Mousj Skrevet 25. april 2017 #21 Del Skrevet 25. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS her igjen! 😊 Var på skolen idag og snakket med læreren. siden jeg er konfliktsky støttet hun meg mye. Holdt en presentasjon om helgas hendelse og fortalte hvor mye det såret meg osv. At de ikke kom når de hadde sakt at de kom. Læreren har ringt foreldrene dems så hver enkelt foresatt skal prate med datteren sin Anonymkode: 469dc...bba Og dette klarte du å gjennomføre, selv om du er konfliktsky! All respekt til deg! 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #22 Del Skrevet 25. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: De går fremdeles på videregående som betyr at de er under foreldrenes verge Anonymkode: cd997...9bb De er ikke under foreldrenes verge. De er myndig når de er 18 år. Vgs eller ei. Foreldrene har derimot forsørgerplikt når de går på vgs. Anonymkode: a586e...053 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #23 Del Skrevet 25. april 2017 Flott håndtert av deg og læreren! Hadde du løyet og sagt andre venner kom hadde nok løgnen blitt gjennomskuet og "venninnene" hadde ledd av deg i stedet for å kjenne seg som fryktelige venninner. Anonymkode: 01e24...171 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #24 Del Skrevet 25. april 2017 Altså ts, sympati for at folk som hadde takket ja til invitasjon ikke dukket opp. MEN, det høres ikke ut som dette er venner av de i utgangspunktet, mer sånn "invitere jentene i klassen" som du gjorde på barneskolen. Og på vgs er faktisk folk gamle nok til å velge å takke nei til en invitasjon, du kan ikke tvinge folk til å komme i bursdagen din. Dårlige gjort av de som takket ja, men ikke av de andre, de hadde ikke lovet å kommer. Helt greit at du tar opp med dem at du er skuffet, men å få læreren til å ringe foreldrene til myndige mennesker og klage over at de ikke kom i bursdagen er virkelig langt over streken! Folk som er gamle nok til å kjøpe hus, kjøre bil, stemme, ta høyere utdanning og alle andre viktige avgjørelser i sitt liv, er også gamle nok til å bestemme seg for å ikke gå i bursdagen din. Dette lille stuntet ditt har vel sikret at ditt gode navn og rykte på sladderfronten er befestet i laaaang tid fremover, husker dere hun som fikk læreren til å ringe foreldrene fordi vi droppet 18 års dagen? haha, for en tulling. Og det blir for dumt ts, du er ikke 8 år. Anonymkode: cc24b...609 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #25 Del Skrevet 25. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså ts, sympati for at folk som hadde takket ja til invitasjon ikke dukket opp. MEN, det høres ikke ut som dette er venner av de i utgangspunktet, mer sånn "invitere jentene i klassen" som du gjorde på barneskolen. Og på vgs er faktisk folk gamle nok til å velge å takke nei til en invitasjon, du kan ikke tvinge folk til å komme i bursdagen din. Dårlige gjort av de som takket ja, men ikke av de andre, de hadde ikke lovet å kommer. Helt greit at du tar opp med dem at du er skuffet, men å få læreren til å ringe foreldrene til myndige mennesker og klage over at de ikke kom i bursdagen er virkelig langt over streken! Folk som er gamle nok til å kjøpe hus, kjøre bil, stemme, ta høyere utdanning og alle andre viktige avgjørelser i sitt liv, er også gamle nok til å bestemme seg for å ikke gå i bursdagen din. Dette lille stuntet ditt har vel sikret at ditt gode navn og rykte på sladderfronten er befestet i laaaang tid fremover, husker dere hun som fikk læreren til å ringe foreldrene fordi vi droppet 18 års dagen? haha, for en tulling. Og det blir for dumt ts, du er ikke 8 år. Anonymkode: cc24b...609 Herregud? Her trodde TS at disse jentene faktisk var venninner og ikke noen tilfeldige jenter i klassen, de sa attpåtil JA til å komme i bursdagen. Dersom de hadde sagt nei så hadde det vært en helt annen sak. TS hadde helt rett i å ta det opp med kontaktlærer fordi dette her er utfrysning, en grusom form for mobbing som gjerne jenter gjør. Kontaktlærer har som ansvar å ordne opp å klassemiljøet dersom det er noe som kan minne om mobbing på gang. TS er født tidlig på året, jeg vil derfor tro at flere av jentene også er 17. De går mest sannsynligvis andre året av VGS og er langt ifra voksne mentalt. Å fylle 18 gir ingen magisk kur mot umodenhet. Foreldre til 17 år gamle jenter på videregående får fremdeles fraværsrapport sendt på mail og muligheten til å delta på foreldremøte for progresjon. At de blir innblandet i en mulig mobbesak er helt innenfor! Helt ærlig så tror jeg at jentene kommer til å være for flaue etter å ha fått foreldrene innblandet til å snakke åpenlyst om det til folk det ikke angår. Hvis man ser på saken med perspektiv så vil TS uansett være den som handlet rett. Anonymkode: cd997...9bb 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertestein Skrevet 25. april 2017 #26 Del Skrevet 25. april 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her igjen! 😊 Var på skolen idag og snakket med læreren. siden jeg er konfliktsky støttet hun meg mye. Holdt en presentasjon om helgas hendelse og fortalte hvor mye det såret meg osv. At de ikke kom når de hadde sakt at de kom. Læreren har ringt foreldrene dems så hver enkelt foresatt skal prate med datteren sin Anonymkode: 469dc...bba 👏🏼👏🏼👏🏼 til læreren din Ts! håper noen av "vennene" dine kommer og sier unnskyld. Ingen skal oppleve det der. God klem til deg og gratulerer SÅ mye med 18-års dagen du hadde❤️ 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suppetuppe Skrevet 25. april 2017 #27 Del Skrevet 25. april 2017 (endret) 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså ts, sympati for at folk som hadde takket ja til invitasjon ikke dukket opp. MEN, det høres ikke ut som dette er venner av de i utgangspunktet, mer sånn "invitere jentene i klassen" som du gjorde på barneskolen. Og på vgs er faktisk folk gamle nok til å velge å takke nei til en invitasjon, du kan ikke tvinge folk til å komme i bursdagen din. Dårlige gjort av de som takket ja, men ikke av de andre, de hadde ikke lovet å kommer. Helt greit at du tar opp med dem at du er skuffet, men å få læreren til å ringe foreldrene til myndige mennesker og klage over at de ikke kom i bursdagen er virkelig langt over streken! Folk som er gamle nok til å kjøpe hus, kjøre bil, stemme, ta høyere utdanning og alle andre viktige avgjørelser i sitt liv, er også gamle nok til å bestemme seg for å ikke gå i bursdagen din. Dette lille stuntet ditt har vel sikret at ditt gode navn og rykte på sladderfronten er befestet i laaaang tid fremover, husker dere hun som fikk læreren til å ringe foreldrene fordi vi droppet 18 års dagen? haha, for en tulling. Og det blir for dumt ts, du er ikke 8 år. Anonymkode: cc24b...609 Gammel nok meg her og gammel nok meg der. Spillet vel ingen rolle om de er 18 eller 8, sånn type oppførsel er ikke greit og må tas tak i uansett alder på personene. Skal en sjef la være å ta opp feks mobbing på arbeidsplassen, bare fordi folk er gamle nok til å stemme? Endret 26. april 2017 av Edie Ryddet for personangrep. Edie, mod. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 25. april 2017 #28 Del Skrevet 25. april 2017 Har ingen råd. Vil bare si at dette var trist å lese. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suppetuppe Skrevet 25. april 2017 #29 Del Skrevet 25. april 2017 Dette var så trist å lese, Ts!! Jeg håpet egentlig det var en misforståelse (har hørt om noen som opplevde det samme, men vedkommende hadde sagt feil dato til vennene sine så alle trodde bursdagen var helga etter.) men siden ingen av disse "vennene" sa ifra om det når læreren tok det opp, regner jeg dessverre med at det ikke var noe misforståelse... :/ klem til deg Ts! Håper du finner deg noen nye venner!!❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #30 Del Skrevet 25. april 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her trodde TS at disse jentene faktisk var venninner og ikke noen tilfeldige jenter i klassen, de sa attpåtil JA til å komme i bursdagen. Dersom de hadde sagt nei så hadde det vært en helt annen sak. Anonymkode: cd997...9bb Ts sier ingenting om de var venninner eller at hun trodde de var venninner, hun skiver jenter fra klassen, i samme stil som andre ville skrevet damene fra jobben. Folk som ser hverandre hver dag trenger ikke være venner fordi de omgås. Normalt ville man skrevet "venninnene mine" dersom de faktisk var venninner. De som har takket ja burde gitt beskjed om de ikke ville komme likevel, men de som ikke har takket ja er i din fulle rett til det. Det er en invitasjon, ikke en soningsinnkalling. 25 minutter siden, Suppetuppe skrev: Skal en sjef la være å ta opp feks mobbing på arbeidsplassen, bare fordi folk er gamle nok til å stemme? Det er ikke mobbing å takke nei til invitasjon. Bare les rundt på forumet her om folk som ikke vil på julebord med jobben, sommerfest, helgetur, lønningspils, team building osv, de blir da ikke beskyldt for mobbing fordi de vil holde seg hjemme? Tvert i mot sier folk at de må få bestemme selv. En jobb er en kunstig sammensetning av mennesker, på lik linje med en vgs klasse. Hvis du som voksen skal ha lov til å takke nei til jobbrelaterte ting, skal selvfølgelig en 18 år gammel jente ha lov til å takke nei til en bursdagsinvitasjon til en i klassen. Hvis du ikke kommer på julebordet, ringer da sjefen hjem til mamma og pappa og forteller hvor dårlig de har oppdratt sin voksne datter? Neppe, men det er det ts har stelt i stand her. Anonymkode: cc24b...609 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #31 Del Skrevet 25. april 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her trodde TS at disse jentene faktisk var venninner og ikke noen tilfeldige jenter i klassen, de sa attpåtil JA til å komme i bursdagen. Dersom de hadde sagt nei så hadde det vært en helt annen sak. Anonymkode: cd997...9bb Ts sier ingenting om de var venninner eller at hun trodde de var venninner, hun skiver jenter fra klassen, i samme stil som andre ville skrevet damene fra jobben. Folk som ser hverandre hver dag trenger ikke være venner fordi de omgås. Normalt ville man skrevet "venninnene mine" dersom de faktisk var venninner. De som har takket ja burde gitt beskjed om de ikke ville komme likevel, men de som ikke har takket ja er i din fulle rett til det. Det er en invitasjon, ikke en soningsinnkalling. 25 minutter siden, Suppetuppe skrev: Skal en sjef la være å ta opp feks mobbing på arbeidsplassen, bare fordi folk er gamle nok til å stemme? Det er ikke mobbing å takke nei til invitasjon. Bare les rundt på forumet her om folk som ikke vil på julebord med jobben, sommerfest, helgetur, lønningspils, team building osv, de blir da ikke beskyldt for mobbing fordi de vil holde seg hjemme? Tvert i mot sier folk at de må få bestemme selv. En jobb er en kunstig sammensetning av mennesker, på lik linje med en vgs klasse. Hvis du som voksen skal ha lov til å takke nei til jobbrelaterte ting, skal selvfølgelig en 18 år gammel jente ha lov til å takke nei til en bursdagsinvitasjon til en i klassen. Hvis du ikke kommer på julebordet, ringer da sjefen hjem til mamma og pappa og forteller hvor dårlig de har oppdratt sin voksne datter? Neppe, men det er det ts har stelt i stand her. Anonymkode: cc24b...609 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suppetuppe Skrevet 25. april 2017 #32 Del Skrevet 25. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts sier ingenting om de var venninner eller at hun trodde de var venninner, hun skiver jenter fra klassen, i samme stil som andre ville skrevet damene fra jobben. Folk som ser hverandre hver dag trenger ikke være venner fordi de omgås. Normalt ville man skrevet "venninnene mine" dersom de faktisk var venninner. De som har takket ja burde gitt beskjed om de ikke ville komme likevel, men de som ikke har takket ja er i din fulle rett til det. Det er en invitasjon, ikke en soningsinnkalling. Det er ikke mobbing å takke nei til invitasjon. Bare les rundt på forumet her om folk som ikke vil på julebord med jobben, sommerfest, helgetur, lønningspils, team building osv, de blir da ikke beskyldt for mobbing fordi de vil holde seg hjemme? Tvert i mot sier folk at de må få bestemme selv. En jobb er en kunstig sammensetning av mennesker, på lik linje med en vgs klasse. Hvis du som voksen skal ha lov til å takke nei til jobbrelaterte ting, skal selvfølgelig en 18 år gammel jente ha lov til å takke nei til en bursdagsinvitasjon til en i klassen. Hvis du ikke kommer på julebordet, ringer da sjefen hjem til mamma og pappa og forteller hvor dårlig de har oppdratt sin voksne datter? Neppe, men det er det ts har stelt i stand her. Anonymkode: cc24b...609 Jeg har aldri sagt det er mobbing? Det var et eksempel. Men det var stygt gjort og det endte med at ei ung jente ble såret og fikk 18-årsdagen sin ødelagt. Går man på en skole, må en lærer kunne ta opp slike ting med elevene sine og ringe til foreldrene. (Elevene det var snakk om kan fremdeles være 17, selv om Ts er 18.) Kanskje ringte læreren kun til de elevene som var 17 og tok det opp personlig med de som er 18, det vet du jo ikke? 18-åringer her i Norge er kanskje myndige, men de er ikke ferdig utviklet i hjernen og fremdeles i vekst. I enkelte stater i USA er man ikke myndig før man er 21. Og likedan kan 16 åringer kjøre bil alene. (Trenger ikke være voksen for å kunne kjøre bil.) de kunne takket nei, men de takket ja, og ingen møtte opp. Det er oppførsel som er uakseptabel. syns du fremstår som et skikkelig usympatisk og pyton person, slik du skriver. Tenk om det var din datter dette gjaldt? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #33 Del Skrevet 25. april 2017 Det er trist at ingen kom i bursdagen. Men å blande læreren sin oppi dette? Nei, ærlig talt, det gjør man bare ikke på vgs. Akkurat som om jeg skulle kontaktet min næreste leder dersom ingen kollegaer hadde dukket opp i bursdagen min. Nå er du 18, bli selvstendig! Ta det opp med jentene uten å bruke læreren som mellommann. Anonymkode: ead4d...5ec 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiteful Skrevet 25. april 2017 #34 Del Skrevet 25. april 2017 (endret) Herregud stakkars, det må være helt jævlig for deg, vil gi deg en kjempe stor klem❤ Jeg inva 3 av mine nærmeste venner til min 18års dag, og alle sa de skulle komme inntill 1 dag før bd min, da sa alle at de ikke kunne likevel. Kjenner jeg fortsatt blir utrolig lei meg hver gang jeg ser/hører andre feire sin 18års dag... Jeg har ingen anelse om hva du burde gjøre... Jeg hadde vært så feig at jeg hadde lata som ingenting og sagt at venner fra annen vennekrets kom, men samtidig så burde de høre sannheten... Men altså, å blande inn lærere og foreldre når man går på vgs. føler jeg gjør vondt verre. Greit å gjøre slikt på barneskolen og evt. ungdomsskolen, men ikke på vgs... Endret 25. april 2017 av Spiteful 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 25. april 2017 #35 Del Skrevet 25. april 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jenter i den alderen er GRUSOMME. Det beste du kan gjøre er å være ordentlig sinna, ikke vis at du er trist, men bare si "Vet dere hva, INGEN kom selv om dere sa dere skulle, det er forbanna dårlig stil, og jeg håper dere er fornøyd med å være tidenes kjipeste venninner! Gratulerer.". For all del, ikke la de hviske og tiske, du må ta kontroll over situasjonen. Anonymkode: 5612e...211 Jeg har mest tro på denne. Være offensiv heller enn bakpå. De oppførte seg skikkelig dårlig, og har godt av en skrape. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #36 Del Skrevet 25. april 2017 For noen drittunger!! Forhåpentligvis vokser de seg det av seg snart. Resten finner gjerne ut den harde veien at voksne folk ikke tålererer slik barnslig oppførsel og velger vennekretsen sin deretter. Anonymkode: 2090e...7a7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #37 Del Skrevet 25. april 2017 At man er eller har blitt 18 betyr IKKE at de har blitt voksne. Strengt talt syns jeg myndighetsalderen i Norge burde vært 20, for det er aaaaaalt for mange BARN i mine øyne som er 18-19 år gamle. Anonymkode: 36cf7...65f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #38 Del Skrevet 25. april 2017 28 minutter siden, Suppetuppe skrev: de kunne takket nei, men de takket ja, og ingen møtte opp. Det er oppførsel som er uakseptabel. syns du fremstår som et skikkelig usympatisk og pyton person, slik du skriver. Tenk om det var din datter dette gjaldt? Nei, NOEN takket ja, men slett ikke alle. Og det er faktisk helt akseptabelt å ikke takke ja til en invitasjon. Hadde jeg fått tlf fra læreren til min vgs datter om at hun var dum som ikke møtte i bursdagen til en jente hun går i klassen med, men åpenbart ikke er venninne med, så hadde jeg plassert skap. Først hos læreren, og så hadde jeg ringt den aktuelle jenten og plassert det største skapet der. Det er helt uakseptabelt å hyle opp om utestengelse og mobbing fordi folk ikke vil på fest. Sosiale happenings er frivillig. At ts er vera venneløs forplikter ikke jentene i klassen til å dukke opp. Tenk på det neste gang DU takker nei til noe, du kan bli beskyldt for mobbing og utestenging, best å takke ja selv om du ikke har hverken tid eller lyst til å dukke opp. Anonymkode: cc24b...609 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiteful Skrevet 25. april 2017 #39 Del Skrevet 25. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, NOEN takket ja, men slett ikke alle. Og det er faktisk helt akseptabelt å ikke takke ja til en invitasjon. Hadde jeg fått tlf fra læreren til min vgs datter om at hun var dum som ikke møtte i bursdagen til en jente hun går i klassen med, men åpenbart ikke er venninne med, så hadde jeg plassert skap. Først hos læreren, og så hadde jeg ringt den aktuelle jenten og plassert det største skapet der. Det er helt uakseptabelt å hyle opp om utestengelse og mobbing fordi folk ikke vil på fest. Sosiale happenings er frivillig. At ts er vera venneløs forplikter ikke jentene i klassen til å dukke opp. Tenk på det neste gang DU takker nei til noe, du kan bli beskyldt for mobbing og utestenging, best å takke ja selv om du ikke har hverken tid eller lyst til å dukke opp. Anonymkode: cc24b...609 Nå er ikke problemet de som takka "nei" til invitasjonen da, men heller de som takka "ja" og likevel ikke kom. Hvis de ikke hadde hatt lyst likevel kunne de sagt ifra til ts at de ikke kunne kom likevel. Du ser at det blir feil å takke ja til en begivenhet og deretter ikke møte opp? Uansett alder, det kalles nemlig å ha folkeskikk å følge opp avtaler og planer man legger med medmennesker. Er dog enig i at det blir for dumt å blande inn lærere og foreldre! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suppetuppe Skrevet 25. april 2017 #40 Del Skrevet 25. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, NOEN takket ja, men slett ikke alle. Og det er faktisk helt akseptabelt å ikke takke ja til en invitasjon. Hadde jeg fått tlf fra læreren til min vgs datter om at hun var dum som ikke møtte i bursdagen til en jente hun går i klassen med, men åpenbart ikke er venninne med, så hadde jeg plassert skap. Først hos læreren, og så hadde jeg ringt den aktuelle jenten og plassert det største skapet der. Det er helt uakseptabelt å hyle opp om utestengelse og mobbing fordi folk ikke vil på fest. Sosiale happenings er frivillig. At ts er vera venneløs forplikter ikke jentene i klassen til å dukke opp. Tenk på det neste gang DU takker nei til noe, du kan bli beskyldt for mobbing og utestenging, best å takke ja selv om du ikke har hverken tid eller lyst til å dukke opp. Anonymkode: cc24b...609 Du leser visst kun det ønsker å lese selv. Jeg har ikke skrevet at det er uakeseptabelt å takke nei til noe og jeg har allerede sagt at det med mobbingen var et eksempel fra min side. Ellers har jeg sagt mitt, og gidder ikke bruke mer energi på å diskutere med en som legger ord i munnen på meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå