AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #1 Del Skrevet 25. april 2017 Hei, Jeg flyttet i borettslag for noen måneder siden, og jeg har blitt spurt om jeg kan tenke meg å bli styremedlem. Jeg vet veldig lite om hva som inngår i et slikt verv, men kanskje noen her har erfaringer? Er det vanlig at man får betalt for det man gjør? Jeg syns vervet virker spennende, men jeg ser både fordeler og bakdeler med det. Fordelene er jo at en får nye erfaringer, vervet kan føres på CV-en, man får bestemme mer hva som skjer i borettslaget og fremme andre sine interesser på en mest mulig saklig måte osv. Bakdelene går mer på om jeg har tid (jeg har en veldig tidkrevende jobb, i tillegg til at jeg trener mye for å holde rygg o.l i sjakk). Har noen innspill å komme med? Anonymkode: a8fee...f27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 25. april 2017 #2 Del Skrevet 25. april 2017 Det er et helvete. Folk ringer på døra di og sender sms og mail dag og natt når det er noe de vil. Masse masse mas og sure fjes når du/dere må si nei til noe. Aldri mer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 25. april 2017 #3 Del Skrevet 25. april 2017 Hvor mye tid det tar kommer veldig an på hvor stort borettslag det er, om det er noen store saker på agendaen og hvor veldrevet det er. Det er veldig positivt å ha med noen i styret som synes det er interessant og lærerikt. Vedr betaling er det litt ulikt hvor mye det er, hvis det er noe, og som regel tilfaller det mest til lederen og noe mindre til styremedlemmene. Ta en prat med noen i styret hos deg og spør om det du lurer på, for det er litt ulikt fra borettslag til borettslag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 25. april 2017 #4 Del Skrevet 25. april 2017 3 minutter siden, Antoinette skrev: Det er et helvete. Folk ringer på døra di og sender sms og mail dag og natt når det er noe de vil. Masse masse mas og sure fjes når du/dere må si nei til noe. Aldri mer. Sånn er det heldigvis ikke over alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 25. april 2017 #5 Del Skrevet 25. april 2017 2 timer siden, Serafina. skrev: Hvor mye tid det tar kommer veldig an på hvor stort borettslag det er, om det er noen store saker på agendaen og hvor veldrevet det er. Det er veldig positivt å ha med noen i styret som synes det er interessant og lærerikt. Vedr betaling er det litt ulikt hvor mye det er, hvis det er noe, og som regel tilfaller det mest til lederen og noe mindre til styremedlemmene. Ta en prat med noen i styret hos deg og spør om det du lurer på, for det er litt ulikt fra borettslag til borettslag. Veldig enig i dette. Dessuten kan du finne noe om arbeidet til styret i årsberetningen. Vi har i hvert fall det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå