Gå til innhold

Anna Rasmussen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan noe slikt bli publisert i et forlag? 

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Ulzzang skrev:

Hvordan kan noe slikt bli publisert i et forlag? 

Trynefaktor.

• Liker 6
Skrevet
52 minutes ago, J.. said:

Nettopp den tanken streifet meg også..

Hele utdraget er jo bare en lang gjentagelse av side 1 og 2..

Må være en langdryg og kjedelig bok.. 😂

Er det ikke sånn hun skriver bloggen sin også da? Bare putter på med masse ord som sier det samme. Er veldig sikker på at jeg ikke skal kaste bort tiden min på en intetsigende bok.

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, vaniljebolle skrev:

Er det ikke sånn hun skriver bloggen sin også da? Bare putter på med masse ord som sier det samme. Er veldig sikker på at jeg ikke skal kaste bort tiden min på en intetsigende bok.

Jepp!

Derfor ser jeg ingen vits i å legge 300 kr i vrøvlet hennes.

At hun tjener penger på bloggen i det hele tatt er ikke pga bra eller interessant skriving ihvertfall,og det vet hun inderlig godt selv (derfor clickbaits,nakenhet og hvem vet hva slags stunts..)..

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, J.. skrev:

Trynefaktor.

Dette var... mja, hva skal jeg si (det er vanskelig å være ærlig og ikke bli anklaget for mobbing nå) Språket kunne kanskje ha vært bedre? Det var som å lese et langt blogginnlegg. Hvis boka ikke får 1 i terningkast... så vet ikke jeg. 

• Liker 6
Gjest Kaktuspotte
Skrevet

Om boken ikke er verdt å lese for oss så håper jeg Anna sin mamma leser den, ser hva Anna her skrevet om henne - og at de finner tilbake til hverandre. 

Skrevet
5 minutter siden, Kaktuspotte skrev:

Om boken ikke er verdt å lese for oss så håper jeg Anna sin mamma leser den, ser hva Anna her skrevet om henne - og at de finner tilbake til hverandre. 

Kommer jo alt ann på hva som kommer frem senere i boka.. 

• Liker 8
Skrevet
2 minutes ago, h.2327 said:

Det skal vel veldig mye til før en mor ikke ønsker kontakt. Det er nok opp til A.

• Liker 7
Gjest Kaktuspotte
Skrevet
2 minutter siden, h.2327 skrev:

Det gjør det sikkert. Men det var uansett en slags sårhet i det utdraget vi kunne lese. 

Skrevet

Oiisann, der var jeg tilbake i 6 eller 7.klasse med stilskriving. Er som å lese meg som 12 åring - skrivemessig. Og dette blir utgitt av et seriøst forlag??

• Liker 15
Skrevet
4 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Forferdelig lesning.

"Om jeg er fast bestemt på at noe har skjedd en bestemt dato, så endrer jeg ikke mening, selv om jeg får det bevist at det var en annen dag"

Og hun lurer på hvorfor hun får kritikk... 

Får meg til å tenke at det som er skrevet i boken ihvertfall er hennes sannhet..

• Liker 10
Skrevet

Oi. Dette var svært spesielt å lese i en bok. Det minner mer om en stil på ungdomsskolen enn en bok med stive permer. 

Men her har vi en ung jente som i de viktige ungdomsårene mellom 14 og 20 som istede for å bruke de på å løsrive seg fra foreldre, øve seg på samspill med andre gjennom skole, sommerjobb og fester har gått hjemme med mye eldre folk (sine foreldre og svigerforeldre) og små barn. Hun har stagnert i den sosiale utviklingen og ikke lært å ta tilbakemelding fra lærere og arbeidsgivere. Hun virker til å svært sosialt umoden og jeg får vondt av henne. 

Skrevet

Etter å ha lest her inne en stund uten å være medlem opprettet jeg en bruker kun for å kunne kommentere på denne tråden. Mange som kommentere her inne kommer med berettiget kritikk, men mye er også er kritikk langt over det hva man kan forvente at et annet menneske skal tåle, uansett om man er blogger eller helt anonym. Det er et fint skille mellom berettiget kritikk og mobbing i denne sammenheng, og mye av det som forfektes som kritikk her inne er mobbing uansett om avsender av teksten ønsker å innrømme det eller ikke. Det er ikke slik at vi som sitter på nettet har blankofullmakt til å spy ut eder og galle kun fordi noen andre har tatt noen dårlige valg. Den aktuelle bloggerens avgjørelser gir ikke meg som medmenneske rett til å si akkurat hva jeg vil tilbake. Det er mange som forfekter at de ikke bedriver mobbing, men kommer kun med kritikk men det er ikke kun opp til den ene part å bestemme hva som er mobbing. Mobbing regnes som mobbing når mottaker opplever negative følelser rundt hva man utsettes for over lang tid. Det regnes som mobbing når mottaker får gjentakende negativ kommentarer, samt opplever liten kontroll i forhold til å forsvare seg. Man kan argumentere om at den aktuelle bloggeren har hatt muligheten til å forandre sin adferd I forkant og derfor kunne unngått den negative oppmerksomheten, men slik saken er nå så bør folk stoppe opp og tenke seg om før de kommer med enda mer negativitet rundt bloggeren. Husk også at det er veldig få mobbere som innrømmer at de mobber, og i mange mobbesaker på f.eks en arbeidsplass så mener i utgangspunktet den som mobber at mottakeren av hans harde ord burde tåle slik kritikk uten at det burde regnes som mobbing. Jeg har vært direkte involvert I mange mobbekonflikter da jeg har vært rådgiver innenfor temaet, og en stor andel av mobbere blir oppriktig overrasket når de forstår at handlinger de har utsatt andre for kommer under mobbeparagrafen, og det bør folk her inne også tenke over.

Min oppfattelse er som sagt at mange her har kommet med berettiget kritiske spørsmål, men når det kommer til f.eks kommentarer som Janbanan som referere til hennes samboer så er det åpenbart at dette ville kommet under mobbeparagrafen. Det er det samme i forhold til å sette ut rykter om at hennes samboer er både creepy, kontrollerende, hjernen bak bloggen mm uten å ha et fnugg av bevis, det regnes ikke bare som mobbing men det kan også i noen sammenhenger vise seg å være straffbart. Det samme er i forhold til at bloggeren har et skjevt smil, det er en direkte negative kommentar på hennes utseende og det dekkes helt klart av mobbeparagrafen.

Når det kommer til boken hennes har jeg ikke lest noe utdrag av den, men jeg stusser på at man kan definer boken som totalt håpløs etter å ha lest kun noen sider. Det kan være at boken er totalt meningsløs, har dårlig spårk og ikke er verdt en tier engang, men det kan man ikke konkludere med etter å ha lest kun noen få sider.

• Liker 29
Skrevet
2 minutter siden, Jada! skrev:

Når det kommer til boken hennes har jeg ikke lest noe utdrag av den, men jeg stusser på at man kan definer boken som totalt håpløs etter å ha lest kun noen sider. Det kan være at boken er totalt meningsløs, har dårlig spårk og ikke er verdt en tier engang, men det kan man ikke konkludere med etter å ha lest kun noen få sider.

Typ 44 sider av kansje 4-500 sider,er faktisk ganske mye..

Og at den har ett elendig språk ser men jo på hver eneste side,trenger ikke alle 500 sidene for å forstå såpass..

• Liker 20
Skrevet
6 minutter siden, Jada! skrev:

Etter å ha lest her inne en stund uten å være medlem opprettet jeg en bruker kun for å kunne kommentere på denne tråden. Mange som kommentere her inne kommer med berettiget kritikk, men mye er også er kritikk langt over det hva man kan forvente at et annet menneske skal tåle, uansett om man er blogger eller helt anonym. Det er et fint skille mellom berettiget kritikk og mobbing i denne sammenheng, og mye av det som forfektes som kritikk her inne er mobbing uansett om avsender av teksten ønsker å innrømme det eller ikke. Det er ikke slik at vi som sitter på nettet har blankofullmakt til å spy ut eder og galle kun fordi noen andre har tatt noen dårlige valg. Den aktuelle bloggerens avgjørelser gir ikke meg som medmenneske rett til å si akkurat hva jeg vil tilbake. Det er mange som forfekter at de ikke bedriver mobbing, men kommer kun med kritikk men det er ikke kun opp til den ene part å bestemme hva som er mobbing. Mobbing regnes som mobbing når mottaker opplever negative følelser rundt hva man utsettes for over lang tid. Det regnes som mobbing når mottaker får gjentakende negativ kommentarer, samt opplever liten kontroll i forhold til å forsvare seg. Man kan argumentere om at den aktuelle bloggeren har hatt muligheten til å forandre sin adferd I forkant og derfor kunne unngått den negative oppmerksomheten, men slik saken er nå så bør folk stoppe opp og tenke seg om før de kommer med enda mer negativitet rundt bloggeren. Husk også at det er veldig få mobbere som innrømmer at de mobber, og i mange mobbesaker på f.eks en arbeidsplass så mener i utgangspunktet den som mobber at mottakeren av hans harde ord burde tåle slik kritikk uten at det burde regnes som mobbing. Jeg har vært direkte involvert I mange mobbekonflikter da jeg har vært rådgiver innenfor temaet, og en stor andel av mobbere blir oppriktig overrasket når de forstår at handlinger de har utsatt andre for kommer under mobbeparagrafen, og det bør folk her inne også tenke over.

Min oppfattelse er som sagt at mange her har kommet med berettiget kritiske spørsmål, men når det kommer til f.eks kommentarer som Janbanan som referere til hennes samboer så er det åpenbart at dette ville kommet under mobbeparagrafen. Det er det samme i forhold til å sette ut rykter om at hennes samboer er både creepy, kontrollerende, hjernen bak bloggen mm uten å ha et fnugg av bevis, det regnes ikke bare som mobbing men det kan også i noen sammenhenger vise seg å være straffbart. Det samme er i forhold til at bloggeren har et skjevt smil, det er en direkte negative kommentar på hennes utseende og det dekkes helt klart av mobbeparagrafen.

Jeg er enig i noe av det du skriver. Samtidig degraderer du henne fra forretningskvinne til en utsatt enkeltperson som blir mobbet. Hun er et AS og hun har selv stått for regien av å blande kortene jobb og privatliv. Jeg sier ikke vi skal ha blankofullmakt til å spy ut eder og galle og gjøre hva vi vil, men jeg blir litt oppgitt over at bloggere spesielt kan sole seng i glansen når alt går bra og titulere seg som forettningskvinne/mann/gründer/forfatter og hove inn masse penger for slett arbeid uten noe som helst utdanning men samtidig ikke tåle kritikken og gjemmer seg i skallet sitt så fort de opplever konstruktiv kritikk og avskriver det som hat, mobbing, hets, sjikane og forfølgelse. Som om IKEA skulle hengt med leppa og furtet fordi de har hatt varierende godt og dårlig rykte, for å være en merkevare som alle har en mening om og et elsk-hat forhold til, med skjellsord og vitser i sitt navn. Forskjellen er bare at de gjorde lurt fra start med å skille jobb og privatliv. Og jaggu har de ikke verdens mest leste «bok» også, som blir distribuert i større kvanta enn bibelen selv. 

• Liker 49
Skrevet

Det utdraget der må jo være tidenes verste reklame for en bok, om ikke resten av boken er enda verre enn utdraget. Jeg ble absolutt ikke mer fristet til å kjøpe den, for å si det sånn. 300 kroner for det tullet der?

• Liker 18
Skrevet

Tja, syns det var bedre skrevet enn bloggen, så jeg er ikke negativt overrasket. Syns også det virker som de (forfatterne) bevisst har gått inn for å ha et enkelt språk, sikkert for at det skal ligne språket i bloggen, men uten alle de banale uttrykkene  ("jeg er den type jente som..."). 

Og ja, det er MYE usaklig kritikk her. Men det kommer ikke de det gjelder til å innrømme. Det er så lett å havne i samme fella som bloggeren man kritiserer. Triste saker. 

Skrevet

Slike utdrag skal jo fungere som en appetittvekker, for å få folk til å ønske å lese mer. Dermed er det jo rimelig å anta at dette faktisk er det mest «spennende» boka har å tilby. 

• Liker 30
Skrevet
1 time siden, Jada! skrev:

Veldig bra innlegg👏🏻 Vil bare påpeke at Janbanan er noe han selv har omtalt seg som😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...