Gå til innhold

Jeg har fått nok! Jeg orker ikke å være barnevakt og lyve for venninna mi mer!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har faen meg fått nok. Jeg er for gammel til sånt fylledrama. Jeg kommer ikke til å hjelpe henne mer og lyve for kjæresten hennes. Jeg har prøvd å få henne til å ikke bli så drita (sånn at hun ikke gjør dumme ting) men det nytter ikke. 

Hun blir nesten alltid for full på fester. Jeg har sagt til henne ørten ganger nå at hun må ta det med ro og ikke bare helle innpå. Da går det galt, spesielt når det er sprit. Men neeeei da, hun har kontroll og jeg er den kjipe venninna :roll: Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har holdt håret mens hun har spydd, fått henne i seng, fått henne hjem osv. Jeg blir alltid barnevakt for henne. Ikke nok med det, blir hun full, da kan hun rote med andre menn. En gang fant jeg henne full i seng med en fyr. Er det mulig? 

Når typen vet vi har vært på fest sammen og hører rykter, da har han ringt meg for å høre om ryktene stemmer. Da har jeg bare avbekreftet det. Det gidder jeg ikke mer. Nå får hun ordne opp selv. Ikke mitt problem hun driter seg ut gang på gang. 

På lørdag var siste dråpe. Da ble hun kanakas og rotet med en ny fyr på dass. Jeg ble helt overgitt. Lærer hun aldri?! Endte med hun lå å spydde på soverommet, men jeg dro på byen. Nå fikk noen andre ta seg av fyllevraket. 

Ringer typen igjen, da kommer jeg ikke til å lyve. Jeg får vondt av han og han fortjener å vite hva dama holder på med. Hun kommer sikkert til å bli forbanna, men det får hun bare bli. 

Sånn, måtte bare få ut litt frustrasjon.

Anonymkode: 8fbea...f82

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Si i fra til noen i familien hennes. Så kan de ta seg av det. 

Anonymkode: b4e9c...66b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har faen meg fått nok. Jeg er for gammel til sånt fylledrama. Jeg kommer ikke til å hjelpe henne mer og lyve for kjæresten hennes. Jeg har prøvd å få henne til å ikke bli så drita (sånn at hun ikke gjør dumme ting) men det nytter ikke. 

Hun blir nesten alltid for full på fester. Jeg har sagt til henne ørten ganger nå at hun må ta det med ro og ikke bare helle innpå. Da går det galt, spesielt når det er sprit. Men neeeei da, hun har kontroll og jeg er den kjipe venninna :roll: Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har holdt håret mens hun har spydd, fått henne i seng, fått henne hjem osv. Jeg blir alltid barnevakt for henne. Ikke nok med det, blir hun full, da kan hun rote med andre menn. En gang fant jeg henne full i seng med en fyr. Er det mulig? 

Når typen vet vi har vært på fest sammen og hører rykter, da har han ringt meg for å høre om ryktene stemmer. Da har jeg bare avbekreftet det. Det gidder jeg ikke mer. Nå får hun ordne opp selv. Ikke mitt problem hun driter seg ut gang på gang. 

På lørdag var siste dråpe. Da ble hun kanakas og rotet med en ny fyr på dass. Jeg ble helt overgitt. Lærer hun aldri?! Endte med hun lå å spydde på soverommet, men jeg dro på byen. Nå fikk noen andre ta seg av fyllevraket. 

Ringer typen igjen, da kommer jeg ikke til å lyve. Jeg får vondt av han og han fortjener å vite hva dama holder på med. Hun kommer sikkert til å bli forbanna, men det får hun bare bli. 

Ja, dette er fullt mulig.

Anonymkode: 93f94...78d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du er lei. Men jeg hadde nok ikke klart å reise fra henne i en slik tilstand hvor folk kan utnytte henne. Og jeg har forståelse for at alle festene blir ødelagt når du må passe på henne hele tiden. Men neste gang vil jeg informere henne om at jeg blir å kontakte foreldre eller kjæresten så de får komme å hente henne om hun drikker seg for full. Og at du ikke kommer til å lyve til kjæresten hennes om hun er utro.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner deg VELDIG godt. Har selv hatt slike venninner som blir alt for fulle på fest. Jeg gidder heller ikke å være barnevakt og psykolog. Spying, grining, drama, rabalder osv, orker jeg bare ikke. Jeg er på fest for å ha det gøy jeg.. Du kan ikke drive å lyve for henne. Hun må begynne å ta ansvar for sine handlinger.

Hvor gammel er hun?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Poppeloppane skrev:

Slutt å gå på fest med henne...Problem løst. 

Jeg kommer til å ta avstand og gi besdkjed om det. Men vi bor i en liten by hvor alle kjenner alle. Vi har en del felles venner. Så blir vanskelig å unngå henne helt da vi har samme nettverk, men jeg vet flere er lei da.  Så jeg kommer til å prøve å havne på fester hvor jeg vet hun ikke får komme

Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, LeilaS skrev:

Skjønner deg VELDIG godt. Har selv hatt slike venninner som blir alt for fulle på fest. Jeg gidder heller ikke å være barnevakt og psykolog. Spying, grining, drama, rabalder osv, orker jeg bare ikke. Jeg er på fest for å ha det gøy jeg.. Du kan ikke drive å lyve for henne. Hun må begynne å ta ansvar for sine handlinger.

Hvor gammel er hun?

Verste er at hun er 29. Blir 30 til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Elliespelli skrev:

Jeg skjønner at du er lei. Men jeg hadde nok ikke klart å reise fra henne i en slik tilstand hvor folk kan utnytte henne. Og jeg har forståelse for at alle festene blir ødelagt når du må passe på henne hele tiden. Men neste gang vil jeg informere henne om at jeg blir å kontakte foreldre eller kjæresten så de får komme å hente henne om hun drikker seg for full. Og at du ikke kommer til å lyve til kjæresten hennes om hun er utro.

Jeg skjønner hva du mener, men jeg nektet å la henne ødelegge kvelden min igjen. Som sagt, så orker jeg ikke å være hennes barnevakt mer. Hun hadde noen som tok seg av henne, så jeg kunne dra på byen. Hadde ikke dratt fra henne om ingen kunne hjelpe henne.

Ts

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å prate med henne når dere ikke er på fest? Dere må sitte ned å ta en alvorsprat når det ikke er alkohol innblandet. Lag en liste over ting: "Dette gjør du i fylla, og dette ødelegger for meg fordi... " Hun må forstå at når hun er så uansvarlig så blir du nødt til å passe på henne hele tiden, og det er ikke noe gøy for deg. Og hvis hun bryr seg om kjæresten sin så syns vel hun ikke det er greit at hun roter med andre? Noen blir skikkelig gira av å være på fest, så be noen om å "roe seg" da er ganske ikke det riktige tidspunktet.  

Problemet er at hvis du først går ut med henne og hun roter seg bort i en slik situasjon, så mener jeg at man som venn har et ansvar. Ja, det er slitsomt og dumt av henne å gjøre slike ting, men hvis hun er helt kanonfull og du bare går ifra henne så kan ting gå gale. Hvis man er ute i lag så må man passe på hverandre. Løsningen må nesten være å gi henne helt klinkende klar beskjed om at du er lei og/eller slutte å gå ut med henne. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også bare driti i å bli med henne ut. Har vært i noe av samme situasjon, men ingen utroskap bare flatfyll og null ansvarsfølelse, og nekter å gjøre det igjen. En ting er hvis en venn har det vanskelig og går på en smell, da passes det selvsagt på, men man kan ikke ta ansvar for folk som gang på gang setter seg selv i slike situasjoner og forventer at andre skal dekke over, rydde opp og være mamma. 

Så jepp, driti i å gå ut med henne, sagt klart ifra hvorfor, og hvis jeg så henne rote med en annen hadde jeg tatt bilde og sendt til typen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verste er at hun er 29. Blir 30 til høsten.

:hakeslepp: Jeg var sikker på at det dreide seg om ei ungjente på 18-22 år et sted! Hun er jo såpass voksen at hun burde ha lært for mange år siden. Faktum er jo at hun har et alkoholproblem. Man trenger ikke være avhengig av alkohol for å ha dét, men at man bruker alkohol på en måte som er til skade for en selv og omgivelsen, og at man ikke tar lærdom av det. 

Jeg skjønner deg veldig godt. Du har vært så langt vært en utrolig lojal venninne, og gjort det du har kunnet for å minimere skader. Imidlertid har du også vært med på å legge til rette for at hun skal kunne fortsette på samme vis. Jeg mener ikke at du burde ha forlatt henne i hjelpeløs tilstand (flott at du aldri har gjort det!), men at du burde ha satt ned foten for lengst, ved å snakke med henne om problemet, latt være å lyve for henne, og å nektet å dra ut med henne der hvor det var alkohol involvert.

Anonymkode: 757b8...d88

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun utnytter deg jo. Hun vet at du stiller opp, og dermed kan hun fortsette denne uvanen. Sorry altså, men folk som i den alderen fremdeles ikke har lært seg å drikke, og holder på sånn, fortjener å få seg en smekk så de kanskje lærer. Det er ikke din skyld om det går galt. Si til henne at nå er det siste gang du blir med henne på fest. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Chiyo skrev:

Har du prøvd å prate med henne når dere ikke er på fest? Dere må sitte ned å ta en alvorsprat når det ikke er alkohol innblandet. Lag en liste over ting: "Dette gjør du i fylla, og dette ødelegger for meg fordi... " Hun må forstå at når hun er så uansvarlig så blir du nødt til å passe på henne hele tiden, og det er ikke noe gøy for deg. Og hvis hun bryr seg om kjæresten sin så syns vel hun ikke det er greit at hun roter med andre? Noen blir skikkelig gira av å være på fest, så be noen om å "roe seg" da er ganske ikke det riktige tidspunktet.  

Problemet er at hvis du først går ut med henne og hun roter seg bort i en slik situasjon, så mener jeg at man som venn har et ansvar. Ja, det er slitsomt og dumt av henne å gjøre slike ting, men hvis hun er helt kanonfull og du bare går ifra henne så kan ting gå gale. Hvis man er ute i lag så må man passe på hverandre. Løsningen må nesten være å gi henne helt klinkende klar beskjed om at du er lei og/eller slutte å gå ut med henne. 

I første rekke er det den som drikker alt for mye som har ansvaret for egen oppførsel. 
TS har prøvd å bremse venninna gjentatte ganger, og det er ikke godt mottatt. Kanskje er det greiest å la venninna gå på en skikkelig smell så hun begynner å ta ansvar for seg selv? Og ikke forventer at noen fikser alt for henne når det tipper over. 

Hadde det vært noe som skjedde en gang, ei venninne som rett og slett feilberegna og fikk i seg for mye og mistet kontrollen en gang, da hadde man selvsagt stilt opp. Men når det er et mønster? Hvorfor? Det er jo åpenbart at hun har et ønske om å bli sveiseblind, rote og herje med mannfolk og spy ned stedet hun er på. Hadde hun ikke hatt et ønske om det hadde hun vel tatt ansvar og drukket mindre? Damen vipper 30 hvert øyeblikk! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får slutte å dra på fest/by med henne da. 

Hvorfor drar du ut med henne på fester  når du vet hva blir utfall? Si det til henne direkte og at det var siste gang. Det blir IKKE noe mere turer for deg med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alkohol er et lovlig rusmiddel. Likefullt er det et narkotika på mange måter. Rusmisbruk er noe som rammer mange mennesker, også venner. Når din venninne ikke har kontroll på sitt rusmisbruk så merker omgivelsene dette på flere måter. Du nevner en rekke ting som er bekymringsverdig.

For din del så bør du vurdere hva som er best for deg og din venninne. Vi er vel enige om at rusmisbruket bør stoppes? Dersom fortsetter du gjør det du gjør, spør deg selv om det gjør at rusmisbruket blir mindre? Ikke det. Da bør du kanskje gjøre noe annet. Det blir ikke lettere for deg uansett hva du velger. Men vi får håpe venninnen kan få mulighet til å se sitt rusmisbruk før det er for sent og dette får større konsekvenser enn hittil.

Anonymkode: dd9d6...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Juniper skrev:

I første rekke er det den som drikker alt for mye som har ansvaret for egen oppførsel. 
TS har prøvd å bremse venninna gjentatte ganger, og det er ikke godt mottatt. Kanskje er det greiest å la venninna gå på en skikkelig smell så hun begynner å ta ansvar for seg selv? Og ikke forventer at noen fikser alt for henne når det tipper over. 

Hadde det vært noe som skjedde en gang, ei venninne som rett og slett feilberegna og fikk i seg for mye og mistet kontrollen en gang, da hadde man selvsagt stilt opp. Men når det er et mønster? Hvorfor? Det er jo åpenbart at hun har et ønske om å bli sveiseblind, rote og herje med mannfolk og spy ned stedet hun er på. Hadde hun ikke hatt et ønske om det hadde hun vel tatt ansvar og drukket mindre? Damen vipper 30 hvert øyeblikk! 

Hvordan hadde du følt deg om du gikk fra venninnen din på fest når hun var så full at hun ikke hadde kontroll og hun ble voldtatt?  Skumle ting kan skje når folk er skikkelig beruset. 

Man kan la være å gå ut ilag, men hvis man først er ute ilag så må man passe på hverandre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, Chiyo skrev:

Nå er det ikke kun vi to som går ut sammen. Vi er flere og hvorfor er det allid jeg som må passe på henne? Vi er flere venninner sammen. Det blir jo helt annet om vi to var på byen og jeg bare stakk av. Hun er 29 år og jeg har ikke noe ansvar for henne. Jerg har hjulpet henne så mye når un har vært full, så grensen går en plass. På lørdag var et andre som tok seg av henne, sånn at jeg kunne ut på byen

Ja, jeg har tatt det opp med henne flere ganger i edru tilstand.

Ts

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chiyo skrev:

Hvordan hadde du følt deg om du gikk fra venninnen din på fest når hun var så full at hun ikke hadde kontroll og hun ble voldtatt?  Skumle ting kan skje når folk er skikkelig beruset. 

Man kan la være å gå ut ilag, men hvis man først er ute ilag så må man passe på hverandre. 

Nå har ts sagt det var andre som passet på henne på festen. Mener du virkelkig ts skal få kvelden sin ødelagt igjen pga venninnen ikke klarer å oppføre seg? Jeg mener også man skal passe på hverandre, men når det skjer gjentatte ganger, så blir man dritt lei. Ts kan ikke være barnevakt hver gang de drikker sammen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...