Gå til innhold

Anna Rasmussen

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Topptur skrev:

Hun er i beste fall svært umoden. Det virker som hun har mistet mye av den naturlige utviklingen man får i tenårene. 

Det tror jeg hun har, og det er heller ikke så rart. Hun fikk eldstemann, mistet mange venner og endte opp isolert med moren og M. 

• Liker 6
Skrevet

Får vondt i meg av at Anna ikkje ser sjølv kva slik flytting gjer med barna. Rive barna opp med rota kvart år å flytte til ein ny plass.

Ja som Anna skriver trenger barna kjente personer rundt seg, men eit barn treng også vennane, familien og heimen sin. No er elste barnet 6 år noko som betyr at venner blir meir og meir viktig. Ho skulle også ha starta på skule, fått starta med dei ho no gjekk i barnehage attmed. Dette blir ho altså frarøva.

Ifølge siste innlegget på blogg har ikkje barna sagt noko negativt om flyttinga og dermed er det heilt greit. Ho vil klare å fange opp om barna ikkje har det bra. Dette er litt vel naivt, barn er flinke til å sjule og barn er lojale mot foreldre. 

Dette er berre trist.

• Liker 34
Skrevet
5 minutter siden, Litenhopp skrev:

Får vondt i meg av at Anna ikkje ser sjølv kva slik flytting gjer med barna. Rive barna opp med rota kvart år å flytte til ein ny plass.

Ja som Anna skriver trenger barna kjente personer rundt seg, men eit barn treng også vennane, familien og heimen sin. No er elste barnet 6 år noko som betyr at venner blir meir og meir viktig. Ho skulle også ha starta på skule, fått starta med dei ho no gjekk i barnehage attmed. Dette blir ho altså frarøva.

Ifølge siste innlegget på blogg har ikkje barna sagt noko negativt om flyttinga og dermed er det heilt greit. Ho vil klare å fange opp om barna ikkje har det bra. Dette er litt vel naivt, barn er flinke til å sjule og barn er lojale mot foreldre. 

Dette er berre trist.

Ja, dette er vel første gang i historien at en seksåring må flytte, alle andre barn har bodd på samme sted fra de var 0 til de ble 18, noe annet skulle vært straffbart :) 

Skrevet
4 minutter siden, JackIost skrev:

Ja, dette er vel første gang i historien at en seksåring må flytte, alle andre barn har bodd på samme sted fra de var 0 til de ble 18, noe annet skulle vært straffbart :) 

Disse barna flytter omtrent hvert år. Det er ikke helt sammenlignbart.

For øvrig måtte jeg selv flytte ofte som barn, jeg gikk på 4 barneskoler totalt. Det er klart at det ikke er til det beste for barn å flytte så ofte, det vet jeg av egen erfaring.

• Liker 38
Gjest Topptur
Skrevet
5 minutter siden, JackIost skrev:

Hun har allerede flyttet 4-5 ganger.  Du ser ingenting problematisk med det?

Skrevet
14 timer siden, Stjernelill skrev:

Jeg kommer ALDRI til å kjøpe shai høvel.... 🙄 Erre mulig å bli såååå glad i en barberhøvel??? 

Den er elendig, forresten :-) Jeg ble sponset selv en gang i tiden, men skrev aldri om den. 

• Liker 5
Skrevet
15 minutter siden, JackIost skrev:

Som eg skriver desse barna må flytte kvart år. Har flytta fleire ganger iløpet av eit år også. Når ein har flytta so mykje før er det kanskje på tide å roe litt ned og gi barna sine stabilitet.

• Liker 15
Skrevet

Jeg hadde aldri spurt mine barn om hva de synes om noe som vil gjøre en stor endring i deres liv. Nettopp fordi mine barn er BARN og ikke små voksne. 

De skal ikke måtte ta slike valg og klarer heller ikke se langsiktige konsekvenser med valg man gjør. 

Men; Jeg hadde heller aldri dratt barna mine bort fra skolegang/venner fordi jeg ville gjøre noe annet en periode. Tenker at jeg kan bli egoistisk og tenke på kun meg selv når barna blir store. Frem til da så vises det hensyn til barna. 

Mener A også forklarte flytting til utland med at hun måtte gjøre slike ting før M starta på skolen... Tydligvis ikke så viktig lengre om M skulle blitt skolejente i søgne... 😑

• Liker 23
Skrevet
1 time siden, JackIost skrev:

Nå er vel litt av problemet oppi dette at det ikke flyttes for en ny start el. Flytting på ekte, der det er ett mål om at hun skal vokse opp.. 

Neida; det er for en periode... midt oppi skolestart... 😉 

Det tror jeg heldigvis er få 6åringer som trenger oppleve... 

• Liker 16
Skrevet
6 timer siden, LizbethOsnes skrev:

Den er elendig, forresten :-) Jeg ble sponset selv en gang i tiden, men skrev aldri om den. 

Syns du? Jeg syns de er gode, men merker at all reklameringen fra bloggere gjør at jeg heller kjøper noe annet :P 

Skrevet

Jeg setter fortsatt en 10'r på at det er "skal vi danse" inne i bilde😊

Programlederne ble avslørt denne uka.

• Liker 6
Skrevet
19 minutter siden, Lapper skrev:

Jeg setter fortsatt en 10'r på at det er "skal vi danse" inne i bilde😊

Programlederne ble avslørt denne uka.

Jeg håper det er noe annet som er viktigere. Det bør det være noe som er viktig siden de frarøver M å starte på skolen sammen med klassen. 

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, lilletrilleline skrev:

Jeg håper det er noe annet som er viktigere. Det bør det være noe som er viktig siden de frarøver M å starte på skolen sammen med klassen. 

Om det er slik så er jeg enig med deg.. Men synes det er rart om en familie flytter til oslo kun for de få månedene om det ikke er slike ting det gjelder.. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Lapper skrev:

Om det er slik så er jeg enig med deg.. Men synes det er rart om en familie flytter til oslo kun for de få månedene om det ikke er slike ting det gjelder.. 

Jeg også. Men jeg håper i det lengste at det ikke er en så egoistisk grunn. 

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, lilletrilleline skrev:

Om ikke det er skal vi danse, så tviler jeg egentlig på at det virkelig er noe annet som er viktig nok til å rettferdiggjøre flyttingen. Kan virkelig ikke forestille meg hva det skulle ha vært. Oslo er en 40 minutters flytur fra Kjevik. Vil tro Anna kunne ha pendlet en periode fremfor å snu livet til barna på hodet nok en gang. Triste greier.

• Liker 15
Skrevet

De blir i Oslo til desember ifølge nyeste blogg innlegg. Må ha noe med Skal vi danse eller boklanseringen å gjøre.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, hererjeg2 skrev:

Om ikke det er skal vi danse, så tviler jeg egentlig på at det virkelig er noe annet som er viktig nok til å rettferdiggjøre flyttingen. Kan virkelig ikke forestille meg hva det skulle ha vært. Oslo er en 40 minutters flytur fra Kjevik. Vil tro Anna kunne ha pendlet en periode fremfor å snu livet til barna på hodet nok en gang. Triste greier.

Nå trener de vel eventuelt hver dag,så pendling er vel ikke så enkelt.. Men om det er slik at hun skal være med der så er det jo ingen som vet om hun ryker ut etter 2 program. Og da kun hun jo tatt første fly tilbake til søgne

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Lapper skrev:

Nå trener de vel eventuelt hver dag,så pendling er vel ikke så enkelt.. Men om det er slik at hun skal være med der så er det jo ingen som vet om hun ryker ut etter 2 program. Og da kun hun jo tatt første fly tilbake til søgne

Ja, det er sant. Syns egentlig ikke hun virker som typen som ville ha vært med i skal vi danse heller, veldig usikker og tåler ikke kritikk. Hvis det er det så er det vel for å gå litt ut av sin egen komfortsone.

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, hererjeg2 skrev:

De blir i Oslo til desember ifølge nyeste blogg innlegg. Må ha noe med Skal vi danse eller boklanseringen å gjøre.

Det er vel urealistisk å skulle/måtte flytte til Oslo i 3-4 måneder pga en boklansering... Det tar vel bare et par dager og noen intervjuer? Evt litt signering her og der?

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Despacita skrev:

Det er vel urealistisk å skulle/måtte flytte til Oslo i 3-4 måneder pga en boklansering... Det tar vel bare et par dager og noen intervjuer? Evt litt signering her og der?

Ja, man skulle jo tro det. Tror ikke dette er noe de egentlig må, men noe de vil? Ser jeg for meg da. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...