Gå til innhold

Hvor vondt er det å ta tatovering ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ikke spesielt vondt, veldig stygt da. Angrer som en hund på tatoveringen jeg tok i russetiden, skulle vært 30 årsgrense på sånt...

Anonymkode: 0b307...38d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en nederst på magen/nesten nedentil og en i nakken/mellom skuldrene - begge de to var litt vondt-godt, og absolutt ikke noen "smerte" for min del. 

Har også en på fingeren/knoklene og den var helt ærlig et helvete og jeg var glad det bare tok noen minutter. Har lyst på flere på hendene da, så det var ikke SÅ ille at jeg ble skremt av det, men det var vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva med på armen ? Liksom på innsiden av armen mellom der med albuen liksom og hånda ? Vurderer om jeg skal ha en skrift tatovering der. Er det et veldig vondt sted ? 

Og liksom, er det vondt men verdt det? Eller er det så vondt at det ikke er verdt det liksom? 

 

Hilsen Trådstarter 

Anonymkode: 2caae...744

Liksom..........

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å sammenligne det med å bli klort av en katt over et område som er solbrent.

Hvis det hadde vært så vondt at det ikke var verdt det hadde vel ingen hatt mer enn én tatovering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre stykker, en rett over ankelen, en på innsiden av armen og en på ryggen. For meg var den rett over ankelen den "vondeste" men det var og min første. Men til sammenligning med andre smerter så var det ikke noe gale, det er som å bli skrapt veldig veldig lenge og veldig fort. Den på innsiden av armen gruet jeg meg skikkelig til siden alle jeg kjenner har sagt den var den vondeste å ta. Men jeg kjente ingenting, altså selvfølgelig nålen når han startet men ingenting vondt eller ømt, så det avhenger veldig fra person til person. 

Anonymkode: 86c1e...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
12 timer siden, Kim skrev:

Hvor på kroppen avgjør selvsagt en del av smerten, men hvor lang tid tatoveringen tar er jo kanskje mer vesentlig. Det lengste jeg har sittet er nesten seks timer, da var jeg syk en uke etterpå. Teknikken til den somer gjør arbeidet har også en del å si. Albuen var ganske jævlig, det samme med undersiden av håndleddet. Men det værste jeg har opplevd var rett ovenfor brystvorten, det var umulig å slappe av eller blokkere smerten, det var som noen vred rundt på brystvorten min med en varm tang.

Lengste jeg har sittet er også 6 timer, mulig det ble 7. Da måtte jeg gi meg, tatovøren var også sliten. Men jeg ble ikke så slått ut. Det interessante er at jeg har tatoveringer på begge armene, men med venstre armen ble jeg dårlig, den høyre kunne jeg fortsatt på. Jeg skylder på dagsformen. Aldri blitt så slått ut som deg da. Foten hovnet opp så jeg knapt kunne gå på en ukes tid, men kunne likevel gå på jobb osv. 

Brystvorte og albue kan jeg bare forestille meg må være jævlig. Jeg holder på at foten er verst (for meg) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Nowyouseeme skrev:

Lengste jeg har sittet er også 6 timer, mulig det ble 7. Da måtte jeg gi meg, tatovøren var også sliten. Men jeg ble ikke så slått ut. Det interessante er at jeg har tatoveringer på begge armene, men med venstre armen ble jeg dårlig, den høyre kunne jeg fortsatt på. Jeg skylder på dagsformen. Aldri blitt så slått ut som deg da. Foten hovnet opp så jeg knapt kunne gå på en ukes tid, men kunne likevel gå på jobb osv. 

Brystvorte og albue kan jeg bare forestille meg må være jævlig. Jeg holder på at foten er verst (for meg) :) 

Ja det med dagsformen, glemte jeg helt å nevne. Føler du deg ikke 100% tip-top, så vent, er mitt råd.
Rart du skulle nevne det med venstre armen i forhold til høyre, jeg opplevde mye mer hevelse på venstre armen i forhold til høyre armen.

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
3 minutter siden, Kim skrev:

Ja det med dagsformen, glemte jeg helt å nevne. Føler du deg ikke 100% tip-top, så vent, er mitt råd.
Rart du skulle nevne det med venstre armen i forhold til høyre, jeg opplevde mye mer hevelse på venstre armen i forhold til høyre armen.

Det gjorde jeg og med venstre. Jeg ble mer sliten, ble uggen, varm og hoven. Og det varte lenger, ubehaget. Men høyrearmen har en mer omfattende design så det burde være motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to, en på undersiden av håndleddet, og en litt over brystet. Synes ingen av de var uutholdelige vonde, men den på håndleddet var litt ekkel psykisk siden jeg skulle ha noe hvit farge, men så blødde jeg litt, så det ble sånn oransje farge/blod-blanding overalt. :tongue: Ble bra da. Den over brystet er jeg litt misfornøyd med, tatovøren klagde flere ganger over måten jeg pustet på, selv om jeg ikke hadde så store smerter og forsøkte å puste helt normalt... Endte opp med å prøve å holde pusten noe for å ikke bevege noe som helst, likevel ble noen av linjene litt ujevne. Så vet ikke hvordan det hadde gått om man synes det er så vondt at man nesten hyperventilerer f.eks., og tatoverer et sted hvor pust fører til bevegelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatoveringer på overarm og rygg, for min del er det over bein og steder der man ellers er mest følsom som er vondest. Nederst på ryggen/overgang til baken var ubehagelig/vondt, overarmen var helt ok, selv når det kom inn på den tynne huden. Sammenlignet med fødsel (hatt to helt normale fødsler uten skader) vil jeg si at tatovering er 6/10 på det vondeste om fødsel er 10/10. Er enig i sammenligningen med å bli skraper over solbrent hud (etter hvert, ikke fra starten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skrapefølelsen må jeg si meg enig i, men jeg syntes den var verst i starten og ble mildere etter hvert som jeg vente meg til det. Så min totale opplevelse var at det var litt vondt akkurat over beinet på skuldren, ellers var det bare litt ubehagelig men ikke vondt/smerter.

Har tatoveringer på skuldre og bryst.

Anonymkode: 72315...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en på vrista og den var ekstremt vondt å ta. Jeg trodde jeg hadde høy smerteterskel fram til jeg tok den. 

Anonymkode: 81f84...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt tatovering på hele overarmen, låret og ribbeina. Ribbeina var definitivt verst, noe skrift som ikke tok mer enn 40 minutter. Jeg personlig synes dette var helt pyton. Armen derimot har jeg sittet 12-13 timer (fordelt over to runder) og det var helt levbart ;) Ble bare fryktelig sårt i lengden. Skal du ha en liten tatovering på fingeren så er det fullt levbart. Hvordan man oppfatter smerte er veldig individuelt. Bare se på youtubevideoer med hysteriske jenter som tatoverer seg :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det var mindre vondt enn å bli klort av en katt, noe jeg er veldig vandt til så kanskje jeg bare har blitt vandt til den type smerte. Tok tattovering på et sted med tynn hud og over beinet. Har også en på skulderbladet. Den var mindre vondt men tok 3 timer mer og med mye skyggelegging. Vil si den var mer vondt på slutten enn den hvor det er tynn hud som tok 2 timer og har lite skygge.

Anonymkode: fe520...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎23‎.‎04‎.‎2017 den 14.21, AnonymBruker skrev:

Men hva med på armen ? Liksom på innsiden av armen mellom der med albuen liksom og hånda ? Vurderer om jeg skal ha en skrift tatovering der. Er det et veldig vondt sted ? 

Og liksom, er det vondt men verdt det? Eller er det så vondt at det ikke er verdt det liksom? 

 

Hilsen Trådstarter 

Anonymkode: 2caae...744

 

Jeg har en tatovering på innsiden av håndleddet. Jeg synes ikke det gjorde spesielt vondt, men tatovøren sa at dersom jeg trengte pause, kunne jeg be om det. Jeg trodde det var verre enn hva det egentlig var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...