Gå til innhold

Anna Rasmussen

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 timer siden, Panda90 skrev:

Anna har vel i gjennomsnitt sist uke ca 60000 klikk pr dag på bloggen. 60000*0,05=3000 kr på klikk. På 1 uke gir dette 21000kr bare på klikk. De dagene det er konkurranser øker gjerne klikkene med 5000.. så ja. Hun tjener ekstremt mye bare på klikk.

Anna har ikke 60 000 klikk per dag, men sidevisninger. To veldig store forskjeller. Veldig mange leser uten å klikke, og da blir engasjementet på siden mye mindre. Regnestykket blir derfor ganske mye mer enn virkeligheten. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, halvehimmelen skrev:

Anna har ikke 60 000 klikk per dag, men sidevisninger. To veldig store forskjeller. Veldig mange leser uten å klikke, og da blir engasjementet på siden mye mindre. Regnestykket blir derfor ganske mye mer enn virkeligheten. 

Hæ, nå skjønner jeg ikke helt - sidevisninger er vel det som omtales som "klikk", det vil si at 60.000 klikker seg inn på bloggen. Dette tjener hun vel penger på, uavhengig av om leserne bare leser, klikker på annonselenker hun har lagt ut, eller hva. Eller har jeg misforstått noe?

Skrevet (endret)
6 minutter siden, Gaea skrev:

Hæ, nå skjønner jeg ikke helt - sidevisninger er vel det som omtales som "klikk", det vil si at 60.000 klikker seg inn på bloggen. Dette tjener hun vel penger på, uavhengig av om leserne bare leser, klikker på annonselenker hun har lagt ut, eller hva. Eller har jeg misforstått noe?

Ja,man tjener penger pr "unike leser" i tillegg til når folk klikker seg inn på linkene og de tjener på cookies`ene..

Endret av J..
  • Liker 2
Skrevet
13 timer siden, J.. skrev:

De er jo grunnen til inntekten hennes,og det er snart jul..

Bare å smøre på da!

Jeg er blokka på IG så får ikke sett noe..

Blokka jeg og, for ingen spesiell grunn egentlig. Anna er bare så ille hårsår. 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Bambi1995 skrev:

Blokka jeg og, for ingen spesiell grunn egentlig. Anna er bare så ille hårsår. 

Jeg ble blokka fordi jeg sa hun skulle merke innleggene om boka si som reklame..

🙄

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, J.. skrev:

Jeg ble blokka fordi jeg sa hun skulle merke innleggene om boka si som reklame..

🙄

😂 ille altså, fysj 😂

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Bambi1995 skrev:

😂 ille altså, fysj 😂

Noe mer sensitivt enn den der kan neppe eksistere..

I 2017 trodde jeg det kun var Nord-Korea som levde under så streng diktatur,men neida!

I Anna's boble også.

Nitrist.

• Liker 18
Skrevet
10 minutter siden, J.. skrev:

🙄

Huff for en mobber du er😂 (ironi)

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, fitnessjenta skrev:

Huff for en mobber du er😂 (ironi)

Skikkelig nett troll,må du forstå! 🤣

• Liker 4
Skrevet

Ser Janna ikke har kommentert noe på det innlegget på smått og stort på facebook.. Overse er den beste måten å forsvare seg på?

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, fjær skrev:

Ser Janna ikke har kommentert noe på det innlegget på smått og stort på facebook.. Overse er den beste måten å forsvare seg på?

Kan noen tagge han i innlegget? Blir vanskrligere for han å "overse" det da.

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, foreveralone skrev:

Skuffende hvor få av "SoMe-ekspertene" som vil kommentere på stort og smått 

Det er iallfall en kommentator som er svært ivrig i tråden der inne 👍🏻😂

Skrevet
9 minutter siden, Lærke skrev:

Det er iallfall en kommentator som er svært ivrig i tråden der inne 👍🏻😂

Ja,det er jeg.

Jeg vil gjerne ha svar på det jeg lurer på,så da må man ta i litt da.. 🙄

Noe galt i det,syns du?

Hei til deg å.

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, J.. skrev:

Ja,det er jeg.

Noe galt i det,syns du?

Hei til deg å.

Tommel opp :)

• Liker 12
Gjest Galaxy X
Skrevet

Jeg syns det er forkastelig det de holder på med på Inspire., og man kan vel mildt sagt si at jeg ikke er noe fan av verken Anna eller Jan. Men jeg skjønner at folk ikke relaterer så mye til innlegget på SoMe-gruppa at de gidder å engasjere seg. Syns det er litt flau utvikling i kommentarfeltet. Som en sier: forbrukerombudet er rett adressat, og hele innlegget utvikler seg til et utheng av Jan og Anna - som helt sikkert er på sin plass, men jeg forstår at enkelte ikke har behov for å bruke tid og energi på slikt. 

Skrevet
På 12.9.2017 den 10.20, Lapper skrev:

Jeg tror ikke en eneste blogger i norge gjør noe gratis

link til innlegget?

Skrevet
20 minutter siden, J.. skrev:

Ja,det er jeg.

Noe galt i det,syns du?

Hei til deg å.

Neida, ingen skam i å være (over)ivrig. Men det kan gi en oppfatning av masing og useriøsitet. Noe som igjen kan gjøre at andre holder seg borte fra tråden. 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Lærke skrev:

Neida, ingen skam i å være (over)ivrig. Men det kan gi en oppfatning av masing og useriøsitet. Noe som igjen kan gjøre at andre holder seg borte fra tråden. 

Det skal faktisk være kommentarer i mellom mine egne der,som de har slettet selv etter jeg har svart..

Derfor kan det fremstå sånn.

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, Gaea skrev:

Jeg er i allefall googlesertifisert, og i analytics er ikke klikk/engasjement det samme som sidevisninger. Det er to helt forskjellige målinger, klikk måles med engasjement gjort med innholdet på siden, altså at leseren aktivt gjør noe inne på bloggen. Men det hadde ikke forundret meg om blogg.no har mikset opp begrepene og endt opp med å bruke klikk for å få det til å høres mye mer attraktivt ut. 60 000 klikk høres ut som en blogger med mye mer engasjement og interesserte lesere enn en blogger som "kun" har 60 000 sidevisninger - sistnevnte gir oss jo ingen indikasjon på hvor interesserte og lojale leserne er. 

• Liker 1
Gjest pelikanen
Skrevet
1 time siden, Hege899 skrev:

link til innlegget?

Tror det kun er lettjente penger som driver bloggere. Hvorfor ikke? De fleste startet veldig unge. Ikke fullført skolegang, startet med barn mens de er barn selv. De har ikke hatt normalarbeide. Verden for de består av overfladiskhet,  sexualiserte bilder. Kosmetiske operasjoner,sminke og hår. Dette fikk de klikk på. Når folk gikk lei av reprisene, begynte de ned barna, og skulle hentydninger om deres fedre. Eller om de ikke har barn, så er det hvor dårlig de blir behandlet av x osv. Da kommer det innlegg om...ikke la deg tråkke på.

Så er det innlegg om at nå har jeg diagnose ditt og datt. Ofte relatert til psykisk helse. Etter en tid, så lyder overskriften ..jeg innrømmer....jeg går til psykolog.

Jeg forstår godt de får problemer. De må finne oppsiktsvekkende overskrifter. Og hvor får du de fra, når du sitter bak en pc. Du har ingen koleger, du får ikke en drit innpust fra den virkelige verden. De er opptatt av seg selv og sitt. Sitter i en innsnevret verden. Du må ha klikk. De kunne sikkert klart seg på langt mindre klikk,men det handler om å ligge øverst på listen. Vel da kan du begynne med å skrive om en bedritem barndom, mobbing i skolen. På den måten får du mer kritikk og uvenner i sosiale media. Til mer ensom blir du.

Nå har de snart ikke mere å skrive om. Nå dreier det seg om reklame.  Ukritisk til det meste. Om de får kritikk for enkelte produkt, så viser det seg at de leser ikke hva det inneholder. Legger skylden på andre

Så er det trussel om å legge ned blogg.Om det ikke går deres veg.  Så sier de at de begynte bloggingen som terapi,  ja det er godt mulig, men tror den terapien gikk galt. Det ble en lidelse. Sjeldent noen anbefaler "helsekost" og penn om du virkelig trenger terapi.

Så prøver de seg halvhjertet om noe som har stått i avisen. Engasjert, skriver media om personen.

De selv betrakter dette som en fulldagsjobb. De som aldri har vært i jobb. De vet ikke hva fulldagsjobb er.

Du kan tusle ut fra soverommet, hamre ned et innlegg på 15 min. Stirre på maskinen og vente på klikk. Klart detter tid. 

Så nå er det å skrive hvor travelt de har det.De må klemme inn ting i helger, for å klare hverdagen. Folk som er i ordinært arbeide, som har barn i bhg og skole, må ut av huset Kl 07....jobber 100 % de kjenner seg ikke igjen,  og rister på hodet.

Tror de fleste fikk feil veiledning tidlig. Når du som 15 åring skipper skolen for å blogge, da er det noe som gikk galt. Mange blogger utenom arbeid. Vet om få bloggere som bruker dette som hel arbdag. Det er svært få. Det er noen få matbloggere. Både norsk og svensk. Ta den svenske for ikke å fornerme noen. Hun har gitt ut et utall bøker. Hun har matkurs. Hun har programmer på tv. Alle maten hun må lage i tillegg som skal tas proffe bilder av.Hun har mann og barn i tilegg. Det fins vel bare en norsk i samme gate.

Så at det er blitt som det er,er ikke rart. Det som er synd, er at de liksom er forbilder for småjenter.

Jeg ser rett og slett på det som en syk forvridd verden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...