Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 6. juni 2019 #11381 Del Skrevet 6. juni 2019 53 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Vet du hva, denne hetsen alle snakker om har jeg ikke sett mye av. Det å få negative kommentarer er ikke det samme som hets, det å få kritikk er ikke det samme som hets. Jeg forstår at man blokker folk som skriver ting som "Du er så ekkel og stygg" og "Gå å heng deg!" og alt imellom. Men det å få beskjed om at man utleverer barna, oppfører seg umodent og slike ting er faktisk ikke hets. Det er noen ting som man kanskje ikke trenger å si, som for eksempel å si "du den kjolen der, den er absolutt ikke flatterende for kroppen din" eller så "Du den buksen der gir deg camel toe og det ser ikke pent ut". Det er ikke hets, det er en mening og som ikke er absolutt nødvendig å si, men det er ikke noe å blokkere for. Måten man formulerer seg på har veldig mye å si, hadde noen skrevet "Du ser ut som ei hore med fitta på lufting i den buksa, du burde kanskje revurder den", det er en stygg måte å si sin mening på og blokkeringsgrunnlag. A er en av de som roper høyest om å bli hetset, men ser ikke så mye av det. Det er vell mange som gjør det direkte på PM og det er helt innafor å blokkere de som gir hets og bruker stygge ord. Men de fleste av dem som blir slettet og blokkert av A, er så absolutt ikke hets. Det er ikke rart at jeg og andre føler hun misbruker det ordet, når vi ser hvilke typer meldinger hun sletter og blokkerer folk for. Jeg tror ikke det er de helt usaklige kommentarene som er verst, typisk, «fitte», etc. Jeg hadde selv ikke brydd meg om slike kommentarer om jeg hadde en blogg da det bare er barnslig og teit å kommentere slik. Jeg tror kommentarer som går på den man er (personlighet) og kritikk av følelser/vonde erfaringer i livet er de verste. Det er slike kommentarer som stikker siden dette er med på å forme sårbarheten, tankene og følelsene vi har knyttet til andre mennesker og situasjoner. Hvis jeg hadde en blogg og folk kalte meg fitte elns så hadde jeg bare tenkt, «Ok, vi er der ja?». Kommentarer på hvordan jeg er som person hadde stukket mye dypere og da såret mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedersbrukeren Skrevet 6. juni 2019 #11382 Del Skrevet 6. juni 2019 1 time siden, Uglesjel skrev: Og hvem er det som har satt i gang alle overskriftene slik at folk får morgen kaffen i vranggalsen?.. Jo, hun selv. Det et absolutt ingen andre enn kun henne som har utlevert sitt liv på bloggen og levd på datterens navn i flere år . For hun plutselig fant ut at hun skulle bli " voksen" etc. Ja, men det betyr ikke at hun ikke kan blokkere de som hun oppfatter som negative, dersom hun vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 6. juni 2019 #11383 Del Skrevet 6. juni 2019 Akkurat nå, Hedersbrukeren skrev: Ja, men det betyr ikke at hun ikke kan blokkere de som hun oppfatter som negative, dersom hun vil Det er nå ingen som sier heller. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedersbrukeren Skrevet 6. juni 2019 #11384 Del Skrevet 6. juni 2019 1 time siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Vet du hva, denne hetsen alle snakker om har jeg ikke sett mye av. Det å få negative kommentarer er ikke det samme som hets, det å få kritikk er ikke det samme som hets. Jeg forstår at man blokker folk som skriver ting som "Du er så ekkel og stygg" og "Gå å heng deg!" og alt imellom. Men det å få beskjed om at man utleverer barna, oppfører seg umodent og slike ting er faktisk ikke hets. Det er noen ting som man kanskje ikke trenger å si, som for eksempel å si "du den kjolen der, den er absolutt ikke flatterende for kroppen din" eller så "Du den buksen der gir deg camel toe og det ser ikke pent ut". Det er ikke hets, det er en mening og som ikke er absolutt nødvendig å si, men det er ikke noe å blokkere for. Måten man formulerer seg på har veldig mye å si, hadde noen skrevet "Du ser ut som ei hore med fitta på lufting i den buksa, du burde kanskje revurder den", det er en stygg måte å si sin mening på og blokkeringsgrunnlag. A er en av de som roper høyest om å bli hetset, men ser ikke så mye av det. Det er vell mange som gjør det direkte på PM og det er helt innafor å blokkere de som gir hets og bruker stygge ord. Men de fleste av dem som blir slettet og blokkert av A, er så absolutt ikke hets. Det er ikke rart at jeg og andre føler hun misbruker det ordet, når vi ser hvilke typer meldinger hun sletter og blokkerer folk for. Hun putter vel alt som er negativt i samme bås, ville vel ikke hatt tid til annet om hun skulle utarbeidet kriterier for hva som kan være grei kritikk og ikke, og videre skulle vært konsekvent med å velge ut hvem som skal blokkeres og ikke. Forståelig, gitt situasjonen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
galmamma Skrevet 7. juni 2019 #11385 Del Skrevet 7. juni 2019 Så bra at Jan varter henne opp på bursdagen da.. Men han turte vell ikke annet etter blogginnlegget ved sist bursdag (eller var det morsdag)... uansett, så hengte hun han skikkelig ut på bloggen fordi hun ikke hadde fått frokost på senga... 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 7. juni 2019 #11386 Del Skrevet 7. juni 2019 2 minutter siden, Hedersbrukeren skrev: Niks, det er da ikke noe forargelse å spore fra mine innlegg her Det er bare så bemerkelsesverdig at så mange henger her i årevis med denne «kritikken» sin, en noe merkelig hobby. For min del er jeg snart ferdig med foreldrepermisjonen, som har gjort at jeg har hatt tid til å henge på KG i det siste, men ev. neste gang om et par år, skulle jeg finne veien inn hit igjen, så er det vel de samme som henger her dag ut og dag inn Selv så har jeg vært medlem siden 2016 og det betyr ikke automatisk at jeg "henger" stadig vekk innpå her. KG blir brukt som avis for min del i ny og ned 📰🤓. At jeg har nå vært aktiv 3 dager på rad er fordi jeg synes det er intressant og utvikle meninger oå synspunkter med andre som framheve en saklig å ryddig debatt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedersbrukeren Skrevet 7. juni 2019 #11387 Del Skrevet 7. juni 2019 18 minutter siden, Summ skrev: Nei, hun sa det på snap. Men jeg måtte jo sitere på en måte slik at dere skjønte det var sitering av henne! Du følger henne på snap, altså? Er du en fan? Er det mye interessant der? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 7. juni 2019 #11388 Del Skrevet 7. juni 2019 Akkurat nå, galmamma skrev: Så bra at Jan varter henne opp på bursdagen da.. Men han turte vell ikke annet etter blogginnlegget ved sist bursdag (eller var det morsdag)... uansett, så hengte hun han skikkelig ut på bloggen fordi hun ikke hadde fått frokost på senga... Hva er det ikke han ikke blir hengt ut for liksom. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 7. juni 2019 #11389 Del Skrevet 7. juni 2019 (endret) 45 minutter siden, galmamma skrev: Så bra at Jan varter henne opp på bursdagen da.. Men han turte vell ikke annet etter blogginnlegget ved sist bursdag (eller var det morsdag)... uansett, så hengte hun han skikkelig ut på bloggen fordi hun ikke hadde fått frokost på senga... Ja tror det var forrige bursdag hun ble sur fordi hun ikke ble vartet opp og skrev om det på bloggen. Gøy for Jan hun deler sånt med alle. Noe bør man ikke dele på bloggen Endret 7. juni 2019 av smalls 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 7. juni 2019 #11390 Del Skrevet 7. juni 2019 13 minutter siden, smalls skrev: Ja tror det var forrige bursdag hun ble sur fordi hun ikke ble vartet opp og skrev om det på bloggen. Gøy for Jan hun deler sånt med alle. Noe bør man ikke dele på bloggen Han er jo ikke den eneste som har blitt hengt ut o bloggen hennes. Til og med familien hennes har fått gjennomgått🤦♀️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 7. juni 2019 #11391 Del Skrevet 7. juni 2019 (endret) Jeg synes Anna fortjener å ikke blir møtt med slik det var for et år siden. Hun har virkelig tatt fatt i livet sitt, og fortjener ros for det. Selv om det blir litt intetsigende, selvsentrert og platt, Det er så. Men der hun var i fjor, er hun virkelig ikke i dag. Def er bare det at å innrede en takterasse og å forberede sin 23 årsdag tar veldig stor plass og blir litt pussig, ` Endret 7. juni 2019 av Friluftsdame 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 8. juni 2019 #11392 Del Skrevet 8. juni 2019 Ryddet for persondebatt, brukerdebatt, spekulasjoner og avsporinger. Ninab82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 8. juni 2019 #11393 Del Skrevet 8. juni 2019 12 timer siden, Friluftsdame skrev: Jeg synes Anna fortjener å ikke blir møtt med slik det var for et år siden. Hun har virkelig tatt fatt i livet sitt, og fortjener ros for det. Selv om det blir litt intetsigende, selvsentrert og platt, Det er så. Men der hun var i fjor, er hun virkelig ikke i dag. Def er bare det at å innrede en takterasse og å forberede sin 23 årsdag tar veldig stor plass og blir litt pussig, ` Hva skjedde med såkalte med "slaget" av huset? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 8. juni 2019 #11394 Del Skrevet 8. juni 2019 Skal de fortsatt leie ut huset i juli for 20 000 kr (eller hva det var) i uka? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 8. juni 2019 #11395 Del Skrevet 8. juni 2019 46 minutter siden, smalls skrev: Skal de fortsatt leie ut huset i juli for 20 000 kr (eller hva det var) i uka? De 20 tusen må nå være leie for per mnd🤔.. er vel ingen som vil leie for den prisen per uke🙈. Da et det mer lønnsomt og kjøpe heller😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 8. juni 2019 #11396 Del Skrevet 8. juni 2019 33 minutter siden, Uglesjel skrev: De 20 tusen må nå være leie for per mnd🤔.. er vel ingen som vil leie for den prisen per uke🙈. Da et det mer lønnsomt og kjøpe heller😅 Mener det var 20.000 i uka. Noen her som har link til Finn? Jeg finner den ikke igjen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 8. juni 2019 #11397 Del Skrevet 8. juni 2019 Jeg har dessverre heller ingen link til Finn, mener det var kr 20 000 pr. uke i juli, men litt billigere før og etter juli. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 8. juni 2019 #11398 Del Skrevet 8. juni 2019 1 time siden, Uglesjel skrev: De 20 tusen må nå være leie for per mnd🤔.. er vel ingen som vil leie for den prisen per uke🙈. Da et det mer lønnsomt og kjøpe heller😅 Nope, var 20 000 kr i uka 🙈 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 8. juni 2019 #11399 Del Skrevet 8. juni 2019 2 minutter siden, smalls skrev: Nope, var 20 000 kr i uka 🙈 Err'a så fattig at hun må ribbe andre?😅 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 8. juni 2019 #11400 Del Skrevet 8. juni 2019 8 minutter siden, Uglesjel skrev: Err'a så fattig at hun må ribbe andre?😅 Neppe fattig, heller grådig. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå