AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #1 Del Skrevet 26. april 2017 Jeg synes det er skikkelig ubehagelig når folk er på besøk hos meg og vil låne toalettet. Det går greit med familie og mine nærmeste venner, men jeg tør for eksempel ikke holde styremøte i foreningen jeg er medlem av i frykt for at noen (og da spesielt menn) skal låne toalettet. Jeg er redd for at folk skal grise (tisse utenfor kanten feks), at de ikke skal vaske seg godt nok på hendene, at de skal ta på mine ting med skitne hender etc. Er det andre som også føler det sånn? Får liksom lyst til å dra en hvit løgn om at doen er tett eller noe, men det blir nok veldig lite troverdig.. Anonymkode: ef704...198 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #2 Del Skrevet 26. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er skikkelig ubehagelig når folk er på besøk hos meg og vil låne toalettet. Det går greit med familie og mine nærmeste venner, men jeg tør for eksempel ikke holde styremøte i foreningen jeg er medlem av i frykt for at noen (og da spesielt menn) skal låne toalettet. Jeg er redd for at folk skal grise (tisse utenfor kanten feks), at de ikke skal vaske seg godt nok på hendene, at de skal ta på mine ting med skitne hender etc. Er det andre som også føler det sånn? Får liksom lyst til å dra en hvit løgn om at doen er tett eller noe, men det blir nok veldig lite troverdig.. Anonymkode: ef704...198 Det er jo bare til å vaske alt (toalett, gulv, vegger, vask, dørhåndtak, håndkle) etter hvert besøk + evt. fjerne produkter fra badet. Ha egen håndsåpe til gjester som settes frem og fjernes etter hvert besøk. Problem solved. Anonymkode: 77692...8b2 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #3 Del Skrevet 26. april 2017 Høres litt sært ut. De aller fleste voksne klarer å treffe doskålen, vaske hendene og ikke rote rundt i andres saker. Anonymkode: b86e4...fbd 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #4 Del Skrevet 26. april 2017 Folk kan ikke komme på besøk til deg dersom du ikke har toalett tilgjengelig. Blir jo veldig merkelig at du sier det er tett, da lurer de jo vel på hvor i helvete du går på do? Du for bare la være å ha besøk da når du skal være så hysterisk. Anonymkode: a1be0...621 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #5 Del Skrevet 26. april 2017 OCD eller? Anonymkode: 3152b...ec3 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #6 Del Skrevet 26. april 2017 Høres sykt sært ut. Hvis dette bare er en dårlig tankegang du kan kvitte deg med ganske raskt, anbefaler jeg deg å gjøre det. Det er utrolig begrensende for deg som menneske å være så "prippen". Anonymkode: 6b4ce...a0e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #7 Del Skrevet 26. april 2017 Hmm. Når jeg har bæsjet så bruker jeg alltid å vaske rumpa i vasken etterpå så jeg blir skikkelig ren. Bruker nærmeste hånduk til å tørke den våte rene rumpa. Skal jeg kun tisse så bare vasker jeg kølla i vasken og tørker den etterpå med håndduken. Får jeg bruke badet ditt ts? Anonymkode: 67f60...21d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #8 Del Skrevet 26. april 2017 https://www.gulesider.no/finn:psykologer Anonymkode: e8d1b...76f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clarity Skrevet 26. april 2017 #9 Del Skrevet 26. april 2017 (endret) Har det faktisk litt på samme måte. Derfor vasker jeg bestandig badet dagen etter at jeg har hatt besøk. Det skjer stort sett kun på lørdager, og siden søndag uansett er min vaskedag, så passer det jo sånn sett greit. Enda verre er det forresten hvis jeg er borte hos andre. Liker ikke å bruke andres toalett, da jeg har null peil på deres rengjøringsrutiner (og det dessverre ofte er ganske møkkete på badet hos veldig mange etter hva jeg har lagt merke til). Endret 26. april 2017 av Clarity 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 26. april 2017 #10 Del Skrevet 26. april 2017 Jeg har klart å holde det i meg, men jeg kjenner jeg har samme tendenser inni meg som deg, trådstarter ;-) Jeg liker ikke særlig godt at menn absolutt må stå når de tisser. De tror selv de er så treffsikre og at alt går i skåla, men sånn er det ikke. Ekle gule dråper skvetter utenfor hele tiden. Herregud, så lei jeg var av å vaske piss etter eks-mannen på badet vi en gang delte...! Heldigvis slipper jeg det nå. Kan forstå tankegangen din, ts, jeg liker heller ikke at fremmede "griser" på badet mitt, men jeg biter det i meg og sier aldri noe, og lar selvfølgelig folk bruke det når de er på besøk. Du får heller vaske en ekstra gang når alle er gått. Hvis du er redd for at de har tatt på ting som vannkran og dørhåndtak uten å vaske hendene først, så har Klorin nå kommet med våtservietter innsatt med klorin. Veldig praktiske å bare gni over og vaske med i full fart på ting. Jeg bruker dem spesielt ofte til doen, rundt doringen og setet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cicero Skrevet 26. april 2017 #11 Del Skrevet 26. april 2017 Du kan ikke akkurat nekte folk å gå på do, da. Det er bare sært. Men jeg skjønner litt tankegangen, da, spesielt hvis det er mange folk. Å vaske opp andres tiss er ekkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #12 Del Skrevet 26. april 2017 1 minutt siden, Clarity skrev: Har det faktisk litt på samme måte. Derfor vasker jeg bestandig badet dagen etter at jeg har hatt besøk. Det skjer stort sett kun på lørdager, og siden søndag uansett er min vaskedag, så passer det jo sånn sett greit. Enda verre er det forresten hvis jeg er borte hos andre. Liker ikke å bruke andres toalett, da jeg har null peil på deres rengjøringsrutiner (og det dessverre ofte er ganske møkkete på badet hos veldig mange etter hva jeg har lagt merke til). Jeg legger alltid papir på do når jeg er på besøk hos noen og tar "knebøy" når jeg er på offentlig toalett. Ellers bruker jeg papir til å ta igjen vannkran og åpne døren etter å ha vasket hendene. Anonymkode: 77692...8b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #13 Del Skrevet 26. april 2017 Herregud, jeg har ikke selskapsblære og må alltid gå på do hos andre. Kan vel si at jeg i løpet av 50 år ikke kan huske å ha blitt syk av dobesøk hos andre, eller andres besøk på min do.... Dette er tvangstanker du kan bli kvitt. Anonymkode: 62e10...c1f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #14 Del Skrevet 26. april 2017 For ordens skyld: jeg har ikke nektet noen å bruke toalettet mitt, men jeg unngår å ha besøk av andre enn familie og nære venner på grunn av dette. Kvinner går greit, jeg har nok mer tiltro til deres renslighet enn menns. Og det å skulle vaske etter andre er også noe av det jeg synes er ekkelt, så det er ikke "bare" å vaske badet etter besøk.. (Og nei, jeg har ikke OCD.) TS Anonymkode: ef704...198 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #15 Del Skrevet 26. april 2017 Skjønner deg. Tenk deg hvor forferdet jeg ble da jeg nettopp fant ut at mannen gjennom 6 år ikke bruker såpe etter å ha tisset😫 Han bare skyller hendene med vann, og tørker de på vår felles håndduk. Jeg holdt på å kaste opp, og blir fortsatt kvalm når jeg tenker på det. Så det er ingen garanti for at de nærmeste er noe rensligere dessverre😭 Engangsservietter som foreslått over, og selvfølgelig bytte håndduk, såpe etc må være det enkleste. Når menn står og tisser rett ned i vannet i skåla, så ser jeg for meg at det må fly tusenvis av små dråper rundt om i rommet? Kan de ikke bare sette seg?😩 Anonymkode: 337f6...3b7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #16 Del Skrevet 26. april 2017 Meld deg ut av foreningen så slipper du problemet. Jeg tillater kun de aller nermeste på besøk til meg. Så privat er jeg. Anonymkode: d9d87...d22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #17 Del Skrevet 26. april 2017 Kjenner meg litt igjen. Liker egentlig ikke å ha besøk. Overnattingsgjester er det aller verste. Liker heller ikke å være på besøk hos andre over lengre tid, og kvier meg for å gå på offentlige toaletter. Jeg er en ganske nevrotisk type, da. Anonymkode: 08035...638 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #18 Del Skrevet 26. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For ordens skyld: jeg har ikke nektet noen å bruke toalettet mitt, men jeg unngår å ha besøk av andre enn familie og nære venner på grunn av dette. Kvinner går greit, jeg har nok mer tiltro til deres renslighet enn menns. Og det å skulle vaske etter andre er også noe av det jeg synes er ekkelt, så det er ikke "bare" å vaske badet etter besøk.. (Og nei, jeg har ikke OCD.) TS Anonymkode: ef704...198 Når du ikke kan ha besøk på grunn av at du ikke vil at andre skal bruke toalettet ditt er vel ikke dette noe som går innunder et sunt forhold til hygienerutiner. Enten så får du fortsette å la være å be på besøk og leve med en slik begrensning for resten av livet, eller så kan du jobbe med det i samråd med en profesjonell. Det er ditt valg. Det å nekte gjester å bruke toalettet ditt er ikke sosialt akseptabelt, og her kommer du til å bli sett på som den sære OCD-freaken. Men hvis du er komfortabel med det så kjør på. Anonymkode: 2ea3f...c22 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #19 Del Skrevet 26. april 2017 Jeg har det samme som deg, ts. Vi har løst det med gjestetoalett og vasker dette rett etter at gjestene har gått. Vi har tre bad i tillegg til gjestetoalettet, så vi slipper å tenke på det. Men jeg kvier meg veldig til å gå på do hos noen andre. Kun hvis jeg virkelig må. Er jeg f.eks ute på byen drikker jeg lite og tar taxi hjem når det nærmer seg do-tid. Jeg har ikke alltid vært sånn, men har sett MAAAANGE skitne toaletter der ute. Anonymkode: e4ddc...866 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #20 Del Skrevet 26. april 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hmm. Når jeg har bæsjet så bruker jeg alltid å vaske rumpa i vasken etterpå så jeg blir skikkelig ren. Bruker nærmeste hånduk til å tørke den våte rene rumpa. Skal jeg kun tisse så bare vasker jeg kølla i vasken og tørker den etterpå med håndduken. Får jeg bruke badet ditt ts? Anonymkode: 67f60...21d Gnikker du deg naken langs veggen på vei til døra også eller? 😂 Anonymkode: 2f9f1...018 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå