Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

mjauritz skrev (5 timer siden):

Kanskje litt uenig med det flere skriver her, og vil ikke ta dette sirkuset i forsvar, men

Det var ikke Anna alene som fikk barn. Og hun var selv et barn, som ikke tenkte over hvordan ting ser ut om 10, eller 15 år. Det betyr ikke at det er rett av henne å holde på som hun gjør, men når det kommer til barnebidrag er jeg enig med henne om at det ikke er rettferdig at hun står 100% alene med det økonomiske ansvaret for 2 av barna. Jeg vet ikke hvorfor disse fedrene ikke har kontakt med barna, men lovverket i Norge er lagt opp slik at dersom de virkelig ville være tilstede i livet til barna hadde de kunne det. Jeg tror de var unge og og ikke ønsket dette ansvaret da, og at livet har skjedd mens barna har vokst opp hos mor. 

Jeg fikk selv barn ung og studerte med barn. Jeg måtte forsørge barnet, og hadde jeg bare "stukket av" mener jeg fremdeles at jeg burde ha vært noe økonomisk ansvarlig for barnet jeg var med på å sette til verden. Disse fedrene har hatt lang tid på å komme seg i arbeid eller på beina for å kunne bidra, for Anna har hatt en økonomi som har ivaretatt alle barna frem til den siste perioden. At fedrene dermed skal få fripass til å melde seg ut av ansvaret når Anna ikke lenger har muligheten er ikke riktig i mine øyne. Jeg mener faktisk at de i løpet av disse årene har visst at de har barn selv om de ikke har daglig omsorg, og at de har burde tatt valg som også innebærer ansvar for barnet du har satt til verden. Det kan være seg en deltidsjobb ved siden av skolen, eller å prioritere å bli ferdig med høyere utdanning, eller faktisk - ta masteren din på deltid og jobb ved siden av. Anna har ikke kunne "dytte dem unna", for det finnes rettssystemer som hadde sikret dem samvær med barna - dersom de hadde ønsket og lagt inn innsatsen. De har meldt seg ut av ungene sitt liv, Anna har forsørget og det er urettferdig. 

Fedrene til barna kunne ha stoppet så mye sirkus her. Hadde de valgt å involvere seg, kunne de også ha hatt noe å si knyttet til utlevering av barna i SoMe, og vært en positiv og stabil del av barnas oppvekst når Anna ikke får det til. Hadde de hjulpet økonomisk med bidrag hadde også Anna hatt muligheten til å f.eks. kunne studere eller finne seg noe annet å gjøre. Anna har i særdeles ung alder tatt noen lite gjennomtenkte valg med tanke på økonomi, barn og valg av yrke - og nå er hun på mange måter fanget i dette. Hva skal hun gjøre? Søke videregående neste år, med 4 barn og alt det innebærer? Leve på lånekassen? De færreste får dette til. Mange klarer det med 1 barn, men jeg har aldri hørt om noen som får det til med 4. Hun er låst, og jeg skjønner at hun fortvilet. 

Faren til M hadde henne jevnt på samvær frem til han reiste i militæret å fikk ny kjæreste,han var også bare 15år når M ble født,hvilke midler skulle han betalt bidrag med?

NÅ er jo åpenbart en annen sak,når de begge er voksne.

Den andre barnefaren bor ikke i Norge,så der blir nok både bidrag og samvær vanskeligere.

Men,Anna har frem til nå uansett hatt en høyere inntekt enn hva student-fedrene har/har hatt,så bidrag hadde endt i 0 kr uansett..

Er først nå hun tjener dårlig nok til å kunne ha krav på det.

Endret av J..
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melus skrev (3 timer siden):

Hun tjente nok betydelig mer før, men har sløst det vekk på dyre ferier, biler og merkeklær til seg selv og barna! Hun kunne vært sikret økonomisk i lang tid om hun hadde tatt bedre valg!

Sløst og sløst, hun har mye penger plassert i bolig. Hun har jo økonomisk bedre forutsetninger enn mange andre alenemødre med 4 barn uten utdanning. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (18 minutter siden):

Sløst og sløst, hun har mye penger plassert i bolig. Hun har jo økonomisk bedre forutsetninger enn mange andre alenemødre med 4 barn uten utdanning. 

Allikevel har hun sløst vanvittig mye på dyre merkeklær og ferier. Og nå klager hun. Hun har hatt alle muligheter til å ta utdanning, akkurat det kan hun ikke legge på manglende barnebidrag. Hun har vært samboer og gift i mange år, så hun har hatt en å dele alle hverdagslige utfordringer med, i tillegg til det økonomiske. Det er bare tåpelig at hun klager nå, når moroa er over. 

  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke gå igjennom snap’en hennes, men klarte ikke unngå siste der, så måtte bla kjapt frem til den… Noen bør jo gripe inn mtp barna her, når det står at ‘noen dager har jeg mindre lyst til å leve enn andre’.

  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (3 timer siden):

Sløst og sløst, hun har mye penger plassert i bolig. Hun har jo økonomisk bedre forutsetninger enn mange andre alenemødre med 4 barn uten utdanning. 

Tja, mener å ha lest at huset ikke er registrert på henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

richbitch skrev (11 minutter siden):

Tja, mener å ha lest at huset ikke er registrert på henne? 

Hun har nå tidligere skrytt av å være tilnærmet gjeldsfri med stor bolig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really skrev (På 11.9.2024 den 13.36):

  

 

Ja det er helt sinnsykt. Dama er gal.

"Jeg blir truet, og har blitt politianmeldt og det av noen som kjenner meg, har noe imot meg eller har en konflikt med meg" Og så sa hun noe om at hun har makt? (De ordene kan det være litt trussel i) 

Så du hele? Jeg så bare litt i begynnelsen. Hva var det det gikk i? 

Vel jeg håper dama blir politianmeldt og at noen stanser henne. Synes jeg hører barn i skolegården som spør: Er moren din politianmeldt? 

Hun har utlevert fedre (bl.a sak rundt bidrag, jobb og utdanningen deres), barneskole, andre barn, egne barn, foreldre på skolen og rektor. Sprer om seg med spekulasjon rundt psykisk og fysisk vold. Ikke rart folk blir forbanna og vil politianmelde henne. 

En ting Anna burde tenke over, er at hun provoserer, og hun provoserer med vilje. Det er ingen god egenskap eller  bra del av personligheten hennes. Provoserer en lenge nok, så kan det gå svært galt. Det kan få store konsekvenser, større konsekvenser enn politianmeldelse. Fy søren for ei usmakelig kjerring.🤢🤮

Rart ingen har politianmeldt henne før egentlig, sånn som hun har holdt på med både uthenging og ærekrenkelser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really skrev (På 13.9.2024 den 15.34):

Screenshot_20240913-152858_Snapchat.thumb.jpg.c91f304cc23660bd2638858a8e987a6c.jpg

Er dette til barnets beste Anna? Ja du påpeker at det alltid blir snakket om barnets beste i dette landet, men du ser det aldri i praksis. GJØR DU DET SOM ER DET BESTE FOR BARNA DINE ANNA ??!!!?? ELLER HANDLER ALT OM PENGER FOR DEG. DU SELGER BARNA DINE HVER BIDIGE DAG.

Hun er berettiget til å kunne få bidragsforskudd dersom fedre ikke betaler, selv om den ene faren bor i utlandet. Men hvis hun tjener 650 100,- årlig har hun ikke denne retten. I tillegg vil hun ha rett på barnetrygd for et mer barn enn hun har når hun er eneforsørger og har barna i full omsorg. Så at hun får kr 0,- stemmer ikke. For de to yngste kan J og hun avtale barnebidrag og samvær, men dersom de ikke oppnår enighet seg imellom, vil NAV foreta beregning utfra skattbar inntekt. Helt idiotisk av Anna og henge ut fedre når velferdssystemet ivaretar både de som fortjener det og de som utnytter systemet. Det er faktisk dette skattepenger mine (også) går til. Her har man tatt studielån og fått seg en utdanning og jobber på, så sutrer Anna for at "mine" skattepenger ikke er gode nok når hun selv har valgt å følge barn, men ikke å ta utdannelse - men klage gjør hun! 🥴😠

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (20 minutter siden):

Hun har nå tidligere skrytt av å være tilnærmet gjeldsfri med stor bolig. 

Det er bare å sjekke i Kartverket hvem som står som eier av en bolig. Det er offentlige  info og hvem som helst kan logge inn å se det. Det forutsetter at du har gateadressen.  

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (6 timer siden):

Allikevel har hun sløst vanvittig mye på dyre merkeklær og ferier. Og nå klager hun. Hun har hatt alle muligheter til å ta utdanning, akkurat det kan hun ikke legge på manglende barnebidrag. Hun har vært samboer og gift i mange år, så hun har hatt en å dele alle hverdagslige utfordringer med, i tillegg til det økonomiske. Det er bare tåpelig at hun klager nå, når moroa er over. 

Alle muligheter er vel kanskje ikke helt reelt, eller? Hun har jo faktisk jobbet som influencer. Selv om mange ikke anser dette som en reell jobb, så er det jo skattbar inntekt med forventninger og avtaler hun har måtte forholde seg til, og det har vært inntektskilden. Hun tenkte nok ikke at det var tidsbegrenset på den måten som det var, men hun har vært i jobb og hatt forpliktelser knyttet til samarbeid og lønn frem til nå som har redusert mulighetene for å ha tid til å starte på en utdanning..

Endret av mjauritz
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mjauritz skrev (8 timer siden):

Alle muligheter er vel kanskje ikke helt reelt, eller? Hun har jo faktisk jobbet som influencer. Selv om mange ikke anser dette som en reell jobb, så er det jo skattbar inntekt med forventninger og avtaler hun har måtte forholde seg til, og det har vært inntektskilden. Hun tenkte nok ikke at det var tidsbegrenset på den måten som det var, men hun har vært i jobb og hatt forpliktelser knyttet til samarbeid og lønn frem til nå som har redusert mulighetene for å ha tid til å starte på en utdanning..

Jeg mener helt bestemt at hun har hatt alle muligheter til å ta en utdanning. Hun har valgt å ikke gjøre det. 

  • Liker 18
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

What? Jeg gjenforteller hva hun har sagt offentlig om seg selv i en podcast og så blir innlegget slettet? Det går vel ikke under spekulasjoner. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm - jeg skrev i går at jeg ikke synes de «hatmeldingene» hun la ut kvalifiserer til HAT ….. (det blei fjerna av mod, muligens fordi jeg siterte noen?) 

- og det samme mener jeg med det hun har lagt ut nå - hvis dette er det hun får av HAT - så må jeg si at det ikke er så veldig synd på henne 😬 dette er jo ikke hatefulle ytringer? Folk kommenterer at det ikke er til barnas beste, at hun burde fått seg utdannelse osv…… sikkert i en litt ufin tone (særlig hvis man legger vondvilja til) men- ærlig talt?? 
Jeg er virkelig imot hatefulle ytringer på nett, uansett hvor «idiotisk» man mener influenceren/ personen er - men, dette er da ikke det? 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo meninger de fleste av Annas kritikere kan stå inne for.

Det er verken oppgulp eller hat.

Screenshot_20240916-091835_Snapchat.jpg

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

FruRosa skrev (3 timer siden):

Dette er jo meninger de fleste av Annas kritikere kan stå inne for.

Det er verken oppgulp eller hat.

Screenshot_20240916-091835_Snapchat.jpg

Overhodet ingenting hatefullt med noe av dette. Det er meninger ift klagingen hun legger ut, meninger ift at hun har valgt å ikke ta utdanning, og meninger om hvordan hun utleverer barna. Alt sammen legges ut på en kommersiell influencerkonto, og da er det jo for å invitere nettopp til at andre skal mene noe om det hun deler. 

Dette er bare trist å se på egentlig. Hun burde logge av som influencer for godt nå. 

  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (2 timer siden):

Overhodet ingenting hatefullt med noe av dette. Det er meninger ift klagingen hun legger ut, meninger ift at hun har valgt å ikke ta utdanning, og meninger om hvordan hun utleverer barna. Alt sammen legges ut på en kommersiell influencerkonto, og da er det jo for å invitere nettopp til at andre skal mene noe om det hun deler. 

Dette er bare trist å se på egentlig. Hun burde logge av som influencer for godt nå. 

Tydelig at hun lever i en eller annen virkelighet der hun forventer at alle skal lovprise alt hun gjør og rose henne for alle kloke valg hun tar, spesielt rundt hvordan hun har beskyttet sønnen mot mobbing og overgrep ved å holde ham hjemme og undervise selv på slutten av forrige skoleår. Og hvordan hun har ofret egentid og studier for å sitte hjemme og stelle hus og tvinne tommeltotter mens barna er i barnehage og på skole. Når andre da våger å være så frekk å si - er du helt sikker på at dette er best for barna, Anna? Da møtes hun med en vegg av hat og utskjelling som er så grov at hun ikke engang kan gå på butikken eller på trening i alle de timene hun sitter hjemme og glor. :ironi:

For et kjedelig liv. Hører folk mase om uføre som sitter hjemme, men de er da syk og har som oftest store smerter og påfølgende utmattelse. At noen finner et sånt liv stimulerende er langt over min fatteevne. Regner med at om noen rygger på butikken uten å se seg for og dulter borti henne eller handlevognen så tolker hun det som at hun er blitt slått ned av en hater som har stalket henne til nærbutikken og at det er så farlig for henne å gå ut at hun nærmest må ha politibeskyttelse hvis hun skal stikke nesen ut døra. For en pussig virkelighetsforståelse. 🤷‍♀️

Endret av Lykkefrøet
  • Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge lurt på om ikke alle influensere lider av en eller annen slags form for narsissisme. Det å dokumentere privatliv og barn på en så intim måte må da tyde på at noe ikke helt stemmer. Personlig finner jeg det særdeles ubehagelig og kvalmt om noen hadde visst så mye om meg, min familie og mitt privatliv. Jeg har aldri fulgt noen influensere, men jeg leste bloggen til Anna ukentlig for det var jo som et togkrasj man ikke klarer å ta øynene bort fra. Det har jo vært fullstendig katastrofe fra første stund. 

  • Liker 15
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tyren56 skrev (På 14.9.2024 den 12.46):

Hun burde ikke dele det offentlig, ingen har noe med det enn de to det handler om. Men det er ufattelig at barnefaren ikke må gi bidrag. 

Hvis far ikke har bidragsevne f.eks hvis han er ufør eller arbeidsløs, så kan hun søke bidragsforskudd (eller hva det heter) fra NAV.

Ut over det så bør hun ta mer enn litt selvkritikk for at hun har skaffet seg 4 barn med 3 ulike fedre, og hvor to av dem virker mer eller mindre tilfeldig valgt. Hun har heller ikke lagt to pinner i kryss for å skaffe seg en utdanning, men tilsynelatende levd i sus og dus, og trodd at hun kunne kapitalisere på å være «ung mor» for alltid. Så idiot burde det faktisk ikke være lov til å være. 

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...