AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #1 Del Skrevet 24. april 2017 Det er bra samhold i klassen til barnet mitt, og alle er venner med alle. Vi har mye besøk av barn i klassen, og mitt barn er ofte på besøk hos andre. Dersom mitt barn har med seg noen hjem etter skolen, lager jeg mat til de, og de gjør lekser her. Er det veldig unormalt? Jeg synes nemlig aldri at mitt barn får mat noe annet sted med mindre det er avtalt med foreldrene... (dette er 3. klassinger). Det er trening 2 dager i uka, og da får jeg ikke mye tid mellom jobb og trening. Om det er med noen barn til oss på disse dagene kommer de hjem i god tid til trening og har spist og gjort lekser her. 2 ganger har mitt barn vært med hjem til andre på dager med trening, og har begge gangene kommet hjem sulten og ikke gjort lekser når jeg kommer hjem fra jobb og vi har 45 minutter til trening. Barnet har da også fortalt at foreldrene hos de han var på besøk hos var hjemme. + at det barnet de var på besøk hos går på samme trening. I dag kom mitt barn hjem kl 18.00, kjempesulten. Hadde ikke fått noe å spise hos vennen, enda h*n hadde spurt. Er dette vanlig praksis over alt? Jeg merker det begynner å bli litt frustrerende. Jeg serverer andre barn i klassen sikkert 3-4 ganger i uka jeg, og setter gjerne frem frukt, kjeks og vann om det er en stund til mat. Mens mitt barn nærmest ALDRI får noe borte. Det er de samme 11 barna som er hos hverandre hele tiden... Hvordan er praksis der dere bor? Anonymkode: 9e5ab...5cc 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #2 Del Skrevet 24. april 2017 Jeg ville tatt en prat med samtlige foreldre om akkurat dette. Det kan så klart hende at økonomien ikke er god hos samtlige, men det kan også hende at de rett og slett ikke er oppmerksomme. Men hvis det er bevist, av gjerrige grunner, så bør de vite at deres barn får mat hos deg, men om det ikke kan gå begge veier så slutter du også med det. Anonymkode: b0904...9b9 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lammelåret Skrevet 24. april 2017 #3 Del Skrevet 24. april 2017 Kan være kjekt å vite at du serverer mat slik at ikke ungene er for mette til å spise middag når de kommer hjem. Spørre om det er ok for andre foreldre. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #4 Del Skrevet 24. april 2017 Det er ikke opp til andre og mate ungen din. Anonymkode: f7466...770 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #5 Del Skrevet 24. april 2017 4 minutter siden, Lammelåret skrev: Kan være kjekt å vite at du serverer mat slik at ikke ungene er for mette til å spise middag når de kommer hjem. Spørre om det er ok for andre foreldre. Jeg sender alltid melding og spør, eller barnet ringer hjem og spør om det er greit Anonymkode: 9e5ab...5cc 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg altflyter Skrevet 24. april 2017 Populært innlegg #6 Del Skrevet 24. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke opp til andre og mate ungen din. Anonymkode: f7466...770 Når man har besøk av såpass små barn og det er middagstid, så syntes jeg faktisk det er helt naturlig å også gi besøket noe å spise. I hvert fall når ditt barn får mat hos andre 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 24. april 2017 #7 Del Skrevet 24. april 2017 Jeg syns det er rart ja. Man serverer da gjester. Er da ikke sånn at det er normalt å si til kiden sin at nå er det middag og så ber man gjesten til barnet sitte å vente til de er ferdig å spise. Det er jo direkte uhøflig 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persephone Skrevet 24. april 2017 #8 Del Skrevet 24. april 2017 Kan ikke ta dette opp som en sak på et foreldremøte? Eventuelt ta det opp med lærerne før møtet så du kan være anonym? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #9 Del Skrevet 24. april 2017 Jeg pleier alltid servere mat, men insisterer på at de skal ( eller hvis de er yngre, jeg skal) si fra hjemme først. I tilfelle det er noen regler rundt det. Har inntrykk av at ca halvparten av ungene har en eller annen allergi. ( typisk Oslo-fenomen?) Syntes ofte barna mine også har spist hos andre... Anonymkode: 812b8...9bd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 24. april 2017 #10 Del Skrevet 24. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke opp til andre og mate ungen din. Anonymkode: f7466...770 Så du serverer ikke gjester når du har besøk altså? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutte Skrevet 24. april 2017 #11 Del Skrevet 24. april 2017 Vi spiser middag sent. Ungene ordner seg mat selv etter skolen. Det går i havregryn eller brødskiver. Men det kan gå lenge før det er mat her i huset. Når vi spiser middag får selvsagt gjestene tilbud om mat. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #12 Del Skrevet 24. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke opp til andre og mate ungen din. Anonymkode: f7466...770 Det er ikke opp til andre Å mate ungen din! ;-) Anonymkode: b0904...9b9 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #13 Del Skrevet 24. april 2017 Godt å høre at det er flere som er enige med meg. En gang hadde jeg avtalt med moren til en venn av barnet mitt at mitt barn skulle komme lørdag kl 11 og være der til kl 17. Da kom begge barna hjem til meg kl 1400 fordi de var så sultne. Altså hva er det som skjer?? Anonymkode: 9e5ab...5cc 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lammelåret Skrevet 24. april 2017 #14 Del Skrevet 24. april 2017 Lurte bare på en ting. Om ts mente at barnet ditt må vente mens den hun besøker spiser, at hun ikke blir tilbudt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 24. april 2017 #15 Del Skrevet 24. april 2017 Men har barna han er på besøk hos spist, da? Kan det være de har andre måltidsrutiner enn dere og spiser senere middag? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 24. april 2017 #16 Del Skrevet 24. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt å høre at det er flere som er enige med meg. En gang hadde jeg avtalt med moren til en venn av barnet mitt at mitt barn skulle komme lørdag kl 11 og være der til kl 17. Da kom begge barna hjem til meg kl 1400 fordi de var så sultne. Altså hva er det som skjer?? Anonymkode: 9e5ab...5cc Merkelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #17 Del Skrevet 24. april 2017 Mødre bruker jo være ganske egoistiske, så kan vel ikke forvente annet Anonymkode: 61126...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 24. april 2017 #18 Del Skrevet 24. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mødre bruker jo være ganske egoistiske, så kan vel ikke forvente annet Anonymkode: 61126...b49 Kjenner ikke dette igjen fra min egen mor eller mine bardomsvenners mødre heller. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillyline Skrevet 24. april 2017 #19 Del Skrevet 24. april 2017 Ja, det er litt rart, spesielt om barnet ikke får mat når det spør. Jeg serverer alltid mat til barn som er på besøk her, men jeg spør også foreldrene om det er greit (kan jo hende at barnet har en eller annen allergi, ikke får spise en matvare, eller rett og slett skal spise middag senere). Vi avtaler det på forhånd, rett og slett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lammelåret Skrevet 24. april 2017 #20 Del Skrevet 24. april 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt å høre at det er flere som er enige med meg. En gang hadde jeg avtalt med moren til en venn av barnet mitt at mitt barn skulle komme lørdag kl 11 og være der til kl 17. Da kom begge barna hjem til meg kl 1400 fordi de var så sultne. Altså hva er det som skjer?? Anonymkode: 9e5ab...5cc Noen barn vandrer mellom hjemmene på jakt etter det beste. Spiser hos alle. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå