Gå til innhold

Kom ingen i bursdagen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

At man er eller har blitt 18 betyr IKKE at de har blitt voksne. Strengt talt syns jeg myndighetsalderen i Norge burde vært 20, for det er aaaaaalt for mange BARN i mine øyne som er 18-19 år gamle. 

Anonymkode: 36cf7...65f

Ja, men nå er den faktisk 18 år. En kan gifte deg og avgi stemme ved stortingsvalg, og en bestemmer selv hvilke burdager en skal gå i. Veldig spesielt å ringe foreldrene(!) til myndige folk. :sjokkbla: 

(Føler med TS, bare så det er sagt og skjønner godt det var sårt)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde satt pris på å få en telefon fra lærer om at barnet mitt tydeligvis mangler folkeskikk og oppfører seg som ett rævhål.
Gode tanker og klemmer til deg, TS. Dette var råttent gjort. Håper du klarer å legge det bak deg og ignorere de jentene!
:klem:

Anonymkode: 29608...fdc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med det og disse passiv-aggressive svarene egentlig? Vedkommende kommer med helt valide argumenter her, og det er fryktelig usympatisk av deg å hele tiden forsøke å fremstille henne som en dårlig person fordi du er uenig. 

Anonymkode: c0af3...7d1

Den som var fryktelig usympatisk her var ikke hjertestein! Men hun som ble kalt for årets mor ! For en ufyselig måte å tenke på . Ikke rart enkelte unger er ufyselig med foreldre som tenker slik :hakeslepp:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men....er de andre også 18? Litt rart om de er myndige?

Anonymkode: d3cb0...1d4

Jeg fortalte datteren min om denne tråden, og hennes respons var: "hadde du hørt at jeg hadde takket ja til en invitasjon, for så å utebli uten god grunn og uten beskjed, hadde du gitt meg husarrest".

Og datteren min har rett. Jeg hadde gitt henne husarrest! Og jeg hadde gitt blaffen i at hun var myndig.  Ingen som bor under mitt tak skal behandle andre på en slik måte.  Så lenge jeg holder dem med hus og mat skal de følge mine regler, og det inkluderer å behandle andre med respekt.

Anonymkode: ab7c6...477

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forferdelig dårlig gjortav de. Det er direkte uhøflig å takke ja til noe, for å så ikke gidde å komme!  Makan til folk. :angry: Flott lærer du hsr ts. Flere skulle vært som henne.

Men jeg skjønner akkurat hvordan du har det. Jeg hadde invitert 5-6 stykker i min 16 års dag. Ingen kom og bare 2 sa de ikke kunne komme. Mens de andre ikke ga beskjed en gang. Da føler man seg liten og såret :( 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.4.2017 den 21.17, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle feire bursdagen min på lørdag. Ble 18 år på fredag så så frem til å feire. Inviterte 10-12 jenter fra klassen, men selv om flere sa de kom bikket klokka 18.00,20.00 og 00.00 uten at noen hadde kommet. Var ikke på skolen idag pga det. Må på skolen i morra, men hvordan skal jeg oppføre meg? Skal jeg late som det kom venner fra en annen vennekrets?

Huff av meg. Venninner er sikkert rundt din alder og bør holde til avtaler. De burde gitt deg tilbakemelding. Når de har sagt at de kommer, burde de har dukket opp med gaver og fest humør.

Nei, du skal IKKE "gjemme" deg. Vis deg frem at du er den du er selvom de ikke kom. Vær ærlig. Si ifra at det du mener på bestemt måte slik at de får seg en leksjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
På 24.4.2017 den 21.17, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle feire bursdagen min på lørdag. Ble 18 år på fredag så så frem til å feire. Inviterte 10-12 jenter fra klassen, men selv om flere sa de kom bikket klokka 18.00,20.00 og 00.00 uten at noen hadde kommet. Var ikke på skolen idag pga det. Må på skolen i morra, men hvordan skal jeg oppføre meg? Skal jeg late som det kom venner fra en annen vennekrets?

Anonymkode: 469dc...bba

Og ingen av de innviterte  ga ettersom eg har forstått beskjed om "gyldig fravær"......Du hadde  brukt mye tid å energi på å stelt istand til dette bursdagselskapet......Sådan oppførsel vitner om barnsleg oppførsel,og synes det var merkeleg at det var kollektiv fravær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
5 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Og ingen av de innviterte  ga ettersom eg har forstått beskjed om "gyldig fravær"......Du hadde  brukt mye tid å energi på å stelt istand til dette bursdagselskapet......Sådan oppførsel vitner om barnsleg oppførsel,og en holdning som virker helt uakseptabel....Det er idet minste vanleg folkeskikk å gji beskjed om at ein ikkje kan komme i  et selskap ,møte på jobben o.l....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, Hjertestein skrev:

Hvordan går det, ts?💜 Har du snakket med noen av jentene? Håper du har det bedre!🌼

Hei du! TS her :) 

gikk bedre helt til jeg leste gjennom tråden nå. Litt usikker på om jeg valgte det rett med å få læreren til å ringe hjem . Var lærerens ide og forslag men hun ville så klart ikke gjøre det uten å ha fått grønt lys fra lin side. 

Når det kommer til dette med myndig/ikke myndig, så er det bare en av de andre som var invitert som har fylt 18. Resten er 17 og derfor ikke myndige. Men alle bor under foreldrenes tak og syns derfor foreldrene bør få vite hvordan ungene dems oppfører seg blant folk

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

gikk bedre helt til jeg leste gjennom tråden nå. Litt usikker på om jeg valgte det rett med å få læreren til å ringe hjem . Var lærerens ide og forslag men hun ville så klart ikke gjøre det uten å ha fått grønt lys fra lin side. 

Når det kommer til dette med myndig/ikke myndig, så er det bare en av de andre som var invitert som har fylt 18. Resten er 17 og derfor ikke myndige. Men alle bor under foreldrenes tak og syns derfor foreldrene bør få vite hvordan ungene dems oppfører seg blant folk

Jeg synes det var helt riktig av deg TS :) Har du fått noen unnskyldninger så langt? 

Anonymkode: cd997...9bb

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det var helt riktig av deg TS :) Har du fått noen unnskyldninger så langt? 

Fikk av en av jentene. Var også noen gutter som kom bort til meg idag å støttet mer. Resten ser meg ikke i øynene engang Og prøver å unngå meg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig var det ikke rett å får læreren til å ringe hjem til folk! Skal du fortsette med det når du blir student fordi noen bor hjemme under studiene? Buhu, ingen kom på festen min, må få fakultetet til å ringe foreldrene til alle 120 på kullet! Kanskje jentenes foreldre fortjener å vite hvordan du oppfører deg? Som tvinger folk du ikke er venner med (åpenbart, ellers kunne du ringt foreldrene selv) til å leke venner med deg? Burde du ikke i kraft av å late som du er voksen være i stand til å skaffe deg dine egne venner fremfor å tvinge folk? Nei, det begynner å demre for meg at du ikke er så voksen som du vil ha det til, og derfor ikke har noen å være med heller...

Anonymkode: cc24b...609

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig var det ikke rett å får læreren til å ringe hjem til folk! Skal du fortsette med det når du blir student fordi noen bor hjemme under studiene? Buhu, ingen kom på festen min, må få fakultetet til å ringe foreldrene til alle 120 på kullet! Kanskje jentenes foreldre fortjener å vite hvordan du oppfører deg? Som tvinger folk du ikke er venner med (åpenbart, ellers kunne du ringt foreldrene selv) til å leke venner med deg? Burde du ikke i kraft av å late som du er voksen være i stand til å skaffe deg dine egne venner fremfor å tvinge folk? Nei, det begynner å demre for meg at du ikke er så voksen som du vil ha det til, og derfor ikke har noen å være med heller...

Hvor gammel er du? 14?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk av en av jentene. Var også noen gutter som kom bort til meg idag å støttet mer. Resten ser meg ikke i øynene engang Og prøver å unngå meg

Da skammer de seg nok. Gutter kan være veldig vennlige, heldigvis :) 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
16 minutter siden, Violetta skrev:

Hvor gammel er du? 14?

Gammel nok til å vite at man ikke tvinger folk til å være venner, man velger vennene sine selv. Husk det neste gang det dukker opp jobbreise, julebord, sommerfest, lønningspils, quizkveld, temafest, team bulding, og andre sosiale happenings med jobben som du absolutt ikke vil eller kan gå på, DU blir beskyldt for utestenging om du ikke dukker opp. Hva med fest med borettslaget, nabokaffe, foreldrefest for foreldrene til x.trinn, kaffebesøk hos svigermors søster, middagsbesøk med den "festlige" venninnen din fra studietiden og lignende, dukker du ikke opp er det DU som utestenger. Syns du det er greit at du skal få lov å si nei, mens jenter på vgs skal tvinges i selskap til en de ikke er venn med og ikke har lyst å gå i selskap til? Selvfølgelig ikke! Det er FRIVILLIG å møte opp i selskap man er invitert i. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gammel nok til å vite at man ikke tvinger folk til å være venner, man velger vennene sine selv. Husk det neste gang det dukker opp jobbreise, julebord, sommerfest, lønningspils, quizkveld, temafest, team bulding, og andre sosiale happenings med jobben som du absolutt ikke vil eller kan gå på, DU blir beskyldt for utestenging om du ikke dukker opp. Hva med fest med borettslaget, nabokaffe, foreldrefest for foreldrene til x.trinn, kaffebesøk hos svigermors søster, middagsbesøk med den "festlige" venninnen din fra studietiden og lignende, dukker du ikke opp er det DU som utestenger. Syns du det er greit at du skal få lov å si nei, mens jenter på vgs skal tvinges i selskap til en de ikke er venn med og ikke har lyst å gå i selskap til? Selvfølgelig ikke! Det er FRIVILLIG å møte opp i selskap man er invitert i. 

SIER MAN JA TIL Å KOMME SÅ KOMMER MAN 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

SIER MAN JA TIL Å KOMME SÅ KOMMER MAN 

Det er lov å ombestemme seg, og det er også lovlig å være drittsekk og si ja, men ikke å dukke opp. Det finnes ikke noe "bursdagspoliti" her i landet.

Sjokkert av at dere omtaler 18 åringer som "barn", og at dere synes der er normalt å blande inn lærere og foreldre når man er myndig. 

Endret av Perle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en motbydelig personlighet du har. Ikke rart enkelte barn/ungdom blir like ufyselig med slike voksne rundt seg. Hvor gammel er du egentlig ? 

Det som er ganske morsomt er at du ikke en gang har klart å forstå hva som er problemet her en gang :alice:

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...