magolia Skrevet 22. desember 2004 #1 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg sluttet på p pillen for to mnd siden og har fortsatt ikke fått igjen menstruasjonen. Har hatt litt uregelmessig menstruasjon det siste 1 1/2 året, perioder gått uten menstruasjon. Har vært til lege en gang, tok blodprøver, skal på nytt i januar. Vet at det kan tid men kan legen hjelpe meg slik at jeg kan få syklusen igang igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 22. desember 2004 #2 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg tror at de nok venter litt med å sette igang eggløsning. Det kan ta tid for kroppen å normalisere seg etter at du har sluttet på p-piller. Og det er nok ganske sannsynlig at det er det du vil få til svar. Men det kommer jo også an på lege (og litt på hvor gammel du er). Dette blir bare litt synsing fra min side, men det er det inntrykket jeg har fått. Men ja, det går an å sette igang eggløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 22. desember 2004 #3 Del Skrevet 22. desember 2004 Hei, er i samme situasjon som deg. Etter 4 mnd ble jeg satt på Provera. 2 dager etter jeg sluttet på kuren fikk jeg "mensen". Gyn håpet at dette kunne sparke igang igjen systemet. Dessverre hjalp det ingen ting... Hvilke p-piller gikk du på? Selv gikk jeg på diane. Med disse kan det visst ta lang tid å få tilbake el fordi de er så sterke (og de derfor virker ekstra undertrykkende). Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 22. desember 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg gikk på Yasmin. Hvor lenge er det siden du slutten nå? Hva gjør du nå? ...bare venter, eller skal andre tiltak settes inn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 23. desember 2004 #5 Del Skrevet 23. desember 2004 Tja, tror jeg kommer til å kontakte gyn igjen på nyåret. Også fordi jeg nå har gått 2 uker med spotting. Kjipe greier dette her. Er lei av å gå sånn her å vente. Nå begynner det å dra seg mot 6 mnd siden jeg sluttet på p-pillene, uten å ha hatt en eneste sjanse til å bli gravid. Sure greier. Ring til legen din du, det tar alltids litt tid før man får time også. Så blir du kanskje henvist videre, og vips så har ukene gått... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #6 Del Skrevet 23. desember 2004 Yasmin er en svak type p-piller..det skal derfor ikke ta så lang tid for kroppen å komme i normal funksjon igjen. Du får nok bare smøre deg med tålmodighet! To måneder er jo ikke så lang tid! Mange venter jo oppimot et helt år før syklusen er på plass igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ywe84 Skrevet 24. desember 2004 #7 Del Skrevet 24. desember 2004 Samboern og jeg har prøvd i et år og to måneder nå.. Og den 4 desember 2004 fikk vi bekreftet våre mistanker om mulig graviditet.. Beklageligvis endte det i spontanabort.. Men bedre lykke neste gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 25. desember 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 25. desember 2004 Skal til legen 3.jan for å få vite resultatet av blodprøvene. Lydt til å pushe på for å få hjelp til å få syklusen i gang, men det er kanskje for tidlig? Jeg burde kanskje være tålmodig og ta tiden til hjelp, men tålmodighet er dessverre ikke min sterkeste side... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #9 Del Skrevet 3. januar 2005 Ble ikke så mye klokere av dette legebesøket... Men skal nå ta CT slik at jeg får sjekket ut hypofysen. Tok nye blodprøver og skal videre til gynekolog. Produserer fortsatt nesten ikke østrogen......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 3. januar 2005 #10 Del Skrevet 3. januar 2005 Selv gikk jeg på diane. Med disse kan det visst ta lang tid å få tilbake el fordi de er så sterke (og de derfor virker ekstra undertrykkende). Jeg sluttet på Diane for litt over en måned siden. Mensen kom den, bare en uke etter den egentlig skulle. Så jeg håper at systemet mitt er sparka i gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 5. januar 2005 Forfatter #11 Del Skrevet 5. januar 2005 Det var meg som skrev innlegget om legebesøket og videre CT. Lurer på om jeg må ha henvisning fra min fastlege før jeg kan få videre behandling hos gynekolog? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lena1 Skrevet 20. januar 2005 #12 Del Skrevet 20. januar 2005 Fikk barn i 2002, og har lyst på ett til. Vi ønsket å styre når nestemann skulle komme, og valgte derfor å sette p-sprøyte, etter anbefaling fra legen. P-sprøyten skulle ha effekt i 6 mnd, sa han. P-sprøyte ble satt i juli 2003, og fra februar 2004 har vi prøvd, uten hell. Hadde problemer med mens i ulage fra desember '03 til beg. mars'04, og ble satt på Provera av gynekolog, for å sette alt i normalfunksjon. Provera funket som bare det, på mensen-men vi blir jo simpelthen ikke gravide??! Er ganske frustrerte nå, og begynner å lure på om vi rett og slett ikke kan få flere barn? Vi skal selvfølgelig prise oss lykkelige over å ha fått en, men jeg lurer fælt på hva som skjer/har skjedd? Har p-sprøyten satt en stopper for å flere barn?? Er det noen som har lignende problem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå