Jolanda Skrevet 22. august 2017 #2621 Skrevet 22. august 2017 1 time siden, gjestgitt skrev: Det har ikke stoppet henne før? Nei, det har jo ikke det. 1 time siden, Kaktuspotte skrev: Hun er selvsagt ikke gravid. Hun sikter til forrige svangerskap - hun har jo tidligere sagt at venninner ikke gratulerte henne. Hvis du sikter til bloggen så har jeg ikke lest den nå, jeg tenkte på spekulasjonene her inne.
Metzili Skrevet 22. august 2017 #2622 Skrevet 22. august 2017 Ok.. seriöst? Jeg synes synd paa Anna, og tror hun har det veldig vanskelig med seg selv. Men, den nye overrskriften? Det blir bare dumt. Naar hun har faatt saa mye kritikk, saa kommer hun igjen med en clickbait overrskrift. Jeg har altsaa ingenting imot Anna som person, og vil ikke vaere med paa aa trekke henne ned, men det kunne hun godt latt vare aaa gjöre. Virker som hun bare vil provosere egentlig. 10
Solivagant Skrevet 22. august 2017 #2623 Skrevet 22. august 2017 Den siste overskriften var bare unødvendig. Likevel skal hun klage og sutre over kritikk for det. 6
Flisespikker Skrevet 22. august 2017 #2624 Skrevet 22. august 2017 Tror nok det er Jan som styrer det klikkhoreriet 7
Piggi Skrevet 22. august 2017 #2625 Skrevet 22. august 2017 Ang Trine Grung så syns jeg hun er feig! Hun tar for seg en ung jente som tydeligvis er både forvirret og mangler veiledning men når "bestissen" CBE blir tatt i både det ene og det andre forsvarer hun de med "må ha blitt hacket" og What not!! Ikke at jeg forsvarer Anna på noen måte, er veldig mye å sette finger på men CBE er MYE verre spør du meg og hun blir aldri tatt tak i av Frøken Grung. 15
Mme Blavatsky Skrevet 22. august 2017 #2626 Skrevet 22. august 2017 35 minutter siden, Flisespikker skrev: Tror nok det er Jan som styrer det klikkhoreriet "Klikkpimp"? 22
Solivagant Skrevet 23. august 2017 #2627 Skrevet 23. august 2017 5 timer siden, Flisespikker skrev: Tror nok det er Jan som styrer det klikkhoreriet Det er det nok, med tanke på at det begynte etter han kom inn i bildet. 8
Inocybe Skrevet 23. august 2017 #2628 Skrevet 23. august 2017 7 timer siden, Ovnsbakt Paprika skrev: "Klikkpimp"? 2
terrasuave Skrevet 23. august 2017 #2629 Skrevet 23. august 2017 22 timer siden, terrasuave skrev: Nå må folk slutte å leke barnevernspedagoger her... Dersom noen mener de vil ringe inn bekymringsmelding så må de gjøre det. Jeg personlig blir provosert av alle lissom bvped-er her inne. Som bvped kan jeg si med en gang at dette er ikke en sak på bakgrunn av info på blogg+++. En annen ting så tviler jeg ikke på at her er det en del pvped her og leser både KG og andre ting på SoMe. Dersom det har foreligget bekymring ville det nok for lengt blitt en samtale. Oppsummering: fordi at mange på SOME har så mange bekymringer og mener at det bør opprettes en bv sak, og om mange her nedringer bvtj med sine bekymringene vil det ikke nødvendigvis resultere i en bv sak. Det er mange andre barn som står i vanskelige livssituasjoner og som trenger de ressursene som er satt av til å hjelpe disse. Ting som står på bloggen eller i media er ikke nødvendigvis ting som er virkelige: A. det kan være at det var aldri snakk om å flytte til Oslo. Familien kan ha sagt det for å skape situasjon B. dersom man tar utgangspunktet i A så har det ikke vært noe fram og tilbake heller C. Barna har begynt i bhg og på skolen- vi vet ikke hva slags avtaler var inngått D. At mor avlyst SVD er vel hennes sak E. At mor og far avlyst bryllup, ok- hva vet vi om de har i det hele tatt fastsatt planer om bryllup eller var det bare skriverier F at barna ikke har kontakt med Annas foreldre/familien- det er vel ikke grunnlag for å blande barnevern. Ingen foreldre kan bli tvunget til dette. Oppsummerende: alle vet at Anna er dyktig på spinne opp temaer og historier så mulig at det vi ser finnes ikke? Jeg bare lurer. Helt riktig dersom det hadde vært en bekymring ville det for lengst vært en samtale. 1
Gjest Asti Skrevet 23. august 2017 #2630 Skrevet 23. august 2017 13 timer siden, terrasuave skrev: Jeg er barnevernspedagog og har ikke sett noe farlig ved å si at barnevern jobber ikke etter sladder. Her på KG leser jeg mye sladder og trusler om å sende bekymringsmelding. Folk tom ivrig poster utklipp om hva som legges i omsorgssvikt mm. Som jeg og påpekt ring heller inn bekymringsmelding framfor skrive lange avhandlinger om barnets beste. 12 minutter siden, terrasuave skrev: Ting som står på bloggen eller i media er ikke nødvendigvis ting som er virkelige: A. det kan være at det var aldri snakk om å flytte til Oslo. Familien kan ha sagt det for å skape situasjon B. dersom man tar utgangspunktet i A så har det ikke vært noe fram og tilbake heller C. Barna har begynt i bhg og på skolen- vi vet ikke hva slags avtaler var inngått D. At mor avlyst SVD er vel hennes sak E. At mor og far avlyst bryllup, ok- hva vet vi om de har i det hele tatt fastsatt planer om bryllup eller var det bare skriverier F at barna ikke har kontakt med Annas foreldre/familien- det er vel ikke grunnlag for å blande barnevern. Ingen foreldre kan bli tvunget til dette. Oppsummerende: alle vet at Anna er dyktig på spinne opp temaer og historier så mulig at det vi ser finnes ikke? Jeg bare lurer. Helt riktig dersom det hadde vært en bekymring ville det for lengst vært en samtale. Jeg blir litt forvirret. Først viser du til at folk bør heller kontakte barneverntjenesten om de er bekymret, istedenfor å diskutere det her. Men nå vil du diskutere om det er grunnlag for bekymring eller ikke... Jeg vil minne om hva Bufdir anbefaler, når det gjelder vurdering om man bør melde som privatperson: "Du trenger ikke være sikker på at noe er galt før du melder fra. Har du en magefølelse på at barnet ikke har det bra, bør du kontakte barnevernet. Det er barnevernets jobb å vurdere hvordan meldingen skal følges opp. Din oppgave er å sørge for at barnevernet får vite om barn og unge som har det vanskelig" jfr. https://www.bufdir.no/Barnevern/Melde_fra_til_barnevernet/Melde_fra_til_barnevernet__privatperson/ . Du legger opp til en høyere terskel enn Bufdir, siden du viser til at siden vi ikke vet sikkert, bør man heller ikke melde bekymring. Videre har du ikke tatt med alle risikofaktorer som har blitt dokumentert på bloggen (og som vi vet stemmer). Jeg er ikke ute etter å diskutere om folk bør melde eller ikke. Jeg er kun ute etter å informere generelt hva som skal til, så får folk selv finne ut det.
terrasuave Skrevet 23. august 2017 #2631 Skrevet 23. august 2017 (endret) 21 minutter siden, Asti skrev: Jeg blir litt forvirret. Først viser du til at folk bør heller kontakte barneverntjenesten om de er bekymret, istedenfor å diskutere det her. Men nå vil du diskutere om det er grunnlag for bekymring eller ikke... Jeg vil minne om hva Bufdir anbefaler, når det gjelder vurdering om man bør melde som privatperson: "Du trenger ikke være sikker på at noe er galt før du melder fra. Har du en magefølelse på at barnet ikke har det bra, bør du kontakte barnevernet. Det er barnevernets jobb å vurdere hvordan meldingen skal følges opp. Din oppgave er å sørge for at barnevernet får vite om barn og unge som har det vanskelig" jfr. https://www.bufdir.no/Barnevern/Melde_fra_til_barnevernet/Melde_fra_til_barnevernet__privatperson/ . Du legger opp til en høyere terskel enn Bufdir, siden du viser til at siden vi ikke vet sikkert, bør man heller ikke melde bekymring. Videre har du ikke tatt med alle risikofaktorer som har blitt dokumentert på bloggen (og som vi vet stemmer). Jeg er ikke ute etter å diskutere om folk bør melde eller ikke. Jeg er kun ute etter å informere generelt hva som skal til, så får folk selv finne ut det. Som jeg skrev tidligere at folk må slutte å leke bvtj her. Dersom noen mener at det foreligger en stor bekymring bør de som er bekymret heller ringe. Så langt jeg kan se så kan det være helt annen scenario bak kulissene. Så jeg har aldri oppfordret folk hverken til det ene eller det andre. Jeg tenker videre at det er opp til kommunal bvtj å vurdere faktorene da det man får gjennom media blir rykter og ikke fakta(fakta vet ikke lesere noe om tenker jeg). Det er derfor man har undersøkelsesfasen hvor bvtj, som har den myndighet til å samle relevant informasjon fra relevante instanser ,gjør dette og da vurderer om det foreligger omsorgssvikt eller ei. Utover det , på en generell grunnlag kan jeg si at det finnes ikke perfekte foreldre. Alle gjør feil og alle gjør riktig. Det er balansen mellom beskyttelses- og risikofaktorene som er avgjørende. Jeg kan ikke forstå at du kan skrive noe sånt:Videre har du ikke tatt med alle risikofaktorer som har blitt dokumentert på bloggen (og som vi vet stemmer) og virkelig trur at du sitter på alle fakta. Endret 23. august 2017 av terrasuave
Gjest Asti Skrevet 23. august 2017 #2632 Skrevet 23. august 2017 (endret) 27 minutter siden, terrasuave skrev: Som jeg skrev tidligere at folk må slutte å leke bvtj her. Dersom noen mener at det foreligger en stor bekymring bør de som er bekymret heller ringe. Så langt jeg kan se så kan det være helt annen scenario bak kulissene. Så jeg har aldri oppfordret folk hverken til det ene eller det andre. Jeg tenker videre at det er opp til kommunal bvtj å vurdere faktorene da det man får gjennom media blir rykter og ikke fakta(fakta vet ikke lesere noe om tenker jeg). Det er derfor man har undersøkelsesfasen hvor bvtj, som har den myndighet til å samle relevant informasjon fra relevante instanser ,gjør dette og da vurderer om det foreligger omsorgssvikt eller ei. Ja, men man "leker" like mye barneverntjeneste, når man oppsummerer at det ikke er grunnlag for bekymring, jfr. http://forum.kvinneguiden.no/topic/1102313-annas-rosa-bobler-as-blogg-og-samliv/?page=129#comment-20247893 og http://forum.kvinneguiden.no/topic/1102313-annas-rosa-bobler-as-blogg-og-samliv/?page=132#comment-20252769 . Når man gjør det, legges det opp til diskusjonen du ikke ønsker. Eller tenker du at folk ikke skal svare deg? Slik at det du skriver får stå uimotsagt? Generelt: Hvis du kjenner til barneverntjenesten, så vet du at de undersøker ikke bare om det foreligger omsorgssvikt eller ei. Hvis man tror det, så forstår jeg at enkelte legger "listen" høyt for sin bekymring... Endret 23. august 2017 av Asti La inn lenker
lilletrilleline Skrevet 23. august 2017 #2633 Skrevet 23. august 2017 20 minutter siden, terrasuave skrev: Som jeg skrev tidligere at folk må slutte å leke bvtj her. Dersom noen mener at det foreligger en stor bekymring bør de som er bekymret heller ringe. Så langt jeg kan se så kan det være helt annen scenario bak kulissene. Så jeg har aldri oppfordret folk hverken til det ene eller det andre. Jeg tenker videre at det er opp til kommunal bvtj å vurdere faktorene da det man får gjennom media blir rykter og ikke fakta(fakta vet ikke lesere noe om tenker jeg). Det er derfor man har undersøkelsesfasen hvor bvtj, som har den myndighet til å samle relevant informasjon fra relevante instanser ,gjør dette og da vurderer om det foreligger omsorgssvikt eller ei. Utover det , på en generell grunnlag kan jeg si at det finnes ikke perfekte foreldre. Alle gjør feil og alle gjør riktig. Det er balansen mellom beskyttelses- og risikofaktorene som er avgjørende. Jeg kan ikke forstå at du kan skrive noe sånt:Videre har du ikke tatt med alle risikofaktorer som har blitt dokumentert på bloggen (og som vi vet stemmer) og virkelig trur at du sitter på alle fakta. Det er da ingen som påstår at her er det omsorgsovertakelse neste...? Men det må være lov til å peke på faktorer som vekker bekymring? Jeg er enig i at det er lokalt barnevern som må vurdere saken og evt tiltak, men det er lov til å peke på hva som bekymrer en når man velger å melde bekymring. Så får bv gå inn for å se om det er hold i det eller ikke. Jeg tror også år vi som har utdanning innen sosialt arbeid ser ting i en annen sammenheng enn mange andre. Det er tross alt dette utdannelsen vår går ut på, å observere og se ting i sammenheng. Det betyr ikke at vi analyserer alle vi møter på, men som i denne bloggen så kommer alt veldig tydelig frem, og den barnevernsoedagogen som tenker at her er det garantert ikke noe galt, den skjønner jeg meg ikke på. For selv om man ikke vet hele sannheten så er det mye som er dokumentert som vekker bekymring. 9
terrasuave Skrevet 23. august 2017 #2634 Skrevet 23. august 2017 Akkurat nå, Asti skrev: Ja, men man "leker" like mye barneverntjenesten, når man oppsummerer at det ikke er grunnlag for bekymring. Og når man gjør det, legges det opp til diskusjonen du ikke ønsker. Eller tenker du at folk ikke skal svare deg? Slik at det du skriver får stå uimotsagt? Hvis du kjenner til barneverntjenesten, så vet du at barneverntjeneesten undersøker ikke bare om det foreligger omsorgssvikt eller ei. Hvis man tror det, så forstår jeg at enkelte legger "listen" høyt for sin bekymring... Jeg oppsummerer ingenting- jeg skriver hva jeg tenker om denne saken. Videre kan jeg fortelle prosessen: når en melding kommer inn så vurderer mottaksteam(som består av erfarne bvped om den skal gå videre til undersøkelse eller skal henlegges- altså om det er grunn for bekymring hva angår omsorgsevne) Videre dersom melding går til undersøkelse på ca 3 mnd samler bvtj nødvendig informasjon og konkluderer om det er behov for tiltak i familien) Så ja det handler om mangler i omsorgen- altså omsorgssvikt. Her vil jeg presisere at bvtj jobber alltid ut fra fakta og aldri ut fra sladder. Det finnes mange eksempler på meldinger baser på sladder og tull, feks veldig klassisk når far og mor skilles og bruker barna for å hevne hverandre.....og mange andre eksempler. Du sier at du vil opplyse folk- og det er fint men jeg synes du skal være forsiktig med å si at all info du kjenner fra media er fakta. Det finns mange instanser rundt barna som er lovpålagt å melde fra om bekymring. Barneverntjenesten samarbeider tett med disse instansene og det foreligger enighet om når en skal og bør sende bekymringsmelding. Mitt poeng er at folk(skriver det igjen) som er bekymret for Anna bør absolutt ringe men er det nødvendig da med mange skriverier her som oppleves bare som trusler( vi vet jo at Anna&CO leser KG)...Og det å gå inn på vurdering av risikofaktorer her på KG som for min del risikofaktorer tatt fra media... blir for meg helt feil ( ikke glemm at man kan klippe og lime fra diverse sider eller lese seg til fra bøker men det er en grunn hvorfor man sitter på skolebenken i 3 år....)
terrasuave Skrevet 23. august 2017 #2635 Skrevet 23. august 2017 (endret) 4 minutter siden, lilletrilleline skrev: Det er da ingen som påstår at her er det omsorgsovertakelse neste...? Men det må være lov til å peke på faktorer som vekker bekymring? Jeg er enig i at det er lokalt barnevern som må vurdere saken og evt tiltak, men det er lov til å peke på hva som bekymrer en når man velger å melde bekymring. Så får bv gå inn for å se om det er hold i det eller ikke. Jeg tror også år vi som har utdanning innen sosialt arbeid ser ting i en annen sammenheng enn mange andre. Det er tross alt dette utdannelsen vår går ut på, å observere og se ting i sammenheng. Det betyr ikke at vi analyserer alle vi møter på, men som i denne bloggen så kommer alt veldig tydelig frem, og den barnevernsoedagogen som tenker at her er det garantert ikke noe galt, den skjønner jeg meg ikke på. For selv om man ikke vet hele sannheten så er det mye som er dokumentert som vekker bekymring. Jeg har da aldri nevnt omsorgsovertakelse- men jeg skriver om at "fakta" her ikke nødvendigvis er fakta og risikofaktorene blir dermed deretter....Omsorgsovertakelse er jo det siste man tenker og dessuten nå i disse dagene er det vel absolutt siste utvei Dersom realiteten er samme som på bloggen så ja det ville vært en bekymring- men det vet ikke vi eller?Jeg tenker at bvtj i kommunen der A bor vet veldig godt om skriverier her, og dersom de er bekymret er det kun de som vil komme til en vurdering Endret 23. august 2017 av terrasuave
JegErMeg Skrevet 23. august 2017 #2636 Skrevet 23. august 2017 12 timer siden, Kaktuspotte skrev: Nå er jeg litt stygg, men jeg ser ofte at mange av dem har Livets skole. Vet du hva, jeg er 39 og en eldre dame i denne sammenhengen og jeg skumleser bloggen til MtM. Jeg har 6 års utdanning fra universitetet, jobber som økonom, tjener greit og er gift med to barn. Og jeg kan tenke meg det er mange av oss:-) Men jeg innrømmer IKKE at jeg leser bloggen til andre og legger i alle fall ikke igjen kommentarer:-)
lilletrilleline Skrevet 23. august 2017 #2637 Skrevet 23. august 2017 2 minutter siden, terrasuave skrev: Jeg har da aldri nevnt omsorgsovertakelse- men jeg skriver om at "fakta" her ikke nødvendigvis er fakta og risikofaktorene blir dermed deretter....Omsorgsovertakelse er jo det siste man tenker og dessuten nå i disse dagene er det vel absolutt siste utvei Nei, men samtidig så er ting veldig dokumentert. F.eks mye flytting, brudd på relasjoner, impulsivitet (flytte til Oslo, flytte tilbake). Selv om man ikke vet alt i saken så ser dette ut som risikofaktorer fir oss som jobber med dette. Man trenger ikke vite alt for å melde bekymring. Heller en gang for mye enn en gang for lite! 11
Gjest Loffeliten Skrevet 23. august 2017 #2638 Skrevet 23. august 2017 6 minutter siden, JegErMeg skrev: Vet du hva, jeg er 39 og en eldre dame i denne sammenhengen og jeg skumleser bloggen til MtM. Jeg har 6 års utdanning fra universitetet, jobber som økonom, tjener greit og er gift med to barn. Og jeg kan tenke meg det er mange av oss:-) Men jeg innrømmer IKKE at jeg leser bloggen til andre og legger i alle fall ikke igjen kommentarer:-) Må innrømme at jeg ble ganske nysgjerrig på grunnen til at du leser denne bloggen? Hva gir den deg, som voksen og oppegående leser? Og hvilket inntrykk sitter du igjen med av bloggeren?
terrasuave Skrevet 23. august 2017 #2639 Skrevet 23. august 2017 1 minutt siden, lilletrilleline skrev: Nei, men samtidig så er ting veldig dokumentert. F.eks mye flytting, brudd på relasjoner, impulsivitet (flytte til Oslo, flytte tilbake). Selv om man ikke vet alt i saken så ser dette ut som risikofaktorer fir oss som jobber med dette. Man trenger ikke vite alt for å melde bekymring. Heller en gang for mye enn en gang for lite! Men vet du hva A jobber med- hun jobber med blogging og dersom du ser andre blogger så er det samme som går igjen- det skapes mye drama for at folk skal klikke seg inn der. DU vet ikke om hun flyttet faktisk til Oslo eller er det noe de har laget for at det skal bli mye styr slik at lesere klikker seg inn. Alle bloggere presiserer jo at blogg er blogg...men folk vil ha det til å tro at dette er livet de lever... naivt spør du meg. For deg som jobber med dette så burde du vite det jeg skriver om - hva vet du om beskyttelsesfaktorene kontra risikofaktorene... om du kun tar utgangspunktet i bloggen så må jeg stille spm om HVA er det du jobber med?
Gjest Asti Skrevet 23. august 2017 #2640 Skrevet 23. august 2017 37 minutter siden, terrasuave skrev: ... til å samle relevant informasjon fra relevante instanser ,gjør dette og da vurderer om det foreligger omsorgssvikt eller ei. 5 minutter siden, terrasuave skrev: ... Videre dersom melding går til undersøkelse på ca 3 mnd samler bvtj nødvendig informasjon og konkluderer om det er behov for tiltak i familien) Så ja det handler om mangler i omsorgen- altså omsorgssvikt.... ... Jeg er ikke vant med at de som jobber innen barneverntjenesten omtaler mangler i omsorgen som lik omsorgssvikt. Og tankegangen at det er kun omsorgssvikt som utløser forebyggende tiltak hos barneverntjenesten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå