AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #1 Del Skrevet 26. april 2017 Er det rart og ta kontakt med folk på bussen/gata som man ikke kjenner? Liksom for å bli kjent med de? Kan av og til treffe på personer og tenke h-n vil jeg bli kjent med, men er det veldig rart? Anonymkode: 76064...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #2 Del Skrevet 26. april 2017 Jeg tenker at det er greit, men da må man også være veldig god til å lese om personen er interessert i å prate eller ei. Anonymkode: 0e57f...5d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #3 Del Skrevet 26. april 2017 Litt uvanlig kanskje? Ser ikke helt hvordan man skulle gått frem og hva man skulle sagt. Men ikke gjør det på bussen. På bussen er man "fanget" og sitter liksom fast om man finner det ubehagelig. Anonymkode: 988d3...2b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #4 Del Skrevet 26. april 2017 Kanskje litt mer innafor på landet, men. Bor på landet og noen ganger snakker eldre mennesker med meg når jeg venter i kø og sånn. Man må ha en åpen personlighet, da, enkelt å fremstå som creepy og mentalt ustabil Anonymkode: e8b4b...f24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #5 Del Skrevet 26. april 2017 Jeg liker ikke at fremmede begynner å snakke med meg på gaten/bussen og avviser dem kontant Anonymkode: 25c0f...868 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #6 Del Skrevet 26. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker ikke at fremmede begynner å snakke med meg på gaten/bussen og avviser dem kontant Anonymkode: 25c0f...868 Tar du kort da? Anonymkode: f9cae...229 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #7 Del Skrevet 26. april 2017 Upassende. Snakker ikke med fremmede på den måten. Snur meg bare vekk, later som jeg snakker i mobiltlf eller går vekk. Anonymkode: 455b0...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #8 Del Skrevet 26. april 2017 Hvordan utvide vennekrets da? føler folk i norge er så usosiale. Ja jeg er fra Norge selv. Ble mobbet hele barneskolen og ungdomskolen. Har lite venner og vil derfor bli kjent med flere. Anonymkode: 76064...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #9 Del Skrevet 26. april 2017 Vil liksom ikke fremstå som tilbakestående eller creepy Anonymkode: 76064...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #10 Del Skrevet 26. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan utvide vennekrets da? føler folk i norge er så usosiale. Ja jeg er fra Norge selv. Ble mobbet hele barneskolen og ungdomskolen. Har lite venner og vil derfor bli kjent med flere. Anonymkode: 76064...45e Byen på en lørdagskveld med alkohol i blodet Har ikke knekt vennekoden heller med tanke på at jeg liker edru hjemmekvelder. Har heldigvis venner fra studiet jeg går på, men utenom det så virker det helt umulig å få kontakt med folk Anonymkode: 0e57f...5d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cicero Skrevet 26. april 2017 #11 Del Skrevet 26. april 2017 Jeg har opplevd en del ganger at gamle utenlandske menn kommer bort på gata og på bussen for å bli venner. Akkurat det synes jeg er litt ekkelt. Det kan selvsagt hende at de faktisk bare vil bli venner og ikke har noen baktanker med det, men de fleste av dem har snakket såpass dårlig norsk at det ikke gikk an å føre en samtale uansett, og jeg tenker jo mitt om de sosiale antennene deres når den de utpeker seg som potensiell venn er ei jente som kunne vært datteren deres. Spesielt på bussen, som AB over her sier er man jo ganske fanget da. Når det er sagt, så vil jeg gjerne ha flere venner og hvor jeg møter dem er ikke så viktig! Jeg snakker gjerne med fremmede, men skal man gå bort til folk på gata må man ha litt antenner føler jeg. Hold deg til folk på din egen alder, gjerne ditt eget kjønn også, og hvis de ikke virker interesserte godtar du det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #12 Del Skrevet 26. april 2017 7 minutter siden, Cicero skrev: Jeg har opplevd en del ganger at gamle utenlandske menn kommer bort på gata og på bussen for å bli venner. Akkurat det synes jeg er litt ekkelt. Det kan selvsagt hende at de faktisk bare vil bli venner og ikke har noen baktanker med det, men de fleste av dem har snakket såpass dårlig norsk at det ikke gikk an å føre en samtale uansett, og jeg tenker jo mitt om de sosiale antennene deres når den de utpeker seg som potensiell venn er ei jente som kunne vært datteren deres. Spesielt på bussen, som AB over her sier er man jo ganske fanget da. Når det er sagt, så vil jeg gjerne ha flere venner og hvor jeg møter dem er ikke så viktig! Jeg snakker gjerne med fremmede, men skal man gå bort til folk på gata må man ha litt antenner føler jeg. Hold deg til folk på din egen alder, gjerne ditt eget kjønn også, og hvis de ikke virker interesserte godtar du det. Er liksom folk på min alder jeg tenker altså. Er 19. Spesielt nå legger jeg jo merke til folk i min alder med russ osv. Hvordan kan jeg i det hele tatt begynne en samtale? Jeg har bestemt meg for å være avholds så drikker ikke alkohol. Men kan gå ut da. Anonymkode: 76064...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #13 Del Skrevet 26. april 2017 Hvordan ser jeg om de er interessert eller ikke i å fortsette samtalen? Anonymkode: 76064...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 26. april 2017 #14 Del Skrevet 26. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ser jeg om de er interessert eller ikke i å fortsette samtalen? Anonymkode: 76064...45e Bli flink til å lese kroppsspråk. Det kan googles og læres om på YouTube. Hjelper deg mye å bli mer bevisst på det. Som regel ser man lett om vedkommende vil bli kjent eller ikke... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cicero Skrevet 26. april 2017 #15 Del Skrevet 26. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er liksom folk på min alder jeg tenker altså. Er 19. Spesielt nå legger jeg jo merke til folk i min alder med russ osv. Hvordan kan jeg i det hele tatt begynne en samtale? Jeg har bestemt meg for å være avholds så drikker ikke alkohol. Men kan gå ut da. Anonymkode: 76064...45e Jeg hadde syntes det var kjempekoselig hvis en på min egen alder begynte å prate med meg, hvertfall! Hvor er det du holder til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #16 Del Skrevet 26. april 2017 I en storby, men i Oslo Anonymkode: 76064...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cicero Skrevet 26. april 2017 #17 Del Skrevet 26. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I en storby, men i Oslo Anonymkode: 76064...45e Ikke Oslo? Send meg en PM, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #18 Del Skrevet 26. april 2017 Jeg tenker at på bussen/gata så kan det fort virke creepy, med mindre man har en veldig god icebreaker. "hvor du skal da?" eller lignende kan virke stalker-ish. Jeg hadde nok ikke avvist en fremmed på min egen alder tvert, men jeg hadde også overlat det litt til den fremmed å holde i gang samtale. Det er nok lettere å stoppe å småprate litt med kolleger, medelever/studenter, noen på treningssenteret, eller på ett kurs man er med på eller lignende. Men igjen, jeg skulle ønske jeg selv hadde mot til å gå å ta kontakt med vilt fremmede på kollektiv:p Så nemlig noe av det kjekkeste mannfolket jeg har sett i hele mitt liv på tbanen, men turte jo selvfølgelig ikke si hei... Anonymkode: dcfc3...40e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 26. april 2017 #19 Del Skrevet 26. april 2017 Det spørs jo, men jeg hadde synes det var ok. Det er noen ganger at eldre mennesker begynner å prate på bussen, og selv om jeg er veldig sjenert så synes jeg det er hyggelig å prate litt. Hadde nok blitt litt overrasket om noen ville bli venner på den måten, men det hadde vært litt forfriskende også. At noen tørr å ikke være så norsk liksom På byen tror jeg er et dårlig sted å finne seg venner. Alle er bestevenner der, men dagen etter har de glemt deg. Ville nok heller satset på diverse aktiviteter, være frivillig eller kanskje vennegrupper på Facebook. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #20 Del Skrevet 27. april 2017 Meget sjeldent det er velkomment eller behagelig. Må være veldig god til å lese folk da ja. Men det er absolutt mulig og veldig veldig koselig når det går ! Jeg kom i prat med en dame med hund og siden vi gikk samme vei fortsatte vi å prate. Vi hadde plutselig masse felles så vi skiltes med en venninneklem og skal møtes å skravle videre på fredag Anonymkode: e1e68...6c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå