Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2002 #21 Del Skrevet 31. juli 2002 Hei Ønsket bare å kommentere det siste til Waco Jeg har tidligere jobbet som sekretær i et Advokat firma og det var faktisk flere ganger det kom vane kriminelle innom fordi de ønsket seg inn i fengsel igjen. Dette var fordi de hadde tak over hodet samt mat. Det er ingen tvil om at Norske fengsler til sammenlikning med utenlandske fengsler er rene hoteller. De får gratis tilgang til både kabel tv og internet. Men det som provoserte meg var at de krever det - det gjelder faktisk ikke bare utenlandske fanger, men også Norske fanger. Jeg mener at er du innsatt i et fengsel så har du ikke så mye rett til å kreve ditt og datt. Tross alt så blir man behandlet bra og man får mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 31. juli 2002 #22 Del Skrevet 31. juli 2002 Waco, poenget mitt er at "fanger" i norske fengsler faktisk har det bedre enn flere nordmenn rundt om i det ganske land som faktisk lever under fattigdomsgrensen, uten mulighet for å skaffe til veie sunn og næringsrik kost hver dag for seg og barna sine. Og DA blir fengselssystemet etter min mening et paradoks, og for ikke å snakke om når muslimer muligens skal få spesialbehandling m.h.t. maten, når de utgangspunktet har sviktet sin tro så drastisk med å utføre en kriminell handling...... og DET Waco, lille mann, er en klar definisjon på hva som er teit. Dessuten, uten å ha tall og fakta på bordet, jeg kan vedde på at flere av f.eks Oslo's uteliggere vinterstid heller kunne tenke seg å ha en varm og god celle i et av landets fengsler enn å fryse på gata..... 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2002 #23 Del Skrevet 31. juli 2002 Snu på flisa.......... dersom en av oss hadde blitt fengslet i ett eller annet ali baba land.......... hadde vi fått den behandlingen i fengsel som det fanger i norske fengsler får????? NOPE!!!!!! 10na Helt enig med "10na" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 31. juli 2002 #24 Del Skrevet 31. juli 2002 Kattepus er også helt enig men 10na Waco : Du er nok en gang på jordet og er tydeligvis kjempeglad i å spore av. Du kommer med fikse ideer du vil gjøre mot meg på grunn av mitt syn på fengsler og kriminelle! Det er så totalt lavmål. Skal jeg ta mine verbale kunnskaper i bruk og nedverdige deg på grunn av dine meninger ? Det er ikke meg som er temaet her. Ikke deg heller. Hold deg til temaet :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 31. juli 2002 #25 Del Skrevet 31. juli 2002 Hvis det dere sier er sant, SÅ HVORFOR BLIR DERE IKKE KRIMINELLE DA?? Saken er at dere klager og syter, det er det som er hovedproblemet med norske folk idag, dere eier ikke forståelse eller empati for andre enn dere selv. Det er ikke rart den norske rasen er en utdøende art, innen syttifem år vil helt blonde folk være utryddet (av evulosjonen), og slik dere tenker og årsaksforklarer ting er det helt logisk at grunnet et veldig stort byråkrati, som har klart å holde dette landet sammen. Dere er mennesker som ikke klarer å se galskapen i egen atferd, mortie skjønner ikke menneskers elendighet når dem velger seg inn i fengsler (da advokatyrket ikke er annet enn å berike seg på andres ulykke), Tina forstår heller ikke selvmotsigelsen av at uteliggere ber om å havne i fengsler.... Hvis Tina hadde vist storsinn og forståelse, så kanskje hun heller hadde gitt av sin egen bolig og sine egne klær når FOLK HOLDER PÅ Å FRYSE IHJEL om vintern Waco Skammer meg over nordmenns væremåte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 1. august 2002 #26 Del Skrevet 1. august 2002 Waco, JEG blir ikke kriminell....... fordi jeg trives som en lovlydig borger fordi jeg klarer meg utmerket godt med de midlene jeg har, og har ikke behov for å utøve kriminelle handlinger for å få flere midler fordi jeg har RESPEKT for andre mennesker, og finner det totalt respektløst å utøve kriminelle handlinger Og Waco, 10na gir faktisk så det monner hele året - både klær, mat og husrom til flere trengende. Kanskje du skulle vist litt storsinn og gjort det samme i stedet for å oppføre deg som den sinte lille gutten du er. 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 1. august 2002 #27 Del Skrevet 1. august 2002 Det er ikke rart den norske rasen er en utdøende art, innen syttifem år vil helt blonde folk være utryddet (av evulosjonen)..... Du er klar over at de som lever om syttifem år er dine og mine barn og barnebarn? Så dersom "helt blonde" (hva nå en det betyr?) skal være utryddet, vil det si at det pr i dag ikke eksisterer ett "helt blondt" barn!! Og klart, det finnes jo ikke... Og det kommer jo aldri til å skje igjen at en blond kvinne faller for en blond mann.... dah.. det var den første urteite uttalelsen jeg har sett idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olivia Skrevet 1. august 2002 #28 Del Skrevet 1. august 2002 jeg har kjent mange muslimer, alle sammen er opptatt av at det de spiser ikke er svin, men ingen av de har noen gang sagt at dyrene skal være drept på en spesiell måte, altså ved at alt blodet tappes ut. Dessuten er denne formen for slakting forbudt i Norge, så hvorfor skal de i fengselet få kjøtt fra dyr som er slaktet slik? Jeg mener at vi skal respektere andre religioner, så lenge ikke den respekten innebærer mishandling av levende vesener. Slik slakting er dyremishandling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. august 2002 #29 Del Skrevet 1. august 2002 er helt enig med moritina, de kan ikke bare komme her og be om noe sær behandling. Sko likt å sitt om vi hadde fått det viss vi kom til et muslimsk land. ehhh... tror neppe det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Dings Skrevet 1. august 2002 #30 Del Skrevet 1. august 2002 Så det de mener er at VI skal respektere deres religion, mens DE ikke trenger å respektere norske lover?? Det får være måte på å sy puter under armene på folk! :o Fengsel skal være en straff. Klarer de seg ikke uten den riktige maten får de holde seg unna kriminelle handlinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 1. august 2002 #31 Del Skrevet 1. august 2002 Unnskyld at jeg reagerer men noen av dere har en slik virkelighetsoppfattning som rett og slett skremmer meg. Maken til intoleranse, har man sett slike fordomsfulle mennesker før? Dere eier ikke respekt for andre enn dere selv, dere evner ikke å være i andre mennesker ståsted. Dere har ikke forstått egenskapen som heter medfølelse. Dere tror vel ikke at det finnes et eneste menneske som har blitt bedre av å sitte fengslet? En narkoman som stjeler i en rimi butikk fordi han er sulten blir fengslet. Ser dere ikke galskapen i deres egen atferd? Det er butikksjefen som burde fengsles, det er rettsvesenet og resten av samfunnet, la en kar sulte ihjel utenfor butikken. Denslags politikk vi fører idag er ikke annet enn samfunnsforakt! Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Skrevet 1. august 2002 #32 Del Skrevet 1. august 2002 Jeg er faktisk enig i mye av det waco sier. Jeg har enda til goda å høre om noen som har sittet i fengsel over lengre tid og blitt bedre og mer lovlydig av det. Det er ikke enkelt å finne alternatie løsninger til fengselstaff. Det kreves at man har en form for "straff" nå det begås lovbrudd, men jeg håper vi en dag har klart å finne alternative løsninger til fengselstraff. Når det gjelder serering av halalkjøtt i fengslene så er jeg derimot ikke helt enig. Så lenge vi faktisk har fengselstraff, så synes jeg det er måte på hva man kan forlange som innsatt. Fengslene våre er vel av de beste i verden og de innsatte får det de trenger for å klare seg bra. Muslimene lider ingen nød av å ikke få dette halakjøttet, så lenge det sørges for at de får i seg det de trenger av næringsstoffer. Vegetarianere klarer seg fint uten kjøtt, så hvis noen ikke "kan" spise det kjøttet som blir servert så er det jo bare å la være. De får jo tilbud om annen kost. Vi skal absolutt vise medmenneskelighet uansett religion og om det gjelder krimineller eller lovlydige. Men så lenge vi ikke har alternativer til fengselstraff (noe jeg altså er enig i at vi bør prøve å finne), så synes jeg det finnes grenser for hvor mye særbehandling det skal gis. Lilly Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. august 2002 #33 Del Skrevet 2. august 2002 Jeg må understreke at det er ikke bare utlendinger dette gjelder. Det gjelder nordmenn også som krever i hytt og pinevær. Er man innsatt så er man innsatt. Det er hva samfunnet gjør når en innsatt kommer ut fra fengsel som teller. De må aktiviseres - settes i jobb. Man må også tenke på at mange av de som sitter inne har ikke noe nettverk what so ever når de kommer ut. Men det som irriterer meg grønn er at de "krever" å få kjøttet sitt når dem er innsatt og jeg mener det er helt feil at man skal spesielt tilberede noe for dem bare fordi dem er av en eller annen religion - ikke bare muslimer dette her. Er man innsatt så er man innsatt - der er ikke noe hotell heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. august 2002 #34 Del Skrevet 2. august 2002 Det er ikke så mye å kreve egentlig, for det er veldig enkelt å lage til. Halal kjøtt får man overalt nå for tiden, og det er ikke ulovlig, slik som en skrev tidligere. Det er heller ikke mer dyreplageri en vanlig slakting, da dyrene blir bedøvd på samme måte som ved all annen slakting her i landet (bare sjekk dyrebeskyttelsen sine sider). Det er ikke bare utlendinger som er muslimer heller, og dessuten gjelder det ikke bare muslimer heller. Mange religioner og trosretninger har sine spessielle matvaner, f.eks jøder og hinduer, og siden det er religionsfrihet i dette landet bør man også ta hensyn til det i fengselene. De har fått straffen sin, og det er ikke rett å gjøre det slik at noen får en tilleggsstraff bare fordi de har en annen religion. Jeg har gått på en internasjonal skole, og i skolekantina der klarte de å gjøre alle til lags. Ellers hørte jeg en på radioen her en dag som fortalte at da han var i militæret ordnet de med halal kjøtt til han, uten noe rabalder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pia32 Skrevet 6. august 2002 #35 Del Skrevet 6. august 2002 siterer oppslaget i VG- På en måte blir dette et brudd på retten til fri religionsutøvelse, som er en menneskerett. Har ingen flere kommentarer , Det kunne vært fint om vi prøvde å holde oss til temaet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 8. august 2002 #36 Del Skrevet 8. august 2002 Hvorfor skal muslimene særbehandles i fengselet også da??? D er jo bare syting og klaging på dem!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 9. august 2002 #37 Del Skrevet 9. august 2002 En liten avsporing i debatten......men, jeg hørte på nyhetene at regjeringen har kommet med et forslag som sier at "utlendinger" som har utført kriminelle handlinger som tilsvarer 10 års fengsel, skal sendes ut av landet!!!! HALLELUJA - Den som kom med det forslaget skal personlig få en stor bukett roser av meg - endelig noen som ser hvor Norges asylpolitikk bærer hen. 10na :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 9. august 2002 #38 Del Skrevet 9. august 2002 Forslaget gikk ut på at der det var _mistanke_om kriminelle handlinger som tilsier 10 års straff, skulle det vurderes utsendelse av landet. Og det burde igrunn være en selfølge, spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 9. august 2002 #39 Del Skrevet 9. august 2002 Etter min mening bør ikke utsendelse kun vurderes men utføres kjapt og konsist ved slike tilfeller. På den måten vil man få bukt med holdningene til ymse innvandrere om at "jada, vi reiser til Norge, der kan vi gjøre som vi vil"........ 10na :D *gir forslaget STÅENDE applaus* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 9. august 2002 #40 Del Skrevet 9. august 2002 Jeg er enig. Så fort det er mistanke om kriminelle handlinger, bør man sette inn drastiske tilltak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå