Vera Skrevet 21. august 2017 #2481 Skrevet 21. august 2017 (endret) 59 minutter siden, Clementina skrev: Det er ikke min feil at disse mammabloggerne blottlegger barna sine på internett. Det er kun mammabloggernes feil og det er deres jobb å beskytte barna sine. Noe de ikke gjør, derfor påpeker jeg hvor skadelig det er at de ikke gjør det. Jeg får hvert fall ikke dårlig samvittighet for å påpeke hvor mye skade disse mammabloggerne forvolder barna sine. Ja jeg har prøvd å kommunisere med Anna i kommentarfeltet på Facebook men der er det jo nord-korea-tilstander hva gjelder ytringsfriheten. Mange jorunalister leser nettopp Rampelys på KG og det lages stadig flere saker om utlevering av unger på nett. Jeg er glad dersom det jeg skriver er med på å hause opp dette temaet. Så du fraskriver deg alt ansvar for det DU velger å skrive på nettet fordi personen du kommenterer er offentlig? Er ikke det et LITT billig argument? Du har fortsatt et ansvar for hva du skriver og hvordan du skriver det. Om det er store bekymringer for barnas ve og vel skjønner jeg ikke hvorfor rette instans tillkalles istedenfor å sitte her og huffe seg? Jeg ser ikke at det vil hjelpe barna på noen som helst måte at voksne folk sitter her og synser om livet deres. Hva gjør dere bedre enn personen dere akker og oier dere over - når det er barna som blir diskutert i denne tråden? Barna hennes er ikke offentlig eiendom. Det blir like effektivt som å sette et hjerte på facebookstatusen din som støtte til kreftforskning. Om dere har så veldig i mot mammabloggere - hvorfor i all verden genererer dere trykk til bloggen deres?? Det er jo nettop det dere gjør - skaper blest om bloggen hennes som igjen generer klikk. Ser du ikke det selv..? Om du vil beskytte barna hennes så er vel blest om bloggen hennes det siste du ønsker? Jeg hater mobbing, og har hatt nulltoleranse for det hele livet - både som barn og voksen. Det viderefører jeg til barna mine - enten det gjelder på nett eller i det virkelige liv. Men, når man ser rampelyset her inne, ser man klart at det ikke er barna i dag som eier problemet, og har vanskelig for å se nyansene..det er de som oppdrar dem! Endret 21. august 2017 av Vera 7
Gjest CecilieX Skrevet 21. august 2017 #2482 Skrevet 21. august 2017 Trine Grung stiller meget gode spørsmål. Hun skriver at det "kun er fokus på å trigge trafikk", noe Jan gikk langt i å bekrefte i videoen fra i går. De pumper ut innlegg på innlegg som kun har et mål for øye, å være klikkvennlige. Hvis det Jan sier stemmer, så er jo hele innholdet rigget. Etter at jeg laget listen i mitt forrige innlegg, så slo det meg at de siste sakene meget vel kan være løgn. Jeg lurer på om de rett og slett gikk tomme for drama, og at de nå sitter og dikter opp innhold. For både flyttingen, hjemmeundervisning og bryllup kan være innhold utelukkende produsert for å "trigge trafikk" Hvilket bringer meg over på Trine Grung sitt andre poeng. Hva skjer med merkevaren da? Når annonsører ikke egentlig vil assossieres med "dukken" som de har diktet opp? Og hva med det problematiske i at dette dukkehjemmet som de har iscenesatt faktisk har navn etter ekte mennesker, som folk får et veldig feilaktig inntrykk av. Evig eies kun et dårlig rykte, sies det. Godt mulig de har det moro der de lager seg overskrifter og "trigger trafikk", men på veien har de jo tapt alt av anseelse.
Lana01 Skrevet 21. august 2017 #2483 Skrevet 21. august 2017 18 minutter siden, Vera skrev: Så du fraskriver deg alt ansvar for det DU velger å skrive på nettet fordi personen du kommenterer er offentlig? Er ikke det et LITT billig argument? Du har fortsatt et ansvar for hva du skriver og hvordan du skriver det. Om det er store bekymringer for barnas ve og vel skjønner jeg ikke hvorfor rette instans tillkalles istedenfor å sitte her og huffe seg? Jeg ser ikke at det vil hjelpe barna på noen som helst måte at voksne folk sitter her og synser om livet deres. Hva gjør dere bedre enn personen dere akker og oier dere over - når det er barna som blir diskutert i denne tråden? Barna hennes er ikke offentlig eiendom. Det blir like effektivt som å sette et hjerte på facebookstatusen din som støtte til kreftforskning. Om dere har så veldig i mot mammabloggere - hvorfor i all verden genererer dere trykk til bloggen deres?? Det er jo nettop det dere gjør - skaper blest om bloggen hennes som igjen generer klikk. Ser du ikke det selv..? Om du vil beskytte barna hennes så er vel blest om bloggen hennes det siste du ønsker? Jeg hater mobbing, og har hatt nulltoleranse for det hele livet - både som barn og voksen. Det viderefører jeg til barna mine - enten det gjelder på nett eller i det virkelige liv. Men, når man ser rampelyset her inne, ser man klart at det ikke er barna i dag som eier problemet, og har vanskelig for å se nyansene..det er de som oppdrar dem! Er så enig. Vil en diskutere disse bloggerne kan man gjøre det på generelt basis, Vi har et ansvar for hvordan vi formulerer oss på nett. Spesielt med tanke på barna en dag kan komme til å lese dette. 3
Love2017juni Skrevet 21. august 2017 #2484 Skrevet 21. august 2017 34 minutter siden, TøffeSnåkus skrev: Oppdaget dette innlegget på en blogg nettopp http://www.trinegrung.no/2017/08/21/nar-mister-all-troverdighet/ mange gode poenger eller? Merkevaren raser jo....annonsører bør vel få beskjed? Jeg følger svært få blogger, men der fikk hun en ny følger gitt👍 5
Minipilla Skrevet 21. august 2017 #2485 Skrevet 21. august 2017 Kjenner jeg plutselig elsker Trine Grung! 19
Gjest Kaktuspotte Skrevet 21. august 2017 #2486 Skrevet 21. august 2017 4 timer siden, JackIost skrev: Jeg har ikke skrevet at man er misunnelig på helheten, men at man ikke på noen som helst måte unner dem inntektene de har Men fint, du synes altså det er kjekt at de har millioninntekter, så bra! Hvor leser du at jeg synes det er fint at de har millioninntekter - er du litt dum, eller later du som?
Vera Skrevet 21. august 2017 #2487 Skrevet 21. august 2017 Sliter litt med å ta Grung seriøst når hun selv angriper lesere som stiller kritiske spørsmål til henne..og det er den der ovenfra og ned holdningen som er litt lite spiselig..? Jeg syns det er ganske innlysende at hun er som bloggere flest - penger er viktigst. Hun vet at innlegget hennes vil generere klikk, og hun er helt åpen om at klikk gir penger i kassa. Hvorfor velger hun ikke heller en personlig mail til Anna? Hvorfor tar hun dette offentlig? For å tjene penger, og for å få akkurat deg til leser. Som bloggere flest altså Lite konstruktivt og lite voksent av Grung! Men hey, vi har jo alle et levebrød. 20
Gjest Sisti Skrevet 21. august 2017 #2488 Skrevet 21. august 2017 1 time siden, Vera skrev: Jeg hater mobbing, og har hatt nulltoleranse for det hele livet - både som barn og voksen. Det viderefører jeg til barna mine - enten det gjelder på nett eller i det virkelige liv. Men, når man ser rampelyset her inne, ser man klart at det ikke er barna i dag som eier problemet, og har vanskelig for å se nyansene..det er de som oppdrar dem! Du har så rett, så rett. Dessverre.
TøffeSnåkus Skrevet 21. august 2017 #2489 Skrevet 21. august 2017 6 minutter siden, Vera skrev: Sliter litt med å ta Grung seriøst når hun selv angriper lesere som stiller kritiske spørsmål til henne..og det er den der ovenfra og ned holdningen som er litt lite spiselig..? Jeg syns det er ganske innlysende at hun er som bloggere flest - penger er viktigst. Hun vet at innlegget hennes vil generere klikk, og hun er helt åpen om at klikk gir penger i kassa. Hvorfor velger hun ikke heller en personlig mail til Anna? Hvorfor tar hun dette offentlig? For å tjene penger, og for å få akkurat deg til leser. Som bloggere flest altså Lite konstruktivt og lite voksent av Grung! Men hey, vi har jo alle et levebrød. Meg kjent så har ikke Grung noen annonsører på sin side, ergo trafikken tjener hun ikke noe på. Har lest bloggen hennes ganske lenge og hun fremstår ryddig og med mye kunnskap om sosiale medier. Jeg kan ikke så mye om emnet men blir inspirert av det hun skriver. Men penger tjener hun ikke på selve bloggen. Ikke en annonse 19
Vera Skrevet 21. august 2017 #2490 Skrevet 21. august 2017 3 minutter siden, TøffeSnåkus skrev: Meg kjent så har ikke Grung noen annonsører på sin side, ergo trafikken tjener hun ikke noe på. Har lest bloggen hennes ganske lenge og hun fremstår ryddig og med mye kunnskap om sosiale medier. Jeg kan ikke så mye om emnet men blir inspirert av det hun skriver. Men penger tjener hun ikke på selve bloggen. Ikke en annonse Jeg vil gjerne ha dokumentert at hun ikke tjener penger på bloggen sin 4
Gjest Manor Skrevet 21. august 2017 #2491 Skrevet 21. august 2017 6 minutter siden, Vera skrev: Sliter litt med å ta Grung seriøst når hun selv angriper lesere som stiller kritiske spørsmål til henne..og det er den der ovenfra og ned holdningen som er litt lite spiselig..? Jeg syns det er ganske innlysende at hun er som bloggere flest - penger er viktigst. Hun vet at innlegget hennes vil generere klikk, og hun er helt åpen om at klikk gir penger i kassa. Hvorfor velger hun ikke heller en personlig mail til Anna? Hvorfor tar hun dette offentlig? For å tjene penger, og for å få akkurat deg til leser. Som bloggere flest altså Lite konstruktivt og lite voksent av Grung! Men hey, vi har jo alle et levebrød. Det er vel ganske åpenbart at hun reagerte på den umodne oppførselen i kommentarfeltet. De fleste voksne vet at kritikk, selv om den kan oppleves som litt tøff, kan være velmenende. Jeg anser Trine Grung sin kommentar som dette. Ettersom Anna Rasmussen slettet kommentaren og blokkerte henne ser jeg ikke hva en personlig mail ville ha gjort. Trine Grung tar det på Anna Rasmussen sin hjemmebane, fullstendig blottet og i offentligheten. Nå MÅ Anna forholde seg til det på en eller annen måte, enten hun vil eller ikke. Hun har heldigvis ikke styrerett over andres blogg, akkurat slik som hennes familie ikke har styrerett over hva som blir skrevet på hennes blogg.
Møffa Skrevet 21. august 2017 #2492 Skrevet 21. august 2017 (endret) https://netthandel.no/jan-lossius-21-er-norges-nye-interiorkonge-pa-nett/?PageSpeed=noscript. Mulig den er blitt delt her inne før, eldre artikkel , men er vel tydelig hvem som er hjernen bak alle overskriftene til Anna. Selverklært ekspert på sosial medier. Endret 21. august 2017 av Møffa 5
Gjest Clementina Skrevet 21. august 2017 #2493 Skrevet 21. august 2017 45 minutter siden, Møffa skrev: https://netthandel.no/jan-lossius-21-er-norges-nye-interiorkonge-pa-nett/?PageSpeed=noscript. Mulig den er blitt delt her inne før, eldre artikkel , men er vel tydelig hvem som er hjernen bak alle overskriftene til Anna. Selverklært ekspert på sosial medier. Artikkelen er skrevet av lillebroren hans, neppe en upartisk kilde.
vaniljebolle Skrevet 21. august 2017 #2494 Skrevet 21. august 2017 1 time siden, Vera skrev: Sliter litt med å ta Grung seriøst når hun selv angriper lesere som stiller kritiske spørsmål til henne..og det er den der ovenfra og ned holdningen som er litt lite spiselig..? Jeg syns det er ganske innlysende at hun er som bloggere flest - penger er viktigst. Hun vet at innlegget hennes vil generere klikk, og hun er helt åpen om at klikk gir penger i kassa. Hvorfor velger hun ikke heller en personlig mail til Anna? Hvorfor tar hun dette offentlig? For å tjene penger, og for å få akkurat deg til leser. Som bloggere flest altså Lite konstruktivt og lite voksent av Grung! Men hey, vi har jo alle et levebrød. joda, vi lever i en kynisk verden. Men faktisk så tror jeg at Trine G på samme måte som oss her på KG har blitt engasjert i saken. Å skrive en mail til AR hadde resultert i at den bare hadde blitt oversett. Men ved å skrive en melding på FB eller et offentlig blogginnlegg så er Anna nødt til å forholde seg til det. Det forundrer meg ikke om det kommer et eget innlegg fra Anna med svar/forsvar til Trine Grungs sitt innlegg, for å føle at hun får tilbake kontrollen. Jeg tror faktisk enkelte bloggerer fortsatt skriver fordi de føler de har noe å formidle. Selvfølgelig ønsker de å nå ut til folk. Og Ikke alle tjener på klikk. Det blir litt om å engasjere seg her på KG. Må innrømme at det er en liten tilfredstillelse å få "poeng" på det jeg skriver. Hadde jeg hatt blogg så hadde jeg vel ønsket meg lesere, selvom jeg ikke tjente noe på bloggen. 22
Missy1 Skrevet 21. august 2017 #2495 Skrevet 21. august 2017 18 timer siden, Vilunich skrev: Bryllupet er avlyst Anna bekrefter at bryllupet er avlyst/utsatt jan bekrefter at det stemmer at bryllupet er utsatt men at vi ikke vet hvorfor så.. på norsk : BRYLLUPSDATOEN ER ENDRET. Akkurat som den er satt til 7/7, så 5/5, og nå utsatt... men dette kommer de i Norges største aviser for. At alle biter på!!!! Arghhhh Sjokkerer meg ikke om de fant ut at 08.08.18 eller 18.08.18 var mer passende dato for bryllupet og at det derfor er utsatt. Hun hadde vel ikke tenkt på at disse datoene klinget bedre med årstallet enn 7/7 eller 5/5 😜 11
elisaday Skrevet 21. august 2017 #2496 Skrevet 21. august 2017 1 minutt siden, Missy1 skrev: Sjokkerer meg ikke om de fant ut at 08.08.18 eller 18.08.18 var mer passende dato for bryllupet og at det derfor er utsatt. Hun hadde vel ikke tenkt på at disse datoene klinget bedre med årstallet enn 7/7 eller 5/5 😜 Hadde ikke overrasket meg i det hele tatt. Og DET er trist det. 7
Mynona Skrevet 21. august 2017 #2497 Skrevet 21. august 2017 Tråden er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner. Mynona, mod.
Gjest Onbothsides Skrevet 21. august 2017 #2498 Skrevet 21. august 2017 4 timer siden, TøffeSnåkus skrev: Oppdaget dette innlegget på en blogg nettopp http://www.trinegrung.no/2017/08/21/nar-mister-all-troverdighet/ mange gode poenger eller? Merkevaren raser jo....annonsører bør vel få beskjed? Trine Grunk, like glad i penger selv hun. Å liksom skulle være "snille tante Trine" å få urettferdig slettet kommentaren sin som bare var så veldig snilt skrevet og bare gode råd - for så å skrive et innlegg hvor hun hamrer ned Anna og har med ett glemt hvor hyggelig hun tilsynelatende var. Dra meg baklengs inni pengekassa! Alle teoriene og løsningene på alt her er usedvanlig morsomt å lese, men skal si meg enig i at Anna (og Jan) ikke trenger skrive bryllup avlyst hvis det kun er utsatt. Det begynner bli mye clickbaits fra alle bloggerne nå som egentlig burde gå under villedende reklame hvis det ikke kan bli en sammenheng i overskrift og innhold snart.
Populært innlegg chupachupa Skrevet 21. august 2017 Populært innlegg #2499 Skrevet 21. august 2017 Syns det er på tide at Dr.Banan sykemelder MtM på ubestemt (lang) tid, slik at hun forhåpentligvis kan prioritere det som er viktig her i livet. Jeg er forresten en av "dem" som -ikke- unner dem millioninntekten de har, av en enkel grunn; å selge barna sine på den måten som har blitt gjort er IKKE greit. 54
Gjest Gregor Clegane Skrevet 21. august 2017 #2500 Skrevet 21. august 2017 2 minutter siden, chupachupa skrev: Syns det er på tide at Dr.Banan sykemelder MtM på ubestemt (lang) tid, slik at hun forhåpentligvis kan prioritere det som er viktig her i livet. Jeg er forresten en av "dem" som -ikke- unner dem millioninntekten de har, av en enkel grunn; å selge barna sine på den måten som har blitt gjort er IKKE greit. Helt enig! Det med inntekten deres er veldig overdrevet. Hadde de enda skrevet noe fornuftig og viktig, i tillegg til å ikke eksponere barna for mye, ville det til en viss grad vært fortjent. Når de derimot bare skriver vås, dritt og regelrett fordummende tekster, synes jeg det er ganske vanvittig å tenke på. At barna også ufrivillig må ta del i dette sirkuset, gjør saken enda et par hakk verre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå