Isitfair Skrevet 24. april 2017 #1 Del Skrevet 24. april 2017 En youtubekanal som omhandler en familie har vært i søkelyset i den siste tiden på grunn av at foreldrene "pranker" barna sine. Spøkene går ut på at foreldrene kommer med merkelige påfunn som minner om mishandling. Noe av det de har "lurt" barna med er bla at de skal adopteres vekk fordi de ikke er velkommen. I tillegg til at de utleverer barna på det groveste ved å blå kjefte på ungene når de selvskader eller smører avføring på toalettet. Barnevernet har vært inne i bildet, men fordi dette er USA så blir ikke denne utleveringen eller mishandlingen sett på som mishandling, men en slags form for oppdragervold. Hva synes dere? https://www.youtube.com/watch?v=LJU2ED6J22E 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartedauden Skrevet 24. april 2017 #2 Del Skrevet 24. april 2017 Vet ikke hvor mye staget det er når han får barna til å slap'e hverandre hardt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arth88 Skrevet 24. april 2017 #3 Del Skrevet 24. april 2017 Dette er et glitrende eksempel på hva som kan skje i familier hvor foreldrene har relativt lav intelligens. Hvis man ser på hvordan foreldrene tidligere har gått ut å forsvart sine handliger ser man full ansvarsfrakrivelse og en forstyrrede mangel på innsikt i hvordan barna påvirkes, og hva som faktisk er barnemishandling. Det er tydelig at alle meldingene til cps har nådd frem, og at familien har fått et aldri så lite hjemmebesøk jmf den eneste videoen som nå er tilgjengelig på kanalen. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 24. april 2017 #4 Del Skrevet 24. april 2017 Disse foreldrene er sadister og syke i hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 25. april 2017 #5 Del Skrevet 25. april 2017 Orker ikke å se!! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 25. april 2017 #6 Del Skrevet 25. april 2017 (endret) Jeg tenker det er groteskt at mennesker kan legge ut barnemishandling på internett uten at politiet eller barnevernet kommer på døra og fratar dem barna. For å si det rett ut så er det ikke rart at skoleelever i USA går amok med skytevåpen eller kjører inn i store folkemengder når de vokser opp under slike grusomme vilkår. Det er over 1000 kommentarer fra rasende og bekymrede personer som frykter for livet til de små, er det virkelig ingen instanser som kan gripe inn? 18 timer siden, Isitfair skrev: Barnevernet har vært inne i bildet, men fordi dette er USA så blir ikke denne utleveringen eller mishandlingen sett på som mishandling, men en slags form for oppdragervold. Hva mener du med "oppdragervold", dette er altså tillatt i USA?? Disse barna blir ikke gamle, det er vel det eneste som er sikkert. Enda større grunn til å stå på barrikadene her i Norge tenker jeg, ingen instanser griper inn foreløpig mot foreldre som henger ut/utleverer barna for penger her heller. Her får man allerede vite både om diagnoser, trassanfall og barnas toalettbesøk. Om få år er det trolig like ille her som i USA, Norge dilter tross alt etter USA i de fleste sammenhenger. Så lenge hverken Barnevernet eller Datatilsynet gidder å ta ansvaret for de små så blir trolig utleveringen av barn på internett bare verre og verre også her hjemme. Jeg blir enda mer motivert for å rette søkelyset på de i Norge som utleverer barn uten deres viten og samtykke. Endret 25. april 2017 av Ultiva 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 25. april 2017 #7 Del Skrevet 25. april 2017 19 minutter siden, Ultiva skrev: Hva mener du med "oppdragervold", dette er altså tillatt i USA?? Disse barna blir ikke gamle, det er vel det eneste som er sikkert. I Maryland, der familien bor, er det visst lov å mishandle barna litt så lenge det ikke er seksuelt eller involverer dødelige våpen. Så vidt jeg har forstått... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 25. april 2017 #8 Del Skrevet 25. april 2017 4 minutter siden, gobbledigook skrev: I Maryland, der familien bor, er det visst lov å mishandle barna litt så lenge det ikke er seksuelt eller involverer dødelige våpen. Så vidt jeg har forstått... Det er jo skrekkelig! Eier de ikke faglitteratur der borte som viser hvor skadelig dette er?? Hjertet mitt striblør for disse barna, de mishandles for åpent kamera og ingen griper inn. Verden er syk! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 25. april 2017 #9 Del Skrevet 25. april 2017 Det er fullt lovlig å rise barn i USA. Til og med med belter😱 I tillegg er det sosialt akseptert! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 25. april 2017 #10 Del Skrevet 25. april 2017 (endret) 14 minutter siden, Hummingbird2 skrev: Det er fullt lovlig å rise barn i USA. Til og med med belter😱 I tillegg er det sosialt akseptert! Det er jo rett og slett psykt! Det er tross alt neppe lov å slå andre voksne med belter når man krangler i USA! Bare de svakeste (barna) som kan mishandles med loven i hånd tydeligvis, fordi de ikke klarer å ta igjen Så flott når disse barna kommer i tenårene og tar igjen med samme mynt, da snakker vi trivelige familieforhold ... Endret 25. april 2017 av Ultiva 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 25. april 2017 #11 Del Skrevet 25. april 2017 5 minutter siden, Ultiva skrev: Det er jo rett og slett psykt! Det er tross alt neppe lov å slå andre voksne med belter når man krangler i USA! Bare de svakeste (barna) som kan mishandles med loven i hånd tydeligvis, fordi de ikke klarer å ta igjen Så flott når disse barna kommer i tenårene og tar igjen med samme mynt, da snakker vi trivelige familieforhold ... Ja, det er helt sykt! Har bodd i USA i over ti år og det er helt innafor å "spanke" barna. Ikke bare med flat hånd, men med belter og kjøkkenredskaper 😱 De gjemmer seg bak bibelvers som: Proverbs 23:13 says, “Do not withhold discipline from a child; if you punish him with the rod, he will not die.” Eller forkortelsen: "Spare the rod, spoil the child" Sykt, sykt, sykt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 25. april 2017 #12 Del Skrevet 25. april 2017 Jeg har sett en video som reagerte på denne kanalen, og jeg syns det er helt sykt. Jeg lurer på om det blir gjort noe med dette her. Disse foreldrene er jo helt dum i hodet når de ligger ut slike videoer. Jeg vet at mange amerikanere har sagt at dette er mishandling, så jeg håper at noen av dem har hjerne nok til å anmelde disse foreldrene. Hvis ikke dette får oppfølging så lurer jeg på hvor grensen går? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordis Skrevet 25. april 2017 #13 Del Skrevet 25. april 2017 Ser ut til at disse foreldrene nå HELDIGVIS har kommet på bedre tanker.. : 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 25. april 2017 #14 Del Skrevet 25. april 2017 (endret) Noen har startet underskriftskampanje for å få CPS (barnevern) til å gjøre en ny undersøkelse: https://www.change.org/p/get-child-protective-services-to-re-investigate-youtube-channel-daddyofive Oppfordrer flere til å skrive under! Ble gjort oppmerksom på denne kanalen av 12 åringen min. Og det er helt sykt! Endret 9. mai 2017 av Alice i Eventyrland 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piruette Skrevet 25. april 2017 #15 Del Skrevet 25. april 2017 Aldri hørt om han før jeg leste den tråden. Noe så motbydelig og maktsjukt har jeg ikke sett på lenge. Æsj!! Søkte på han på YouTube, og han og kjerringa har lagt opp en ny video for noen dager siden hvor de er på gråten liksom. Blir kvalm. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartedauden Skrevet 25. april 2017 #16 Del Skrevet 25. april 2017 (endret) Philip DeFranco har laget noen par gode videoer på dem. Det er helt sykt at de får holde på sånn her. Han har lagret alle videoene som er bevis etter de har slettet dem. De har hyret inn et PR selskap for å ta seg av PR videre nå. Derfor den "unnskyldning" videoen er så fake. Hvordan de kler seg, formulerer seg osv. https://youtu.be/jfpzCsXGxQg https://youtu.be/fvoLmsXKkYM Endret 9. mai 2017 av Alice i Eventyrland 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 25. april 2017 #17 Del Skrevet 25. april 2017 Jeg orker ikke se videoene til DO5, bare beskrivelsene i tråden er nok til at jeg vet jeg ville begynt å sippe litt. Orker bare ikke å se på barn som lider eller har det vondt. De hyklerske foreldrene har lagt ut beklagelsesvideo... for noe dritt. Det hjelper jo ingenting, de bare fortsetter med oppførselen sin overfor barna bak lukkede dører istedet! De burde fratas barna av CPS! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 25. april 2017 #18 Del Skrevet 25. april 2017 3 timer siden, Hummingbird2 skrev: Det er fullt lovlig å rise barn i USA. Til og med med belter😱 I tillegg er det sosialt akseptert! Det viser bare hvor tilbakestående amerikanerne er 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 25. april 2017 #19 Del Skrevet 25. april 2017 3 timer siden, Piruette skrev: Aldri hørt om han før jeg leste den tråden. Noe så motbydelig og maktsjukt har jeg ikke sett på lenge. Æsj!! Søkte på han på YouTube, og han og kjerringa har lagt opp en ny video for noen dager siden hvor de er på gråten liksom. Blir kvalm. Jeg blir så sint når jeg ser sånne ting, at jeg har lyst til å slå rundt meg. Heldigvis har jeg en boksesekk som jeg denger løs på når jeg er rasende. Det som er ille her, er at vi som har sett disse videoene, føler oss så maktesløse. Det er ingenting vi kan gjøre. Vi får bare håpe at kanskje det amerikanske barnevernet begynner å jobbe med denne saken og fjerner barna. En blir kvalm av å se denne videoen, men jeg synes det er positivt at det har blitt satt søkelys på mishandlingen de driver med. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isitfair Skrevet 27. april 2017 Forfatter #20 Del Skrevet 27. april 2017 På 25. april 2017 den 15.39, Nordis skrev: Ser ut til at disse foreldrene nå HELDIGVIS har kommet på bedre tanker.. : Det viser seg at de bare har leid inn et PR-team slik at de kan fremstå som angrende syndere og fortsette å lage videoer i fremtiden. De vil egentlig bare redde barna fra mishandlingen (unnskyld mente pengene sine). Det er kun pengene som betyr noe for dem. Håper virkelig at den biologiske moren kan få tilbake omsorgen, evt de får komme til en bedre familie slik at de kan få den oppfølgingen de trenger. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg