LizbethOsnes Skrevet 23. juli 2017 #1201 Del Skrevet 23. juli 2017 2 timer siden, Minnus skrev: Nei det er det virkelig ikke. Anna deler som oftest masse som jeg ikke er enig i, men et bilde hvor M sitter og man ser at hun har på seg en "shorts" er ikke et upassende bilde. Det finnes mange syke mennesker, vi lar ikke barna våre bade nakne lengere pga disse syke menneskene, vi lar ikke jentene våre bare bade i bikinitruse lenger heller, de må ha på seg badedrakt. Det blir for dumt at vi heller ikke kan dele et koselig familiebildet fordi syke mennesker kan bruke fantasien sin og gjøre om en shorts til å se ut som en truse i skrittet! Problemet i mine øyne er ikke det faktum at man kan se et barns underliv på badestranda eller lignende. Problemet er når man ser "avslørende" bilder (æsj, liker ikke å skrive sånt om et bilde av et stakkars barn, men i feil øyne er det jo nettopp det), i KOMBINASJON MED at den som leser bloggen får et forhold til/føler at de kjenner barnet det ser på. Det er denne kombinasjonen som er så forferdelig skummel. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse788 Skrevet 23. juli 2017 #1202 Del Skrevet 23. juli 2017 Varer vel til boklansering og litt synkende lesertall. Skal vel "sjokkere" med hjemmeundervisning ... Håper så inderlig jeg tar feil 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 23. juli 2017 #1203 Del Skrevet 23. juli 2017 @LizbethOsnes Beklager, det er lov å håpe men når det gjelder AR så har hun ingen forståelse for hva som ligger i begrepet privatliv. Hun er notorisk kjent for å dele antydninger, men så kjefte leserene huden full og skylde på at noe er "privat" og det har leserne ikke noe med. Nå sist gjaldt det flyttingen, der hun selv delte at de skulle flytte, men ble indignert når leserne kom med spørsmål og var kritiske til ustabiliteten i forhold til barna, for da var det plutselig privat at de skulle flytte. Sitatet, der hun skriver at hennes liv kan deles men ikke barnas, er så fullstendig ufattelig feil at jeg nekter å tro at hun kan mene det alvorlig, i så fall er hun totalt uten forståelse for hva hun har gjort og fortsatt gjør på bloggen. Er det noen som har fått hele sitt liv brettet ut, så er det barnet som også har gitt navn til bloggen! Hvis dama tror at hun bare deler sitt liv og ikke barnas, ja da er hun dummere en det er lov å være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse788 Skrevet 23. juli 2017 #1204 Del Skrevet 23. juli 2017 @CecilieX det der burde gjenfortelles i all evighet! Bra skrevet! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
richbitch Skrevet 23. juli 2017 #1205 Del Skrevet 23. juli 2017 2 timer siden, LizbethOsnes skrev: Ser det ut til at hun sakte men sikkert begynner å lære? Jeg sender ti tomler opp til dette, og håper at det også vil gjelde flere temaer relatert til barna hennes i fremtiden :-) Tja, jeg tror nok heller at hun ikke ønsker å fortelle mer fordi hun har innsett at opplegget er fryktelig dumt og at mange reagerer på det. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LizbethOsnes Skrevet 23. juli 2017 #1206 Del Skrevet 23. juli 2017 4 minutter siden, richbitch skrev: Tja, jeg tror nok heller at hun ikke ønsker å fortelle mer fordi hun har innsett at opplegget er fryktelig dumt og at mange reagerer på det. Du har antageligvis rett :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomineB Skrevet 23. juli 2017 #1207 Del Skrevet 23. juli 2017 9 timer siden, Wella31 skrev: Denne artikkelen burde hun lest, og flere andre mamma og pappabloggere også. Tenker spesielt på det familiebildet hvor eldstejenta sin truse er synlig. http://nutritionallywealthy.com/predators-children-photos/?c=mak Var ikke trusa som vistes. Jenta hadde på seg en jumpsuit. Hadde blitt likedan om hun hadde på seg shorts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 23. juli 2017 #1208 Del Skrevet 23. juli 2017 2 timer siden, CecilieX skrev: @LizbethOsnes Beklager, det er lov å håpe men når det gjelder AR så har hun ingen forståelse for hva som ligger i begrepet privatliv. Hun er notorisk kjent for å dele antydninger, men så kjefte leserene huden full og skylde på at noe er "privat" og det har leserne ikke noe med. Nå sist gjaldt det flyttingen, der hun selv delte at de skulle flytte, men ble indignert når leserne kom med spørsmål og var kritiske til ustabiliteten i forhold til barna, for da var det plutselig privat at de skulle flytte. Sitatet, der hun skriver at hennes liv kan deles men ikke barnas, er så fullstendig ufattelig feil at jeg nekter å tro at hun kan mene det alvorlig, i så fall er hun totalt uten forståelse for hva hun har gjort og fortsatt gjør på bloggen. Er det noen som har fått hele sitt liv brettet ut, så er det barnet som også har gitt navn til bloggen! Hvis dama tror at hun bare deler sitt liv og ikke barnas, ja da er hun dummere en det er lov å være. 🙌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 23. juli 2017 #1209 Del Skrevet 23. juli 2017 2 timer siden, Clementina skrev: Bare dårlige unnskyldninger. Denne dama viser film fra fødestua, offentlige bildedryss av alle barnebursdager og julaftener. Hun har også fortalt om alle barnehagene som eldste har gått i (var det 4 eller 5??). Ingenting føles privat for Anna Rasmussen, som har datterens NAVN som varemerke. Men hun og Jan har helt sikkert bestemt seg for hjemmeundervisning. Og da vet de at det kommer til å bli en real kritikerstorm. Anna har tross alt ikke engang fullført vgs og er ikke det minste skikket for å drive skole hjemme. Så da "ønsker de å holde det privat". Er det Jan som strammer grepet ytterligere, lurer jeg på... Der sa du det.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaktuspotte Skrevet 23. juli 2017 #1210 Del Skrevet 23. juli 2017 Da skal hun ha ransel for å gå fra rommet sitt til"skolerommet", da, siden hun har fått ny Jeg tror ikke at det er så enkelt at hvem som helst kan la ungene få hjemmeundervisning, og jeg mener at det må fagfolk inn for å vurdere det. Jeg blir så enormt provosert over at to "barn" skal oppdra små mennesker til å bli harmoniske og få det fint i livet. Ingen av de to, verken J eller A, er i stand til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletrilleline Skrevet 23. juli 2017 #1211 Del Skrevet 23. juli 2017 Den eneste grunnen til at hun ikke vil si noe, er fordi folk er kritiske til valget hennes. Dårlig skjult under en unnskyldning om rett til privatliv. Jeg biter ikke på. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wildfig Skrevet 23. juli 2017 #1212 Del Skrevet 23. juli 2017 Er det ikke kun religiøse fanatikere eller folk med ellers store sosiale problemer som driver med hjemmeskole? Min første tanke er at det foregår noe muffens i denne familien, som gjør at moren ønsker å holde datteren sosialt isolert. Det verste er at alle kan ha undervisning hjemme. Helt sprøtt at det er lov, uten noen form for unntak eller lovgivning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaktuspotte Skrevet 23. juli 2017 #1213 Del Skrevet 23. juli 2017 Først er det eldste barnet brukt i en blogg fra hun er født, brukt som pengemaskin, og nå når det har gått over stokk og stein skal hun frarøves en vanlig barndom ved å kanskje ikke gå i vanlig skole. Alle voksne som har vært rundt AR må være med på å ta skylden for dette siden de ikke på noe sett og vis har stoppet henne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 23. juli 2017 #1214 Del Skrevet 23. juli 2017 1 time siden, Kaktuspotte skrev: Da skal hun ha ransel for å gå fra rommet sitt til"skolerommet", da, siden hun har fått ny Hjelpe meg 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
richbitch Skrevet 23. juli 2017 #1215 Del Skrevet 23. juli 2017 I siste innlegget skriver hun "Selv om det ikke er så mye hun trenger med tanke på alt man får på de norske skolene, men noe er gøy å ha liggende hjemme". Slik jeg tolker dette så virker det ikke som at M skal ha hjemmeundervisning likevel da? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solivagant Skrevet 23. juli 2017 #1216 Del Skrevet 23. juli 2017 56 minutter siden, Kaktuspotte skrev: Først er det eldste barnet brukt i en blogg fra hun er født, brukt som pengemaskin, og nå når det har gått over stokk og stein skal hun frarøves en vanlig barndom ved å kanskje ikke gå i vanlig skole. Alle voksne som har vært rundt AR må være med på å ta skylden for dette siden de ikke på noe sett og vis har stoppet henne.. Anna kutter jo ut alle som motsier henne, da. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandin Skrevet 23. juli 2017 #1217 Del Skrevet 23. juli 2017 Selvfølgelig skal ikke M ha hjemmeundervisning! Det er da bare nok et forsøk på å være litt interessant og annerledes. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LizbethOsnes Skrevet 23. juli 2017 #1218 Del Skrevet 23. juli 2017 Akkurat nå, Sandin skrev: Selvfølgelig skal ikke M ha hjemmeundervisning! Det er da bare nok et forsøk på å være litt interessant og annerledes. Enig. De har jo valgt å sende barna i barnehage fra ung alder selv om de begge har vært hjemmeværende med blogg som eneste jobb (? Aner ikke hva Jan gjør), så at hun brått skal ha henne eller alle hjemme tviler jeg egentlig sterkt på. Det blir jo veldig lite fritid av den slags. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 24. juli 2017 #1219 Del Skrevet 24. juli 2017 Ryddet for krenkende utsagn. Edie, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mininirime Skrevet 24. juli 2017 #1220 Del Skrevet 24. juli 2017 En liten kommentar til det med truse/jumpsuit. Jeg har ikke sett bildet, uttaler meg på generell basis. Det som er relevant for pedofile folk er vel *muligheten* til å photoshoppe bilder, ikke hva de baserer photoshoppen på. De kan jo shoppe en truse oppå en annen, for alt vi vet. Og fjerne en jumpsuit like lett som de fjerner en truse. Vi gir dem mulighet til dette ved å legge ut bilder der *skrittet* synes. Så akkurat hva hun har på seg er ikke relevant, det er positur og størrelse rundt barnet som gir mulighetene. (Dette betyr selvfølgelig ikke at det er fotografens feil om bildet blir misbrukt). 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå