet 30. august 2018 Det er vel ofte slik at man må velge hvordan man skal bruke ressursene og det har vel vært for ressurskrevende for forbrukertilsynet å etterforske 100 konkurranser. Kanskje er det også grenser for hvor mye man kan bli bøtelagt og at det derfor ikke lønner seg å tiltale og drive bevisførsel for mange flere saker. 11
Gjest formula Skrevet 30. august 2018 #9104 Skrevet 30. august 2018 Akkurat nå, Diamant skrev: Ja, jeg fikk med meg det, men er det bare 5 konkurranser som er meldt inn da? Aner ikke. Jeg følger ikke denne bloggeren. Men ære være til dem som har tatt tak i dette, og varslet.
Diamant Skrevet 30. august 2018 #9105 Skrevet 30. august 2018 1 minutt siden, formula skrev: Aner ikke. Jeg følger ikke denne bloggeren. Men ære være til dem som har tatt tak i dette, og varslet. Helt enig 8
Gjest Sjokka Skrevet 30. august 2018 #9106 Skrevet 30. august 2018 2 minutter siden, Diamant skrev: Ja, jeg fikk med meg det, men er det bare 5 konkurranser som er meldt inn da? Som anna skrev i blogginnlegget, det er sendt inn bøttevis med screenshot til forbrukertilsynet. Så de 5 konkurransene har jo ingen rot i virkeligheten. Anna vet veldig godt dette dreier seg om laaaangt flere ko konkurranser.
Poit Skrevet 30. august 2018 #9107 Skrevet 30. august 2018 (endret) Men var ikke mange av de falske konkurransene på Inspire Norge sin FB-side? Eller var det like ille på MtM-FB'en? Er Inspire Norge også vurdert i klagen? Endret 30. august 2018 av Poit 7
Gjest Snusen Skrevet 30. august 2018 #9108 Skrevet 30. august 2018 (endret) Veldig bra at dette blir tatt tak i. Og det er å håpe at dette har preventiv virkning. Er nok mye grums der ute Endret 30. august 2018 av Snusen
Zoey Skrevet 30. august 2018 #9109 Skrevet 30. august 2018 Håper Inspire fikk/får tilsvarende reaksjon. 10
Gjest Samme Skrevet 30. august 2018 #9110 Skrevet 30. august 2018 Hvem er de som støtter dette på Facebook siden hennes med alt om at folk bare er sjalu?😂😂 ser jo ut som godt voksne folk.. blir faktisk litt sjokkert over at noen kan "støtte" dette, eller i det hele tatt synes synd på hun/dem nå når de har gjort dette 100% bevisst?!
Zinatara Skrevet 30. august 2018 #9111 Skrevet 30. august 2018 18 minutter siden, Sjokka skrev: Som anna skrev i blogginnlegget, det er sendt inn bøttevis med screenshot til forbrukertilsynet. Så de 5 konkurransene har jo ingen rot i virkeligheten. Anna vet veldig godt dette dreier seg om laaaangt flere ko konkurranser. Men har de som har rapportert inn virkelig tatt screenshot av alle svarene? Det er jo gjerne 1000+ svar på slike ting. For dersom de kun har trukket av de som tilfeldigvis ble med i screenshottene er jo ikke en reell trekning. 6
Mme Blavatsky Skrevet 30. august 2018 #9112 Skrevet 30. august 2018 19 minutter siden, formula said: Aner ikke. Jeg følger ikke denne bloggeren. Men ære være til dem som har tatt tak i dette, og varslet. Jeg skulle akkurat skrive det samme! Selv har jeg ikke fulgt denne bloggen så godt og kjenner derfor ikke til alt, men hatten av for dere som møysommelig har registrert og dokumentert disse lovbruddene og så klaget dem inn! Dette viser at det nytter å ta slikt juks videre, for nå er det mange som har fått nok av at bloggere bare tar seg til rette på andres vegne og samtidig vil hylles i bloggene sine. Gebyret eller botens størrelse er betraktelig for folk flest, men det er verdt å merke seg at beløpet er omtrent det samme som Anna betalte for feriehuset de leide i sommer. Hipp, hipp hurra for dere som tok fatt i dette og endelig ser resultater av jobben dere har gjort! Flotte greier! 💐 38
Snaskesnusken Skrevet 30. august 2018 #9113 Skrevet 30. august 2018 15 minutter siden, Samme skrev: Hvem er de som støtter dette på Facebook siden hennes med alt om at folk bare er sjalu?😂😂 ser jo ut som godt voksne folk.. blir faktisk litt sjokkert over at noen kan "støtte" dette, eller i det hele tatt synes synd på hun/dem nå når de har gjort dette 100% bevisst?! Noen mennesker skjønner ikke at svindel som blir begått av en blogger er like alvorlig som andre lovbrudd. Bloggeren kan takke seg selv for at hun fikk bot. 29
Christy89 Skrevet 30. august 2018 #9114 Skrevet 30. august 2018 Greit nok at 14 åringene stltter og forsvarer Anna uansett hva (de vet ikke bedre) men at disse damene sitter å forsvarer Anna, er tom for ord! Hvordan kan de mene folk bare er sjalue? Sjalue på HVA?! Hun har jo begått lovbrudd, så burde hun ikke ta konsekvensene av det? Det er det mest rettferdige her. Hun har dtitt seg ut. Får null sympati for henne 24
Snaskesnusken Skrevet 30. august 2018 #9115 Skrevet 30. august 2018 1 minutt siden, Christy89 skrev: Greit nok at 14 åringene stltter og forsvarer Anna uansett hva (de vet ikke bedre) men at disse damene sitter å forsvarer Anna, er tom for ord! Hvordan kan de mene folk bare er sjalue? Sjalue på HVA?! Hun har jo begått lovbrudd, så burde hun ikke ta konsekvensene av det? Det er det mest rettferdige her. Hun har dtitt seg ut. Får null sympati for henne Det er så latterlig og kunnskapsløst at det er til å le seg skakk forderva 😂 11
Hege899 Skrevet 30. august 2018 #9116 Skrevet 30. august 2018 Så dum hun er som skylder på samboeren som faktisk har en jobb.. Som han kan risikere å miste 32
Gjest Picketfence Skrevet 30. august 2018 #9117 Skrevet 30. august 2018 (endret) Nå er jeg helt satt ut. Når man ikke trodde det var mulig å synke lavere. Klarer ikke lenger håpe på hun at stopper dette på egenhånd, håper derfor bloggen går under som følge av dette. Sjelden man ser offentlige personer med total mangel på selvinnsikt og ydmykhet som man gjør her. Det er løgn og offerrolle hele veien. Trist at tre uskyldige barn er en del av det sirkuset. Endret 30. august 2018 av Picketfence Skrivefeil
Gjest Brielle Skrevet 30. august 2018 #9118 Skrevet 30. august 2018 Utrolig trist med navnet som ufortjent og ufrivillig blir knyttet til også dette 😟😥 En svindelsak. Anna burde virkelig bytte navn på bloggen/bedriften nå, bedre sent enn aldri..
Poit Skrevet 30. august 2018 #9119 Skrevet 30. august 2018 Jeg tror mange føler at (spesielt mamma-)bloggere viser en usminket virkelighet, at de er åpne og ærlige om at livet ikke alltid er perfekt, at det er slitsomt med hverdag med barn og husarbeid, og at disse damene dermed føler de har noe til felles med de ''flotte'' og ''ekte'' bloggerne. Bloggerne har jo kjempet seg opp og frem, mange av dem uten noe særlig skolegang, og det resonnerer hos Livets Harde Skole. Eneste forskjellen på dem selv og bloggerne er antall følgere, tror de. For oss andre, derimot, fremstår bloggerne som kyniske og svært lite reflekterte. Det er vanskelig å forstå at de ikke kan se hvilke konsekvenser eksponering (av barn og seg selv) kan føre til, at det skal være verdt å utlevere alt for å få noe sponsa greier, og ikke minst ser vi hvor mye løgn og bedrag som foregår. Kart og terreng stemmer ikke, lover og regler blir glatt oversett, og nåde den som tør stille kritiske spørsmål. Så for de som ikke ser denne mørke siden av bloggingen, så fremstår nok all form for kritikk som heksejakt. Alle gjør jo feil innimellom, sant? Er vi så jævla perfekte selv? osv. Vanskelig å se hva som må til for at alles øyne åpnes, men enn så lenge er det utrolig viktig at lovbrudd blir meldt i fra, at kritikkverdige forhold blir kritisert, at debatten taes, og at vi slutter å følge og gi klikk! 25
Gjest Brielle Skrevet 30. august 2018 #9120 Skrevet 30. august 2018 1 minutt siden, Picketfence skrev: Nå er jeg helt satt ut. Når man ikke trodde det var mulig å synke lavere. Klarer ikke lenge håpe på hun stopper dette på egenhånd, håper derfor bloggen går under som følge av dette. Sjelden man ser offentlige personer med total mangel på selvinnsikt og ydmykhet som man gjør her. Det er løgn og offerrolle hele veien. Trist at tre uskyldige barn er en del av det sirkuset. Kunne ikke vært mer enig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå