Gå til innhold

Tips til oss som hater husarbeid?

Fremhevede innlegg

Gjest Dansedilla
Skrevet
3 minutter siden, brownbrown skrev:

Så lenge hun får kuk , kos og komplimenter så er hun nok betatt for ALLTID!  Muhahahahah😎

Wow. Håper du tuller nå 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, brownbrown skrev:

Så lenge hun får kuk , kos og komplimenter så er hun nok betatt for ALLTID!  Muhahahahah😎

Fungerer i 20-årene. Til nød i starten av 30-årene. Men hvis du tror det fortsetter, kan du bare glemme det.

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 minutt siden, Leo skrev:

Fungerer i 20-årene. Til nød i starten av 30-årene. Men hvis du tror det fortsetter, kan du bare glemme det.

Hun er 22 så 8 år igjen 😀 nyter det mens jeg kan

Endret av brownbrown
Skrevet
3 minutter siden, Dansedilla skrev:

Wow. Håper du tuller nå 

Nei. Det er det hun lever på og er avhengi av meg av. Hadde hun ikke fått det hadde hun ikke vært fornøyd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager lister over gjøremål, litt hver dag.

Følelsen av å stryke noe av listen er tilfredstillende nok til at jeg faktisk gjør det. En liten halvtime her, 5 min der, 2 min her så blir faktisk en del gjort.

Driver også å redusere ting i heimen nå, da blir det mindre som trengs støvtørking og vasking. Har ikke oversikt over hva jeg faktisk her, men når en ting ikke er brukt på noen år kan den trygt fjernes fra heimen.

Anonymkode: a890d...816

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, brownbrown skrev:

Hun er 22 så 8 år igjen 😀 nyter det mens jeg kan

Idiot!

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, brownbrown skrev:

Nei. Det er det hun lever på og er avhengi av meg av. Hadde hun ikke fått det hadde hun ikke vært fornøyd

Vet du hva? Det trodde nok min samboer da jeg var rundt 20 år også. Men jeg reiste en natt med alt jeg eide i en bag. Fra akkurat en slik tulling som deg. Og i august fyller jeg 47 og har aldri angret!

• Liker 3
Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Finner en bra audio på YouTube

Skrevet

Jeg tok til meg et tips fra en bruker her inne en gang. I stedet for å la tanken "jeg hater å gjøre dette" kverne i hodet, hold fokus på "jeg liker å ha det rent". Det hjelper litt å ha et lystbetont fokus, legge merke til at flekker og støv forsvinner, at det lukter rent og friskt, at det er deilig å legge seg i nyvasket sengetøy, og avstressende at skittentøykurvene er tømt og visne grønnsaker og utgått pålegg er fjernet fra kjøleskapet.

• Liker 3
Skrevet

Ryddet for reklame.

Edie, mod.

Skrevet

Jeg prøver å tenke at jeg liker selve oppgaven. Finner glede i den. Dette er livet! Hverdagen. Husarbeid. Hvorfor komme seg fortest mulig gjennom? Jeg vil nyte alle aspekter ved dette korte livet vi har fått utdelt. 

Gjør det sakte og kos deg underveis. Legg merke til hvor gode og varme glassene er når du tar dem ut fra oppvaskmaskinen. Og hvor mye skum det kommer når du fyller vann i vaskebøtta. Kjenn glede ved å kunne bevege deg, og ved å få det finere rundt deg.  😃 Vær takknemlig for at du klarer å gjøre husarbeid, at du har en kropp som fungerer. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...