Gå til innhold

Samboeren min HATER hesten min

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er den stolte eier av verdens fineste hest, og har vært det i 7 år snart. Har vært sammen med samboeren min i snart 3 år, dvs. at hesten kom først.

Jeg er i stallen3-4 timer hver dag, og bruker nesten alle pengene jeg har tilovers på hesten min, og slik har det vært hele tiden, dvs før jeg i det heletatt ante hvem samboeren min var.

Jeg betaler min del av alle utgiftene, og holder bilen min selv. Han ha aldri betalt en krone for hesten (skulle jo bare mangle), men klager mer og mer på at jeg bruker så mye penger der. Skønner ikke at jeg ikke synes livet er å dra på byen hver helg.

Han fatter ikke at jeg ikke kan prioritere andreledes, at jeg velger å være kronisk blakk. At jeg ikke kan eller vil reise på ferie uten hesten min. Nå truer han med at han kommer til å be meg velge, prøver å si til han at det er dumt av han.

Selv om jeg elsker kjærsten min, kan jeg ikke leve uten "mulen" min..

Sukk. Livet er ikke lett dere. :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel...se det fra hans side, så kanskje du forstår? Jeg ville ikke hatt en kjæreste som aldri hadde tid til å være sammen med meg, og som aldri kunne bruke penger på å gjøre noe gøy sammen med meg (enten det er å dra på ferie eller å ta en tur på kino/restaurant). Han trenger jo ikke be deg velge, for du har allerede valgt hesten til fordel for han virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...se det fra hans side, så kanskje du forstår? Jeg ville ikke hatt en kjæreste som aldri hadde tid til å være sammen med meg, og som aldri kunne bruke penger på å gjøre noe gøy sammen med meg (enten det er å dra på ferie eller å ta en tur på kino/restaurant). Han trenger jo ikke be deg velge, for du har allerede valgt hesten til fordel for han virker det som.

Enig!

Driver selv med hester, så jeg skjønner din lidenskap for dem, men å ikke ha en krone til overs får å leve livet på andre områder synes jeg høres trist ut.

Jeg skjønner faktisk kjæresten din jeg.

(P.S. Jeg lurer faktisk på om kjæresten din kan ha skrevet et innlegg om dere her på forumet. Hele settinga høres svært kjent ut.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at kjæresten din er frustrert jeg.

Du er "alltid" blakk skriver du.... Du kan altså aldri reise på ferie med samboeren din eller finne på ting sammen med han, fordi du alltid prioriterer hesten din først.

Jeg skjønner at du er glad i hesten din, men om du vil beholde begge to, må du nok prøve å prioritere å bruke penger på andre ting enn bare hest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er kjempefint at du har en interesse du er opptatt av, og jeg har selv drevet med hester. Men når man har en kjæreste/samboer må en nesten prøve å prioritere begge deler. Selv om du betaler din del av de faste utgiftene bør du også sørge for å ha igjen littegrann penger - og ikke minst tid - til sosiale ting. Det trenger for all del ikke være byen hver helg, men hva med kino, spise ute, ta en helg fri og dra på besøk til noen eller på telttur..? Jeg har selv hatt en liknende konflikt med kjæresten min, men det har løst seg.

Kanskje du kan sette bort hesten til noen du stoler på en dag eller to i uka? Går som regel bra, det, og kanskje du til og med kan ta betalt. Og ikke vet jeg hvor mye penger du bruker på hesten, men jeg vet at det lett kan skli ut. Ta en vurdering av hvor mange dekken hesten trenger, feks, og hvor mange du har kjøpt fordi de kler han :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du får dumpe tosken da.

-Eller sagt på en annen måte:

Vurdere om det er en hest eller en mann du vil dele resten av livet ditt med, og ta konsekvensene av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg VIL ikke sette bort hesten min på for, har ikke hest for at andre skal få ri. Tiltross for at jeg ikke har en hest til 1.000.000 eller penger for å ri for trenere 4 dager i uken, konkurrerer jeg på et meget høyt nivå. Det er jeg stolt av, og det er kun årelang systematisk trening som ligger bak.

Jeg sa fra da jeg møtte kjærsten min at hesten min er det viktigste i livet mitt og at jeg kommer aldri til å prioritere noe foran. Da var det flott at jeg hadde en hobby, gøy at jeg gjorde det bra og ikke minst så var det "deilig å ha en dame som ikke klikka om man dro på byen med gutta..." Så det er han som ha forandret seg, ikke jeg.

Og Gjest, jeg er ingen utstyrsfreak, har ikke mer en det jeg trenger. Men det jeg kjøper ar alltid toppkvalitet utstyr som jeg har i mange år.

Det hender jo vi går på kino eller at jeg blir med på en fest. Men veldig ofte må jeg tidelig opp på stevner i helgene......

Om han sier at enten må jeg trappe ned på hesten, ellers så er det slutt. Så vet han jo svaret selv. Jeg er har jo ikke lyst til å miste han, men jeg kan ikke ofre det jeg brenner for for hans del. Regner med å holde på sånn 2-3 år til, så blir det nok roligere.....

Xavia: Kan du vise meg hvilket innlegg du tenkte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg sa fra da jeg møtte kjærsten min at hesten min er det viktigste i livet mitt og at jeg kommer aldri til å prioritere noe foran.

Javel... :o Da har du vel egentlig gitt svaret selv, har du ikke. Jeg skjønner at hesten betyr mye for deg, men beklager, jeg synes det er fullstendig forkastelig å sette dyr foran mennesker på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
Jeg sa fra da jeg møtte kjærsten min at hesten min er det viktigste i livet mitt og at jeg kommer aldri til å prioritere noe foran.

Da burde han vel vite hva han gikk til da dere ble sammen . :wink:

Men når man har en hobby som tar så mye tid (er vel mer en livsstil enn bare en hobby) så kan det sikkert bli vanskleig å få et forhold til å fungere, så jeg skjønner kjæresten din og, han vil gjerne ha mer tid sammen med deg. Men jeg forstår deg og. Vanskelig ting det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa fra da jeg møtte kjærsten min at hesten min er det viktigste i livet mitt og at jeg kommer aldri til å prioritere noe foran. Da var det flott at jeg hadde en hobby, gøy at jeg gjorde det bra og ikke minst så var det "deilig å ha en dame som ikke klikka om man dro på byen med gutta..." Så det er han som ha forandret seg, ikke jeg.

Hadde du trodd at han skulle være fornøyd med å være nummer to til evig tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har forståelse for at du vil holde på med interessen din - og hvor mange ville krevd av en gutt at han skulle gi opp å konkurerre på toppidrettsnivå? Her tror jeg kjæresten din må gå til fotballkoner for å lære...

Ellers tror jeg faktisk dere har et dårlig grunnlag for et forhold hvis hesten tar "all" tida. Skjønner også at du ikke kan sette bort hesten eller ta lengre avbrekk fra treninga (men vet om flere topp-hestefolk som har hestepassere, altså. Revurder eiendomsfølelsen til hesten uten å la det gå på bekostning av treningsprogram og sånt) , men igjen - de aller fleste kjærester ønsker seg tid sammen med den de er sammen med innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fritt for ikke å være typen din nå, hvis de innleggene er fra han... Kvitt deg isåfall med han! jeg skjønner at det kan være frustrerende for han at hesten er SÅ viktig for deg. Men etter hva jeg ser i innleggende hans(?) har han lite respekt for deg som person.

Hvis det ikke var hans vil jeg si at du burde inngå et lite kompromiss med han om du ønsker å beholde han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fritt for ikke å være typen din nå, hvis de innleggene er fra han... (...) Men etter hva jeg ser i innleggende hans(?) har han lite respekt for deg som person.

Nå er det jo slettes ikke sikkert at de innleggene er fra typen hennes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok garantere at de innleggene ikke er fra min kjære....

Leste bare det ene, men det eneste som stemte overrens var at jeg har hest og dårlig råd....

Sambo har aldri betalt en kr. for hesten min og vi deler likt på alle utgifter ved leileigheten. Jeg holder min bil (stor gammel 4x4 som er dyr i drift... sukk) mens han betaler for sin.

Jeg kunnen sikkert gått mer ut med han, men i motsetning til hun som han i de andre innleggene snakker om er jeg ikke komfertable med at han skal spandere alt, når jeg ikke kan gi noe tilbake.

Og pr. i dag er ikke jeg villig til å ofre noen når det gjelder hesteholdet mitt. Men slik har det jo vært hele tiden, og det har han vært klar over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Men hadde du i fullt alvor regnet med å finne deg en mann som ville godta å komme i skyggen av en hest? :o

Skjønner godt at han ber deg velge, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miau skrev:

Fritt for ikke å være typen din nå, hvis de innleggene er fra han... (...) Men etter hva jeg ser i innleggende hans(?) har han lite respekt for deg som person.

Nå er det jo slettes ikke sikkert at de innleggene er fra typen hennes...

Ja,nettopp... HVIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da blir det opp til HAN å velge, da. Du har jo klart for deg hva du prioriterer. Og det respekterer jeg deg for, faktisk. Er altfor mange jenter som kutter ut interesser, venner osv for å tekkes kjæresten. Men ha forståelse for han også - det er ikke gøy å ha en kjæreste som aldri finner på noe sammen med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg synes det er fullstendig forkastelig å sette dyr foran mennesker på den måten.

Fordi? Er ikke hesten like mye verdt?

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg til tider foretrekker et dyrs selskap fremfor menneskers. Men det er meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...