fannyfab Skrevet 25. april 2017 #41 Del Skrevet 25. april 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, NOEN takket ja, men slett ikke alle. Og det er faktisk helt akseptabelt å ikke takke ja til en invitasjon. Hadde jeg fått tlf fra læreren til min vgs datter om at hun var dum som ikke møtte i bursdagen til en jente hun går i klassen med, men åpenbart ikke er venninne med, så hadde jeg plassert skap. Først hos læreren, og så hadde jeg ringt den aktuelle jenten og plassert det største skapet der. Det er helt uakseptabelt å hyle opp om utestengelse og mobbing fordi folk ikke vil på fest. Sosiale happenings er frivillig. At ts er vera venneløs forplikter ikke jentene i klassen til å dukke opp. Tenk på det neste gang DU takker nei til noe, du kan bli beskyldt for mobbing og utestenging, best å takke ja selv om du ikke har hverken tid eller lyst til å dukke opp. Anonymkode: cc24b...609 Men nå snakkes det om de som sa JA til invitasjonen, men som IKKE dukket opp. Det er dårlig gjort, det. Å takke nei til en invitasjon er helt ok! 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #42 Del Skrevet 25. april 2017 46 minutter siden, Suppetuppe skrev: Jeg har aldri sagt det er mobbing? Det var et eksempel. Men det var stygt gjort og det endte med at ei ung jente ble såret og fikk 18-årsdagen sin ødelagt. Går man på en skole, må en lærer kunne ta opp slike ting med elevene sine og ringe til foreldrene. (Elevene det var snakk om kan fremdeles være 17, selv om Ts er 18.) Kanskje ringte læreren kun til de elevene som var 17 og tok det opp personlig med de som er 18, det vet du jo ikke? 18-åringer her i Norge er kanskje myndige, men de er ikke ferdig utviklet i hjernen og fremdeles i vekst. I enkelte stater i USA er man ikke myndig før man er 21. Og likedan kan 16 åringer kjøre bil alene. (Trenger ikke være voksen for å kunne kjøre bil.) de kunne takket nei, men de takket ja, og ingen møtte opp. Det er oppførsel som er uakseptabel. syns du fremstår som et skikkelig usympatisk og pyton person, slik du skriver. Tenk om det var din datter dette gjaldt? Synes du virkelig at det er lærerens jobb å ta tak i jentedrama når jentene er så gamle? Når elevene er voksne så er lærerens jobb å forberede dem til studier og arbeidsliv, samt lære de pensum. Ikke drive sosialarbeid. Unødvendig tidsbruk for en vgs-lærer. Anonymkode: ead4d...5ec 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #43 Del Skrevet 25. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synes du virkelig at det er lærerens jobb å ta tak i jentedrama når jentene er så gamle? Når elevene er voksne så er lærerens jobb å forberede dem til studier og arbeidsliv, samt lære de pensum. Ikke drive sosialarbeid. Unødvendig tidsbruk for en vgs-lærer. Anonymkode: ead4d...5ec Så du mener at mobbing og utestenging(ikke at DETTE var ren mobbing, da) skal ignoreres??? Skal man bare finne seg i det? Nisse Anonymkode: 54550...f45 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #44 Del Skrevet 25. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synes du virkelig at det er lærerens jobb å ta tak i jentedrama når jentene er så gamle? Når elevene er voksne så er lærerens jobb å forberede dem til studier og arbeidsliv, samt lære de pensum. Ikke drive sosialarbeid. Unødvendig tidsbruk for en vgs-lærer. Anonymkode: ead4d...5ec Er det virkelig nødvendig å diskturere vgs-lærere sin tidsbruk i denne tråden? TS, gå med hevet hode og rak rygg! Hva de gjorde definerer ikke deg og din verdi. Det sier det mest om dem. Anonymkode: a23c9...6a4 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #45 Del Skrevet 25. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så du mener at mobbing og utestenging(ikke at DETTE var ren mobbing, da) skal ignoreres??? Skal man bare finne seg i det? Nisse Anonymkode: 54550...f45 Å ikke komme på fest er IKKE mobbing. Man kan ikke tvinge folk til å være sammen på fritiden. Men en lærer kan ta tak i det som skjer i klasserommet. F.eks sørge for at alle har en gruppe å jobbe med osv. Anonymkode: ead4d...5ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #46 Del Skrevet 25. april 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å ikke komme på fest er IKKE mobbing. Man kan ikke tvinge folk til å være sammen på fritiden. Men en lærer kan ta tak i det som skjer i klasserommet. F.eks sørge for at alle har en gruppe å jobbe med osv. Anonymkode: ead4d...5ec At alle jentene som har sagt JA til å komme ikke dukker opp er mistenksomt. Jeg hadde i alle fall følt meg utfryst og at dette var planlagt fra dems side. Hvis dette er tilfellet så er det faktisk MOBBING. Man kan ikke tvinge folk til å være sammen på fritiden, men hvis man takker ja til en invitasjon så skal man i alle fall ha folkeskikk til å møte opp eller sende en melding om at man ikke kan komme likevel. Kan også nevne at kontaktlærer har ansvar for klassemiljøet. Anonymkode: cd997...9bb 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #47 Del Skrevet 25. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: At alle jentene som har sagt JA til å komme ikke dukker opp er mistenksomt. Jeg hadde i alle fall følt meg utfryst og at dette var planlagt fra dems side. Hvis dette er tilfellet så er det faktisk MOBBING. Man kan ikke tvinge folk til å være sammen på fritiden, men hvis man takker ja til en invitasjon så skal man i alle fall ha folkeskikk til å møte opp eller sende en melding om at man ikke kan komme likevel. Kan også nevne at kontaktlærer har ansvar for klassemiljøet. Anonymkode: cd997...9bb Ja, det er jeg helt enig i, man må gi beskjed hvis man ikke kommer til noe man har takket ja til. Men er det læreren jobb å gi dem folkeskikk? Det er heller foreldrene som har feilet i løpet av mange år. Læreren kan ikke gjøre noe med miljøet som angår fritiden. Kun det som foregår i skoletiden. Og jeg regner med at TS ikke hadde invitert til fest dersom de var kjipe mot henne i skoletiden. Anonymkode: ead4d...5ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #48 Del Skrevet 25. april 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, NOEN takket ja, men slett ikke alle. Og det er faktisk helt akseptabelt å ikke takke ja til en invitasjon. Hadde jeg fått tlf fra læreren til min vgs datter om at hun var dum som ikke møtte i bursdagen til en jente hun går i klassen med, men åpenbart ikke er venninne med, så hadde jeg plassert skap. Først hos læreren, og så hadde jeg ringt den aktuelle jenten og plassert det største skapet der. Det er helt uakseptabelt å hyle opp om utestengelse og mobbing fordi folk ikke vil på fest. Sosiale happenings er frivillig. At ts er vera venneløs forplikter ikke jentene i klassen til å dukke opp. Tenk på det neste gang DU takker nei til noe, du kan bli beskyldt for mobbing og utestenging, best å takke ja selv om du ikke har hverken tid eller lyst til å dukke opp. Anonymkode: cc24b...609 "Vera Venneløs". En trenger ikke lese mye av innleggene dine for å skjønne at du er en voksen utgave av disse jentene som samlet bestemte at de ikke skulle gå i bursdagen, og heller ikke sa i fra om at de ikke kom. Mobbere finnes i alle aldersgrupper, og en må være passe naiv for ikke å forstå at når ingen kom, og ingen sa fra, så er dette planlagt for å være jævligst mulig mot ts. Du kan forsvare oppførselen alt du orker, men det er sånne som deg som trenger å få vite hvor skapet skal stå. Anonymkode: 04813...efc 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #49 Del Skrevet 25. april 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Vera Venneløs". En trenger ikke lese mye av innleggene dine for å skjønne at du er en voksen utgave av disse jentene som samlet bestemte at de ikke skulle gå i bursdagen, og heller ikke sa i fra om at de ikke kom. Anonymkode: 04813...efc Trekker vi ikke slutningene litt raskt nå? Vi vet da ikke at det var en samlet gjeng som sammen bestemte seg for å droppe bursdagen for å være slemme? Vi vet at TS inviterte 10-12 jenter fra klassen og at FLERE av dem sa de ville komme. Hvor mange dette er snakk om vet vi jo ikke, og vi aner ikke om dette var planlagt eller ikke! Først og fremst vil jeg si at jeg synes synd på deg TS! Dette ble kjipt for deg og det synes jeg er trist. Men om de andre jentene var slemme synes jeg er litt vanskelig å vurdere. Hvor mange var det som sa ja til å komme? Synes det er dårlig gjort å ikke holde en avtale når man har sagt ja, og det fortjener de kritikk for. Man tar ansvar og gir beskjed hvis noe akutt skjer, men normalt bør man strekke seg langt for å holde avtaler. Er dette "jenter i klassen" eller venninner som du henger mye med? Jeg håper kritikken din (og lærerens) er rettet mot de som sa ja - men ikke kom. Det er nemlig helt lov å la være å komme på en fest man er invitert til. Man er ikke hverken en mobber eller en slemming selv om man ikke sier ja til alt. Det kan jo være tusen grunner til at folk valgte å ikke komme - eller rett og slett ikke hadde mulighet. Selv takker jeg ofte nei til sosiale events av ulike slag - og jeg innser at det noen ganger kan føre til at noen blir lei seg fordi ingen eller få kommer, men det får jeg jo ikke gjort så mye med. Passer det ikke, så passer det ikke. Prøver dog alltid å gi beskjed og sier alltid at jeg gjerne skulle vært der og ønsker dem en fin dag da... Det er kanskje litt rart å involvere læreren når dere er så gamle, men jeg er igrunn mest opptatt av om kjeften var berettiget. Det mangler endel info her til å bedømme det. Hvis jentene gikk sammen om å utestenge er det selvsagt slemt, men hvis læreren ringte foreldrene til en stakkar som bare var på hytta på fjellet med familien den helgen, og derfor ikke hadde anledning - og heller ikke hadde sagt ja til å komme - så blir det jo helt feil. Anonymkode: 170b0...a1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 25. april 2017 #50 Del Skrevet 25. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jeg helt enig i, man må gi beskjed hvis man ikke kommer til noe man har takket ja til. Men er det læreren jobb å gi dem folkeskikk? Det er heller foreldrene som har feilet i løpet av mange år. Læreren kan ikke gjøre noe med miljøet som angår fritiden. Kun det som foregår i skoletiden. Og jeg regner med at TS ikke hadde invitert til fest dersom de var kjipe mot henne i skoletiden. Anonymkode: ead4d...5ec Var vel derfor læreren ringte foreldrene, da, for å få foreldrene deres til å lære dem forkeskikk. Når så mange takker ja og likevel uteblir uten beskjed, kan det skyldes utfrysing som vil få konsekvenser i skoletiden. Det er fornuftig av skolen å ha et lite overblikk over hva som skjer på fritiden også, dersom man ønsker at elevene skal ha et best mulig læringsmiljø. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #51 Del Skrevet 25. april 2017 Ja, det er veldig påfallende at ingen av dem ga beskjed om at de ikke kom. At det kunne dukke opp noe uforutsett for enkelte av dem ville ikke vært så rart, men da sier du fra når du er bedt i selskap. Når ingen kom, og ingen sa fra, da tviler jeg ikke på at det handler om å fryse ut ts. Mobbing er ikke en privatsak som man skal holde skjult, det skal fram i lyset. Anonymkode: 04813...efc 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mummikopp Skrevet 25. april 2017 #52 Del Skrevet 25. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså ts, sympati for at folk som hadde takket ja til invitasjon ikke dukket opp. MEN, det høres ikke ut som dette er venner av de i utgangspunktet, mer sånn "invitere jentene i klassen" som du gjorde på barneskolen. Og på vgs er faktisk folk gamle nok til å velge å takke nei til en invitasjon, du kan ikke tvinge folk til å komme i bursdagen din. Dårlige gjort av de som takket ja, men ikke av de andre, de hadde ikke lovet å kommer. Helt greit at du tar opp med dem at du er skuffet, men å få læreren til å ringe foreldrene til myndige mennesker og klage over at de ikke kom i bursdagen er virkelig langt over streken! Folk som er gamle nok til å kjøpe hus, kjøre bil, stemme, ta høyere utdanning og alle andre viktige avgjørelser i sitt liv, er også gamle nok til å bestemme seg for å ikke gå i bursdagen din. Dette lille stuntet ditt har vel sikret at ditt gode navn og rykte på sladderfronten er befestet i laaaang tid fremover, husker dere hun som fikk læreren til å ringe foreldrene fordi vi droppet 18 års dagen? haha, for en tulling. Og det blir for dumt ts, du er ikke 8 år. Anonymkode: cc24b...609 Hvis man ikke tenker å komme så sier man ikke ja til en invitasjon, enkelt og greit. Det er dårlig gjort, uansett om de ikke kjenner TS så godt. Og vi vet jo ikke om de er TS sine venner eller bare jenter i klassen, som du sier. Og uansett, vennegjengen jeg var i på vgs hadde garantert syntes det hadde vært kjempehyggelig å bli invitert på bursdag, uansett om det ikke var noen vi kjente godt. Når man går i klasse med noen synes jeg faktisk man har litt ansvar for at alle føler seg inkludert. Og ja, jeg er enig i at det er litt ekstremt å få lærer til å ringe foresatte (og jeg synes det høres merkelig ut siden mange i klassen sikkert har fylt 18 allerede), men å takke ja til å komme i bursdag for så å ikke komme uten å si ifra er skikkelig råttent gjort. Og det fortjener de å høre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mousj Skrevet 25. april 2017 #53 Del Skrevet 25. april 2017 Hvis min 17-18år gamle datter enda ikke hadde lært helt grunnleggende folkeskikk som å gi beskjed om at hun ikke kom til en avtale, så ville jeg sette stor pris på at en lærer tok ansvar og informerte om det. Og her er noen gode eksempler blandt AB er at det er flere som tydeligvis har gått glipp avden praten. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 25. april 2017 #54 Del Skrevet 25. april 2017 Føler med deg TS 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caline Skrevet 25. april 2017 #55 Del Skrevet 25. april 2017 Nå fikk jeg ordentlig vondt, folk kan være så vanvittig stygge og respektløse. Skulle gjerne feira med deg jeg, ts!! Gratulerer på etterskudd, og håper at ting ordner seg❤ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertestein Skrevet 25. april 2017 #56 Del Skrevet 25. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, NOEN takket ja, men slett ikke alle. Og det er faktisk helt akseptabelt å ikke takke ja til en invitasjon. Hadde jeg fått tlf fra læreren til min vgs datter om at hun var dum som ikke møtte i bursdagen til en jente hun går i klassen med, men åpenbart ikke er venninne med, så hadde jeg plassert skap. Først hos læreren, og så hadde jeg ringt den aktuelle jenten og plassert det største skapet der. Det er helt uakseptabelt å hyle opp om utestengelse og mobbing fordi folk ikke vil på fest. Sosiale happenings er frivillig. At ts er vera venneløs forplikter ikke jentene i klassen til å dukke opp. Tenk på det neste gang DU takker nei til noe, du kan bli beskyldt for mobbing og utestenging, best å takke ja selv om du ikke har hverken tid eller lyst til å dukke opp. Anonymkode: cc24b...609 Årets mor🙄 Folk må ikke bry seg om at lærere og foreldre ble blandet inn. Men når der er snakk om et selskap der flere jenter ble invitert og alle sa ja til å komme og Ts tydeligvis er usikker på seg selv og trenger hjelp og veiledning til å stå imot slikt så er det faktisk helt greit å ta det opp med læreren og de evt tar det opp videre. Helt alvorlig, følger ikke du med i media om alt vondt som skjer nettop pga slike hendelser?? Nå har Kanske den læreren satt en stopper for denne "skjulte" mobbingen av ts. Hadde en eller to latt vær å komme... men er snakk om alle jentene unnlot å møte opp og slik jeg forstår er så fikk ikke Ts noe beskjed om avlysning fra vedkommende. DET er dårlig oppdragelse det! som du sier, sosiale ting er valgfritt, men her valgte faktisk samtlige å si ja også ikke si ifra de ikke kom og lot Ts sitte der aleine og vente på de, pyntet seg, hadde bursdag og ordnet istand snack ol. Nei vettuhva, hadde MIN unge oppført seg slik så hadde jeg blitt glad for å få den tlf så jeg ihvertfall fikk mulighet å lære ungen min skikkelig folkeskikk. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_fjong1 Skrevet 25. april 2017 #57 Del Skrevet 25. april 2017 1 time siden, Mousj skrev: Hvis min 17-18år gamle datter enda ikke hadde lært helt grunnleggende folkeskikk som å gi beskjed om at hun ikke kom til en avtale, så ville jeg sette stor pris på at en lærer tok ansvar og informerte om det. Og her er noen gode eksempler blandt AB er at det er flere som tydeligvis har gått glipp avden praten. Dette 👏🏼👏🏼👏🏼 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suppetuppe Skrevet 26. april 2017 #58 Del Skrevet 26. april 2017 3 timer siden, Mousj skrev: Hvis min 17-18år gamle datter enda ikke hadde lært helt grunnleggende folkeskikk som å gi beskjed om at hun ikke kom til en avtale, så ville jeg sette stor pris på at en lærer tok ansvar og informerte om det. Og her er noen gode eksempler blandt AB er at det er flere som tydeligvis har gått glipp avden praten. Veldig godt sagt! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #59 Del Skrevet 26. april 2017 22 minutter siden, Suppetuppe skrev: Veldig godt sagt! Så enig, så enig! Når unger/ungdommer oppfører seg så jævlig, så kommer det gjerne fra et sted, eller...? Jeg hadde blirtt utrolig flau om datteren min hadde oppført seg på dette viset. En skal være ganske fjern om man ikke skjønner at de har gått sammen om å ikke komme. Hva er oddsene for at tilfeldigvis 100% ikke kunne komme? Jeg har også hørt ved flere anledninger foreldre som synes det er helt innafor å be alle jentene bortsett fra en eller to i klassen. Er ikke det å legge opp til mobbing/utfrysning, ja så vet ikke jeg! Anonymkode: da761...74f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #60 Del Skrevet 26. april 2017 3 timer siden, Hjertestein skrev: Årets mor🙄 Hva er det med det og disse passiv-aggressive svarene egentlig? Vedkommende kommer med helt valide argumenter her, og det er fryktelig usympatisk av deg å hele tiden forsøke å fremstille henne som en dårlig person fordi du er uenig. Anonymkode: c0af3...7d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå