Poltergeist Skrevet 9. september 2018 #9461 Skrevet 9. september 2018 1 minutt siden, banana hammock skrev: Var ikke bryllupet avlyst? Leser ikke bloggen.. Like etter at det ble offentliggjort at Anna fikk en saftig bot, bestemte de seg for å ha bryllup om en måned. 8
Summ Skrevet 9. september 2018 #9462 Skrevet 9. september 2018 10 minutter siden, Poltergeist skrev: Like etter at det ble offentliggjort at Anna fikk en saftig bot, bestemte de seg for å ha bryllup om en måned. Og så kom dukken. Snakk om #pangsmelldunk 3
Vera Skrevet 9. september 2018 #9463 Skrevet 9. september 2018 Jeg ser at Mads Hansen hylles som en «Gud» forskjellige steder (bl.a her). Vel, hvor er Mads Hansen ifht CBE? Som nesten må sies å være bloggernes mor mtp utlevering av barn, lyssky bedriftsvirksomhet og kommentarfeltjuks. Er han redd hun (eller fruen hennes) vil svare tilbake? Jeg beklager, men jeg får liksom ikke den store respekten for mannen når han så åpenbart velger ut hvem han skal «ta». Misforstå meg ikke, all ære til dem som setter lys på den bedritne og uetiske måten bloggere bruker barna sine på, og hvordan de bevisst lurer deres unge (og eldre) lesere trill rundt, men ærlig talt, Anna Rasmussen er ikke alene om dette Mads Hansen. Men det er stort sett henne du tar. Dukken som det ble laget et innlegg om på Instagram feks, den har også CBE reklamert for - og brukt egne barn i reklamen. Er ikke dette hårreisende? Hvorfor har du ikke skrevet om dette? Kle opp og style barnet sitt, la henne leke med miniatyr utgaven av seg selv, og dele bilder av seansen med resten av verden som publikum - mens barnet er fullstendig intetanende. Er ikke det litt..sykt? Sett søkelyset på dem som driver med juks og fanteri. AR inkludert, men ikke bare henne. Jeg er ganske sikker på at CBE kan vise frem helt andre tall enn AR på jukseriet sitt. Det er bare det at CBE pakker det inn på en helt annen måte enn AR. Og, frua til fruen er kanskje en kompis av Mads Hansen? Ikke vet jeg.. 37
Jobbermedbarn Skrevet 9. september 2018 #9464 Skrevet 9. september 2018 Jeg er helt enig med deg @Vera. Kan du kopiere innlegget ditt i Mads Hansen tråden? Er vel mer riktig å diskutere det der? 9
Vera Skrevet 9. september 2018 #9465 Skrevet 9. september 2018 1 minutt siden, Jobbermedbarn skrev: Jeg er helt enig med deg @Vera. Kan du kopiere innlegget ditt i Mads Hansen tråden? Er vel mer riktig å diskutere det der? Beklager, jeg visste ikke at det var en egen tråd om han. Syns også det var relevant å legge det inn her da det omhandler AR og den omdiskuterte dukken 😊 Skal legge det inn i tråden som omhandler MH. 8
Malum Skrevet 9. september 2018 #9466 Skrevet 9. september 2018 (endret) 31 minutter siden, Vera skrev: Jeg ser at Mads Hansen hylles som en «Gud» forskjellige steder (bl.a her). Vel, hvor er Mads Hansen ifht CBE? Som nesten må sies å være bloggernes mor mtp utlevering av barn, lyssky bedriftsvirksomhet og kommentarfeltjuks. Er han redd hun (eller fruen hennes) vil svare tilbake? Jeg beklager, men jeg får liksom ikke den store respekten for mannen når han så åpenbart velger ut hvem han skal «ta». Misforstå meg ikke, all ære til dem som setter lys på den bedritne og uetiske måten bloggere bruker barna sine på, og hvordan de bevisst lurer deres unge (og eldre) lesere trill rundt, men ærlig talt, Anna Rasmussen er ikke alene om dette Mads Hansen. Men det er stort sett henne du tar. Dukken som det ble laget et innlegg om på Instagram feks, den har også CBE reklamert for - og brukt egne barn i reklamen. Er ikke dette hårreisende? Hvorfor har du ikke skrevet om dette? Kle opp og style barnet sitt, la henne leke med miniatyr utgaven av seg selv, og dele bilder av seansen med resten av verden som publikum - mens barnet er fullstendig intetanende. Er ikke det litt..sykt? Sett søkelyset på dem som driver med juks og fanteri. AR inkludert, men ikke bare henne. Jeg er ganske sikker på at CBE kan vise frem helt andre tall enn AR på jukseriet sitt. Det er bare det at CBE pakker det inn på en helt annen måte enn AR. Og, frua til fruen er kanskje en kompis av Mads Hansen? Ikke vet jeg.. Forskjellen på CBE og AR sin promotering av denne dukken, er vel at CBE promoterte dukken mer generelt, og at enhver liten jente kan finne en dukke som ligner henne selv, som den hun hadde kjøpt til sin datter. Hun har ikke reklamert for og solgt en dukke i datterens navn. Det Anna har gjort, er jo å finne dukken som ligner Michelle, som promoteres og selges som Michelle! Jeg er også generelt kritisk til CBE og hennes virksomhet, og måten bloggeren har håndtert kritikk. Imidlertid har CBE et mer voksent publikum. Både AR og Isabell Raad, som Mads Hansen også har tatt for seg, er ekstremt dårlige forbilder for en veldig ung gruppe lesere, og det kan tenkes at det er dette som provoserer ekstra? Det er virkelig mer enn nok å kritisere i blogglandia, meg håper jo virkelig ikke at det er sånn at MH lar CBE i fred pga et evt vennskapsforhold med LKE. Det ville i tilfelle vært jævlig hyklersk. Endret 9. september 2018 av Malum skrivefeil 26
elvane Skrevet 9. september 2018 #9467 Skrevet 9. september 2018 (endret) 17 minutter siden, Vera said: Jeg ser at Mads Hansen hylles som en «Gud» forskjellige steder (bl.a her). Vel, hvor er Mads Hansen ifht CBE? Som nesten må sies å være bloggernes mor mtp utlevering av barn, lyssky bedriftsvirksomhet og kommentarfeltjuks. Er han redd hun (eller fruen hennes) vil svare tilbake? Jeg beklager, men jeg får liksom ikke den store respekten for mannen når han så åpenbart velger ut hvem han skal «ta». Misforstå meg ikke, all ære til dem som setter lys på den bedritne og uetiske måten bloggere bruker barna sine på, og hvordan de bevisst lurer deres unge (og eldre) lesere trill rundt, men ærlig talt, Anna Rasmussen er ikke alene om dette Mads Hansen. Men det er stort sett henne du tar. Dukken som det ble laget et innlegg om på Instagram feks, den har også CBE reklamert for - og brukt egne barn i reklamen. Er ikke dette hårreisende? Hvorfor har du ikke skrevet om dette? Kle opp og style barnet sitt, la henne leke med miniatyr utgaven av seg selv, og dele bilder av seansen med resten av verden som publikum - mens barnet er fullstendig intetanende. Er ikke det litt..sykt? Sett søkelyset på dem som driver med juks og fanteri. AR inkludert, men ikke bare henne. Jeg er ganske sikker på at CBE kan vise frem helt andre tall enn AR på jukseriet sitt. Det er bare det at CBE pakker det inn på en helt annen måte enn AR. Og, frua til fruen er kanskje en kompis av Mads Hansen? Ikke vet jeg.. Personlig synes jeg AR er 100 ganger verre enn CBE når det gjelder eksponering. Jeg er ikke enig i hva CBE driver med heller, men AR har virkelig tatt eksponering til et helt annet nivå med drama som mål. Man får ikke bare servert bilder der alt framstilles som et perkekt og idyllisk(kjedelig gjesp) familieliv som hos CBE. Man får en mor som virker høyest ustabil som lever av usunn oppmerksomhet og som samtidig utgir ekstremt sensitiv info om barna på nett. Bare det at barnevernet har vært involvert(og at vi vet om det) flere ganger bør fortelle deg noe... Endret 9. september 2018 av elvane 30
Vera Skrevet 9. september 2018 #9468 Skrevet 9. september 2018 1 minutt siden, Malum skrev: Forsjellen på CBE og AR sin promotering av denne dukken, er vel at CBE promoterte dukken mer generelt, og at enhver liten jente kan finne en dukke som ligner henne selv, som den hun hadde kjøpt til sin datter. Det Anna har gjort, er å finne en dukke som ligner Michelle, som promoteres og selges som Michelle! Jeg er også generelt kritisk til CBE og hennes virksomhet, og måten bloggeren har håndtert kritikk. Imidlertid har CBE et mer voksent publikum. Både AR og Isabell Raad, som Mads Hansen også har tatt for seg, er ekstremt dårlige forbilder for en veldig ung gruppe lesere, og det kan tenkes at det er dette som provoserer ekstra? Det er virkelig mer enn nok å kritisere i blogglandia, meg håper jo virkelig ikke at det er sånn at MH lar CBE i fred pga et evt vennskapsforhold med LKE. Det ville i tilfelle vært jævlig hyklersk. Vel, det at hun promoterer dukken på en annen måte enn AR understreker vel egentlig bare det jeg sier om at CBE har en annen måte å pakke ting inn på. Det er vel liten tvil om at leserne skulle se at dukken lignet på CBE’s datter? Mtp på «mini-me» promoteringen. Shady rett og slett. CBE pakker inn tingene så shady at det er vanskelig å ta henne på det - det blir ikke mindre forkastelig av den grunn. AR er mer «troskyldig» i mangel av et bedre ord, i fremstillingen, og klarer ikke helt å tenke konsekvens. Ja, hun styrer en millionbedrift og bruker leserne kynisk, men det gjør jammen CBE også. Jeg er dog helt enig med deg angående målgrupper, og at bloggerne treffer forskjellige målgrupper - og at den ene gruppen kanskje er mer påvirkelige enn den andre. Allikevel ser man godt voksne mennesker i kommentarfeltene hos begge typer blogger som har sett seg fullstendig blinde på det uetiske som foregår i bloggerverden, og som forsvarer bloggerne med nebb og klør - selv om det går utover uskyldige barn som blir brukt i begge bloggene. Det var vel også slik at frua til fruen la ut en heller stygg kommentar om kropp til en 14-15 år gammel jente i sin tid? Vil tro CBE også har yngre lesere desverre. Ellers enig. 16
Vera Skrevet 9. september 2018 #9469 Skrevet 9. september 2018 9 minutter siden, elvane skrev: Personlig synes jeg AR er 100 ganger verre enn CBE når det gjelder eksponering. Jeg er ikke enig i hva CBE driver med heller, men AR har virkelig tatt eksponering til et helt annet nivå med drama som mål. Man får ikke bare servert bilder der alt framstilles som et perkekt og idyllisk(kjedelig gjesp) familieliv som hos CBE. Man får en mor som virker høyest ustabil som lever av usunn oppmerksomhet og som samtidig utgir ekstremt sensitiv info om barna på nett. Bare det at barnevernet har vært involvert(og at vi vet om det) flere ganger bør fortelle deg noe... Du trenger ikke bruke hersketeknikker som «bør fortelle deg noe» til meg altså, jeg er temmelig klar på hva jeg syns om AR og hennes uetiske tilnærming til barn? For alt du vet at barnevernet også involvert hos andre bloggere - de bare forteller deg det ikke. Anna forteller deg det fordi hun mangler konsekvenstenking. Jeg mener at ALLE bloggere som eksponerer/bruker barna sine i sin higen etter letttjente penger burde ligge som nr 1 i bunken av bekymringsmeldinger hos bv - også de som driver mer shady eksponering. I mine øyne er ikke den ene bedre enn den andre, for begge driver med noe som er etisk forkastelig. Barnearbeid rett og slett, hvor barnet selv ikke er klar over rollen sin. 9
Jobbermedbarn Skrevet 9. september 2018 #9470 Skrevet 9. september 2018 3 minutter siden, Vera skrev: Du trenger ikke bruke hersketeknikker som «bør fortelle deg noe» til meg altså, jeg er temmelig klar på hva jeg syns om AR og hennes uetiske tilnærming til barn? For alt du vet at barnevernet også involvert hos andre bloggere - de bare forteller deg det ikke. Anna forteller deg det fordi hun mangler konsekvenstenking. Jeg mener at ALLE bloggere som eksponerer/bruker barna sine i sin higen etter letttjente penger burde ligge som nr 1 i bunken av bekymringsmeldinger hos bv - også de som driver mer shady eksponering. I mine øyne er ikke den ene bedre enn den andre, for begge driver med noe som er etisk forkastelig. Barnearbeid rett og slett, hvor barnet selv ikke er klar over rollen sin. Er så enig med deg. En større og tykkere fasade er ikke forenlig med at barna blir mindre skadet/får mindre konsekvenser, snarere tvert i mot i mange tilfeller! Det er jo den feilen mange av oss som jobber med barn gjør, vi lar oss lure av det ytre, det som ser mer ressurssterkt ut, noe som viser seg vi må ha ekstra oppmerksomhet på. 11
Gjest formula Skrevet 9. september 2018 #9471 Skrevet 9. september 2018 10 minutter siden, Vera skrev: Vel, det at hun promoterer dukken på en annen måte enn AR understreker vel egentlig bare det jeg sier om at CBE har en annen måte å pakke ting inn på. Det er vel liten tvil om at leserne skulle se at dukken lignet på CBE’s datter? Mtp på «mini-me» promoteringen. Shady rett og slett. CBE pakker inn tingene så shady at det er vanskelig å ta henne på det - det blir ikke mindre forkastelig av den grunn. AR er mer «troskyldig» i mangel av et bedre ord, i fremstillingen, og klarer ikke helt å tenke konsekvens. Ja, hun styrer en millionbedrift og bruker leserne kynisk, men det gjør jammen CBE også. Jeg er dog helt enig med deg angående målgrupper, og at bloggerne treffer forskjellige målgrupper - og at den ene gruppen kanskje er mer påvirkelige enn den andre. Allikevel ser man godt voksne mennesker i kommentarfeltene hos begge typer blogger som har sett seg fullstendig blinde på det uetiske som foregår i bloggerverden, og som forsvarer bloggerne med nebb og klør - selv om det går utover uskyldige barn som blir brukt i begge bloggene. Det var vel også slik at frua til fruen la ut en heller stygg kommentar om kropp til en 14-15 år gammel jente i sin tid? Vil tro CBE også har yngre lesere desverre. Ellers enig. Helt enig med deg. CBE presenterer dukken på sin sedvanlige "delikate" måte, mens AR er litt mer klosset. Når man ser litt nøye på teksten hos CBE, synes jeg ikke forskjellen er direkte slående. CBE: "XXX har den som heter Miss Christina og deres hårfarge er nesten identisk! Hun synes faktisk de er så like at hun har døpt dukken sin for.. XXX " I et innlegg om julegavetips kommer et bilde av dukken fulgt av et bilde av vimpler som danner datterens navn.
elvane Skrevet 9. september 2018 #9472 Skrevet 9. september 2018 5 minutter siden, Vera said: Du trenger ikke bruke hersketeknikker som «bør fortelle deg noe» til meg altså, jeg er temmelig klar på hva jeg syns om AR og hennes uetiske tilnærming til barn? For alt du vet at barnevernet også involvert hos andre bloggere - de bare forteller deg det ikke. Anna forteller deg det fordi hun mangler konsekvenstenking. Jeg mener at ALLE bloggere som eksponerer/bruker barna sine i sin higen etter letttjente penger burde ligge som nr 1 i bunken av bekymringsmeldinger hos bv - også de som driver mer shady eksponering. I mine øyne er ikke den ene bedre enn den andre, for begge driver med noe som er etisk forkastelig. Barnearbeid rett og slett, hvor barnet selv ikke er klar over rollen sin. Hersketeknikk?? Nå må du roe deg litt ned... Jeg prøver bare å forklare hva jeg tenker om saken. Uansett, jeg er uenig med deg nettopp fordi AR mangler konsekvenstenkning. Det gjør absolutt alt verre og eksponeringen bli tatt til helt nye høyder. Man blir rett og slett utlevert på det verste. Og jeg tror neppe eksponering kommer som nummer 1 i bunken på barnevernssaker, beklager... Det er helt klart andre forferdelige saker som kommer først. Det betyr likevel ikke at mange trenger veiledning angående konsekvenser av å eksponere barn på nett. 8
banana hammock Skrevet 9. september 2018 #9473 Skrevet 9. september 2018 1 time siden, Poltergeist skrev: Like etter at det ble offentliggjort at Anna fikk en saftig bot, bestemte de seg for å ha bryllup om en måned. Ahhh så klart, må jo få bort fokuset på boten😉 6
Jobbermedbarn Skrevet 9. september 2018 #9474 Skrevet 9. september 2018 (endret) 12 minutter siden, elvane skrev: Hersketeknikk?? Nå må du roe deg litt ned... Jeg prøver bare å forklare hva jeg tenker om saken. Uansett, jeg er uenig med deg nettopp fordi AR mangler konsekvenstenkning. Det gjør absolutt alt verre og eksponeringen bli tatt til helt nye høyder. Man blir rett og slett utlevert på det verste. Og jeg tror neppe eksponering kommer som nummer 1 i bunken på barnevernssaker, beklager... Det er helt klart andre forferdelige saker som kommer først. Det betyr likevel ikke at mange trenger veiledning angående konsekvenser av å eksponere barn på nett. Jeg er helt enig i at mangel på konsekvenstenkning forsterker utleveringen og er skremmende. Men skremmende er også de bloggerne som tydelig kommuniserer (med feks endringer) at de har forstått at det ikke er bra for barna og fortsetter med det. Det viser jo etter min syn at de ikke bryr seg om konsekvensene og/eller at andre ting er viktigere. Endret 9. september 2018 av Jobbermedbarn 9
Vera Skrevet 9. september 2018 #9475 Skrevet 9. september 2018 27 minutter siden, elvane skrev: Hersketeknikk?? Nå må du roe deg litt ned... Jeg prøver bare å forklare hva jeg tenker om saken. Uansett, jeg er uenig med deg nettopp fordi AR mangler konsekvenstenkning. Det gjør absolutt alt verre og eksponeringen bli tatt til helt nye høyder. Man blir rett og slett utlevert på det verste. Og jeg tror neppe eksponering kommer som nummer 1 i bunken på barnevernssaker, beklager... Det er helt klart andre forferdelige saker som kommer først. Det betyr likevel ikke at mange trenger veiledning angående konsekvenser av å eksponere barn på nett. Hvordan kan du mene at det er bedre å bruke barna sine med viten og vilje..? Jeg syns tvert i mot det vitner om en kynisme som ikke har noenting i nærheten av et barn å gjøre. Dette er barn som kanskje har fått fremtiden sin ødelagt fordi mødrene (og fedrene) har tatt idiotiske valg i barndommen deres. Jeg forstår ikke hvorfor du hele tiden skal sammenligne saker som i utgangspunktet er helt ulike? Det blir jo som å si «Det haster ikke så veldig å hjelpe Lise, for hun blir bare slått 3 ganger til dagen, da hjelper vi heller Lasse for han blir slått 4 ganger». Igjen, konsekvenstenkning. Vi vet ikke hvilke konsekvenser dette får for fremtiden til bloggerbarna. Men vi vet at vi gjentatte ganger blir fortalt av feks politi at vi må slutte å eksponere barna våre på soMe - fordi det finnes voksne mennesker som ikke vil barna våre vel, og bruker bildene vi legge ut av dem i det styggeste du kan tenke deg. Hva da med bloggerbarna - som blir eksponert for en hel verden?? Hver eneste dag! Og attpåtil finnes det også dukker av disse barna. Man trenger ikke være rakettforsker for å forstå hva ytterste konsekvens kan bli her. At det finnes barn som har det verre enn bloggerbarna, ja selvfølgelig, men samtidig har vi ikke fått se langtidsvirkningen av denne eksponeringen. At du lar deg lure av et fint ytre forteller meg ingenting annet enn at en viss blogger har deg i sin hule hånd, og får deg til å se akkurat det hun vil du skal se. Er ikke det skremmende? Stakkars barn sier jeg bare. 12
Friluftsdame Skrevet 9. september 2018 #9476 Skrevet 9. september 2018 2 timer siden, Poltergeist skrev: Like etter at det ble offentliggjort at Anna fikk en saftig bot, bestemte de seg for å ha bryllup om en måned. Mener å huske at de brukte bryllup som avledning tidligere og da det stormet med en av alle Anna-skandalene. Dette er forøvrig tredje gang de publiserer at de skal gifte seg🙃 så det gjenstår å se. Får håpe det er av kjærlighet da... og ikke for staffasjen og mediedekningen. Og for at det må skje noe som gir Anna oppmerksomheten hun er avhengig av. 8
Malum Skrevet 9. september 2018 #9477 Skrevet 9. september 2018 55 minutter siden, formula skrev: Helt enig med deg. CBE presenterer dukken på sin sedvanlige "delikate" måte, mens AR er litt mer klosset. Når man ser litt nøye på teksten hos CBE, synes jeg ikke forskjellen er direkte slående. CBE: "XXX har den som heter Miss Christina og deres hårfarge er nesten identisk! Hun synes faktisk de er så like at hun har døpt dukken sin for.. XXX " I et innlegg om julegavetips kommer et bilde av dukken fulgt av et bilde av vimpler som danner datterens navn. Akkurat dette har jeg faktisk ikke sett. Jeg leser aldri bloggen, lette bare opp det ene innlegget jeg fant om dukken. Enig, minst like ille! 4
Gjest formula Skrevet 9. september 2018 #9478 Skrevet 9. september 2018 8 minutter siden, Malum skrev: Akkurat dette har jeg faktisk ikke sett. Jeg leser aldri bloggen, lette bare opp det ene innlegget jeg fant om dukken. Enig, minst like ille! Ja det er ille. Her får leseren presentert koblingen dukke + navngitt barn med det samme innlegget vises. http://www.carolinebergeriksen.no/2017/11/03/den-perfekte-julegaven-til-de-sma/
Papirfly Skrevet 9. september 2018 #9479 Skrevet 9. september 2018 Tråden er ryddet for persondebatt. Papirfly, mod.
Zinatara Skrevet 9. september 2018 #9480 Skrevet 9. september 2018 5 timer siden, formula skrev: Ja det er ille. Her får leseren presentert koblingen dukke + navngitt barn med det samme innlegget vises. http://www.carolinebergeriksen.no/2017/11/03/den-perfekte-julegaven-til-de-sma/ Ikke relevant for denne diskusjonen. Men i teksten på denne bloggposten står det: Sitat Dukkene er beregnet for jenter i alderen 3-12 år, men kan selvfølgelig lekes med utover dette også. Regner med tenåringer blir fra seg av lykke for en slik dukke til jul. 😂 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå