virkelig Skrevet 26. juli 2018 #8421 Skrevet 26. juli 2018 9 minutter siden, marthes skrev: ER trendy om dagen å surve og kalle det mobbing så fort noen ikke er 100% enig i det man skriver, var en annen mamma blogger som og hylte litt om dette denne uken. Får håpe flere får øynene opp for hvor kyniske de er... Måten han har satt igang dette på og med alle ufine kommentarer under hans IG på innlegget så skal du ikke se bort ifra at hun kan ha en sak. Kanskje hun faktisk burde ha gjort det for å sette en slik type sak på agendaen. Uansett om han ikke har gjort rett eller galt så har han startet en "hat"kampanje hvor det er fritt frem og kommentere negativt og ufint om vedkommende 1
Justlooking Skrevet 26. juli 2018 #8422 Skrevet 26. juli 2018 24 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Enten så sletter hun kommentarene... ellers så stenger hun kommentarfeltet helt under de to siste innleggene. Ser den med grine-videoen har fått flere kommentarer også. Vi får se hva hun velger. Mads får overveldende støtte på sin første kommentar, selvsagt 👍 2
Justlooking Skrevet 26. juli 2018 #8423 Skrevet 26. juli 2018 3 minutter siden, virkelig skrev: Måten han har satt igang dette på og med alle ufine kommentarer under hans IG på innlegget så skal du ikke se bort ifra at hun kan ha en sak. Kanskje hun faktisk burde ha gjort det for å sette en slik type sak på agendaen. Uansett om han ikke har gjort rett eller galt så har han startet en "hat"kampanje hvor det er fritt frem og kommentere negativt og ufint om vedkommende Tviler på at dette er en sak 😂 Den som får kjørt seg på hans egen IG er aller mest han selv. Og han lar all kritikk stå. 10
Malum Skrevet 26. juli 2018 #8424 Skrevet 26. juli 2018 Jeg synes det er fantastisk at en så profilert mediamann som Mads Hansen tar tak og kritiserer. Jeg synes ikke det er ufint overhodet. Det er på tide å bevisstgjøre folk på hva disse mammabloggerne faktisk driver med. Kommentarfeltet under saken på Facebook er en eneste lang facepalm. Hvorfor er det så mange som ikke forstår forskjellen på at en privatperson deler noen få bilder av barna sine på Facebook eller instagram, og en toppblogger som lever fett på å dokumentere hele barnas oppvekst i både tekst og bilder for tusenvis av følgere! 37
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 26. juli 2018 #8425 Skrevet 26. juli 2018 6 minutter siden, virkelig skrev: Måten han har satt igang dette på og med alle ufine kommentarer under hans IG på innlegget så skal du ikke se bort ifra at hun kan ha en sak. Kanskje hun faktisk burde ha gjort det for å sette en slik type sak på agendaen. Uansett om han ikke har gjort rett eller galt så har han startet en "hat"kampanje hvor det er fritt frem og kommentere negativt og ufint om vedkommende Nettopp. Det var ikke hyggelig gjort: Det er å oppfordre til kritikk, latterliggjøring og hets.
marthes Skrevet 26. juli 2018 #8426 Skrevet 26. juli 2018 5 minutter siden, virkelig skrev: Måten han har satt igang dette på og med alle ufine kommentarer under hans IG på innlegget så skal du ikke se bort ifra at hun kan ha en sak. Kanskje hun faktisk burde ha gjort det for å sette en slik type sak på agendaen. Uansett om han ikke har gjort rett eller galt så har han startet en "hat"kampanje hvor det er fritt frem og kommentere negativt og ufint om vedkommende Men hun og følgerne sier at han mobber og han hater. Da kan jeg jo snu det andre veien og si at Anna mobber like mye, hun lar og mye fæle ting stå om han. Samme med andre mamma bloggere, når de sier at jorden er flat så blir jeg en mobber når jeg sier nei den er rund. Altså enkelte bloggere er på det nivået, at alt som ikke støtter de på alt er det samme som mobbing. 21
Gjest Reputation Skrevet 26. juli 2018 #8427 Skrevet 26. juli 2018 6 minutter siden, virkelig skrev: Måten han har satt igang dette på og med alle ufine kommentarer under hans IG på innlegget så skal du ikke se bort ifra at hun kan ha en sak. Kanskje hun faktisk burde ha gjort det for å sette en slik type sak på agendaen. Uansett om han ikke har gjort rett eller galt så har han startet en "hat"kampanje hvor det er fritt frem og kommentere negativt og ufint om vedkommende Det har han da ikke. Skal VG anmelde alle som skriver stygt om journalistenes skrivefeil eller håpløse fotballspillere? Det er ingen som har sagt noe som kan anmeldes. Å være uenig, å synes en person er stygg/dum/whatever er ikke ulovlig. Å si at noen fortjener en kule derimot, som en hvis annen blogger sa, kan anmeldes
Ellatin Skrevet 26. juli 2018 #8428 Skrevet 26. juli 2018 Bare for å ha det sagt - Hvis Anna faktisk har en psykisk diagnose som hun sliter med, som ikke er selvdiagnostisert, så fortjener hun applaus for å ikke legge ut om det på bloggen. Jeg er ikke en tilhenger av å hysje vekk mental helse, det er minst like viktig å snakke om som fysisk helse. Men de bloggere som har "diagnoser" (Kremt, SE) som glorifiserer det og gjør det til en hipp sak å ha angst f.eks motarbeider hele det mentale helsevesenet. Hun sier hun sliter psykisk og har diverse plager, men jeg kan ikke huske å ha lest noe mer enn dette. Og det syntes jeg er helt greit. MEN å ha det kjipt i en periode av livet sitt betyr ikke at du har angst eller depresjoner. Det betyr at du har det kjipt i denne perioden av livet. Men uansett, tilbake til poenget. Hvis hun har fått en ordentlig diagnose, så ros til henne for ikke å ha gjort det til en hipp og kul greie. Hvis hun ikke har fått en offisiell diagnose men gjør som SE og gir de til seg selv så vanker det ikke noe skryt herfra ihvertfall. 9
virkelig Skrevet 26. juli 2018 #8429 Skrevet 26. juli 2018 2 minutter siden, Reputation skrev: Det har han da ikke. Skal VG anmelde alle som skriver stygt om journalistenes skrivefeil eller håpløse fotballspillere? Det er ingen som har sagt noe som kan anmeldes. Å være uenig, å synes en person er stygg/dum/whatever er ikke ulovlig. Å si at noen fortjener en kule derimot, som en hvis annen blogger sa, kan anmeldes Det er en forskjell og det ser du vel. Han la dette selv ut på sin IG om AR, samme han gjorde med Raad tror jeg, det handler ikke om at han ytreet seg under et innlegg hun hadde skrevet eller lagt ut. Så har han åpen profil og det er fritt frem, jeg støtter ingen av dem, men han som voksen bør skjønne at dette ikke er greit. AR er tydeligvis en dame som har sitt å stri med, det har hun vel vært åpen om, da braser han ikke løs for egen fornøyelse sånn som han holder pøå. lurer på hvor mange følgere han har nå kontra før han satte igang med jeg skal ta bloggerne aksjonen sin. Utrolig barnslig av en voksen mann, han er attpåtil far og et dårlig forbilde. Ganske utrolig å se, har barn på ungdomsskole hvor nettvett er så i fokus, tenk over hva du skriver om andre og til andre på some og hvordan det kan oppfattes, her bryter han alle regler som barna lærer og bør forholde seg til.
Poltergeist Skrevet 26. juli 2018 #8430 Skrevet 26. juli 2018 1 minutt siden, virkelig skrev: Det er en forskjell og det ser du vel. Han la dette selv ut på sin IG om AR, samme han gjorde med Raad tror jeg, det handler ikke om at han ytreet seg under et innlegg hun hadde skrevet eller lagt ut. Så har han åpen profil og det er fritt frem, jeg støtter ingen av dem, men han som voksen bør skjønne at dette ikke er greit. AR er tydeligvis en dame som har sitt å stri med, det har hun vel vært åpen om, da braser han ikke løs for egen fornøyelse sånn som han holder pøå. lurer på hvor mange følgere han har nå kontra før han satte igang med jeg skal ta bloggerne aksjonen sin. Utrolig barnslig av en voksen mann, han er attpåtil far og et dårlig forbilde. Ganske utrolig å se, har barn på ungdomsskole hvor nettvett er så i fokus, tenk over hva du skriver om andre og til andre på some og hvordan det kan oppfattes, her bryter han alle regler som barna lærer og bør forholde seg til. På hvilken måte er MH en så fæl mann, når AR har drevet med mye verre uthenging av en drøss tredjepersoner? AR braser jo løs for egen fornøyelse hun også. Hun skriver og lirer av seg hva enn hun måtte mene. Å komme med argumentet med at MH er voksen og har barn, blir for meg dumt, for AR er også voksen og har flere barn enn MH. Lurer på hvem som egentlig er det dårlige forbildet og som egentlig bryter alle regler her... 23
Gjest Vitting Skrevet 26. juli 2018 #8431 Skrevet 26. juli 2018 Lurer på hva som kommer til å skje nå som jeg har lika MHs kommentar... Kommer jeg til å bli uthengt? Kommer jeg til å bli publisert? Blir jeg ignorert? Blir jeg blokkert?
Diamant Skrevet 26. juli 2018 #8432 Skrevet 26. juli 2018 (endret) 8 minutter siden, virkelig skrev: Det er en forskjell og det ser du vel. Han la dette selv ut på sin IG om AR, samme han gjorde med Raad tror jeg, det handler ikke om at han ytreet seg under et innlegg hun hadde skrevet eller lagt ut. Så har han åpen profil og det er fritt frem, jeg støtter ingen av dem, men han som voksen bør skjønne at dette ikke er greit. AR er tydeligvis en dame som har sitt å stri med, det har hun vel vært åpen om, da braser han ikke løs for egen fornøyelse sånn som han holder pøå. lurer på hvor mange følgere han har nå kontra før han satte igang med jeg skal ta bloggerne aksjonen sin. Utrolig barnslig av en voksen mann, han er attpåtil far og et dårlig forbilde. Ganske utrolig å se, har barn på ungdomsskole hvor nettvett er så i fokus, tenk over hva du skriver om andre og til andre på some og hvordan det kan oppfattes, her bryter han alle regler som barna lærer og bør forholde seg til. Tipper han har fått mange fler, og en av dem er meg. Og jeg ser ikke på dette som noe "Jeg skal ta bloggerne aksjon" fra Mads Hansen. Endret 26. juli 2018 av Diamant 10
virkelig Skrevet 26. juli 2018 #8433 Skrevet 26. juli 2018 Akkurat nå, Poltergeist skrev: På hvilken måte er MH en så fæl mann, når AR har drevet med mye verre uthenging av en drøss tredjepersoner? AR braser jo løs for egen fornøyelse hun også. Hun skriver og lirer av seg hva enn hun måtte mene. Å komme med argumentet med at MH er voksen og har barn, blir for meg dumt, for AR er også voksen og har flere barn enn MH. Lurer på hvem som egentlig er det dårlige forbildet og som egentlig bryter alle regler her... Da får de hun henger ut på sin blogg ta tak i det da, men det var vel ikke det MH sin agenda er. Det er måten han gjør ting på, uten tanke på hvordan det blir mottatt. Spiller vel ingen rolle om du har 1,3 eller 5 barn, du er likevel et forbilde for barna dine. Sier jeg støtter ikke AR, leser ikke bloggen hennes, men det gir ikke MH rett til å ture frem som han vil, og det er nettop det han selv innbiller seg at han har all rett til. Han er en mann på over 30 som holder sånn på med unge bloggere som han vet har sitt å slite med , det er bare umodent. 1
Justlooking Skrevet 26. juli 2018 #8434 Skrevet 26. juli 2018 7 minutter siden, Vitting skrev: Lurer på hva som kommer til å skje nå som jeg har lika MHs kommentar... Kommer jeg til å bli uthengt? Kommer jeg til å bli publisert? Blir jeg ignorert? Blir jeg blokkert? Samme her 😊 Blir kanskje blokkert eller uthengt, men da har hun en stor jobb foran seg 😊 Og så får hun nok en del negative kommentarer om hun går til det skrittet å henge ut de som liker en så Innlysende kommentar 👍 3
pøbelsara Skrevet 26. juli 2018 #8435 Skrevet 26. juli 2018 4 minutter siden, virkelig skrev: Da får de hun henger ut på sin blogg ta tak i det da, men det var vel ikke det MH sin agenda er. Det er måten han gjør ting på, uten tanke på hvordan det blir mottatt. Spiller vel ingen rolle om du har 1,3 eller 5 barn, du er likevel et forbilde for barna dine. Sier jeg støtter ikke AR, leser ikke bloggen hennes, men det gir ikke MH rett til å ture frem som han vil, og det er nettop det han selv innbiller seg at han har all rett til. Han er en mann på over 30 som holder sånn på med unge bloggere som han vet har sitt å slite med , det er bare umodent. Hvordan mener du man skal ta opp den elleville utleveringen av egne barn som flere bloggere holder på med? Jeg synes kommentaren hans på IG traff veldig godt. Og det er da for søren ikke mobbing å ta opp det faktum at en rekke små barn eksponeres for titusenvis i SoMe. Det er på høy tid at debatten kommer. Jeg skjønner at AR synes det er ubehagelig at dette kommer opp, men det er på høy tid. Og det er virkelig ikke greit å poste innlegg om syvåringens bursdagsfrokost -på sengen -for Gud og hvermann sv titusenvis av folk. Det er et grovt brudd på 7-åringens rett til privatliv. 31
Justlooking Skrevet 26. juli 2018 #8436 Skrevet 26. juli 2018 Nå har hun fjernet alle de avslørende bildene av barna og seg selv på Instagram. Står igjen ett bilde av seg selv og med barnas hoder snudd bort. Det ser ut til at det begynner å demre for henne at Mads har et stort poeng! Da har han oppnådd det han ønsket 😊 Hurra 👍 33
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 26. juli 2018 #8437 Skrevet 26. juli 2018 (endret) Justlooking skrev (På 26.7.2018 den 14.02): Nå har hun fjernet alle de avslørende bildene av barna og seg selv på Instagram. Står igjen ett bilde av seg selv og med barnas hoder snudd bort. Det ser ut til at det begynner å demre for henne at Mads har et stort poeng! Da har han oppnådd det han ønsket 😊 Hurra 👍 Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Justlooking Skrevet 26. juli 2018 #8438 Skrevet 26. juli 2018 6 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev: "Ny instagram profil".. unnskyld, men har hun ikke bare endret navnet på profilen sin.. hvordan er det da en ny profil? Hvem er den hun prøver å lure egentlig, skal begynne å ta bilder av barna.. men ikke med ansiktet mot kamera 🙄 🙈 Feil. Det har skjedd noe galt i byttet eller noe. Her er den riktige; https://www.instagram.com/anna.rasmussen.official/ Med alle bilder + det nye. Ser ut som at hun holder på å bytter tilbake til AR og ikke mammatil. Alle vet jo hvordan det gikk sist gang. Og jeg som ble så glad for bildene var borte. 2
Spøkelseskladden Skrevet 26. juli 2018 #8439 Skrevet 26. juli 2018 Jeg er glad for at han lagde en sak ut av dette! Eksponering av barn er et utrolig viktig tema å debattere. Men vi som vanlige mann i gata får gjort svært lite, ettersom plattformen dette foregår på er strengt sensurert av bloggerne selv. Ta en titt på de store bloggerne slik som AR eller CBE og spør deg selv om våre kritiske kommentarer gjør noe nytte for seg? De mottar stadig kommentarer hvor leserne prøver å sette søkelys på kritikkverdige temaer som eksponering av barn, usunt kroppsfokus osv. Men uansett hvor saklig og velmenende kommentarene er, så blir de enten stemplet som mobbing og hets, ignorert eller slettet og blokkert. Når kjente personer slik som Mads står frem med et kritisk blikk på helle bloggsfæren, så har det plutselig litt slagkraft. Kritikken blir ikke moderert, det når ut! Det som er synd er jo hvordan de mest hardbarkede tilhengerene (på begge sider) kommer med ufyselige utsagn og drar debatten rett ned i søla. At all eder og galle i diverse kommentarfelt går innpå Anna skjønner jeg jo, men å kalle originalinnlegget til Mads for mobbing er rett og slett et hån mot de som virkelig opplever mobbing og hets på daglig basis rundt om i vårt ganske land.. Jeg har et dypt og inderlig håp om at denne debatten bare er i sin spede begynnelse. At den etter hvert blir ennå mer offentlig og at ennå flere kjendiser, politikere osv tar et høyt og tydelig standpunkt mot denne bransjen som på flere områder er dypt kritikkverdig! Og at blogg-bedriftene det gjelder én dag skal skjønne at dette er kritikk på bakgrunn av handlinger, ikke mobbing mot dem som person. 38
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 26. juli 2018 #8440 Skrevet 26. juli 2018 (endret) Justlooking skrev (På 26.7.2018 den 14.13): Og jeg som ble så glad for bildene var borte. Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå