Summ Skrevet 6. august 2017 #1621 Del Skrevet 6. august 2017 Skjønner Jan veldig godt. Jeg som stemor er utrolig glad i mine stebarn, men jeg ville aldri blitt igjen hjemme, så mange mil unna, med 3 små barn, mens faren koser seg og lever livet i norges største by, for å leke kjendis. Jeg ville ofret mye for mine barn og stebarn, men dette ville jeg aldri gått med på. Men samtidig ville jeg aldri godtatt å bli med, med mindre det var en veletablert plan. Å flytte til en ny by, og bo der det første halve skoleåret til en førsteklassing, for så å flytte så mange mil tilbake, er helt utrolig. Disse barna trenger ikke å skjermes på noen måte. Hadde Anna sluttet å blogge idag, ville folk glemt henne innen noen måneder. Ok, hun blogger ikke mer. Hun gjør ingenting, ferdig. Hun har bare bloggen. Hun hadde garasjesalg, virker som om det bare dukket opp litt av fanskaren hennes, ingen skumle... dette er vel en indikasjon på at ingen bryr seg. Hun har jo ikke kjendisstatus, hadde blogg.no kortsluttet, hadde hun hatt lite å gå til pga at hun snakket så ned om den nye bloggplattformen sist. SE f.eks har kjendisstatus, hun gjør jo mye, for å sette ting i perspektiv. SE synger, er med på tv-programmer, blir kjent med store kjendiser, er modell, DJ, forfatter, nettverk. Hun clickbaiter aldri, og skulle hun mistet bloggen, hadde hun hatt mye å falle tilbake på. Det har ikke Anna. Om Anna slutter å blogge, har hun milliongjeld og "gjengen". Og en bok som plutselig koster 50kr i pocket-utgave og blir glemt fort... barna kan så utrolig lett få seg et normalt og stabilt liv, og det er så trist at hun ikke lar de få det! 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapper Skrevet 6. august 2017 #1622 Del Skrevet 6. august 2017 42 minutter siden, Nobile skrev: Ser at flere her er bekymret for barna, er det noen gang lagd en bekymringsmelding til BV på familien ? Hva skal man varsle BV om? At hun flytter med barna? Jeg er ikke enig i Annas eksponering av barn men er dette en BV sak? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Masuka Skrevet 6. august 2017 #1623 Del Skrevet 6. august 2017 Sikkert ikke noe å henge seg opp i, men la merke til st hun faktisk skrev "pappafigur" i det siste innlegget og ikke "pappa"🤔 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletrilleline Skrevet 6. august 2017 #1624 Del Skrevet 6. august 2017 39 minutter siden, Lapper skrev: Hva skal man varsle BV om? At hun flytter med barna? Jeg er ikke enig i Annas eksponering av barn men er dette en BV sak? Jeg mener at det burde inn mye foreldreveiledning i dette hjemmet. Barnas behov skal stille først. Og bare den isoleringende driver med er slett ikke bra for barna. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 6. august 2017 #1625 Del Skrevet 6. august 2017 (endret) 17 timer siden, Lapper skrev: Hva skal man varsle BV om? At hun flytter med barna? Jeg er ikke enig i Annas eksponering av barn men er dette en BV sak? Generelt: Flytting, samt brudd av nære relasjoner kan være grunnlag for å melde bekymring, hvis foreldre ikke klarer å ivareta barns behov for stabilitet og trygghet. Om barneverntjensten får inn en bekymringsmelding som undersøkes er bl.a. antall flyttinger/brudd vedr. barnehage/skole og relasjoner noe som kan være tema. Generelt sett er det bekymringsfullt der barn har flyttet ofte, slik at barnet har måttet byttet barnehage/skole. Jeg har ikke fulgt godt nok med, så korriger meg om jeg tar feil. Her har det vært: Stavanger (oppstart barnehage) Kypros (først en barnehage, deretter bytte) Stavanger (Rettelse: ny barnehage begynte i den gamle barnehagen) Kristiansand (ny barnehage. Rettelse: Var visstnok bytte, så to barnehager) Oslo (midlertidig skole) Samtidig med har det vært inne flere omsorgspersoner som har forsvunnet ut. Er det en barnevernsak? Fra https://www.bufdir.no/Barnevern/Melde_fra_til_barnevernet/Melde_fra_til_barnevernet__privatperson/ "Når bør du melde fra? Hvis du er bekymret for om et barn får god nok omsorg, bør du melde fra til barnevernet. Din bekymringsmelding kan være viktig for barnet eller ungdommen det gjelder. Du trenger ikke være sikker på at noe er galt før du melder fra. Har du en magefølelse på at barnet ikke har det bra, bør du kontakte barnevernet. Det er barnevernets jobb å vurdere hvordan meldingen skal følges opp. Din oppgave er å sørge for at barnevernet får vite om barn og unge som har det vanskelig." Endret 7. august 2017 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marie_82 Skrevet 7. august 2017 #1626 Del Skrevet 7. august 2017 9 timer siden, Summ skrev: Skjønner Jan veldig godt. Jeg som stemor er utrolig glad i mine stebarn, men jeg ville aldri blitt igjen hjemme, så mange mil unna, med 3 små barn, mens faren koser seg og lever livet i norges største by, for å leke kjendis. Jeg ville ofret mye for mine barn og stebarn, men dette ville jeg aldri gått med på. Men samtidig ville jeg aldri godtatt å bli med, med mindre det var en veletablert plan. Å flytte til en ny by, og bo der det første halve skoleåret til en førsteklassing, for så å flytte så mange mil tilbake, er helt utrolig. Disse barna trenger ikke å skjermes på noen måte. Hadde Anna sluttet å blogge idag, ville folk glemt henne innen noen måneder. Ok, hun blogger ikke mer. Hun gjør ingenting, ferdig. Hun har bare bloggen. Hun hadde garasjesalg, virker som om det bare dukket opp litt av fanskaren hennes, ingen skumle... dette er vel en indikasjon på at ingen bryr seg. Hun har jo ikke kjendisstatus, hadde blogg.no kortsluttet, hadde hun hatt lite å gå til pga at hun snakket så ned om den nye bloggplattformen sist. SE f.eks har kjendisstatus, hun gjør jo mye, for å sette ting i perspektiv. SE synger, er med på tv-programmer, blir kjent med store kjendiser, er modell, DJ, forfatter, nettverk. Hun clickbaiter aldri, og skulle hun mistet bloggen, hadde hun hatt mye å falle tilbake på. Det har ikke Anna. Om Anna slutter å blogge, har hun milliongjeld og "gjengen". Og en bok som plutselig koster 50kr i pocket-utgave og blir glemt fort... barna kan så utrolig lett få seg et normalt og stabilt liv, og det er så trist at hun ikke lar de få det! Nå må du ikke glemme at Jan ikke bare erkjæreste og stefar, men har også tatt på seg en slags rolle som manager. Det er han som har lært Anna å bruke disse vanvittige clickbait overskriftene. Hun har blitt mye mer kynisk og lite troverdig etter at han kom inn i bildet. Jeg er ganske sikker på at han trekker i tråder og har hatt like mye å si i avgjørelsen om en eventuell deltakelse i reality-tv (siden vi faktisk ikke vet om hun skal danse) og at han faktisk kan ha vært en pådriver siden han i bakgrunnen virker om mulig enda mer pr-kåt og lever ut denne våte drømmen gjennom å være sammen med Anna. At han da ikke kan bli hjemme og passe hus og barn mens hun forsørger han og bygger opp Rasmussen CO æ fra Oslo, borte fra barna så fremstår han bare som enda mer trengende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summ Skrevet 7. august 2017 #1627 Del Skrevet 7. august 2017 1 time siden, marie_82 skrev: Nå må du ikke glemme at Jan ikke bare erkjæreste og stefar, men har også tatt på seg en slags rolle som manager. Det er han som har lært Anna å bruke disse vanvittige clickbait overskriftene. Hun har blitt mye mer kynisk og lite troverdig etter at han kom inn i bildet. Jeg er ganske sikker på at han trekker i tråder og har hatt like mye å si i avgjørelsen om en eventuell deltakelse i reality-tv (siden vi faktisk ikke vet om hun skal danse) og at han faktisk kan ha vært en pådriver siden han i bakgrunnen virker om mulig enda mer pr-kåt og lever ut denne våte drømmen gjennom å være sammen med Anna. At han da ikke kan bli hjemme og passe hus og barn mens hun forsørger han og bygger opp Rasmussen CO æ fra Oslo, borte fra barna så fremstår han bare som enda mer trengende. Jan har 1 sønn. Sønnen går ikke i bhg, og han er ikke bundet til jobb ol. Han kan dra til oslo for et halvt år. Hvorfor skulle han sittet hjemme med 3 barn alene? Det er jo uten tvil vanskelig, på alle måter! Det er greit, de gjør ikke ting på riktig måte, uten tvil. Men å si at han burde sitte hjemme med 3 barn mens deres mor er ute å lever livet, er ikke greit! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 7. august 2017 #1628 Del Skrevet 7. august 2017 (endret) 8 timer siden, Asti skrev: .. Jeg har ikke fulgt godt nok med, så korriger meg om jeg tar feil. Her har det vært: Stavanger (oppstart barnehage) Kypros (først en barnehage, deretter bytte) Stavanger (ny barnehage) Kristiansand (ny barnehage) Oslo (midlertidig skole) ... Da jeg søkte i går gikk jeg glipp av denne: http://mammatilmichelle.blogg.no/1459196224_derfor_gr_ikke_barna_.html . Dvs. det var ikke oppstart i ny barnehage, da de kom tilbake fra Kypros. Har rettet på det i mitt opprinnelige innlegg. Nei, jeg følger ikke med på denne bloggen utenom jeg kan være innom denne tråden av og til. Jeg bruker google.... Endret 7. august 2017 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marie_82 Skrevet 7. august 2017 #1629 Del Skrevet 7. august 2017 4 minutter siden, Summ skrev: Jan har 1 sønn. Sønnen går ikke i bhg, og han er ikke bundet til jobb ol. Han kan dra til oslo for et halvt år. Hvorfor skulle han sittet hjemme med 3 barn alene? Det er jo uten tvil vanskelig, på alle måter! Det er greit, de gjør ikke ting på riktig måte, uten tvil. Men å si at han burde sitte hjemme med 3 barn mens deres mor er ute å lever livet, er ikke greit! Han har ikke lenger bare ett barn når han og Anna bevisst går inn for distansere de andre fedrene ved at de andre barna også skal kalle han pappa. Han kan ikke ta bare tittelen uten ansvaret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 7. august 2017 #1630 Del Skrevet 7. august 2017 3 minutter siden, Summ skrev: Jan har 1 sønn. Sønnen går ikke i bhg, og han er ikke bundet til jobb ol. Han kan dra til oslo for et halvt år. Hvorfor skulle han sittet hjemme med 3 barn alene? Det er jo uten tvil vanskelig, på alle måter! Det er greit, de gjør ikke ting på riktig måte, uten tvil. Men å si at han burde sitte hjemme med 3 barn mens deres mor er ute å lever livet, er ikke greit! Han ønsker å være pappan til alle tre. Han skrev brev til sin datter M når hun hadde bursdag. Skal du være eneste pappa så må du da jaggu også stille opp! 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den røde fare Skrevet 7. august 2017 #1631 Del Skrevet 7. august 2017 9 minutter siden, Asti skrev: Da jeg søkte i går gikk jeg glipp av denne: http://mammatilmichelle.blogg.no/1459196224_derfor_gr_ikke_barna_.html . Dvs. det var ikke oppstart i ny barnehage, da de kom tilbake fra Kypros. Har rettet på det i mitt opprinnelige innlegg. Nei, jeg følger ikke med på denne bloggen utenom jeg kan være innom denne tråden av og til. Jeg bruker google.... Det verste er vel at "vi" som ikke kjenner denne familien, kan finne ut SÅ mye bare ved et par tastetrykk. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapper Skrevet 7. august 2017 #1632 Del Skrevet 7. august 2017 10 timer siden, Asti skrev: Generelt: Flytting, samt brudd av nære relasjoner kan være grunnlag for å melde bekymring, hvis foreldre ikke klarer å ivareta barns behov for stabilitet og trygghet. Om barneverntjensten får inn en bekymringsmelding som undersøkes er bl.a. antall flyttinger/brudd vedr. barnehage/skole og relasjoner noe som kan være tema. Generelt sett er det bekymringsfullt der barn har flyttet ofte, slik at barnet har måttet byttet barnehage/skole. Jeg har ikke fulgt godt nok med, så korriger meg om jeg tar feil. Her har det vært: Stavanger (oppstart barnehage) Kypros (først en barnehage, deretter bytte) Stavanger (Rettelse: ny barnehage begynte i den gamle barnehagen) Kristiansand (ny barnehage) Oslo (midlertidig skole) Samtidig med har det vært inne flere omsorgspersoner som har forsvunnet ut. Er det en barnevernsak? Fra https://www.bufdir.no/Barnevern/Melde_fra_til_barnevernet/Melde_fra_til_barnevernet__privatperson/ "Når bør du melde fra? Hvis du er bekymret for om et barn får god nok omsorg, bør du melde fra til barnevernet. Din bekymringsmelding kan være viktig for barnet eller ungdommen det gjelder. Du trenger ikke være sikker på at noe er galt før du melder fra. Har du en magefølelse på at barnet ikke har det bra, bør du kontakte barnevernet. Det er barnevernets jobb å vurdere hvordan meldingen skal følges opp. Din oppgave er å sørge for at barnevernet får vite om barn og unge som har det vanskelig." Men da synes jeg du bør sende en bekymringsmeldibg til BV allerede i dag. Det er kun snakk om en telefon. Skjønner ikke hvorfor folk som mener barna ikke har det bra venter med å ringe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summ Skrevet 7. august 2017 #1633 Del Skrevet 7. august 2017 1 time siden, marie_82 skrev: Han har ikke lenger bare ett barn når han og Anna bevisst går inn for distansere de andre fedrene ved at de andre barna også skal kalle han pappa. Han kan ikke ta bare tittelen uten ansvaret. Ok, la oss si at han var den biologiske faren til alle 3. Er det da riktig at han skal sitte igjen i søgne, mens barnas mor og hans forlovede skal leve alene i oslo? NEI, det er ikke greit at de har flyttet til oslo, de burde holdt seg rolige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 7. august 2017 #1634 Del Skrevet 7. august 2017 11 minutter siden, Summ skrev: Ok, la oss si at han var den biologiske faren til alle 3. Er det da riktig at han skal sitte igjen i søgne, mens barnas mor og hans forlovede skal leve alene i oslo? NEI, det er ikke greit at de har flyttet til oslo, de burde holdt seg rolige. Enig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 7. august 2017 #1635 Del Skrevet 7. august 2017 (endret) 28 minutter siden, Lapper skrev: Men da synes jeg du bør sende en bekymringsmeldibg til BV allerede i dag. Det er kun snakk om en telefon. Skjønner ikke hvorfor folk som mener barna ikke har det bra venter med å ringe? Leste du svaret mitt? Det handlet om at hvis man er bekymret kan man melde... Men det får hver enkelt avgjøre om de er ut fra opplysninger man har. Dvs. om der er grunn nok for folk å melde eller ikke: Det er altså ikke noe du eller jeg kan bestemme. Endret 7. august 2017 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
richbitch Skrevet 7. august 2017 #1636 Del Skrevet 7. august 2017 10 timer siden, Asti skrev: Stavanger (oppstart barnehage) Kypros (først en barnehage, deretter bytte) Stavanger (Rettelse: ny barnehage begynte i den gamle barnehagen) Kristiansand (ny barnehage) Oslo (midlertidig skole) Hun har faktisk gått i to barnehager i Kr.sand også. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varma Skrevet 7. august 2017 #1637 Del Skrevet 7. august 2017 13 minutter siden, richbitch skrev: Hun har faktisk gått i to barnehager i Kr.sand også. Faktisk grunn til bekymring ja, viser ustabilitet og man kan undre på om barnets beste er i fokus? Jeg kan forstå hvis andre voksenpersoner faktisk har reagert og har derfor blitt utestengt fra familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapper Skrevet 7. august 2017 #1638 Del Skrevet 7. august 2017 43 minutter siden, Asti skrev: Leste du svaret mitt? Det handlet om at hvis man er bekymret kan man melde... Men det får hver enkelt avgjøre om de er ut fra opplysninger man har. Dvs. om der er grunn nok for folk å melde eller ikke: Det er altså ikke noe du eller jeg kan bestemme. Gjør om litt på svaret mitt.. Da bør DE som er bekymret og prater om BV varsle allerede i dag. Ikke sitte her og mene barna ikke har det bra uten og gjøre noe 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 7. august 2017 #1639 Del Skrevet 7. august 2017 Dersom M nå skal begynne på skole i Oslo, syns jeg de voksne må ta litt ansvar for en gangs skyld, og la henne gå hele første året i samme klasse. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marie_82 Skrevet 7. august 2017 #1640 Del Skrevet 7. august 2017 1 time siden, Summ skrev: Ok, la oss si at han var den biologiske faren til alle 3. Er det da riktig at han skal sitte igjen i søgne, mens barnas mor og hans forlovede skal leve alene i oslo? NEI, det er ikke greit at de har flyttet til oslo, de burde holdt seg rolige. Familier gjør det sånn hele tiden. Hva med familier der far jobber på sjøen eller pendler utenlands? Jeg har selv ei venninne som er gift med en mann som kan være borte en måned av gangen og hun er alene med to små mens han er borte. Anna skal være i Oslo midlertidig i forbindelse med det de kaller jobb. Hun har muligheten til å reise hjem og besøke Jan og barna ofte. Det er jo sånn de andre deltakerne gjør det. Om Anna hadde bestemt seg for å være med på dette over hodet på Jan så hadde det stilt seg helt annerledes, men det tror jeg faktisk ikke at hun har gjort. Du får det til å høres ut som hun reiser på en 4 måneders heisann-tur til Oslo for å feste og leve livet. Det er jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå